Stardew Valley har sålt i 15 miljoner

Robot
Stardew Valley har sålt i 15 miljoner

5 miljoner bara de senaste två åren.

#stardew-valley


ZF
Medlem

Minst två av dem är mina.

eld
Medlem

Med tanke på att han uppdaterat spelet i 6 år samt till och med lagt till multiplayer helt utan extra kostnad så tycker jag att han ska få göra exakt vad han vill med sitt liv nu!

Medlem

Allt har varit en succé med spelet, ända från början. Det var nog ett smart drag att lägga priset på 14euro med, istället för det dubbla som många andra skapare valt att göra för "indie-spel".
Efter att man har spelat spelet så är det ju helt klart värt AAA-pris.

Medlem

Otroligt charmigt, mysigt och beroendeframkallande spel detta


signatur
Medlem

Har köpt det här till nästan alla plattformar det släppts till.

Värt varenda krona och definitivt ett av de bästa spelen jag spelat någonsin 💕

Medlem
Skrivet av ZF:

Minst två av dem är mina.

Jag har tre av dem, helt fantastiskt spel!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Testade Stardew Valley och måste säga att det är inget spel för mig. Gillade inte tidspressen att göra sin farm "fin" på ett visst antal dagar, gillade inte dejting sim delen, gillade inte att det var så sjukt många NPC överallt med dialog och quests, gillade inte stamina systemet och att dagarna gick extremt fort.

Harvest Moon på Snes var roligare när jag körde det. Minns inte att det hade alla dessa små saker jag irriterar mig på. Gillar inte spel med stress.


signatur

Den som vet vet.

Avstängd
Skrivet av Earthscum:

Testade Stardew Valley och måste säga att det är inget spel för mig. Gillade inte tidspressen att göra sin farm "fin" på ett visst antal dagar, gillade inte dejting sim delen, gillade inte att det var så sjukt många NPC överallt med dialog och quests, gillade inte stamina systemet och att dagarna gick extremt fort.

Harvest Moon på Snes var roligare när jag körde det. Minns inte att det hade alla dessa små saker jag irriterar mig på. Gillar inte spel med stress.

Samma här. Jag vill gilla det, men stamina/tidsbegränsningen tog bort mitt intresse mer eller mindre omedelbart. Finns det cheat/mod/whatever som löser detta så kan jag tänka mig spendera lite tid (har typ 2h klockade)

Medlem

Började med det då jag fick med spelet i bilköpet.

Tycker det är ett trevligt tidsfördriv och rätt mysigt. Dock större försäljning än vad jag kunde gissat.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar