Testa dina NieR-kunskaper med ett Quiz - Vinn spelet!
Inför släppet av nyversionen av NieR Replicant tar vi pulsen på era kunskaper om den utflippade rollspelsserien.
#nier-automata, #nier-replicant
Är det inte ganska lätt att starta om quizzet tills man kan klämma in en 10/10?
Edit: Jo det är det. Beware
Lite mer möda får det nog krävas?
Typ, rita en bild i MS paint eller skriva en slogan?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Vinner jag inte själv hoppas jag att det är någon som inte lirat originalet och kanske egentligen inte tänkt skaffa spelet men nu ges en möjlighet. För mig står det som en av mina spelmässigt största positiva överraskningar någonsin och jag hoppas att någon annan får uppleva samma sak som jag gjorde som en liten knodd.
Är det inte ganska lätt att starta om quizzet tills man kan klämma in en 10/10?
Edit: Jo det är det. Beware
Lite mer möda får det nog krävas?
Typ, rita en bild i MS paint eller skriva en slogan?
Fimpar den möjligheten, även om vi litar på er
Fimpar den möjligheten, även om vi litar på er
*Visslar oskyldigt*
Jag och alla som är intresserade på forumet:
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Lycka till gott folk. Själv hade jag fel på vem som gjort spelet så "bara" 9/10.
Det är upp till FZ att bestämma men kanske vore det schysstast att rulla på alla deltagare i poolen (oavsett poäng) nu?
Eftersom det kommit fram att det går att fuska fram ett 10/10.
Lite konstigt ändå med att man måste ha 10/10, då är väl chansen rätt stor att man redan har spelat den tidigare versionen, fuskar eller har förhandsbokat/kommer köpa det i vilket fall?
Jag säger inte det för att jag hade 7/10
Själv så spelade jag igenom Nier:Automata och gillade det.
Hade gärna sett en Remake eller nystart på PS5/Series X med större och mer levande värld.
Känner dock inte så mycket sug efter Replicant, även om jag egentligen älskar Sci-fi, androider och dystopisk framtid.
Tyckte att storyn var rätt bra automata, men jag tror att jag har lite svårt för när androider inte kombineras med människor, även om empati för robotar som blev mänskliga med tiden ändå hjälpte till en viss gräns.
När får man reda på vem som vann?
På måndag!
På måndag!

Doh!
Nie Nier
Är det idag det händer Calle?
Eller sparar ni det till Fragzone Fredag?
Är det idag det händer Calle?
Eller sparar ni det till Fragzone Fredag?
Sitter med det nu
Grattis till vinnarna!