God of War-skaparen: veckans PS5-show kan komma med ett spel som "får folk att tappa det"

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Verkar vara snack om nytt Infamous.

Varför skulle en serie med 3/5-spel få folk att tappa hakan?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Verkar vara snack om nytt Infamous.

Nice, gillade PS4 spelet, även om det hade behövt lite mer kött på benen.
Konceptet är ju bra och det var kul med superkrafterna som fungerade på ett trevligt sätt med spelvärlden.
Springa på väggar och sväva var nice, och sen att få vara brutal eller snäll var kul, dock så borde nog valen haft mer påverkan, ifall det är en feature.
Gillade även expansionen.

Blir det exklusivt till PS5 så skulle det vara grymt!

Men jag är lite oroad över att det kommer visas spel som ligger väldigt långt fram i tiden på torsdag, ifall det ska vara imponerande alltså.
Att visa GoW redan då känns väldigt konstigt och jobbigt, ifall det släpps tidigast nästa höst?
Jag hoppas ju såklart på äss i rockärmen, men har inget större hopp om något i närtid...

Men ska man vara mer realistisk så är det nog Starfield han pratar om, det var väl ingen som på riktigt trodde att det inte skulle släppas på PS5?

Flakmonkey

Vet ju inte om jag kommer tappa hakan, men jag hyser inget tvivel om att David Jaffe verkligen tror att vi kommer göra det. Ja han har jobbat på Sony och med God of War, men han har alltid varit väldigt frispråkig och har man sett någon av hans streams så har han inte direkt varit rädd för att kritisera (och förstås även hylla) Sony där han anser att det förtjäna det. Samma sak med Microsoft och Nintendo.

Men som sagt, vad som får en att "förlora det" är ju högst individuellt. Personligen hoppas jag på ett nytt Resistance om det ska vara en uppföljare av någe slag. En riktigt högoddsare bland uppföljare skulle ju vara ett nytt The Order: 1886. Första spelet var inte så särskilt bra som spel, framförallt var det ju oförlåtligt kort, men jag gillade verkligen settingen... sen finns ju andra mer eller mindre obskyra titlar som Twisted Metal (för att ta en annan Jaffe-klassiker), Socom och Jak & Daxter...

Fast allra roligast hade det ju varit med en helt ny IP.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Smultronizer:

Horizon : Forbidden East… då skulle jag ramla av stolen. Inte ett nytt Horizon utan två… på samma gång! Blown away!

Efter Forbidden West borde det ju bli Legal East.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Alan Wake 2? Har ju en liten kultstatus och efter lysande Control tycker jag remedy kan ta en plats i AAA listan så varför inte ?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Vet ju inte om jag kommer tappa hakan, men jag hyser inget tvivel om att David Jaffe verkligen tror att vi kommer göra det. Ja han har jobbat på Sony och med God of War, men han har alltid varit väldigt frispråkig och har man sett någon av hans streams så har han inte direkt varit rädd för att kritisera (och förstås även hylla) Sony där han anser att det förtjäna det. Samma sak med Microsoft och Nintendo.

Men som sagt, vad som får en att "förlora det" är ju högst individuellt. Personligen hoppas jag på ett nytt Resistance om det ska vara en uppföljare av någe slag. En riktigt högoddsare bland uppföljare skulle ju vara ett nytt The Order: 1886. Första spelet var inte så särskilt bra som spel, framförallt var det ju oförlåtligt kort, men jag gillade verkligen settingen... sen finns ju andra mer eller mindre obskyra titlar som Twisted Metal (för att ta en annan Jaffe-klassiker), Socom och Jak & Daxter...

Fast allra roligast hade det ju varit med en helt ny IP.

The Order var och förblir en teknisk demotitel men visst design och grafik var det inget fel på och kanske med tiden så kan man snickra ihop ett riktigt bra spel, inte en snygg film med kasst gameplay och scriptade moment all over the place

Medlem
Skrivet av Tugger:

Alan Wake 2? Har ju en liten kultstatus och efter lysande Control tycker jag remedy kan ta en plats i AAA listan så varför inte ?

Ryktades det Inte om att Alan wake var på g att få en remasterd version?

Flakmonkey
Skrivet av Tugger:

The Order var och förblir en teknisk demotitel men visst design och grafik var det inget fel på och kanske med tiden så kan man snickra ihop ett riktigt bra spel, inte en snygg film med kasst gameplay och scriptade moment all over the place

Jag håller med dig, därför det skulle vara intressant med den världen, designen och grafiken men ett mer fullfjädrat spel. Istället för att bara få bara de gamla vanliga uppföljarna. Även om jag faller i den gruppen som inte har någonting emot välgjorda uppföljare.

Medlem

Next Gen Pac-Man

Medlem

Parapa the rapper eller Kill zone. Det har jag läst i mit horoskop.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ryktades det Inte om att Alan wake var på g att få en remasterd version?

Ja det gör de ju men vad jag vet så enligt remedys egna tidsplan så är det en uppföljare som står på tur , vi får tyvärr vänta på Control 2 några år snyft 😭

Gitaroo Man 2

Medlem

ett nytt killzone kanske.

Medlem

Gissar på en remaster av GTA v där man kör på vänster sida i trafiken.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jag håller med dig, därför det skulle vara intressant med den världen, designen och grafiken men ett mer fullfjädrat spel. Istället för att bara få bara de gamla vanliga uppföljarna. Även om jag faller i den gruppen som inte har någonting emot välgjorda uppföljare.

The Order var ganska coolt men som sagt.
Men lär inte bli nått av originalutvecklarna.
Ready at dawn tillhör nu Facebook som en sk Oculus studios, dom koncentrerar sig på VR spel och att få ut kommande Lone Echo 2 + att dom gör har hand om vr e-sport spelet Echo Arena


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Efter Sonys presskonferens 2015 så har jag förlorat all respekt för när Playstations fans ”tappar det”. Gametrailers panel var bland det mest pinsamma jag har sett i ”professionell” spelbevakning.

Men mitt gnälliga jag kanske inte är målgruppen för en kickstarter, en remake och ett Duke nukem-project som ingen blev speciellt imponerad av.

Medlem

Jaffe har troligen bara hört en titel och då borde det sannolikt vara en existerande IP inblandad för att han ska veta att det kommer vara något stort.

En gammal spelserie som gör comeback eller ett spel baserat på en IP som inte främst förknippas med spel?

Medlem
Skrivet av Smultronizer:

Horizon : Forbidden East… då skulle jag ramla av stolen. Inte ett nytt Horizon utan två… på samma gång! Blown away!

Haha jaaa, och sen kommer north och south som dlc längre fram 🤣


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Hoppas Sony visar det nya God of war även något nytt gameplay med Eliie från last of us 2 som rykten gått varma om. Sen en doldis gärna i samma anda som last of us, Days Gone liknande spel.. Fan inga nya Sci-fi och fantasy då Ragnarock räcker utan vill ha Zombie Survival horror. Vill gärna ha Evil Within 3 då första två var magiska. Är lite udda jag vet.

Medlem
Skrivet av submariner:

Hoppas Sony visar det nya God of war även något nytt gameplay med Eliie från last of us 2 som rykten gått varma om. Sen en doldis gärna i samma anda som last of us, Days Gone liknande spel.. Fan inga nya Sci-fi och fantasy då Ragnarock räcker utan vill ha Zombie Survival horror. Vill gärna ha Evil Within 3 då första två var magiska. Är lite udda jag vet.

Herregud va olika vi är. Jag skulle dö för ett nytt AAA "space opera"-spel. Dö lycklig det vill säga. Ytterliggare ett zombiespel skulle få mig att kräkas. Finns inget tråkigare än zommbies eller superhjältar...

12
Skriv svar