Cyberpunk 2077 får efterlängtad patch och fräscha persedlar

Robot
Cyberpunk 2077 får efterlängtad patch och fräscha persedlar

Version 1,3 är här och fixar bland annat så att NPC:er på Playstation håller tyst om att de är döda.

#cyberpunk-2077


Medlem

"Version 1,3 är och fixar bland annat så att NPC:er på Playtation håller tyst om de är döda." Playtation? Cyberpunk har visst smittat av sig med buggar på fz också


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Döda som fortfarande pratade fanns på PC också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vad skoj. Trodde inte patchen skulle släppas så här fort utan ta nån vecka att landa efter att de utannonserade den.

Klarade för övrigt spelet i februari och njöt verkligen av handlingen och alla grymma side missions. Suveräna karaktärer att lära känna och Night City var magiskt att se med sin underbara arkitektur som osade sci-fi och neon. Det jag kan klaga på är ju buggarna givetvis men jag stör mig aldrig på sånt så mycket vilket är tur. Sedan var inte bilkörningen världens bästa. Vissa bilar var dock bättre än andra att styra. Trafiksystemet med AI fungerade inte nå vidare tyvärr där datorn betedde sig riktigt korkat.
Men.. som sagt har jag inte lirat sedan februari så det har säkert hänt en del.

Tänker spela om det i framtiden men just nu har jag massa andra titlar att lira.
__________________________________________
Mitt betyg är 9.5 av 10. FZ style: 4.5 av 5


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kanske dags och spela så snart jag har tid

Medlem

Kollar man listan på saker som har fixats så är det mesta bara småsaker.

Det är inget stort som fixas som tex AI.

Medlem

Kanske ska ta o köra det men först nier replicant som är nästa

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

"Version 1,3 är och fixar bland annat så att NPC:er på Playtation håller tyst om de är döda." Playtation? Cyberpunk har visst smittat av sig med buggar på fz också

Den omtalade semesterhjärnabuggen!


signatur
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad skoj. Trodde inte patchen skulle släppas så här fort utan ta nån vecka att landa efter att de utannonserade den.

Klarade för övrigt spelet i februari och njöt verkligen av handlingen och alla grymma side missions. Suveräna karaktärer att lära känna och Night City var magiskt att se med sin underbara arkitektur som osade sci-fi och neon. Det jag kan klaga på är ju buggarna givetvis men jag stör mig aldrig på sånt så mycket vilket är tur. Sedan var inte bilkörningen världens bästa. Vissa bilar var dock bättre än andra att styra. Trafiksystemet med AI fungerade inte nå vidare tyvärr där datorn betedde sig riktigt korkat.
Men.. som sagt har jag inte lirat sedan februari så det har säkert hänt en del.

Tänker spela om det i framtiden men just nu har jag massa andra titlar att lira.
__________________________________________
Mitt betyg är 9.5 av 10. FZ style: 4.5 av 5

Ja, vad ska man säga. Det är bra att inte ha för höga krav.

Gnällkuk

Spelet är ju fortfarande EA vilket blir tydligt med patchlistan. Påminner om spel som är 6-8 månader från release.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Ja, vad ska man säga. Det är bra att inte ha för höga krav.

Hade iaf höga förväntningar på spelet och tyckte de uppnåddes i stort sett. Helt klart nöjd med mitt köp. Vad tyckte du själv om din upplevelse? Vad hade du gett för betyg?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Molotov:

Döda som fortfarande pratade fanns på PC också.

Yes. Minns att jag sköt skallen av en fiendevakt och han stod och pratade med mig som om ingenting hänt.

Medlem

Vad tror ni? Jag är helt klart sugen på CP2077 men har väntat sen release för att få en bra upplevelse. Det är 33% på GOG.com just nu och listan av ändringar verkar ändå lovande.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Yes. Minns att jag sköt skallen av en fiendevakt och han stod och pratade med mig som om ingenting hänt.

Haha, jo. Favorit i repris (ignorera mina 9999+ medstims, jag hittade en glitch och gick lite över styr 😁)

https://streamable.com/7kgd3p

Medlem

Att släppa halvt färdiga spel verkar var ett arbetssätt som CDPR vant sig vid, särskilt då klagomålen inte var särskilt omfattande när deras föregående spel, Witcher 3, släpptes. Tog väl åtminstone 1-2 år innan de hade fixat till alla hundra- eller tusentals buggar det spelet hade vid släpp.

Köpte för övrigt mitt exemplar förra året för en 450kr, men lär vänta att att spela det förrän Patch 1,4-1,5 släppts.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

ELF
Medlem
Skrivet av Pettor:

Vad tror ni? Jag är helt klart sugen på CP2077 men har väntat sen release för att få en bra upplevelse. Det är 33% på GOG.com just nu och listan av ändringar verkar ändå lovande.

Det lär ju komma en patch som är lika lång minst en gång till. Lär vara kvar många saker som fortfarande inte kan plockas upp. Såg minst två saker nu som bara kan nås under ett uppdrag som inte gick att röra trots att de var markerade som loot. Sen lär det ju självklart även vara en hel del generella buggar kvar, speciellt sådana som bara uppstår vid specifika scenarion.

Men tycker ändå det kan vara värt om du tänker köra det flera ggr. Kör en gång nu och vänta sedan på att allt är färdigt och kör sedan igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Vad tror ni? Jag är helt klart sugen på CP2077 men har väntat sen release för att få en bra upplevelse. Det är 33% på GOG.com just nu och listan av ändringar verkar ändå lovande.

Nu kan jag inte yttra mig om dagens patch då jag inte testat den men jag skulle säga att spelet flyter på rätt bra. Det finns självklart lite skavanker här och där som man kan irritera sig på.

CP2077 är extremt likt Witcher 3 i hur allt är uppbyggt. Man har sin main story, side story och sedan allmänt småskit. Om du nu gillar Witcher 3 och kan tänka dig spela en FPS version av det i futuristisk miljö så tror jag nog du kanske kan gilla det.

Se dock till att inte spela på en allt för gammal dator dock. Även om de har optimerat spelet rätt mycket jämfört med hur det var vid release är det fortfarande ett lite tyngre spel.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Vad tror ni? Jag är helt klart sugen på CP2077 men har väntat sen release för att få en bra upplevelse. Det är 33% på GOG.com just nu och listan av ändringar verkar ändå lovande.

Jag tänker som så att spelet kommer inte bli bättre än det är nu. Rent tekniskt sett kommer de fixa buggar och fortsätta att polera det, men det är föga troligt att de åtgärdar de grundproblemen som många av oss stör oss på. Så om du är intresserad av spelet tror jag inte att du kommer få en märkbart annorlunda upplevelse nu än om sex månader.

Avstängd

Laddar ner den just nu men det tar sin lilla tid då den var på över 40gb


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hade iaf höga förväntningar på spelet och tyckte de uppnåddes i stort sett. Helt klart nöjd med mitt köp. Vad tyckte du själv om din upplevelse? Vad hade du gett för betyg?

Ger det en självklar svag tvåa. Spelade det första dagen och jag är inte alls nöjd med hur det lirade.

Medlem
Skrivet av breahl:

Laddar ner den just nu men det tar sin lilla tid då den var på över 40gb

Dryga 33GB på PC, men ska definitivt kika på det när nedladdningen är klar.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det är himla bra att de fixar buggar. Stora som små.
Men det förändrar inte att spelet är halvfärdigt och att det saknas innehåll som utlovades och marknadsfördes innan spelet släpptes. Som de omtalade NPC:ernas AI, polisens AI, den levande världen där alla NPC:er skulle leva sina egna liv istället för att gå i cirklar som de gör nu och trafiken som är bedrövligt skrattretande etc etc. Det finns så väldigt mycket annat ofärdigt innehåll som varit inplanerat, men som aldrig har blivit färdigställt, så som vissa stadsdelar eller tomma interiörer. Istället för att ta bort det som inte är färdigställt, så har utvecklarna bara låtit det vara kvar och skräpa.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

En bug som störde mig var när man jobba för limo killen att när man sköt drönarna så föll inte dom till marken och jag inte kunde loota mina legendery items men nu är de fixat yey

ELF
Medlem

Är detta känt sedan tidigare?
https://maps.piggyback.com/cyberpunk-2077/maps/night-city
Sen kan man bettala för att få högre upplsöning och fler funktioner.
https://www.gog.com/game/cyberpunk2077_piggyback_interactive_...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Är detta känt sedan tidigare?
https://maps.piggyback.com/cyberpunk-2077/maps/night-city
Sen kan man bettala för att få högre upplsöning och fler funktioner.
https://www.gog.com/game/cyberpunk2077_piggyback_interactive_...

"Note that the interactive map is available only through an external website,"

Det är ju i princip en gammaldags strategy guide, inget att tjuta över.

https://www.piggyback.com/en/guide/cyberpunk-2077/#editions

Det är till och med del av deras paperback strategy guide.

ELF
Medlem
Skrivet av kaealy:

"Note that the interactive map is available only through an external website,"

Det är ju i princip en gammaldags strategy guide, inget att tjuta över.

https://www.piggyback.com/en/guide/cyberpunk-2077/#editions

Det är till och med del av deras paperback strategy guide.

Ja, nä. Det är inte det som är problemet.
Saken är den, väljer man att köpa uppgraderingen och kartan senare läggs ned så kommer man inte åt den längre, trots att man bettalat för sig. Det ligger alltså låst bakom drm.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av matt76:

Att släppa halvt färdiga spel verkar var ett arbetssätt som CDPR vant sig vid, särskilt då klagomålen inte var särskilt omfattande när deras föregående spel, Witcher 3, släpptes. Tog väl åtminstone 1-2 år innan de hade fixat till alla hundra- eller tusentals buggar det spelet hade vid släpp.

Köpte för övrigt mitt exemplar förra året för en 450kr, men lär vänta att att spela det förrän Patch 1,4-1,5 släppts.

Köpte det för 500Kr på Elgiganten vid release.
Installera spelet på releasedagen, men har inte startat det än.

Jag kommer dock vänta tills PS5 versionen/uppdateringen istället och hoppas att de hinner lösa så många problem som möjligt tills dess.

Jag ser fram emot att spela det, men är såklart oroad över att bli besviken.
Jag tror att buggarna är största problemet för egen del, det skadar upplevelsen ifall man måste ha krångel som skadar upplevelsen under spelets gång.
Jag hade/har dock inga större förväntningar om spelet, dock så trodde jag att det skulle bli bra eftersom att andras hype var så stor.
Min personliga hype kommer väl mest ifrån Johnny Mnemonic☺
Kanske lite från Battle Angel Alita och Deus Ex i och för sig.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Köpte det för 500Kr på Elgiganten vid release.
Installera spelet på releasedagen, men har inte startat det än.

Jag kommer dock vänta tills PS5 versionen/uppdateringen istället och hoppas att de hinner lösa så många problem som möjligt tills dess.

Jag ser fram emot att spela det, men är såklart oroad över att bli besviken.
Jag tror att buggarna är största problemet för egen del, det skadar upplevelsen ifall man måste ha krångel som skadar upplevelsen under spelets gång.
Jag hade/har dock inga större förväntningar om spelet, dock så trodde jag att det skulle bli bra eftersom att andras hype var så stor.
Min personliga hype kommer väl mest ifrån Johnny Mnemonic☺
Kanske lite från Battle Angel Alita och Deus Ex i och för sig.

Om du har ps5 är det bara att börja lira. Det har gått utmärkt för mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag kunde inte hålla mig utan skaffade spelet idag, främst för att testa mitt nya datorbygge.

Tycker för övrigt att Cyberpunk genren i spel är bland det bästa som finns. Stor fan av Keanu Reeves, Johnny Mnemonic, Matrix, Philip K. Dick, Beneath a Steel Sky, Bladerunner etc...

Återkommer med första intryck.

Medlem

PS5 verkar klarat sig utan störiga buggar. Den enda återkommande buggen jag upplevde under mina 100 timmars speltid var att jag inte kunde loota cigarettpaket. Känns som jag kan leva med det.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

12
Skriv svar