Bethesda känner sig tvingade att ännu en gång dementera Starfield till PS5

Robot
Bethesda känner sig tvingade att ännu en gång dementera Starfield till PS5
Medlem

Sålänge jag kan koppla in PS kontrollen och spela det på PC så är jag nöjd iaf

Medlem

Ok coolt.
Men, kommer starfield till ps5?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Kommer väl bli världens ramaskri från playstation-fölket när de slutar få vissa spel om Microsoft nu kör samma taktiker som Sony gör med exklusiva titlar osv.

Nu har ju iofs Sony börjat släppa ett par 'exklusiva' spel på PC efter X antal år, har ju blivit rätt mycket väsen om det från ett större gäng 'fans' av playstation. Spännande att se hur det blir framöver med Sonys fortsatta planer på att släppa fler spel till PC

Medlem

Återigen var det Microsoft hataren "Red Dragon" som stod för den här felinformationen.
2ggr på en vecka har han nu gjort bort sig genom att bli slagen över fingrarna av bättre folk än han själv o hans följare...


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Så länge det kommer till PC så
kommer inte köpa en xbox, meningslös maskin imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Borde bygga en ny PC tills dess. Oh well.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Kommer väl bli världens ramaskri från playstation-fölket när de slutar få vissa spel om Microsoft nu kör samma taktiker som Sony gör med exklusiva titlar osv.

Nu har ju iofs Sony börjat släppa ett par 'exklusiva' spel på PC efter X antal år, har ju blivit rätt mycket väsen om det från ett större gäng 'fans' av playstation. Spännande att se hur det blir framöver med Sonys fortsatta planer på att släppa fler spel till PC

Det är väl knappast något nytt någon gör? Alla har alltid haft sina exklusiva titlar... Inte direkt så ms börjat med det just precis nu. Varit så alltid så förstår inte vad du menar med "kör samma taktik som Sony" ?

Skrivet av Jake00X:

Nej, artiklen tar upp att bethesda säger att starfield inte kommer till ps5 för millonte gången... Att folk aldrig förstår 😤😤😤

Skulle gissa på att han var sarkastisk med det inlägget


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Jake00X:

Nej, artiklen tar upp att bethesda säger att starfield inte kommer till ps5 för millonte gången... Att folk aldrig förstår 😤😤😤

Haha missade du att han skojade?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Good


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ok coolt.
Men, kommer starfield till ps5?

Japp!

Medlem

Skönt att det kommer till konsol. Slipper man köpa en menlös gaming pc, imo. 😁

eld
Medlem

Betyder det att playstation inte kommer få morrowind

Medlem

Gött att slippa köpa en meningslös PC! De bara krånglar ändå!

Backloggens befriare

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Kommer väl bli världens ramaskri från playstation-fölket när de slutar få vissa spel om Microsoft nu kör samma taktiker som Sony gör med exklusiva titlar osv.

Nu har ju iofs Sony börjat släppa ett par 'exklusiva' spel på PC efter X antal år, har ju blivit rätt mycket väsen om det från ett större gäng 'fans' av playstation. Spännande att se hur det blir framöver med Sonys fortsatta planer på att släppa fler spel till PC

Även om gnället är löjligt så är det verkligen inte samma sak. De flesta av Sonys AAA-satsningar har varit exklusiva från start och också levererat extra bra just pga att de varit exklusiva.

Bloodborne, ghosts , tlou, horizon, demons, killzone osv osv. Lite skillnad mot att köpa upp ett företag som äger doom m.m eller nu sf som varit i pipen ett tag , så ja, kan förstå att folk blir besvikna även om det bara ä att acceptera.

Ms har ändå väldigt mycket att bevisa i form av leverans innan de når Sonys nivå av kvalitativa AAA-titlar.

Medlem

Kommer ihåg Pete Hines och hans updates från 2012 när det var världens strul med att få ut DLC till Skyrim på PS3. Egentligen inte förvånad att han har sitt jobb kvar, lite besviken dock.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Kommer ihåg Pete Hines och hans updates från 2012 när det var världens strul med att få ut DLC till Skyrim på PS3. Egentligen inte förvånad att han har sitt jobb kvar, lite besviken dock.

Verkligen. Minns mycket väl hur han tweetade om hur bra PS3 versionen av Skyrim skulle vara och sen när det väl släpptes så var det utan tvekan den sämsta versionen av spelet, så pass dålig så att dom inte ens kunde släppa expansionerna till den.

Sen hade han ändå mage att skriva denna tweet när någon klagade.

Så jag har inte jättestort förtroende för den där mannen, eller för studion överlag.

Medlem

Så bra att han sa att det kommer till ps5

Medlem

Ändå lite konstigt att kasta sig mellan Starfield och allmänt spelande så abrupt, man förstår om nån misstolkade.

Medlem

Finns det folk som fortfarande tror att det är så? Att Starfield kommer till PlayStation 5 är lika trovärdigt som att The Last Of Us 3 kommer till Xbox Series.

Avstängd

Jahapp konsolbråk igen Helenius. Jag är inte inblandad nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Nu har ju inte Bethesda längre mycket att skylla på om deras spel kommer ut som o- optimerade hobbyprojekt som moddare sedan måste fixa. Förhoppningsvis så har Microsoft bättre kvalitetstandard och ser till att det blir spelbart till både PC och Xlådan.

eld
Medlem
Skrivet av justhitx:

Nu har ju inte Bethesda längre mycket att skylla på om deras spel kommer ut som o- optimerade hobbyprojekt som moddare sedan måste fixa. Förhoppningsvis så har Microsoft bättre kvalitetstandard och ser till att det blir spelbart till både PC och Xlådan.

Hemligheten är: den stora massan kör inte med moddar, spelen är roliga vid release, buggarna eller obalansen har aldrig varit ivägen för detta.

De som gett sig in i daggerfall år efter år kan förstå detta fenomen, det kräver en upplevelse bortom det vanliga för att frivilligt krypa ner i dess helvettesdungeons.

Medlem

Kan FZ börja rensa upp dessa löjliga kommentarer om vilken konsol som är bäst? Börjar bli tröttsamt att läsa det på var och varannan nyhet och i forumet. Minns FZ som en mogen sidan men det börjar kännas som att kidsen har hittat hit 😅

@16
@39274

Medlem
Skrivet av Tabula:

Kan FZ börja rensa upp dessa löjliga kommentarer om vilken konsol som är bäst? Börjar bli tröttsamt att läsa det på var och varannan nyhet och i forumet. Minns FZ som en mogen sidan men det börjar kännas som att kidsen har hittat hit 😅

@16
@39274

Håller med. Att gå in i random tråd gällande endera konsolen för att endast säga att det är en "meningslös maskin".

Tänk att känna det behovet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Håller med. Att gå in i random tråd gällande endera konsolen för att endast säga att det är en "meningslös maskin".

Tänk att känna det behovet.

Roligt nog är du ju också en del av de personer som är duktig på att känna det behovet i vissa instanser. Kanske inte just att du startar alla tråkiga diskussioner, men nog har du varit med i många av dem. Tips är att se över sitt eget beteende och agerande.

Skrivet av Tabula:

Kan FZ börja rensa upp dessa löjliga kommentarer om vilken konsol som är bäst? Börjar bli tröttsamt att läsa det på var och varannan nyhet och i forumet. Minns FZ som en mogen sidan men det börjar kännas som att kidsen har hittat hit 😅

@16
@39274

För egen del känner jag att i en sådan här nyhet så är det a-okey. Så länge man inte håller på med personangrepp så känns det till viss del ändå relevant att få prata om konsolerna sinsemellan.

Har rensat lite i alla fall där det var uppenbart vad användarna hade för avsikter Du kan alltid rapportera inlägg om du ser något som du känner inte passar.

Skrivet av breahl:

Jahapp konsolbråk igen Helenius. Jag är inte inblandad nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Håller med. Att gå in i random tråd gällande endera konsolen för att endast säga att det är en "meningslös maskin".

Tänk att känna det behovet.

Kasta inte sten i glashus, du håller samma nivå visar du ju själv här inne, och hur ofta ser man inte dej ge nån snitsig kommentarer som du försöker maskera som ett skämt i artiklar som handlar om Sony..

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Roligt nog är du ju också en del av de personer som är duktig på att känna det behovet i vissa instanser. Kanske inte just att du startar alla tråkiga diskussioner, men nog har du varit med i många av dem. Tips är att se över sitt eget beteende och agerande.

Fast det där är ju en sanning med modifikation. Jag kan förstå vad du menar och varför du tycker/tror som du gör, men jag håller inte med i det stora hela.

Du får gärna hitta ett enda inlägg av mig där jag helt sonika skriver "PS5 suger. Köp Xbox istället" eller liknande. Dylika inlägg går att hitta av andra skribenter (från båda "läger", men främst från det ena) och det är oftast dessa inlägg som startar tråkiga och meningslösa diskussioner.

Här är ett inlägg där jag rentav försvarar PS5 angående de nyare modellerna: #4169997

Tycker "konsolkriget" mest är trams, men kan tycka det är okej att småhetsa (kalla det trolla om du vill) till en viss grad och med glimten i ögat.

12
Skriv svar