Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Mår inte dåligt. Men vad gör man i cyberpunk om man inte gör uppdrag?

Försöker ha kul, utforska världen/staden...men kanske inte finns något att hitta?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Försöker ha kul, utforska världen/staden...men kanske inte finns något att hitta?

Vad vill du hitta då?
Finns många små dolda quests/notepads man kan hitta om man letar. Som inte syns på kartan.
Finns många random konversationer mellan npc's att lyssna på. Vissa är små (främst pyttesmå) events.
Finns häftiga ställen att kika runt i där man inte fått vara via något uppdrag.
Man kan samla kläder/items om man vill det. Åka runt till alla vendors och hitta något kul.
Använda detta för att ta roliga screenshots med.
Göra alla achivements.
Gillar du att skjuta finns det alltid något gäng någonstans du kan peppra ner.

Gillade man storyn/uppdragen kan man också köra igenom spelet en till gång. Kanske prova annan build.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad vill du hitta då?
Finns många små dolda quests/notepads man kan hitta om man letar. Som inte syns på kartan.
Finns många random konversationer mellan npc's att lyssna på. Vissa är små (främst pyttesmå) events.
Finns häftiga ställen att kika runt i där man inte fått vara via något uppdrag.
Man kan samla kläder/items om man vill det. Åka runt till alla vendors och hitta något kul.
Använda detta för att ta roliga screenshots med.
Göra alla achivements.
Gillar du att skjuta finns det alltid något gäng någonstans du kan peppra ner.

Gillade man storyn/uppdragen kan man också köra igenom spelet en till gång. Kanske prova annan build.

När jag utforskar vill jag gärna hitta något betydelsefullt på något sätt, något som har en mening. Man ska liksom känna att det är belönande att utforska.

Medlem

Det är loot nya uppdrag och shards jag hittar iaf. Egentligen ganska standard. Men håller ändå med det känns inte så lockande fritt utforska night city men det är helt okay ändå att vara klar när man är klar.

Medlem
Skrivet av Gaara:

När jag utforskar vill jag gärna hitta något betydelsefullt på något sätt, något som har en mening. Man ska liksom känna att det är belönande att utforska.

Vad för typ av belöning?

Avstängd

Cyberpunk är det bästa jag spelat efter AC valhalla. Jag hade inte många buggar i det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Cyberpunk är det bästa jag spelat efter AC valhalla. Jag hade inte många buggar i det.

Hur många lir har du kört sen valhalla. Valhalla var ett 6/10 lir för min del. CP når nog upp till 9 om det håller hela vägen

Avstängd
Skrivet av breahl:

Cyberpunk är det bästa jag spelat efter AC valhalla. Jag hade inte många buggar i det.

Valhalla är 2/10 spel

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Hur många lir har du kört sen valhalla. Valhalla var ett 6/10 lir för min del. CP når nog upp till 9 om det håller hela vägen

Valhalla är snyggare och det finns expansioner. Det är annat än vad man kan säga om cyberpunk. Eller?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Valhalla är snyggare och det finns expansioner. Det är annat än vad man kan säga om cyberpunk. Eller?

Smaken är som baken cyberpunk är snyggare och expansionerna för Valhalla var otroligt bleka. Gav inget utöver standardäventyret.

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Smaken är som baken cyberpunk är snyggare och expansionerna för Valhalla var otroligt bleka. Gav inget utöver standardäventyret.

Att man får åka till Irland och Francia slår allt i cyberpunk.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Sjukt spännande det här.

Medlem
Skrivet av Doed:

Sjukt spännande det här.

Spelet eller konversationen ovan?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Spelet eller konversationen ovan?

Diskussioner om subjektiva upplevelser är alltid de mest spännande!

Frilansare

Så, nu fortsätter vi väl diskutera CP2077, och inte andra spel och hur mycket sämre eller bättre de är. Finns säker trådar för dessa också!
Gör gärna jämförelser, men gå inte in i polemik med någon som tycker annorlunda.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Så, nu fortsätter vi väl diskutera CP2077, och inte andra spel och hur mycket sämre eller bättre de är. Finns säker trådar för dessa också!
Gör gärna jämförelser, men gå inte in i polemik med någon som tycker annorlunda.

Känns som om FZ är väldigt fega när det kommer till att uttrycka en egen åsikt?
Har du spelat det Joakim? Har någon annan förutom Fredrik som recenserade det en åsikt om det?
Känns väldigt konstigt för det första om ni som har jobb på FZ inte spelat Cyberpunk. Tillhör inte det erat jobb? Ännu konstigare om ni i så fall inte kan ge uttryck för era tankar om det?
Ni tycks ligga hästlängder efter andra internationella motsvarigheter till fz.


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot
Skrivet av alias:

Känns som om FZ är väldigt fega när det kommer till att uttrycka en egen åsikt?
Har du spelat det Joakim? Har någon annan förutom Fredrik som recenserade det en åsikt om det?
Känns väldigt konstigt för det första om ni som har jobb på FZ inte spelat Cyberpunk. Tillhör inte det erat jobb? Ännu konstigare om ni i så fall inte kan ge uttryck för era tankar om det?
Ni tycks ligga hästlängder efter andra internationella motsvarigheter till fz.

Nu är jag inte Jocke ska sägas (konstigt, jag vet), men varför får du för dig att citera honom och fråga detta när han bara bad folk att hålla sig till topic?

Konstigt att fråga om vi är fega gällande våra åsikter när vi har recensioner, som är åsikter, som publiceras på sajten varje vecka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag inte Jocke ska sägas (konstigt, jag vet), men varför får du för dig att citera honom och fråga detta när han bara bad folk att hålla sig till topic?

Konstigt att fråga om vi är fega gällande våra åsikter när vi har recensioner, som är åsikter, som publiceras på sajten varje vecka.

Frågade Jocke när tillfälle gavs, har hört honom säga att han väntar på att spela det, men är ni journalister först och främst eller privatpersoner när ni postar här? Skulle föredra om ni tog på er journalistrollen.
Att spela Cp2077 och andra stora släpp kan jag tycka tillhör eran roll som journalister snarare än när ni känner för att spela det som privatpersoner.
Att höra att det är för jobbigt eller att ni inte känner för det är att nedvärdera eran publik.


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot
Skrivet av alias:

Frågade Jocke när tillfälle gavs, har hört honom säga att han väntar på att spela det, men är ni journalister först och främst eller privatpersoner när ni postar här? Skulle föredra om ni tog på er journalistrollen.
Att spela Cp2077 och andra stora släpp kan jag tycka tillhör eran roll som journalister snarare än när ni känner för att spela det som privatpersoner.
Att höra att det är för jobbigt eller att ni inte känner för det är att nedvärdera eran publik.

Hör och förstår vad du säger. Dock har vi bara en person som recenserar ett spel, det blir alltså inte (såvida inte alla är intresserade och vill spela) så att alla spelar igenom spelet och tycker till - så fungerar inte FZ.

Alla skribenter och redaktörer har sina egna styrkor och genrer de tycker om och däremellan sållas spel ut till den som är mest lämpad till att recensera en titel. Resten behöver då inte spela spelet om de inte vill. Allihopa håller sig givetvis uppdaterade vad som händer med spelen och spelvärlden i stort då de flesta av oss skriver nyheter.

Jag kan också utan problem säga att det fungerar likadant nästan överallt. Alla på IGN måste inte spela Cyberpunk eller Red Dead och inte folket hos Gamespot eller Easy Allies heller. Folk har sin typ av spel de tycker om och alla bidrar till den stora kärnan.

Men nu är vi på väg off-topic igen. Vill du diskutera detta vidare får du skapa en tråd i forumet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tack för svaret uber, kan bara tycka det är lite väl slappt ibland när de flesta användare ligger före erat team i att spela nya spel. Vore kul att se sammanfattningar där flera av teamet diskuterade samma spel. Vet att det förekommit med två recensenter men varför inte göra videos där alla deltar? Så klart gör ni så gott ni kan.
Finns ju inget att konkurera med i Sverige heller, vlket både är bra och inte..


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot
Skrivet av alias:

Tack för svaret uber, kan bara tycka det är lite väl slappt ibland när de flesta användare ligger före erat team i att spela nya spel. Vore kul att se sammanfattningar där flera av teamet diskuterade samma spel. Vet att det förekommit med två recensenter men varför inte göra videos där alla deltar? Så klart gör ni så gott ni kan.

Absolut ingen dum idé. Problemet med en sådan grej är att det inte är så många personer som jobbar på FZ. Skulle alla använda jobb och- fritid till att spela samma spel istället för att sprida ut sig så blir det inte mycket gjort.

Ska sägas också att mycket nytt på den fronten (ren gissning från min sida) inte kommer ske på ett tag med tanke på att Calle lämnar oss om ett par veckor. Ett tips skulle vara att göra en tråd om detta i feedback-delen av forumet så får det vara något vi kikar på framöver.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare
Skrivet av alias:

Känns som om FZ är väldigt fega när det kommer till att uttrycka en egen åsikt?
Har du spelat det Joakim? Har någon annan förutom Fredrik som recenserade det en åsikt om det?
Känns väldigt konstigt för det första om ni som har jobb på FZ inte spelat Cyberpunk. Tillhör inte det erat jobb? Ännu konstigare om ni i så fall inte kan ge uttryck för era tankar om det?
Ni tycks ligga hästlängder efter andra internationella motsvarigheter till fz.

Jag har spelat en del CP2077, och uttryckt mina åsikter om detta i flera avsnitt av Fragzone-Fredag. Jag har också sagt att jag kommer att lira igenom det ordentligt när de säger att allt är patchat och klart Då utlovar jag en rejäl analys. Känns väl också rätt vettigt, eller vill du ha flera recensenter på ett spel vid release?
Att vi ligger "hästlängder efter" andra i någon fråga får stå för dig.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag har spelat en del CP2077, och uttryckt mina åsikter om detta i flera avsnitt av Fargzone-Fredag. Jag har också sagt att jag kommer att lira igenom det ordentligt när de säger att allt är patchat och klart Då utlovar jag en rejäl analys". Känns väl också rätt vettigt, eller vill du ha flera recensenter på ett spel vid release?
Att vi ligger "hästlängder efter" andra i någon fråga får stå för dig.

Fint, fick intrycket att du inte spelat det alls. Sorry för det.
Att ha flera recensenter vid release, vilket ni haft ibland förstår jag inte går ofta men visst, om möjligheten finns så visst.
Inget personligt mot dig Jocke, bara kan tycka att fler subjektiva åsikter när det gäller CP207 borde ha framkommit.
Ser fram emot din analys Jocke.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Att vi ligger "hästlängder efter" andra i någon fråga får stå för dig.

Går ju också att tolka som om ni ligger hästlängder före alla i Sverige?


signatur

7900XTX
7800X3D

Frilansare
Skrivet av alias:

Fint, fick intrycket att du inte spelat det alls. Sorry för det.
Att ha flera recensenter vid release, vilket ni haft ibland förstår jag inte går ofta men visst, om möjligheten finns så visst.
Inget personligt mot dig Jocke, bara kan tycka att fler subjektiva åsikter när det gäller CP207 borde ha framkommit.
Ser fram emot din analys Jocke.

Skrivet av alias:

Går ju också att tolka som om ni ligger hästlängder före alla i Sverige?

Haha det var sött sagt! Tog det inte personligt, bara viktigt att klargöra hur vi tänker.

Nu frågar jag alla: När tror vi, realistiskt, att det första riktiga story-dlc till CP2077 dyker upp?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha det var sött sagt! Tog det inte personligt, bara viktigt att klargöra hur vi tänker.

Nu frågar jag alla: När tror vi, realistiskt, att det första riktiga story-dlc till CP2077 dyker upp?

Apropå Story expansion så realistisk mars 2022, hoppas så klart på tidigare.

En ytterligare sak med CDPR, DLC kallar de mindre kosmetiska, fordon osv gratistillägg. Som vi fick med 1.23
Expansioner har en story med flera delar som the witchers expansioner.
Många som inte tycks skilja på de två och blir besvikna över dlc...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Verkar ha blivit nya buggar med 1.3 patchen Nu får V aggro från NPC:er, räcker att bara man åker runt i sin bil. Inte alltid med det händer.

Medlem
Skrivet av shelter:

Verkar ha blivit nya buggar med 1.3 patchen Nu får V aggro från NPC:er, räcker att bara man åker runt i sin bil. Inte alltid med det händer.

ok, aldig hänt mig, om det händer 0.1% so what..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Spelet eller konversationen ovan?

Helt klart konversationen.

Medlem

Detta spel alltså. Har givit det chans efter chans. Köpte spelet på ps4 pro och spelade men gav upp efter några timmars speltid pga för mycket buggar.
Avinstallerade och väntade in en eller två patchar kommer inte ihåg vilka och det var nästan ännu värre att spela plus att intro menyn i början alltid småhackar när den laddar spelet. Otroligt irriterande.

Får äntligen tag i en ps5a och har hört att spelet fungerar som bäst på den konsollen men att det iofs inte officiellt på riktigt inte har patchats för dom konsollerna än eller har jag fel?
Aja. Startar upp och intro menyn som laddar spelet hackar fortf lika fult som på ps4. Redan där blir jag irriterad.
Hamnar på något uppdrag som gör att jag och en tjej åker på ett uppdrag i en bil in i en sprängd tunnel för att sen stanna och börja skjuta på fiender inne i denna grotta.
Det roliga här var att hela vägen in i grottan så färdas jag i spelkaraktärens huvud. Ser hur ögon, näsa , mun svävar i luften som någon sorts mars attacks film, där en sån där mars-människa har tagit över min gubbe.

Jag kan bara säga att vilket jävla spel alltså. Vet inte om jag vill röra det igen.

Skriv svar