Förhandstitt – Saints Row är tillbaka, här är våra första intryck

Robot
Förhandstitt – Saints Row är tillbaka, här är våra första intryck

Åtta år senare – ett nytt Saints Row är utannonserat! Vi ska tillbaka till seriens (lite) mer sansade gangsterrötter.

#saints-row, #volition


Medlem

Såg att trean var gratis på EGS nu

Medlem

Dom har verkligen förstört Saints Row serien man hade hoppas mera en ramake av 1 & 2 och fick detta nja. Detta börja spåra efter trean.

Medlem

Äntliiiigen! Lite tråkigt att inte få återse vissa karaktärer man lärt sig älska genom seriens gång, men kan nog bli bra ändå.

Skrivet av Isak19:

Såg att trean var gratis på EGS nu

Tack för tipset! Är ju dessutom den remastrade versionen så det var inte illa.

FM-guru
F.d. Sisyr

Skönt att det vankades en ny titel och inte ännu en trött remake.

Medlem

Hoppas det blir bra, känns dock inte som att det kommer bli något vidare..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Skönt att det vankades en ny titel och inte ännu en trött remake.

Verkligen!

Medlem
Skrivet av jimbo9000:

Dom har verkligen förstört Saints Row serien man hade hoppas mera en ramake av 1 & 2 och fick detta nja. Detta börja spåra efter trean.

Verkligen! Vilket garbage det blivit. Skulle vilja ha en riktig GTA utmanare. Ingen jäkla komedi larvande med rosa o lila hipsters som leker kriminella. Skulle önska något seriöst i stil med mästerverket GTA 4 från 2008. En seriös mörk, rå ton.

*** Synd med EPiC exklusiviteten. Tur att man äger en PlayStation 5 nu fast spelet är dock inget för mig ändå.
_________________________________________________________________
Tänk att det är så få bolag som försöker ge sig på en riktigt GTA utmanare. Visst finns Watch Dogs serien som jag gillar men där ingår massa hacking m.m. EA, SONY och MicroSoft borde ju kunna slänga in cash o snickra ihop en GTA dödare. Visst, de är ju snordyra att göra men det går ju att dra in extremt med "para" på dessa spel om de blir välgjorda. När R* släppte GTA 3, GTA: Vice City och GTA: San Andreas vid 2001-2004 trodde jag faktiskt att fler stora företag skulle försöka slå sig in i denna nya populära 3D genren. De har bara stått vid sidan av o låtit R* göra sitt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Verkligen! Vilket garbage det blivit. Skulle vilja ha en riktig GTA utmanare. Ingen jäkla komedi larvande med rosa o lila hipsters som leker kriminella. Skulle önska något seriöst i stil med mästerverket GTA 4 från 2008. En seriös mörk ton.

Så jävla trött på färgerna som varit inne ett tag nu för att göra spelen mer färgglada och lekfulla, ex det här, Riders Republic, Rage 2, Dirt 5 osv osv. Med det sagt hoppas jag ändå spelet i sig kan locka, låter intressant med valmöjligheterna till kriminell aktivitet.

Medlem

Verkar påminna alldeles för mycket om 3:an och 4:an i gameplay teasern som finns, hade hellre att de gått tillbaka till rötterna från 2:an. Då det ändå var halvt seriöst men inte för överdrivet med alla jäkla hipsters, färger och animé-stuk.

RmK
Medlem

Jag verkar tillhöra andra laget som gillar Saints Row 3 bättre än GTA, la många roliga timmar på det med min syster och hoppas på mer överdriven action och co-op i detta!

Medlem

Ja, tvåan var fantastisk. När de spårade ur i senare spel så finns det inte ens en uns av rimlighet, och det blev inget kul längre.

Kommer fortfarande ihåg scenen ifrån 2an där dommaren drar fram en hagelbössa under montern, tyckte det var kul och sjukt.
Samt åka om kring med en lastbil och spruta skit på husen. Det är lagom sjuk humor som man ändå kan göra iverkligenheten om man är helt galen..... Det är inte realism jag söker, men något som är vrikat men ändå förankrat i verkligenheten.

Sedan verkar nya spelet vara ett epic sell out spel, så får skaffa det någon annanstans.

Inaktiv

Bra att de drar tillbaka lite på hur överdrivet det är. Jag gillade tvåan och trean som alternativ till GTA men fyran såg så överdrivet ut att det inte ens var intressant. Kommer hålla ett öga på detta helt klart. Uppskattade co-open i tidigare SR.

Medlem

Hade hellre sett ett Freespace 3 än ett Saints Row.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Det är bara ett enda spel jag vill ha från Volition. Red Faction Guerilla 2 med en förstörelsemotor på syra. Allt annat kan de lägga åt sidan.

Medlem

Jag tror att det tog ungefär en minut innan jag avskydde alla karaktärer! Börjar jag bli gammal, eller ser de inte oerhört fjantiga ut?

KoP
Medlem

Äntligen ett nytt Saints Row som känns intressant. Efter 2:an gick det ju bara utför, spelade aldrig klart 3:an vad jag kan minnas och rörde aldrig det som kom efter 3:an. Flippade ut för mycket för min smak.

Medlem
Skrivet av RmK:

Jag verkar tillhöra andra laget som gillar Saints Row 3 bättre än GTA, la många roliga timmar på det med min syster och hoppas på mer överdriven action och co-op i detta!

Håller med ,har kört 2-4 ,den roligaste var nog 3an ,Måste allt vara så seriöst ? hade hur roligt som helst med 3,4.....2an var rätt grå enligt mig .Men smaken är väl olika ,vissa vill väl ha mer seriöst typ gta4 ,jag gillade gta5 mycket mer än 4an

Medlem

Vill minnas att Saints Row 2 var rätt bra men sen gick det sakta utför i mitt tycke. De blev "ok" senare men inte mycket mer än så.

Medlem

Håller med många föregående talare, 1an var bra, 2an bäst, 3an "meh", 4an var på tok för överdriven. Det tappade hela känslan. Hoppas det är närmare 2an än 3an i det nya, för är det en ny trea så passar jag nog :/


signatur

I drank what?

Medlem

"We worked really hard to build on the diversity of the characters"
"You have Nina, who is this muscle badass and is driving around in her cars."
"You have Eli, who loves his podcasts."
"You have Kev, who loves to cook and that's his biggest thing, he loves to cook.

No Johnny Gat.. The Saints now have a podcast and love to cook! - Twitch

Nej tack....


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Avstängd

Stör mig alltid något enormt när titeln är detsamma som något som redan existerar.

Medlem

Unpopular Opinion: Saints Row 4 är ett grymt spel!

Medlem
Skrivet av laban005:

Så jävla trött på färgerna som varit inne ett tag nu för att göra spelen mer färgglada och lekfulla, ex det här, Riders Republic, Rage 2, Dirt 5 osv osv. Med det sagt hoppas jag ändå spelet i sig kan locka, låter intressant med valmöjligheterna till kriminell aktivitet.

Du menar helt riktiga normala färger? Du kan ju alltid poppa in "Resistance" eller något annat gråskala spel till PS3 om du är sugen på deppression när du gamear

Medlem

Ser riktigt löjligt ut. Att man ens nämner gta och SR i samma mening är ett hån mot gta.

Medlem

Jag spelade aldrig fjärde spelet. Tvåan var otroligt kul, men trean var för flummig.

Medlem

Snälla, kan ni inte snacka politiska analyser nån annanstans?

----

För övrigt håller jag med om att det är läge för nån att släppa något som på riktigt gör anspråk på att utmana GTA. Inte minst med tanke på att Rockstar släpper ett GTA-spel en gång per decennium numera. Kom igen, Valve!

Medlem

De verkar ha tagit en hel del inspiration från andra populära spel, såsom Fortnite, med fokus mot en yngre publik (för att locka till sig deras spelarbas). Dock, en trailer säger inte hela sanningen, utan man får invänta lite gameplay och eventuellt en matig recension för att få grepp om vilken inriktning de tagit.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av D1versity:

Du menar helt riktiga normala färger? Du kan ju alltid poppa in "Resistance" eller något annat gråskala spel till PS3 om du är sugen på deppression när du gamear

Har självklart inget emot färg, har inget emot de bruna och mörka tonerna i andra spel heller för den delen men tror säkert du kan förstå vad jag menar, oftast väldigt mycket pastell eller neon i typ gul, rosa, grön, turkos och lila, just den färgkoden börjar bli lite tjatigt, så snart kanske brun blir det nya svarta igen 🤣

Skägg.
10 Chambers

Rensat tråden på mög.


signatur
12
Skriv svar