Max Payne fyller 20 år

Medlem
Max Payne fyller 20 år

Vroom-vroom sa tiden..! Men men... det var ett legendariskt playthrough som en ung/yngre palt. o/ o/

--- meme... Klippet påbörjas ett gäng minutrar in^^

Tack för den!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr

Mysig video! Underbart spel, även tvåan.

Fan, blev sugen på att se Rescue Me igen nu när McCaffrey dök upp i rutan (enda rollen jag sett honom i "IRL").

Medlem

Max Payne-trilogin kommer alltid ha en speciell plats hos mig, så jäkla trevliga spel. 3an skiljer sig förvisso lite i atmosfär, men tycker fortfarande det är ett riktigt trevligt spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det där är två spel jag gärna skulle se en remaster av.

Medlem

My lady!

oh my god den där mörka humorn!

"This party had been dead för a while, cant say I was sorry for missing it "

!

Medlem

Klockren video.

Skrivet av Fezk:

Max Payne-trilogin kommer alltid ha en speciell plats hos mig, så jäkla trevliga spel. 3an skiljer sig förvisso lite i atmosfär, men tycker fortfarande det är ett riktigt trevligt spel.

Om man bara ser till spelmekaniken var det utan tvekan det bästa spelet. Riktigt roligt att spela. Det övriga var inte så mycket att hänga i granen. Skrivandet var väl inte direkt på topp heller. Kändes mest som att Dan Houser försökte imitera Sam Lakes sätt att skriva. "Nu ska ni få se att jag också kan skriva mörkt och deprimerande". Typ. Minns att jag reagerade på följande citat.

“I didn’t know what to think any more. This town had more smoke and mirrors than a strip club locker room.”

Kändes bara sjukt dåligt skrivet på något sätt. Lite som kronan på ett halvkasst verk. Gillade som sagt inte skrivandet och miljöerna, men fortfarande riktigt underhållande att spela. Så plus för det.

Medlem

Mysigt! Max Payne 1 och 2 är två av mina absoluta favoritspel, riktigt egen känsla både i gameplay och stämning. 3an hade som fler här nämner jäävligt bra gameplay men stämningen fanns inte riktigt där och det känns som att de hade missat humorn och ironin som ändå genomsyrar de andra spelen totalt. Sen minns jag det som att det var på TOK för mycket små mellansekvenser, att det i vissa bitar kändes som att varenda dörr som öppnades skulle vara en liten filmsnutt, det + en massa störiga effekter på skärmen i alla dessa.
Tycker att Alan Wake kändes mer Max Payne än vad Max Payne 3 gjorde på något vis, lite av samma känsla infinner sig. (Samma gäller nästan Control också)

En remaster av 1+2 med gameplay från 3an hade ju varit vackert dock.

fue
Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Det där är två spel jag gärna skulle se en remaster av.

Max Payne 1+2 på en steamdeck är väl en våt dröm.

Medlem

Max Payne är grymma spel, det var en verklig upplevelse att spela mp1 och mp2. Vill man se en film som liknar spelen så se Payback med Gibson, kanske fanns det lite insp till spelen där...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fortfarande bland det bästa tredje-person shooter som har gjorts.

Medlem
Skrivet av fue:

https://media.tenor.com/images/dfdfaafa2eb53cbe927b7847e50487...

Max Payne 1+2 på en steamdeck är väl en våt dröm.

Lär ju slänga sig själv efter golvena med en sån enhet i händerna... o/

Finns det störthjälmar lämpade för gamla gamers? Kanske en sån där gammal simpåse med plastlock över örona?

1
Skriv svar