Det testas 4K-upplösta menyer på Xbox Series X

Robot
Det testas 4K-upplösta menyer på Xbox Series X
Medlem

Vet inte om det är något jag i skrivande stund saknar (Trots lir på 4K-tv), men varför inte?
Hur känner ps5-ägarna, för den har väl 4K sen släppet?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Avstängd

Rätta mig om jag har fel men xbox series s har väl inte 4k?


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Inaktiv

Är väl ingen jättegrej kan jag tycka då jag föredrar att hänga mer i spel än i menyerna på mina konsoler men visst det är ju ingen nackdel.

Dex
Medlem
Skrivet av doversund:

Vet inte om det är något jag i skrivande stund saknar (Trots lir på 4K-tv), men varför inte?
Hur känner ps5-ägarna, för den har väl 4K sen släppet?

Kan inte påstå att det är något jag har märkt av. Men man kanske hade märkt större skillnad om man hade kört 1080 först på PS5 sen gått över till 4k, men eftersom man har kört 4K med det nya GUI:et så kan jag inte påstå att man märker av det

Medlem
Skrivet av HylzaN:

Rätta mig om jag har fel men xbox series s har väl inte 4k?

Jodå, men inte för spel.

Edit: den skalar upp spel till 4K däremot

Medlem
Skrivet av doversund:

Vet inte om det är något jag i skrivande stund saknar (Trots lir på 4K-tv), men varför inte?
Hur känner ps5-ägarna, för den har väl 4K sen släppet?

Inget man märkt eller tänker på, det är menyer inget woooow direkt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av HylzaN:

Rätta mig om jag har fel men xbox series s har väl inte 4k?

Skrivet av Nocternity:

Jodå, men inte för spel.

Edit: den skalar upp spel till 4K däremot

Series S har absolut 4K och supporterar det även i spel. Däremot är det inte så många spel som den klarar av att köra i 4K, de flesta körs i 1440p eller till och med 1080p. Det finns dock spel som körs i 4K även på Series S, exempelvis Ori.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Series S har absolut 4K och supporterar det även i spel. Däremot är det inte så många spel som den klarar av att köra i 4K, de flesta körs i 1440p eller till och med 1080p. Det finns dock spel som körs i 4K även på Series S, exempelvis Ori.

Där ser man! Hade ingen aning om det med Ori

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Series S har absolut 4K och supporterar det även i spel. Däremot är det inte så många spel som den klarar av att köra i 4K, de flesta körs i 1440p eller till och med 1080p. Det finns dock spel som körs i 4K även på Series S, exempelvis Ori.

Inte ens X kör kör native 4k i några spel knappt, möjligt för något lättdrivet spel, en dynamisk 4k är typ standard på Series X och PS5.

Gnällkuk

Helvete vilken nyhet, 4K-bilder i bakgrunden. Nu jävlar flyttar framtiden in, var det någon som tvekade så måste ju saken vara biff nu!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Millmount:

Inte ens X kör kör native 4k i några spel knappt, möjligt för något lättdrivet spel, en dynamisk 4k är typ standard på Series X och PS5.

Är nog ingen som sagt nåt annat här

Medlem

Uppdateringen är även tillgänglig för vanliga alfatestare!

Skribent

Känner att för mig var det här helt onödigt, men om det är något som folk vill ha så visst.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Känner att för mig var det här helt onödigt, men om det är något som folk vill ha så visst.

Jag upplever att menyerna är ganska oskarpa idag så detta är absolut en trevlig nyhet

Medlem

Till och med Xbox One X skulle ha haft en 4k UI. Men utvecklare sa "Hellre 9gb ram än 8gb" och Microsoft sa "Okej". Så nu har dem tweak:at och optimerat lite och kan göra det på Xbox Series konsoler. Det är både snabbare och mer minne i Series.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Till och med Xbox One X skulle ha haft en 4k UI. Men utvecklare sa "Hellre 9gb ram än 8gb" och Microsoft sa "Okej". Så nu har dem tweak:at och optimerat lite och kan göra det på Xbox Series konsoler. Det är både snabbare och mer minne i Series.

Så allt är toppen då? Inget kritiskt tänkande?

1
Skriv svar