Playstation 5-showen - här är alla trailers på ett fat!

Medlem

Oj vad många spel det var!
Jag missade över hälften igår!

Jag är intresserad av de flesta äventyrspelen. Tchia, Forspoken, Project Eve, GoW, Kotor och Ghost Wire.

Utav dessa så blev jag mäkta imponerad utav Forspokens magier och ser fram emot de skojiga konversationerna mellan henne och det magiska armbandet.

Tchia är också väldigt vackert och medryckande. Imponerande atmosfär, hav, skymning och skön musik.

Därefter är jag lite småintresserad av remakesen till Kotor och Alan Wake.

Det blev ju en riktigt bra stream!
Ett riktigt smörgåsbord!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

I det stora hela så var det väldigt lite av substans och hela presentationen kändes närmast oengagerad och trött. Inget av spelen som visades hade någon riktig wow faktor heller eller förmedlade något "nu får jag fan skaffa en PS5"-budskap.

Väldigt, väldigt meh.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

Verkar som att jag tillhör minoriteten. De flesta spel såg bra ut.
Har dock ingen PS5 eller konsoll öht och har inte tänkt skaffa det. Hoppas många av dessa spel kommer till PC.
Vill verkligen testa Spiderman-spelen och God of War.

Bloodhunt och Forspoken såg trevliga ut!

Medlem

Bra trailers Alan Wake, Kotor och U4 till PC! 👌

Medlem

Ingen PlayStation 5 Pro. Inget Ubisoft uppköp heller. Inte Take-Two med. Oj oj vilka rykten det fanns innan. Men bra "show". Ett mellanting mellan State Of Play och Showcase.

Dex
Medlem
Skrivet av enborn:

Verkar som att jag tillhör minoriteten. De flesta spel såg bra ut.
Har dock ingen PS5 eller konsoll öht och har inte tänkt skaffa det. Hoppas många av dessa spel kommer till PC.
Vill verkligen testa Spiderman-spelen och God of War.

Bloodhunt och Forspoken såg trevliga ut!

Tittar man runt på sociala medier och andra gaming sidor så är du helt klart inte minoriteten vad jag märker. Väldigt många verkar tycka det var många väldigt intressanta spel!

Tyckte själv också där var mycket skoj och annat som man blev väldigt nyfiken på.

Dex
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ingen PlayStation 5 Pro. Inget Ubisoft uppköp heller. Inte Take-Two med. Oj oj vilka rykten det fanns innan. Men bra "show". Ett mellanting mellan State Of Play och Showcase.

Inte hört något ens lite trovärdigt rykte om detta. Var har du läst dom ryktena? Annonseringen av Playstation 5 Pro innan det ens har gått ett år sen PS5 kom ut känns ju EXTREMT osannolikt.

Och att Sony skulle köpa Ubisoft eller Take-Two förstår jag inte ens lite var du har fått det ifrån. Känns också väldigt osannolikt att något av det skulle hända.

Medlem

Project Eve var det enda som verkligen fångade mitt intresse.

Medlem

Det som förvånade mig mest var faktiskt hur lite uppdateringar vi fick från förstaparts-studior, då intrycket man fått på förhand var att det verkligen skulle vara det som stod i fokus denna gång. Detta gjorde att det blev väldigt mycket anti-klimax för min del, även om sista 10 minuterna räddade upp det lite. 2 spel från Insomniac, GT7 och God of war var allt vi fick.

Titlar som borde vara mer långt gångna än Wolverine, men som lös med sin frånvaro är exempelvis:

* Guerilla games andra spel som varit i utveckling sen 2018
* Last of us factions 2
* Blue point games nya spel? (och uppköp?)
* Ingen ny trailer från Horizon (men man visar deathloop för 10:e gången typ....., blir inget köp av ren princip)

Nej det här levde INTE upp till hypen, speciellt med tanke på att man väntat ett år på nyheter.

Medlem
Skrivet av Dischange:

Project Eve var det enda som verkligen fångade mitt intresse.

Project Eve var det enda spelet jag upplevde som både nytt och intressant.

Insomniacs kommande visade inget gameplay.
God of War såg ut som förra fast med lite mer detaljrikedom (vilket inte är negativt men känns som att ps4 håller tillbaka möjligheterna).

Skulle jag sätta betyg på showen blir det 2/5.

Jag hade dock extremt låga förväntningar när jag började kolla.
Man kan undra vad Sonys övriga studios jobbar med för det är lite oroväckande att man visar upp Wolverine och Spider-Man 2 från Insomniac när release inte är förrän 2023.

Vilka exklusiva storspel kommer ens 2022?
Horizon: Forbidden West?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ingen PlayStation 5 Pro. Inget Ubisoft uppköp heller. Inte Take-Two med. Oj oj vilka rykten det fanns innan. Men bra "show". Ett mellanting mellan State Of Play och Showcase.

Haha var hade du hört dessa dåliga rykten?😂 Dom är ju inte ens rimliga!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vilka exklusiva storspel kommer ens 2022?
Horizon: Forbidden West?

Förutom Horizon, kommer God of War, Gran Turismo 7 (tre tungviktare) som vi vet om, sedan har vi hela deras PSVR 2 satsning, med spel till denna. Om vi vänder på det, vilka storspel släpper konkurrenten nästa år, kan inte minnas ett enda förutom Starfield (i slutet på året).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Förutom Horizon, kommer God of War, Gran Turismo 7 (tre tungviktare) som vi vet om, sedan har vi hela deras PSVR 2 satsning, med spel till denna. Om vi vänder på det, vilka storspel släpper konkurrenten nästa år, kan inte minnas ett enda förutom Starfield (i slutet på året).

Just ja, GT7 fick ju lanseringsdatum i mars nästa år.
Tror jag glömde det då det inte är något jag själv är intresserad av men det stämmer att det kommer 2022.

Är lansering av nya GoW 2022 mer än spekulation just nu däremot?
Har hört att tanken var att släppa det redan i slutet av 2021 men att man likt många andra fick skjuta på release. Men vi har inget förmedlat lanseringsdatum än?

När det kommer till konkurrenten bryr jag mig som Playstation 5 ägare inte om det alls faktiskt (jag äger Xbox Series X och en maffig PC också).
Jag är mer intresserad av att ha stora exklusiva spel att spela på min PS5 nästa år och i dagsläget känns det väldigt osäkert vad det blir att spela utöver Horizon för egen del.

Medlem
Skrivet av matt76:

sedan har vi hela deras PSVR 2 satsning, med spel till denna.

Hade PSVR ens några minnesvärda titlar, för den enda som har lyckats med sälja någon riktig killer app till VR är ju Valve med Half-Life: Alyx.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Dex:

Tittar man runt på sociala medier och andra gaming sidor så är du helt klart inte minoriteten vad jag märker. Väldigt många verkar tycka det var många väldigt intressanta spel!

Tyckte själv också där var mycket skoj och annat som man blev väldigt nyfiken på.

Jo jag tänkte mer här på FZ. Många andra verkar mer hypade för nya spelen.
Hoppas många av dessa titlar kommer till PC. Gillade verkligen Horizon Zero Dawn som jag spelade igenom tidigare i sommar.
Kanske ger mig på Uncharted nu när den serien verkar komma till PC.

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

Ingen PlayStation 5 Pro. Inget Ubisoft uppköp heller. Inte Take-Two med. Oj oj vilka rykten det fanns innan. Men bra "show". Ett mellanting mellan State Of Play och Showcase.

Förlåt men i vilken värld lever man i om man tror på såna rykten?

Medlem
Skrivet av Solaris:

Hade PSVR ens några minnesvärda titlar, för den enda som har lyckats med sälja någon riktig killer app till VR är ju Valve med Half-Life: Alyx.

Oklart, men de har sålt ungefär 5 miljoner PSVR headsets, så troligen finns det en hel del spel som tilltalat köparna (Astro bot spelet var rejält uppskattat om jag inte minns fel).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Solaris:

Hade PSVR ens några minnesvärda titlar, för den enda som har lyckats med sälja någon riktig killer app till VR är ju Valve med Half-Life: Alyx.

Astrobot och WipEout VR tycker jag definitivt var killer apps till PSVR. Samt Resident Evil (OK jag har inte spelat mer än 1.5h men folk säger ju det). För att nämna några få.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Just ja, GT7 fick ju lanseringsdatum i mars nästa år.
Tror jag glömde det då det inte är något jag själv är intresserad av men det stämmer att det kommer 2022.

Är lansering av nya GoW 2022 mer än spekulation just nu däremot?
Har hört att tanken var att släppa det redan i slutet av 2021 men att man likt många andra fick skjuta på release. Men vi har inget förmedlat lanseringsdatum än?

När det kommer till konkurrenten bryr jag mig som Playstation 5 ägare inte om det alls faktiskt (jag äger Xbox Series X och en maffig PC också).
Jag är mer intresserad av att ha stora exklusiva spel att spela på min PS5 nästa år och i dagsläget känns det väldigt osäkert vad det blir att spela utöver Horizon för egen del.

Enligt utvecklarna själva ( https://blog.playstation.com/2021/09/09/first-look-at-god-of-... ) sker lanseringen av GoW 2022.

Är för övrigt, som du själv, ägare till det mesta inom konsol och PC (inkl. VR) så har ingen preferens när det gäller hårdvara eller spel, men ser fram emot det mesta de visade, så länge slutresultatet blir bra.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Förutom Horizon, kommer God of War, Gran Turismo 7 (tre tungviktare) som vi vet om, sedan har vi hela deras PSVR 2 satsning, med spel till denna. Om vi vänder på det, vilka storspel släpper konkurrenten nästa år, kan inte minnas ett enda förutom Starfield (i slutet på året).

Stalker 2 kommer i April 2022 Och Forza Motorsport ryktas bli 2022 men inget bekräftat, sen kommer ju Halo Infinite och Forza Horizon 5 som vi inte behöver vänta till 2022 för. Det är väl alla "tungviktare".

Medlem
Skrivet av Dex:

Inte hört något ens lite trovärdigt rykte om detta. Var har du läst dom ryktena? Annonseringen av Playstation 5 Pro innan det ens har gått ett år sen PS5 kom ut känns ju EXTREMT osannolikt.

Och att Sony skulle köpa Ubisoft eller Take-Two förstår jag inte ens lite var du har fått det ifrån. Känns också väldigt osannolikt att något av det skulle hända.

Skrivet av Deekar:

Haha var hade du hört dessa dåliga rykten?😂 Dom är ju inte ens rimliga!

Skrivet av Patashnic:

Förlåt men i vilken värld lever man i om man tror på såna rykten?

Inget av dem 3 rykten var trovärdiga. Men dem fanns/finns kvar.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Stalker 2 kommer i April 2022 Och Forza Motorsport ryktas bli 2022 men inget bekräftat, sen kommer ju Halo Infinite och Forza Horizon 5 som vi inte behöver vänta till 2022 för. Det är väl alla "tungviktare".

Stalker 2 är dock en tidsbegränsad exklusiv titel ("console launch exclusive" som MS kallar det), som enligt information tidigare i år släpps ett par månader senare till PS5 (https://www.pushsquare.com/news/2021/06/you_wont_have_to_wait...) . De andra släpps, som du själv påpekar, i år.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Oklart, men de har sålt ungefär 5 miljoner PSVR headsets, så troligen finns det en hel del spel som tilltalat köparna (Astro bot spelet var rejält uppskattat om jag inte minns fel).

Jag tror inte spelen hade något med det att göra, faktiskt. Snarare att det var ett billigare alternativ till HTC Vive som var minst dubbelt så dyrt (om vi inte räknar in kostnaden för att bygga en PC som klarar av att driva det) och surrade mycket hype kring just VR vid tidpunkten.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Solaris:

Hade PSVR ens några minnesvärda titlar, för den enda som har lyckats med sälja någon riktig killer app till VR är ju Valve med Half-Life: Alyx.

Ghost Hand, AstroBot: Rescue Mission, Moss, Alone Together, Pinball FX VR (pinball har aldrig varit så roligt digitalt som det är nu med VR), Blood & Truth, FarPoint är spel som jag hade otroligt kul med på PS VR. Spel som verkligen kändes som spel och inte bara trista tech demos.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Förlåt men i vilken värld lever man i om man tror på såna rykten?

Fanboy världen tydligen...

Medlem

Spider-Man 2, God of War och GT7 var det enda som lockade!
Så trött på Remasters och Remakes. Gta 5 kan ju skrotas vid detta laget, så tröttsamt
Hade hoppats på något nytt ifrån Naughty Dog faktiskt eller ett nytt Tomb Raider.
Sen förstår jag inte allt detta ifrån Marvel.... känns meh

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Inget av dem 3 rykten var trovärdiga. Men dem fanns/finns kvar.

I samma anda som att jorden är platt alltså?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Om detta är framtiden så ser den mörk ut. Som någon annan sa, det är ju samma spel fast i olika förpackningar.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Om detta är framtiden så ser den mörk ut. Som någon annan sa, det är ju samma spel fast i olika förpackningar.

Så har det varit i 10 år😂

Fattar inte varför folk är så vrånga. De visade ju upp flera nya IPs. Mer än var någon annan i branschen visat upp i år

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Om detta är framtiden så ser den mörk ut. Som någon annan sa, det är ju samma spel fast i olika förpackningar.

De grundläggande teknikerna och genrerna fastställdes väl för en 20-30 år sedan, så om man utgår från detta som grund i sitt tänkande har framtiden varit mörk sedan lång tid tillbaka, då de flesta spel därefter har återupprepat den sedan tidigare fastställda formulan. Detta är dock Inget förhållningssätt jag har själv, men kan till viss del hålla med om att vissa genrer skulle tjäna på att förnya sig själva, särskilt "Fighter"-genren med spel som "King of Fighters" etc vars enda uppgradering de senaste 27 åren är det grafiska.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

123
Skriv svar