Robot
Back 4 Blood

Fångar det enkla, råa och roliga från Left 4 Dead. FZ spelar Back 4 Blood.

#back-for-blood, #turtle-rock-studios


Medlem

Lite sugen är man allt !


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Ska försöka hoppa in på öppna betan. Men det lutar starkt åt ett köp..

Medlem
Citat:

då flera av personerna bakom spelet var med och skapade Left 4 Dead.

Jag är nästan säker på att ingen som utvecklat Back 4 Blood var med och utvecklade Left 4 Dead men jag kan ha fel.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jag är nästan säker på att ingen som utvecklat Back 4 Blood var med och utvecklade Left 4 Dead men jag kan ha fel.

Från https://en.wikipedia.org/wiki/Turtle_Rock_Studios

"As a result, Newell proposed that Turtle Rock to be split from Valve, and that Valve South be shut down after the shipment of Left 4 Dead.[5] Valve retained the rights to the Left 4 Dead franchise, while allowing the name "Turtle Rock" and its logo to be used again by the original team. This news was later confirmed by Doug Lombardi of Valve on June 3, 2009."

De skapade även Evolve men är som sagt mest kända för Left 4 Dead.

Medlem

Körde lite precis.
Var väl ok.
Lite tekniska problem. Men det är väl väntat

Medlem

Såg snabbt när Forsen spelade och det såg ut som om han köpte saker, typ granater och healthkit. Stämmer det att man köper grejer för in-cash?

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Såg snabbt när Forsen spelade och det såg ut som om han köpte saker, typ granater och healthkit. Stämmer det att man köper grejer för in-cash?

Vill minnas att det är så det funkar i L4D och liknande spel som Killing Floor. Back 4 Blood är mer eller mindre en "andlig" uppföljare till just L4D eftersom Valve äger namnet så kan de inte använda det annars är jag övertygad om att de hade gjort det.

Medlem

Spelet ser ut som skit för att jämföra med left 4 dead 2 som släpptes 2009...

Medlem

Spelade två rundor och var okay. Kort systemet är förvirrande, fattar inte det alls.

Medlem

Provade det en del också. kampanjen act 1 var ganska så rolig. Multiplayer delen var inte bra alls enligt mig. Det var roligt men kanske inte värt 600 kr.

Ambassadör
Xbox

Day 1 på Xbox Game Pass så inte så mycket att tveka på!

Trevlig förhandstitt!


signatur

Jump in.

Medlem

Har kört några timmar och gillar man en sämre kopia av left 4 dead är detta helt OK. Tråkiga fiender och inte den där humorn som fanns i left 4 dead.
Trist att spela med bots men spelet är som vanligt riktigt vasst i multiplayer.

Tror jag har några extra koder att dela ut, vet inte om de är exklusiva till Playstation men kan lägga ut de imorgon bitti. 👍

Medlem

Playstation: E7FJ-3EN9-2RG3

Medlem

Kan man hoppas och tro på mod support (tror inte det men)? Jag har skamligt många timmar med L4D, det är för att moddar drygat ut spelglädjen. Det är väll gänget bakom Evolved om jag inte har fel som vart ett hatat P2W. Hoppas det blir bra iaf.

Skribent
Skrivet av Rasmous:

Såg snabbt när Forsen spelade och det såg ut som om han köpte saker, typ granater och healthkit. Stämmer det att man köper grejer för in-cash?

Ja, man köper saker i skyddsrummen, för pengar man samlar på sig längs med banan. Man kan också hitta både vapen, uppgraderingar och prylar längs banorna.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vill minnas att det är så det funkar i L4D och liknande spel som Killing Floor. Back 4 Blood är mer eller mindre en "andlig" uppföljare till just L4D eftersom Valve äger namnet så kan de inte använda det annars är jag övertygad om att de hade gjort det.

L4D hade inte ett sånt system alls, utan man bara plockade på sig saker under vägen. Killing floor hade däremot det. Man fick pengar för monster man dödade.

Skribent
Skrivet av Veonz:

Provade det en del också. kampanjen act 1 var ganska så rolig. Multiplayer delen var inte bra alls enligt mig. Det var roligt men kanske inte värt 600 kr.

Nej, det är svårt att veta hur det håller i längden.
Jag får erkänna att mina förväntningar vad rätt låga, så det är kanske därför jag blev positivt överraskad. Gillar hur skjutandet känns, och vapensystemet överlag. Kortsystemet är intressant, men svårt att veta hur väl det håller och exakt vad det tillför i längden.

Mina största invändningar är att mycket känns lite väl bekant, samt att specialfienderna kändes trista. Pvp kunde vi inte testa alls, det vägrade fungera. Tveksam till den biten, dock.

Jag är nyfiken på resten av kampanjen, och att testa olika kortuppsättningar, karaktärer och vapen.

Medlem

Mycket bra skrivet! Jag gillade citatet i början.

Jag kommer definitivt lira detta med några gamla kamrater!

Medlem
Skrivet av laban005:

Playstation: E7FJ-3EN9-2RG3

Knep koden. Tack så mycket 🤗

Medlem

Som utlovat

Använd den här länken för att lösa in din Back 4 Blood-kod https://www.back4blood.com/?WBGHCode=GCR7PYCCM

Använd den här länken för att lösa in din Back 4 Blood-kod https://www.back4blood.com/?WBGHCode=GCRU47NVX

Använd den här länken för att lösa in din Back 4 Blood-kod https://www.back4blood.com/?WBGHCode=GCR8JQAYP

Jag vet inte formatet men spelar själv på Playstation men jag fick själv välja med min kod.

Medlem
Skrivet av Aggur:

Mycket bra skrivet! Jag gillade citatet i början.

Jag kommer definitivt lira detta med några gamla kamrater!

Kan inte annat än hålla med. Garvade flera gånger

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Som utlovat

Använd den här länken för att lösa in din Back 4 Blood-kod https://www.back4blood.com/?WBGHCode=GCR7PYCCM

Använd den här länken för att lösa in din Back 4 Blood-kod https://www.back4blood.com/?WBGHCode=GCRU47NVX

Använd den här länken för att lösa in din Back 4 Blood-kod https://www.back4blood.com/?WBGHCode=GCR8JQAYP

Jag vet inte formatet men spelar själv på Playstation men jag fick själv välja med min kod.

Tog en. Tackar så mycket.

Medlem

Det jag saknar i B4B som L4D gjorde så bra var att man var tvungen att samarbeta för att överleva.

Alla special zombies var smart designade för att tvinga samarbeten i spelet.

Medlem

Kan man levla sin karaktär på något vis som man kunde i WWZ? Gillade det konceptet. Eller är det start från noll varje runda, så att säga, som i gamla L4D-spelen?

Medlem

Vad jag läst verkar det som Turtle Rock försöker sig på en comeback hit men når inte hela vägen fram. Produktionsvärdet och polishen är inte riktigt där men kanske något man kan ha skoj med ett par kompisar en stund. Knappast ett 60€ spel men kanske 15-20€?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Från https://en.wikipedia.org/wiki/Turtle_Rock_Studios

"As a result, Newell proposed that Turtle Rock to be split from Valve, and that Valve South be shut down after the shipment of Left 4 Dead.[5] Valve retained the rights to the Left 4 Dead franchise, while allowing the name "Turtle Rock" and its logo to be used again by the original team. This news was later confirmed by Doug Lombardi of Valve on June 3, 2009."

De skapade även Evolve men är som sagt mest kända för Left 4 Dead.

Men jösses, jag vet det är samma företag men inte samma personer. Läste någonstans dom flesta är på valve eller andra spelföretag.

Medlem
Skrivet av noyart:

L4D hade inte ett sånt system alls, utan man bara plockade på sig saker under vägen. Killing floor hade däremot det. Man fick pengar för monster man dödade.

Ja när du säger det så ringer det en klocka, Killing Floor har jag kört mycket mer den senaste tiden så det var jag rätt säker på, kanske var det även det första spelet som gjorde detta och utvecklarna kanske vart inspirerade av det (alltså inte att man köper saker med ingame pengar det har ju gått att göra sedan Counter Strike utan mer för den här typen av spel).

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Men jösses, jag vet det är samma företag men inte samma personer. Läste någonstans dom flesta är på valve eller andra spelföretag.

Det inte är lätt alla gånger att veta vilka som jobbar kvar i ett företag då många utvecklare idag, som Rare, inte har många kvar eller ens några kvar från den tiden då de gjorde sig ett namn. Men det verkar som de viktigaste personerna är kvar,man kan ofta ersätta de andra, ta en utvecklare som Firaxis Games, vet inte hur det är för andra men för mig är det utan tvekan Sid Meier som är den person som ingen kan ersätta. För Rainbow Six spelen var det Tom Clancy, man kan tydligt se hur serien har tagit en vändning åt helt fel håll när han inte längre var ansvarig för utvecklandet av den.

Men du har nog rätt, det är nog inte många som är kvar från L4D tiden, för mig är det som sagt viktigast med att det är rätt personer som är kvar.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det inte är lätt alla gånger att veta vilka som jobbar kvar i ett företag då många utvecklare idag, som Rare, inte har många kvar eller ens några kvar från den tiden då de gjorde sig ett namn. Men det verkar som de viktigaste personerna är kvar,man kan ofta ersätta de andra, ta en utvecklare som Firaxis Games, vet inte hur det är för andra men för mig är det utan tvekan Sid Meier som är den person som ingen kan ersätta. För Rainbow Six spelen var det Tom Clancy, man kan tydligt se hur serien har tagit en vändning åt helt fel håll när han inte längre var ansvarig för utvecklandet av den.

Men du har nog rätt, det är nog inte många som är kvar från L4D tiden, för mig är det som sagt viktigast med att det är rätt personer som är kvar.

OT:
Men va?
Tom Clancy var väl författare med universum som han skapat i sina böcker som användes i spelen som hans namn sattes på, eller har jag missat något?
Var han aktiv i utvecklingen av spelen också?

12
Skriv svar