Medlem

Kul att recensionen var positiv. Hade förhoppningar på spelet men efter att testat betan var jag väldigt osäker. Klickade inte för mig och bestämde mig för att släppa spelet och invänta lite reviews etc. Ibland sitter spel bara inte rätt för stunden även om det är en genre man gillar. Upplevde dock att det kändes tomt. Finns en spänning i civ där man hittar resurser vart man än går och det blir en annan känsla av upptäckt i civ. Hur upplevde du/ni andra det?

I betan var även natural wonders rätt tråkiga så de gav typ samma buff oavsett vad det var för natural wonders. Kändes lite trist. Var det samma i full release?

Skribent
Skrivet av Govein:

Kul att recensionen var positiv. Hade förhoppningar på spelet men efter att testat betan var jag väldigt osäker. Klickade inte för mig och bestämde mig för att släppa spelet och invänta lite reviews etc. Ibland sitter spel bara inte rätt för stunden även om det är en genre man gillar. Upplevde dock att det kändes tomt. Finns en spänning i civ där man hittar resurser vart man än går och det blir en annan känsla av upptäckt i civ. Hur upplevde du/ni andra det?

I betan var även natural wonders rätt tråkiga så de gav typ samma buff oavsett vad det var för natural wonders. Kändes lite trist. Var det samma i full release?

Jag är väldigt förtjust i Humankind, men jag kan hålla med om att det känns som om det saknas en sista udd för att det ska kunna peta ner konkurrenter som Civ från tronen. Underverken ger lite olika bonusar här och där, men lite för många av dem ger mest lite extra stabilitet och inflytande. Det finns definitivt utvecklingsutrymme här. Jag har som sagt ändå väldigt kul med spelet redan nu, men hoppas stenhårt på en expansion som kanske kan ta spelet till de där allra högsta höjderna. Expansionerna till de senaste Civ-spelen har ju gjort stor skillnad, så det vore helt klart najs med något liknande här.

Men för att svara på din fråga så är spelet ganska sig likt sedan förhandstittarna jag har gjort. Det är mest att helheten blir tydligare nu när man kan köra igenom en hel omgång utan begränsningar.

Skribent
Skrivet av General White:

Tycker det ser kefft ut.

Får erkänna att jag skrattade till när jag läste den här kommentaren. Kefft är ett bra ord.
Personligen tycker jag dock att spelet är rätt äg.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta!
Blir det en "lets play" live sändning på detta?

Medlem

Tack för recensionen!

Har alltid gillat denna sorts spel, men varit lite avskräckt av inlärningskurvan (perfektionist, så vill inte spela annat än om man vet allt). Har hittills nöjt mig med att titta på twitch och YT, men ska nog testa detta.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Får nog bli ett köp på Stadia.

Medlem

Någon som vet när idag det dyker upp på Game Pass? Verkar vara släppt på Steam.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Någon som vet när idag det dyker upp på Game Pass? Verkar vara släppt på Steam.

Det släpptes nu klockan 16.00 på game pass.

Medlem

Ser nice ut, men blir tyvärr inget köp
Använder Denuvo


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ser nice ut, men blir tyvärr inget köp
Använder Denuvo

Vad jag hört så sa utvecklaren(eller utgivaren?) att de skulle plocka bort Denuvo innan release.

Edit: FZ har skrivit om det https://www.fz.se/nyhet/287274-humankind-slipper-kopieringsskyddet-denuvo-pa-grund-av-prestandaproblem

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ser nice ut, men blir tyvärr inget köp
Använder Denuvo

Nope, inget Denuvo i Humankind. Man pratade om det ett tag men man valde att aldrig införa det i färdiga versionen.

Medlem

Förstår inte varför mängder av Unity-spel använder samma typ av generiska tecknade stil, ser otroligt billigt ut.

Medlem

Blev väldigt besviken, måste jag säga.

UI:t är helt otroligt svårt att tyda, inställningsmöjligheterna är undermåliga och AI:n är som vanligt i dessa spel superkonstig.

Får hoppas att det kommer lite patcher snart som kan fixa det. Just nu kommer det inte i närheten av Civ:s kvalité.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ok... intressant. Förresten, skulle gärna se en recension av Mohawk Games "Old World" eftersom det finns en del överlapp mellan Humankind, Civilization och Old World.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ju mer jag läste, desto mer checkboxar kände jag tickades av! Det här blir att införskaffa framöver!

Kör en månad gamepass och testa det.

Medlem

Skönt att man slipper köpa det eftersom det ingår i Gamepass.

Angående recensionen så tycker jag du inte förklarar så mycket hur mekaniken i spelet fungerar och skiljer sig från civ, utan mest om hur dina omgångar slutat och gått till. Hade gärna vetat mer hur det skiljer sig mot andra 4x spel, vad som är bra och dåligt. Den grafiska delen, ljudet, framtiden för spelet osv.

Medlem
Skrivet av tribute87:

Det släpptes nu klockan 16.00 på game pass.

Konstigt, jag spelade det på gamepass i förmiddags!

Medlem
Skrivet av robbis:

Konstigt, jag spelade det på gamepass i förmiddags!

Om du går tillbaka och kollar så ser du att jag la kommentaren igår

Medlem

Är det samma humoristiska stil i dialoger och färglada tecknade grafik som i Civ? Det har förhindrat mig att nånsin lyckas komma in i den serien.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av tribute87:

Om du går tillbaka och kollar så ser du att jag la kommentaren igår

Ah det förklarar ju en del. Sorry

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är det samma humoristiska stil i dialoger och färglada tecknade grafik som i Civ? Det har förhindrat mig att nånsin lyckas komma in i den serien.

Har Civ humoristiska dialoger? Haha jag kanske är en torrboll. Har totalt missat detta.

Men ja, Humankind försöker definitivt var lite lustigare. Lyckas ibland också. Får mig att göra små "he he" ibland.

Lite mindre tecknat grafik än Civ VI.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är det samma humoristiska stil i dialoger och färglada tecknade grafik som i Civ? Det har förhindrat mig att nånsin lyckas komma in i den serien.

Det är mycket mindre "definierad", tecknad grafik, till den grad att det blir svårt att se vad som är vad på kartan, tyvärr... De har en del att jobba på där.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är mycket mindre "definierad", tecknad grafik, till den grad att det blir svårt att se vad som är vad på kartan, tyvärr... De har en del att jobba på där.

Kan du ge ett exempel? Screenshot?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Kan du ge ett exempel? Screenshot?

Ett exempel är distrikten man bygger. Inte så väl definierade vart man redan byggt och vart man bör bygga nästa. Föredrar Civ:s distriktsbyggande där, även om de är ganska olika rent spelmekaniskt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hur är spelet nu för er som spelat ett lite tag? Jag är mycket osäker på att köpa detta... hmm hmm


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar