En första ordentlig titt på Netflix The Witcher: Nightmare of the Wolf

Robot
En första ordentlig titt på Netflix The Witcher: Nightmare of the Wolf
Medlem

Är det bara jag eller ser allt tecknat från netflix likadant ut? Det finns liksom ingen skillnad i stilen mellan olika serier?

Medlem
Skrivet av Sille:

Är det bara jag eller ser allt tecknat från netflix likadant ut? Det finns liksom ingen skillnad i stilen mellan olika serier?

Rätt stor skillnad mellan denna och exempelvis " love death and robots" och "Ultraman". Finns ju en hel del olika animerade serier som är tillverkade av olika produktionsbolag för Netflix räkning (för Witcher serien har de anlitat koreanska "Studio MIR")


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Kanske bara är jag som känner lite sorg över att det blir en anime men usch redan i trailern är det fullt med massa anime "tropes", inzoomade arga ögon, svärdviftande som ser löjligt ut och chockvågor. Nej min allergi mot allt anime väger upp min kärlek till Witcher världen, kommer skippa detta helt.

Medlem

The hype is real, ser fantastiskt ut

Medlem

Gillar inte alls stilen, får hoppas att innehållet är bra iaf...

Medlem
Skrivet av matt76:

Rätt stor skillnad mellan denna och exempelvis " love death and robots" och "Ultraman". Finns ju en hel del olika animerade serier som är tillverkade av olika produktionsbolag för Netflix räkning (för Witcher serien har de anlitat koreanska "Studio MIR")

ah har inte sett dem jag jämförde mest med Castlevania, dota och blood of Zeus.

Medlem
Skrivet av Sille:

ah har inte sett dem jag jämförde mest med Castlevania, dota och blood of Zeus.

Love death and robots är riktigt bra, men om jag inte minns fel så är det massa studios som mer eller mindre gör en eller några episoder vardera. Vissa är visuellt mycket mer tilltalande än andra

Medlem
Skrivet av Sille:

Är det bara jag eller ser allt tecknat från netflix likadant ut? Det finns liksom ingen skillnad i stilen mellan olika serier?

Studio Mir har producerat serier till Netflix tidigare, bland annat Dota-serien. Sen går ju den här art stylen hem hos många vuxna tittare (som är målgruppen), så det är inte så konstigt att man väljer just den här stilen.

Medlem

kändes mer som 'en animé' än det kändes som 'The Witcher'.

När jag först vart peppad på animé så var det mycket att det var miljöer och stories kändes jävligt unika ofta... Unika världar - det behövde inte bara vara superhjältar lixom...

Nu känns det som animé bara är animé och det handlar om och ser ut som animé shit...

Intresset för det hos mig har iaf försvunnit för länge sen.

- Kika på Hellsing, Akira, Naruto (fast räcker med typ 30 avsnitt) och allt Studio Ghibli så kan man väl typ packa ihop animé efter det och gå vidare till annat?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Detta skall bli mycket kul att se, framförallt hur de har valt att gestalta en ung Vesemir


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Tycker personligen att anime-stil passar världen i The Witcher bättre än vanliga skådespelare. Svårt att presentera monster, magi och övermänsklig svärdskonst på traditionellt vis utan att det blir töntigt. Är dock samtidigt lite skeptisk till humorn som visades upp i trailern. Jag är osäker på om det verkligen passar karaktären.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Kanske bara är jag som känner lite sorg över att det blir en anime men usch redan i trailern är det fullt med massa anime "tropes", inzoomade arga ögon, svärdviftande som ser löjligt ut och chockvågor. Nej min allergi mot allt anime väger upp min kärlek till Witcher världen, kommer skippa detta helt.

Din förlust.

Ja, det finns mycket anime som är skräp, men det kan sägas om precis vilken genre som helst. Att dra all anime över samma kam är som att säga att eftersom man inte gillar surströmming så smakar all fisk skit.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Själv tycker jag stilen här mer påminner om amerikansk skräpanimering. Typ Batman, superman osv. (vilket ju blev jäkla kul när jag googlade studion och det visar sig att det ju är de som gjort dem).

Spontan summering av just Studio Mir = kantigt

Finns ju massa andra studios vad gäller anime som är så galet mycket bättre. Att säga att anime är skräp är ju som att säga att musik suger

Medlem
Skrivet av Anton Q:

kändes mer som 'en animé' än det kändes som 'The Witcher'.

När jag först vart peppad på animé så var det mycket att det var miljöer och stories kändes jävligt unika ofta... Unika världar - det behövde inte bara vara superhjältar lixom...

Nu känns det som animé bara är animé och det handlar om och ser ut som animé shit...

Intresset för det hos mig har iaf försvunnit för länge sen.

- Kika på Hellsing, Akira, Naruto (fast räcker med typ 30 avsnitt) och allt Studio Ghibli så kan man väl typ packa ihop animé efter det och gå vidare till annat?

Åh jag älskar Studio Ghibli! Dags att se Spirited Away igen!

1
Skriv svar