Här kommer lite mer gameplay från rebooten av Saints Row

Robot
Här kommer lite mer gameplay från rebooten av Saints Row

Här kan ni se lite mer från rebooten av Volitation helgon.

#Saints-row, #Saints-row-reboot, #Volitation


FM-guru
F.d. Sisyr

HIpsterynglingar som agerar gangsters får mig att tänka på XCOM: Chimera Squad där det var hipsterynglingar som agerade utomjordiska elitsoldater istället. Inte jättelyckat, den gången.

Medlem

Efter att ha sett den här så förstår jag inte riktigt vart all kritik kommer från, förutom att man inte gillar de nya karaktärerna möjligtvis, men det är ju svårt att avgöra redan nu. Och visst, grafiken är liite mer "cartoony" än de tidigare, men det har nog mest med den färgglada (och mer intressanta imo) settingen och göra tror jag. Hade det utspelat sig i en grå stad hade det nog sett ganska likt ut.

Många tycker inte det borde heta Saints Row. Varför inte?
Saints-gänget i ny tappning i fokus som man bygger från grunden, 3 rivalgäng att slåss med, likeable (imo) karaktärer som jag antar kan vara både seriösa och knasiga, kul sidoaktiviteter... Vad är det folk saknar? Det ser ut som et NYTT(!) Saints Row tycker jag.

Är det för att karaktärerna inte har hängiga byxor och bor i strippklubbar fans är besvikna?

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Efter att ha sett den här så förstår jag inte riktigt vart all kritik kommer från, förutom att man inte gillar de nya karaktärerna möjligtvis, men det är ju svårt att avgöra redan nu. Och visst, grafiken är liite mer "cartoony" än de tidigare, men det har nog mest med den färgglada (och mer intressanta imo) settingen och göra tror jag. Hade det utspelat sig i en grå stad hade det nog sett ganska likt ut.

Många tycker inte det borde heta Saints Row. Varför inte?
Saints-gänget i ny tappning i fokus som man bygger från grunden, 3 rivalgäng att slåss med, likeable (imo) karaktärer som jag antar kan vara både seriösa och knasiga, kul sidoaktiviteter... Vad är det folk saknar? Det ser ut som et NYTT(!) Saints Row tycker jag.

Är det för att karaktärerna inte har hängiga byxor och bor i strippklubbar fans är besvikna?

Spekulerar fritt, men antar att folk stör sig på att det blivit mer tramsigt. Innan har ju fokusen legat på "gang life", men olika gäng och hårda karaktärer. Medans det nya SR verkar har karaktärer som inte känns särkligt "gang life" utan mer som flamsiga hyperaktiva barn.

Men det är bara vad jag spekulerar som sagt. Dessutom var ju SR relativt crazy utanför storyn, så man kanske ska se vad dom leverera först innan man beklagar sig för mycket.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Spekulerar fritt, men antar att folk stör sig på att det blivit mer tramsigt. Innan har ju fokusen legat på "gang life", men olika gäng och hårda karaktärer. Medans det nya SR verkar har karaktärer som inte känns särkligt "gang life" utan mer som flamsiga hyperaktiva barn.

Men det är bara vad jag spekulerar som sagt. Dessutom var ju SR relativt crazy utanför storyn, så man kanske ska se vad dom leverera först innan man beklagar sig för mycket.

Så kan det nog va, men det är ju som du säger inget man kan döma utifrån 2 trailers. Jag tycker det verkar ligga mellan SR2 och 3 i seriös/knas-nivå, vilket jag tycker är ganska rimligt då många tyckte 3an gick lite för långt, samtidigt som det var just det som skilde SR från mängden.

Jag tycker folk är väldigt snabba med att döma det här som Überskräp innan vi ens har fått se oklippt gameplay.

Medlem

"We've created a set of characters, that you are going to want to invite into your living room, every day."

Summerar mycket av det som är fel med rebooten. Det ursprunliga saints gänget var charmiga men råbarkade busar. Man skulle gärna vilja ta en drink med dem, och kanske hänga med på ett äventyr. Men inte var de några man ville sittandes i ens soffa till vardags.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

"We've created a set of characters, that you are going to want to invite into your living room, every day."

Summerar mycket av det som är fel med rebooten. Det ursprunliga saints gänget var charmiga men råbarkade busar. Man skulle gärna vilja ta en drink med dem, och kanske hänga med på ett äventyr. Men inte var de några man ville sittandes i ens soffa till vardags.

Alltså de menar väl att du kommer vilja spela varje dag


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alltså de menar väl att du kommer vilja spela varje dag

Gör de verkligen det? Jag tolkar det också som att de vill ha karaktärer man kan relatera till, en skön ung person man vill hänga med liksom.

För min egna del måste jag säga att det är precis vad detta spel INTE behöver. Det fina med de gamla karaktärerna var att de var så jäkla korkat överdrivna och man fick bara hänga med dem på en helt sjuk resa. Verkligen noll verklighetsförankring. Bara släppa loss och ha lite roligt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Epic ger ut Saints Row: The Third Remastered gratis just nu.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av jk78ki:

...
Är det för att karaktärerna inte har hängiga byxor och bor i strippklubbar fans är besvikna?

Jag tror det är för lite lila. Lila har varit den dominerande färgen sedan start, och hälften av dagens gamers är lite känsliga. Karaktärerna måste klä sig som Jokern i Batman, annars har utvecklarna förlorat sin identitet och det ska grinas på Twitter så att även de som inte lever i denna parallella värld förstår att det finns större bekymmer här i världen än krig och klimatkatastrofer.

Medlem

Första reaktionen:
Ser otroligt snyggt ut, äntligen satsar man stenhårt på nya generationens hårdvara!

Andra reaktionen:
Ah, det var bara B-roll över Arizona, själva spelet ser ut som en tillputsad PS3-titel..

Medlem

"Lite mer gameplay"?

Det fanns inget gameplay i förra trailer:n, är det någon annan video det refereras till?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

"Lite mer gameplay"?

Det fanns inget gameplay i förra trailer:n, är det någon annan video det refereras till?

De visade ca 5-10 sekunder gameplay efter första trailern i live revealen, tror det var klippt ur denna.

Medlem

Saints Row - Stunning and brave....

Medlem

Nej, inget för mig. Önskar en seriös crime simulator. Det ska vara brutalt och realistiskt skitigt som i verkligheten. Inte färgglada komiska karaktärer som larvar runt.
_____________________________
Hade för mig att studion hette Volition o inte "Volitation".

EDiT. Så är det också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Så kan det nog va, men det är ju som du säger inget man kan döma utifrån 2 trailers. Jag tycker det verkar ligga mellan SR2 och 3 i seriös/knas-nivå, vilket jag tycker är ganska rimligt då många tyckte 3an gick lite för långt, samtidigt som det var just det som skilde SR från mängden.

Jag tycker folk är väldigt snabba med att döma det här som Überskräp innan vi ens har fått se oklippt gameplay.

Det är väl den reaktionen den högljudda minoriteten alltid har. För att den skaran personer ska bli tillfredsställda så ska man släppa 30 min gameplay och spelet ska vara klart.
Jag kan inte förstå hur man kan döma ut ett spel pga ett kort klipp eller ett alfa/beta-test. Ha lite jävla tålamod och vänta med åsikterna tills spelet är släppt, oavsett titel.

Medlem

Om jag inte visste vad det var hade jag trott det var ett nytt Watch Dogs från Ubisoft. Kändes lite sådär edgy och, som min dotter hade sagt, en aning cringe.

Medlem

Är det så svårt att se vad folk är missnöjda med? Karaktärerna!
Personligen har jag alltid tyckt SR ser för fjantigt ut för min smak men Old school SR fansen ville ha något som var mer likt de två första spelen eller helt enkelt remakes på dem, dvs mer autentiska gangster skildringar. Vad de fick av utvecklare som tydligen inte lyssnar på sina fans var karaktärer som ser ut att vara hämtade från fortnite med tighta kläder, flugor, häftiga frisyrer, rosa hjälmar och glasögon, karaktärer som inte på något sett alls ser ut som gangsters. Och även om gangsters idag inte springer runt i kostymer som italienska mafian från gudfadern eller baggiga jeans och football tröjor som i 90-00 talet så ser de definitivt inte ut som de skildras i rebooten av SR

Medlem

Skriv och skapa vad du själv vet eller brinner för.

Exempel.
Stalker spelen, skapades av personer som växte upp och fick vara med om Chernobylkatastrofen, som läst och sett Stalker-filmerna, varit runt zonen och besökt reaktorn.

Id Software, spelade D&D, växte upp med 80-tals actionfilmer och metal.

-

I videon om rebooten av Saints Row när de intervjuar äldre 30-40-åringar, med uttryck som "...expressing what this game needed to be about...", ser jag bara ännu ett påtvingat och desperat försök att vara hipp och PK. Ett företag som producerar en produkt, med ett mångfaldsklistermärke, utan någon som helst genuin erfarenhet eller ens intresse i själva kulturen de försöker efterlikna.

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Skriv och skapa vad du själv vet eller brinner för.

Exempel.
Stalker spelen, skapades av personer som växte upp och fick vara med om Chernobylkatastrofen, som läst och sett Stalker-filmerna, varit runt zonen och besökt reaktorn.

Id Software, spelade D&D, växte upp med 80-tals actionfilmer och metal.

-

I videon om rebooten av Saints Row när de intervjuar äldre 30-40-åringar, med uttryck som "...expressing what this game needed to be about...", ser jag bara ännu ett påtvingat och desperat försök att vara hipp och PK. Ett företag som producerar en produkt, med ett mångfaldsklistermärke, utan någon som helst genuin erfarenhet eller ens intresse i själva kulturen de försöker efterlikna.

Precis, det är woke som folk stör sig på, därav dislikes

Medlem

Gamla Saints Row är problematiskt.
Känns som att de riskerar att vara out of touch med fansen.

Jag kommer att spela det och antagligen kommer det att vara väldigt roligt men man kommer
också sakna det gamla, men jag är också 34 och inte 18 som jag var när SR2 kom.
Det är en ny generation lol, bara att acceptera att dem har sämre humor och gå vidare.

Medlem

Jag tycker hela situationen är väldigt intressant överlag, jag mins inte sist en reveal fick såhär splittrad respons.

Men det känns som att folk har glömt hur de gamla spelen såg ut? Jag spelar om 3an nu och det ser praktiskt taget lika "fortnite"-igt ut som rebooten, fast med lite lägre färgstyrka.

2an

3an

4an

Reboot

Det är den här riktningen serien gått ett tag nu, så jag skulle till och med säga att de kunde gjort det ÄNNU mer annorlunda.
(I den andra riktningen isf, färggladare än såhär hade jag inte gillat)

Jag förstår att folk hellre velat ha ett mer realistisk reboot, med fokus på "tunga gangsters" i stil med San Andreas, The Wire och SR1/2 (har aldrig spelat ettan), men att påstå att den här "nya" stilen är tagen från ingenstans är ju bara inte sant.

Sen håller jag med om att karaktärerna ser ut som skit klädesmässigt, men man kan ju inte döma ett spel utifrån NPCers klädstil?
Sin egen karaktär kan man säkert klä ut både till hood-gangster eller jultomten i vanlig SR anda.

En fråga sen, vad är det som är "woke"? Jag hänger nog inte med i slanget kanske, men betyder inte det typ "SJW", intvingade minoriteter för att det ska bli mer mångfald, de nämner en annorlunda sexualitet utan anledning, osv? Om det är det som menas så kanske ni minns att SR2 av en ren händelse hade en karaktär av varje "ras" i spelet som huvudanhängare. (Och alla är bi-sexuella, men det var mest ett "skämt" i 4an så det kanske inte räknas)

Men igen, jag håller med om att den "hippa", "hello fellow kids" stilen med neon och skit är ganska tröttsam.

Ursäktar för långt inlägg, jag är faktiskt mer intresserad av alla reaktioner mer än själva spelet!

Medlem

Ser kul ut, spelade igenom alla andra (utom 1:an då, spelar på PC så....)...så det blir att lira denna med!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Förvånar mig inte att rebooten ser ut som den gör.
Den följer trenden och även som Saints row var tidigare.
Det lite tyngre gangster tema, men med komedi var mest i 1an och 2an, det är iaf dom jag har varmast minne av att tycka var roligast. Sen blev det mest flamsigt till att fullständigt tappa det (tänker på spelet där världen/staden var en simulering.)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

How do you fellow kids
Dom försöker verkligen suga in alla zoomers och hipsters
Dom borde ha gjort en helt ny IP istället för det här...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dom borde ha gjort en helt ny IP istället för det här...

Ja, för det gick ju såååå bra för Agents of Mayhem


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Avsaknaden av ett nytt GTA gör mig mer o mer sugen på detta Sains Row

Medlem

Själv hoppades jag på en reboot som liknade första saints row spelet. True gangsta shit.

Fastnade stenhårt för det spelet som kid.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Intressant att en tröjlös ( utan anledning ) sexig snubbe är okej men hade han varit en kvinna och visat ens lite urringning så hade hela media etablissemanget i America blivit sura och skrikigt om '' sexism '' och '' objektifiering ''....
Så jävla less på det, väntar fortf på Västvärldens Bayonetta men Västerländska devs är för rädda för det...

Jag ser många snacka om '' woke '' this and that, jag tror inte att det har med det att göra.
När jag kollar på den här rebooten så ser jag bara ett annat exempel på en större trend inom spelvärlden i Väst vilket är att spel görs för att vara '' barnvänliga ''.
Ratings har inte så stor betydelse egentligen väldigt få bryr sig om dom, jag tror att de flesta kollar mer på hur det ser ut själva.
T om God of War tonades ner drastiskt inkl våldet vilket kändes väldigt PG-13.
Visst vi har MK11 men hela grejen med MK11 är ju att vara våldsamt och det är typ ett meme samma med DOOM.

Men rent generellt så när jag kollar på spel i Väst så känns det som att de alla görs för att vara safe.
Och det är mest ytligt uppenbart när man kollar på karaktärerna ( även om det är en jävla massa hyckleri med hur nakna män får vara gentemot kvinnor ).
Och karaktärerna saknar helt attityd, de ser typ ut som random NPC's du skulle stöta på på gatan och så känns de flesta huvudkaraktärerna känns det som.
Huvudkaraktärer är mer intressanta imo när de är larger than life.

Nu säger jag inte att alla spel måste va på ett sätt men jag tycker att industrin i Väst enbart lutar åt ett håll medans i Japan t ex så är deras spel mycket mer *gasp* mångfaldiga speciellt när vi kollar utanför indie.
Se på Capcom t ex och hur mångfaldiga deras spel är jämfört med typ hela AAA industrin i Väst, allt ifrån Resident Evil, Dragon's Dogma till Monster Hunter till Street Fighter etc.
I Väst känns det som att allting är grått och sorgligt men fortf känns väldigt PG-13 även ifall det har en hög rating, eller så är det typ mer uppenbart för barn och hyper cartoony.

Gnällkuk

Hade aldrig på förhand trott att ett nytt SR skulle engagera så många.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar