Thor i God of War Ragnarök är ett stadigt stycke karl!

Medlem

Ser ut som jag tänker mig att folk trodde att gudarna såg ut för 1000 år sedan. Tjock och go!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

på vilket sätt, är han för tjock ?

Ja.

Medlem

Har inget emot en tjockare Thor men att han har magtröja sabbar det hela. Varför ens ha rustning när man lämnar hela magen exponerad? De är lika löjligt som bikini-rustningarna.

Skribent
Skrivet av DarkSvenn1002:

Ser ut som jag tänker mig att folk trodde att gudarna såg ut för 1000 år sedan. Tjock och go!

Lite så, att vara "välbyggd" ansågs ju som något positivt då för det var ett tecken på att du kom från en rik familj som har råd med mat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jozo:

Varför skriver ni inte Tor, som han heter på svenska?

Förövrigt så gillar jag designen, det passar väl in med hela upplägget från första spelet att gudarna har börjat bli lite lata.

Jag tycker både Tor och Thor fungerar lika bra på svenska. På fornnodiska stavas Tor "Þórr" och bokstaven Þ uttalas som "th" (används fortfarande i islänska alfabetet).

Dex
Medlem
Skrivet av Korken:

Har inget emot en tjockare Thor men att han har magtröja sabbar det hela. Varför ens ha rustning när man lämnar hela magen exponerad? De är lika löjligt som bikini-rustningarna.

Han är ju dock en gud så han har nog inte rustningen för skydd utan mer för att han tycker det ser coolt eller skräckinjagande ut eller något.
Det är ju inte så att han behöver skyddet

Medlem

Med den där mjödmagen så blir det definitivt "gudars skymning" om man hamnar under honom haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Dex:

Han är ju dock en gud så han har nog inte rustningen för skydd utan mer för att han tycker det ser coolt eller skräckinjagande ut eller något.
Det är ju inte så att han behöver skyddet

Jag kanske minns fel men i mytologin om de nordiska gudarna är de inte odödliga som t.ex de grekiska gudarna va. Baldr va den som kom närmast att vara odödlig. Oavsett så tycker jag att det passar att han går ut i strid med bar överkropp. =P

Medlem
Skrivet av Freakon:

Världens starkaste män är väl i regel "feta"?

Tänker också på den svenske diskuskastaren osv.

De är fortfarande byggda på ett helt annat sätt.
Den här killen ser ju bara fet ut.

Medlem
Skrivet av loerk:

De är fortfarande byggda på ett helt annat sätt.
Den här killen ser ju bara fet ut.

Kanske det.

Jag ser inte någon vidare skillnad när jag googlar ex Daniel Ståhl.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av loerk:

De är fortfarande byggda på ett helt annat sätt.
Den här killen ser ju bara fet ut.

Du menar som Eddie Hall, världens starkaste man 2017


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Du menar som Eddie Hall, världens starkaste man 2017

https://img.sport.gentside.com/article/480/gallery/eddie-hall...

Ja, man ser att han är riktigt jävla swole.
Tor såg ut att ha chipstuttar och gäddhäng.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja, man ser att han är riktigt jävla swole.
Tor såg ut att ha chipstuttar och gäddhäng.

Köper inte det. Det låter som att du fiskar efter att inte ha fel. Han ser kraftfull ut, armarna som gömmer sig i rustningen ser då inte ut som något fredagsfläsk.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Äntligen någon man kan identifiera sig med!

Medlem
Skrivet av Proximately:

Köper inte det. Det låter som att du fiskar efter att inte ha fel. Han ser kraftfull ut, armarna som gömmer sig i rustningen ser då inte ut som något fredagsfläsk.

https://i.pinimg.com/564x/c6/54/12/c654129b41e10941a81bb5f257...

Nä grabben, det där är en jävla tunnis. Tar lätt mer än honom i bänkpress! /s

Medlem
Skrivet av kaealy:

Nä grabben, det där är en jävla tunnis. Tar lätt mer än honom i bänkpress! /s

xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tycker han ser bra ut, Enligt historien så var ju Tor en storätare som kunde äta en hel oxe och tre tunnor mjöd vid en måltid.

saknar dock att hans TRE viktigaste saker inte gestaltar sig bättre, Hammaren mjölner, hans styrkebälte som fördubblar hans redan oerhörda styrka samt hans järnhandskar som tillåter honom att fånga upp hammaren när han kastar den.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Köper inte det. Det låter som att du fiskar efter att inte ha fel. Han ser kraftfull ut, armarna som gömmer sig i rustningen ser då inte ut som något fredagsfläsk.

https://i.pinimg.com/564x/c6/54/12/c654129b41e10941a81bb5f257...

Alltså inte för att vara den, men på bilden är ju t.ex. Tors pecs i princip helt platta och flabbiga.
Han ser ut som en classic fat dude. Om ni inte ser skillnad på hur Tor har gestaltats gentemot en strongman som den där så vettefan.

Tycker han är mer lik Randy från Trailer park boys än en strongman.

Medlem
Skrivet av loerk:

Alltså inte för att vara den, men på bilden är ju t.ex. Tors pecs i princip helt platta och flabbiga.
Han ser ut som en classic fat dude. Om ni inte ser skillnad på hur Tor har gestaltats gentemot en strongman som den där så vettefan.

Tycker han är mer lik Randy från Trailer park boys än en strongman.
https://i.imgur.com/LjLWzQn.jpg

Lite skillnad på axelbredden.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Lite skillnad på axelbredden.

Glömde att all styrka sitter i axeln. Fan då.
Fortfarande mer lik Randy i kroppen.

Medlem
Skrivet av loerk:

Glömde att all styrka sitter i axeln. Fan då.
Fortfarande mer lik Randy i kroppen.

Lätt hänt när man inte är speciellt kunnig, antar jag.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Köper inte det. Det låter som att du fiskar efter att inte ha fel. Han ser kraftfull ut, armarna som gömmer sig i rustningen ser då inte ut som något fredagsfläsk.

https://i.pinimg.com/564x/c6/54/12/c654129b41e10941a81bb5f257...

Jag ser mest en massa hårt bukfett som kommer leda till tidig död av hjärt- och kärsjukdomar i bägge bilder, men skillnaden är väl att Thor kanske inte drabbas av dessa mänskliga lidelser 😁

Medlem

Tycker ändå att även den modellen visar en hel del "knubbighet" faktiskt.

Skrivet av konsum:

…….och där förstörde de Tor…..

Ja.. hur vågar de ha en annan tolkning av hur en påhittat person skall se ut?

Skrivet av Draconis:

Tja, när man gör Balder till ett trailer trash från Texas kan man omöjligt ha stora förhoppningar på hur de designer de andra gudarna.

Till skillnad från Hollywoods fixering att allt som har med asatro och viking att göra skall innebära blonda lockar, extremt muskulösa, horn på hjälmar etc?

Balders modell var faktiskt bra.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Inte Kratos som har ihjäl han utan det är diabetesen.

Var riktigt häftigt att se krigsguden Tyr dock!

Han visas i trailern för GOW:R.

Inaktiv

Förr i tiden så räknades det ju som sexigt att vara fet. Visade på välstånd. En riktig sexmagnet Thor är avbildad som med dom måtten.

Medlem

Jag har betydligt större problem med den påhittade, och icke-funktonsdugliga, rustningen än på gubbens mage.

Medlem

Precis så föreställer jag mig hur en stark man skulle kunna ha sett ut på den tiden. Goda gener för att lägga på sig vikt, tungt arbete i smedjan och bra tillgång till näringsrik föda. Många kalorier in - och inga kalorier brända i löpspåret.

I filmatiseringen kan vi casta Freddi Smulter som Thor. Rött lösskägg och peruk på sen är det bara börja filma.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Tycker ändå att även den modellen visar en hel del "knubbighet" faktiskt.

Absolut, men han ser ut att ha gått upp både ett och trettiosex kilo sedan det första spelet. 😂


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Absolut, men han ser ut att ha gått upp både ett och trettiosex kilo sedan det första spelet. 😂

Han stressäter ju stackarn...

Men vad hade du gjort om en skallig grek kom förbi och i svängen bara slog ihjäl dina två söner?

Medlem

Får ingen spontan Tor känsla alls. Behöver inte nödvändigtvis ha med kroppshyddan att göra. Han känns bara som någon stor snubbe med skägg...inget särskilt.

Medlem

Trovärdigt, skulle bajsa bra mycket mer i byxan om han rusade mot mig än om chris hemsworth gjorde det. Han ser ut som att han dänger upp isbjörnar på fritiden.

123
Skriv svar