Blizzard visar upp Druiden från Diablo 2: Resurrected

Robot
Blizzard visar upp Druiden från Diablo 2: Resurrected

Bli ett med naturen mot helvetets hantlangare.

#Blizzard, #Diablo, #diablo-2-resurrected


Medlem

Sjukt taggad!

Medlem

Kom ihåg vad Blizzard är anklagade för. En kultur av sexuella trakasserier och kanske till och med orsaken till en persons självmord. Kanske ska säga nej till deras produkter.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Ska bli skoj


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maddox:

Kom ihåg vad Blizzard är anklagade för. En kultur av sexuella trakasserier och kanske till och med orsaken till en persons självmord. Kanske ska säga nej till deras produkter.

Det är inte ofta jag köper nycklar från skumma sidor, men denna gången gör jag det och säger det öppet. Vill verkligen inte ge Blizzard mina pengar - men jag vill ha spelet. Ska försöka hitta en nyckel på någon sajt där jag är säker på att Blizzard inte får en jäkla spänn.

Bästa sättet jag kan "bojkotta" dem på och ändå få det jag vill ha.

EDIT:

Med tanke på diskussionen som blossat upp vill jag försöka skriva om det jag skrev ovan, utan att ta bort det. Det skrevs på ett argt sätt som kunde gjorts lite snyggare.

En sida där man köper en nyckel för ett spel är inte per automatik dålig eller olaglig. Det finns flertalet seriösa och accepterade återförsäljare, där det i min sfär bästa exemplet är Greenman gaming (Som ja, också varit i sina egna blåsväder). Att köpa en nyckel från en återförsäljare i detta fall kan ge Blizzard mindre del av kakan än om jag köper av dem direkt. Det är vägen jag kommer försöka gå för att spela spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är inte ofta jag köper nycklar från skumma sidor, men denna gången gör jag det och säger det öppet. Vill verkligen inte ge Blizzard mina pengar - men jag vill ha spelet. Ska försöka hitta en nyckel på någon sajt där jag är säker på att Blizzard inte får en jäkla spänn.

Bästa sättet jag kan "bojkotta" dem på och ändå få det jag vill ha.

Det är lite som att inte vilja stödja en korrupt läkemedelsindustri och istället köpa tabletter av din lokala knarklangare.

Siter som säljer gråa nycklar har tidigare kopplats ihop med betydligt grövre brottslighet än sexuella trakasserier.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är inte ofta jag köper nycklar från skumma sidor, men denna gången gör jag det och säger det öppet. Vill verkligen inte ge Blizzard mina pengar - men jag vill ha spelet. Ska försöka hitta en nyckel på någon sajt där jag är säker på att Blizzard inte får en jäkla spänn.

Bästa sättet jag kan "bojkotta" dem på och ändå få det jag vill ha.

Det enda du kan göra är att inte spela det alls. Nyckeln kommer oavsett ifrån Blizzard på ett eller annat sätt om de inte har stulit nycklarna på något sätt och vill man faktiskt sätta ner foten mot blizzard så ska man inte köpa/spela deras spel alls. Sen i det stora hela så denna remaster innehåller förvånansvärt lite quality of life changes, så länge man inte kör med en kontroller, hade de lagt in en ordentlig skillbar istället för att ha max 2 skills aktiva åt gången så hade detta kunnat vara intressant, men p.g.a. detta så kan jag spela det helt vanliga D2 istället med mod som gör det mera anpassad till högre upplösningar, eller helt enkelt spela GrimDawn modden som har hela D2 inlagt i sig med mycket bättre gameplay men klasserna är mera intressant designade. Det är säkerligen bättre än Warcraft 3 reforged, men det är en väldigt låg ribba.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Kom ihåg vad Blizzard är anklagade för. En kultur av sexuella trakasserier och kanske till och med orsaken till en persons självmord. Kanske ska säga nej till deras produkter.

Tror inte någon har glömt bort det. Men man ska ha i åtanke också vad de har gjort sen dessa anklagelser har kommit fram:

Personerna som har varit inblandade har slutat/fått sparken/avgå. De gör omorganiseringar i bolaget. J. Allen Bracket har avgått och 2 andra personer som har tagit över. Spelet skapas mestadels utav Vicarious Visions som inte har varit delaktig öht i skandalerna.

Även om en del av pengarna går till Blizzard så är det VV Studion som kommer säkert ta största delen av kakan för att kunna producera fler spel i framtiden.

Så länge de jobbar med att förbättra kulturen och gör så att anställda trivs att jobba där så ser jag inget fel med att kunna börja köpa deras produkter igen.

oXo
Medlem

1. Själv anser jag att man skall ses som oskyldig till motsatsen är bevisad.
2. även om dom skulle dömas så är det inte alla anställda som är skyldiga, varför skall jag då straffa alla anställda genom att bojkotta företaget, bättre att straffa de som är skyldiga.

Medlem

Spela spel från Blizzard är big nono men att köra Volkswagen är inga problem, komiskt.

Ungefär som att säga att har man varit kompis med en mördare så är man själv också en mördare.

Medlem

Med det tänket skulle jag vägra betala skatt med då jag tycker att regeringen är inkompetent och har förstört landet. Kommer spela det oavsett vad Blizzard gjort

Medlem
Skrivet av Maddox:

Kom ihåg vad Blizzard är anklagade för. En kultur av sexuella trakasserier och kanske till och med orsaken till en persons självmord. Kanske ska säga nej till deras produkter.

Och kaffe, te, choklad och frukter som du köper är ju garanterat alltid rättvisemärkt och inte plockat av slavar? Sen kläderna du köper är aldrig sydda av barnarbetare?

Medlem
Skrivet av wololo:

Och kaffe, te, choklad och frukter som du köper är ju garanterat alltid rättvisemärkt och inte plockat av slavar? Sen kläderna du köper är aldrig sydda av barnarbetare?

Jag köper inte kläder gjorda av barnarbetare. Barn har ingen känsla för kvalitet.

Medlem
Skrivet av jawik:

Jag köper inte kläder gjorda av barnarbetare. Barn har ingen känsla för kvalitet.

Man ska inte dra alla över en kam!

Medlem
Skrivet av oXo:

1. Själv anser jag att man skall ses som oskyldig till motsatsen är bevisad.
2. även om dom skulle dömas så är det inte alla anställda som är skyldiga, varför skall jag då straffa alla anställda genom att bojkotta företaget, bättre att straffa de som är skyldiga.

Vilken tur då att intäkterna från sålda spel inte går direkt till de anställdas löner. Det är ju inte så att de sitter med provisionslön direkt. Det är aktieägarna och investerarna som tar smällen, och det resulterar i krav på åtgärder från Blizzvisions sida.
Visst kan man som anställd säkert äga aktier, men dessa borde i så fall ha sålts sedan lång tid tillbaka.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är inte ofta jag köper nycklar från skumma sidor, men denna gången gör jag det och säger det öppet. Vill verkligen inte ge Blizzard mina pengar - men jag vill ha spelet. Ska försöka hitta en nyckel på någon sajt där jag är säker på att Blizzard inte får en jäkla spänn.

Bästa sättet jag kan "bojkotta" dem på och ändå få det jag vill ha.

Spela bara inte spelet? Eller MÅSTE du? Du vet att i slutändan får de dina pengar ändå.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sarky:

Det är lite som att inte vilja stödja en korrupt läkemedelsindustri och istället köpa tabletter av din lokala knarklangare.

Siter som säljer gråa nycklar har tidigare kopplats ihop med betydligt grövre brottslighet än sexuella trakasserier.

Förstår jämförelsen, men den är också extrem. Det är dock vanligt att ta det värsta exemplet.

Skrivet av Esri:

Det enda du kan göra är att inte spela det alls. Nyckeln kommer oavsett ifrån Blizzard på ett eller annat sätt om de inte har stulit nycklarna på något sätt och vill man faktiskt sätta ner foten mot blizzard så ska man inte köpa/spela deras spel alls.

Du har rätt. Det är i grunden bara Activision Blizzard som får fram dessa koder och på något sätt får säljarna tag på dem och säljer dem billigt. Du får ju dock tänka på att, köper jag från en sådan sajt så säljer Blizzard ändå bara en kopia så jag köper den i andra hand = mindre stålar till dem. Alla dessa sajter är inte återförsäljare i ordets rätta mening.

Det är en svår situation. Jag har själv testat spelat för FZ två gånger redan och gillar det, men vill inte ge dem pengar samtidigt. Ett annat alternativ skulle vara att vänta till en otrolig rea på 90%, men det kommer säkert ta 5+ år innan det händer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Spela bara inte spelet? Eller MÅSTE du? Du vet att i slutändan får de dina pengar ändå.

Det är inte mycket man måste, men jag gillar Diablo 2 och vill spela den här remaken för att jag tycker spelet är en bra produkt helt enkelt.

Som nämnt i mitt inlägg innan så är det ju inte alltid fallet beroende på butik. Beroende på hur de fick tag på nycklarna behöver inga pengar komma till Blizzard alls, men då får man göra sitt bästa med research så man inte ger pengar till något annat dumt istället.

Men jag ser hur det blir. Just idag vill jag köpa en nyckel för att "inte ge Blizzard en spänn", men mycket kan hända på ett par veckor.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår jämförelsen, men den är också extrem. Det är dock vanligt att ta det värsta exemplet.

Du har rätt. Det är i grunden bara Activision Blizzard som får fram dessa koder och på något sätt får säljarna tag på dem och säljer dem billigt. Du får ju dock tänka på att, köper jag från en sådan sajt så säljer Blizzard ändå bara en kopia så jag köper den i andra hand = mindre stålar till dem. Alla dessa sajter är inte återförsäljare i ordets rätta mening.

Det är en svår situation. Jag har själv testat spelat för FZ två gånger redan och gillar det, men vill inte ge dem pengar samtidigt. Ett annat alternativ skulle vara att vänta till en otrolig rea på 90%, men det kommer säkert ta 5+ år innan det händer.

Sure, jag är helt med på det argumentet, hade det funnits att ladda ner "lagligt" för att spela det hade jag rekommenderat folk att göra det, därav anledningen till att de tog bort LAN stöd eftersom att de vill tvinga in multiplayer på B-net. Men vill man sätta ner foten mot Blizzard så måste man ändå gå hela vägen, annars blir det som alla Steamgrupper som "bojkottar" spel och sen ser man 90% av medlemmarna spela spelet ändå.

Medlem

Ser fram emot detta. Kärt återseende med min Amazon.

Medlem

En av de få klasser jag aldrig la någon tid på 'back in the day'. Testade att bygga en summoner i betan, vet ej hur skalbar den vore i längden, men intrycket jag fick innebär att det knappast är mitt sista möte med druiden.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Kom ihåg vad Blizzard är anklagade för. En kultur av sexuella trakasserier och kanske till och med orsaken till en persons självmord. Kanske ska säga nej till deras produkter.

Blizzard har över 9000 anställda.
Säg ett företag av den storleken som inte haft problem med den typ av anklagelser/händelser.

Bojkottar du varenda företag som blivit anklagad för dålig företag kultur?

Eller är det att populärt just nu att peka finger mot Blizzard som det var mot CD projekt när Cyberpunk släpptes?

Själv ser jag framemot släppet av spelet som jag köpt och hoppas deras företag kultur blir bättre och tar tag i det som alla företag bör göra.

Medlem

Så druiden…

Moderator | Testpilot
Skrivet av Esri:

Sure, jag är helt med på det argumentet, hade det funnits att ladda ner "lagligt" för att spela det hade jag rekommenderat folk att göra det, därav anledningen till att de tog bort LAN stöd eftersom att de vill tvinga in multiplayer på B-net. Men vill man sätta ner foten mot Blizzard så måste man ändå gå hela vägen, annars blir det som alla Steamgrupper som "bojkottar" spel och sen ser man 90% av medlemmarna spela spelet ändå.

Det är extremt svårt att veta vad som är bästa lösningen, helst när jag vill spela spelet och inte ge Blizzard mina pengar / så liten del av kakan som möjligt.

Därav jag känner att en nyckel från en sida känns som bästa lösningen i det fallet, men det är inte första gången jag har fel och inte sista heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förundransvärt hur en moderator på FZ.se kan öppet stå för att han skall begå en tvivelaktig handling i bästa fall och köpa ett spel ifrån sidor som är i bästa fall inom gråzonen för vad som är lagligt.

Med motiveringen att han vill stöda bolaget ifråga så lite som möjligt. Märkväl verkar bolaget ifråga ha en del intern problem, men det på ingetvis rättfärdigar moderatorns handlingar.

Inaktiv
Skrivet av Majorkraft:

Med det tänket skulle jag vägra betala skatt med då jag tycker att regeringen är inkompetent och har förstört landet.

Man försöker väl slippa så gott man kan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Iceman88:

Förundransvärt hur en moderator på FZ.se kan öppet stå för att han skall begå en tvivelaktig handling i bästa fall och köpa ett spel ifrån sidor som är i bästa fall inom gråzonen för vad som är lagligt.

Med motiveringen att han vill stöda bolaget ifråga så lite som möjligt. Märkväl verkar bolaget ifråga ha en del intern problem, men det på ingetvis rättfärdigar moderatorns handlingar.

Igen, en extrem. Alla sådana sidor ligger inte i gråzonen på samma sätt och folks syn på dem är otroligt mer negativ än vad den behöver göra.

Det finns många exempel på "återförsäljare" som Kinguin som genom åren (och möjligen fortfarande, handlar inte där) varit skit på många sätt. Greenman gaming är ett exempel på en legitim och seriös återförsäljare, även om de också haft sina problem ibland. Bara för att man köper en nyckel från en sida är det inte per automatik olagligt.

Mitt första inlägg skrevs på ett dumt sätt, men min poäng var snarare att jag vill försöka göra så gott jag kan så Blizzard får så lite av mina pengar som möjligt. Där handlar det inte bara om "sexuella trakasserier" när det kommer till problemen som visat sig finnas hos det företaget, en person har även tagit sitt liv på grund av allt som hänt där.

Att sedan komma och jämföra mitt köp av en nyckel hos en legitim återförsäljare med att "inte vilja stödja en korrupt läkemedelsindustri och istället köpa tabletter av din lokala knarklangare." och nämna värsta exempel blir heller inte rätt. Även om jag kunde vara mer tydlig med vad jag faktiskt menade med mitt första inlägg behöver man inte anta att alla ställen där nycklar köps på något sätt är olagliga och dåliga - för det är fel.

En seriös återförsäljare känns då som bästa lösningen då jag ändå får produkten jag vill ha, och Blizzard får mindre pengar än om jag köper direkt från dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Igen, en extrem. Alla sådana sidor ligger inte i gråzonen på samma sätt och folks syn på dem är otroligt mer negativ än vad den behöver göra.

Det finns många exempel på "återförsäljare" som Kinguin som genom åren (och möjligen fortfarande, handlar inte där) varit skit på många sätt. Greenman gaming är ett exempel på en legitim och seriös återförsäljare, även om de också haft sina problem ibland. Bara för att man köper en nyckel från en sida är det inte per automatik olagligt.

Mitt första inlägg skrevs på ett dumt sätt, men min poäng var snarare att jag vill försöka göra så gott jag kan så Blizzard får så lite av mina pengar som möjligt. Där handlar det inte bara om "sexuella trakasserier" när det kommer till problemen som kommit från om det företaget, en person har även tagit sitt liv.

Att sedan komma och jämföra det med att "inte vilja stödja en korrupt läkemedelsindustri och istället köpa tabletter av din lokala knarklangare." och nämna värsta exempel blir heller inte rätt.

En seriös återförsäljare känns då som bästa lösningen då jag ändå får produkten jag vill ha, och Blizzard får mindre pengar än om jag köper direkt från dem.

Enda jag håller med dig om är att jämföra med läkemedelsindustrin och den lokala knarklangaren är urbota dumt.
Som tur är gjorde inte jag det och citerade inte heller till det.

Den enda rakryggade är att avstå spelet, annars är det bara dubbelmoral. Ett dåligt försök att båda äta kakan och avstå den.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Iceman88:

Enda jag håller med dig om är att jämföra med läkemedelsindustrin och den lokala knarklangaren är urbota dumt.
Som tur är gjorde inte jag det och citerade inte heller till det.

Den enda rakryggade är att avstå spelet, annars är det bara dubbelmoral. Ett dåligt försök att båda äta kakan och avstå den.

Nej, och jag ville inte på något sätt få det låta som att det var du som skrev det heller. Det blev ett svar till dig direkt, andra kommentarer och framtida personer som kommer läsa.

Tyvärr finns det ingen bra utväg då jag vill ha spelet. Även om den bästa lösningen för att inte stödja skithögar med mina pengar hade varit att inte köpa spelet alls så finns det säkert andra skithögar jag "stöttar" genom alla andra pengar jag spenderar i min vardag. Exempelvis kyckling kebaben jag införskaffade igår från Kronfågel, om du är insatt i vad som hände där i våras. Fanns hela kommuner som slutade ta in deras produkter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Maddox:

Kom ihåg vad Blizzard är anklagade för. En kultur av sexuella trakasserier och kanske till och med orsaken till en persons självmord. Kanske ska säga nej till deras produkter.

Lol… vill du göra det så varsågod. Förutsätter att du bojkottar alla andra företag i världen med anklagelser mot sig också då 🤣

12
Skriv svar