Medlem

För en annan som älskar Arkanes tidigare spel mestadels pga mekaniken/gameplay och bandesignen så ser detta ut att vara en fullpoängare, om en läser andra recensioner med samma prioriteringar.

Om inte annat så tycker jag det är kul när spelutvecklare vågar ta ut svängarna lite, göra spel som inte kommer tilltala massan.

Dishonored 1 var ju 10/10. Tvåan var tyvärr sämre men ändå 8 skulle jag säga och detsamma med Prey.

Medlem

Noterade på Steam att det har Denuvo anti-tamper. Blir kanske ett köp när det är borta.
Jag har alltid haft en känsla att det påverkar prestandan och efter att sett hur RE VIllage blev, och vad som hände när några "haxxors" tog bort drm från det spelet...

Medlem

Väntar ett år tills det kommer till Gamepass, låter inte som det är värt nypris.

Skribent
Skrivet av Govein:

Taggad men lite splittrad. Hoppades på högre betyg från fz och kritiken att storyn inte håller är oroande. Bryr mig mkt om story i sp. Dock verkar andra recensioner säga att de triggas av att lista ut vad som pågår i spelet och mysteriet i sig.

Spelet verkar passa mig så kommer nog slå till. Hade nog gärna väntat på en rea men är helt tom på spel att spela o väntan på oktober.

Jag tycker inte att storyn är dålig i sig, men jag har lite svårt för den förnumstiga dialogen, vilket gör det svårt för mig att på riktigt fatta tyckte för karaktärerna.

Skribent

Kul att spelet får höga betyg. Även om jag har mina invändningar så är det en stark trea från mig, och jag uppskattar att Arkane vågar sticka ut hakan med ett nytt ip istället för att bara mjölka uppföljare, även om mycket är bekant för den som har spelat deras tidigare spel. Jag ser gärna att det går bra för spelet.

Skribent
Skrivet av Lethal01:

90 på metacritic för tillfället. FZ-recensenterna fortsätter att försöka vara lite tonårs-anti.

Längesedan någon kallade mig tonåring. Jag tar det!

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag tycker inte att storyn är dålig i sig, men jag har lite svårt för den förnumstiga dialogen, vilket gör det svårt för mig att på riktigt fatta tyckte för karaktärerna.

Tack för förtydligandet 👍

phi
Medlem

Finns fan inget tråkigare än att spela om samma sekvens i spel om och om igen.

Medlem
Skrivet av Naida:

Kan tycka att FZ borde uppdatera sin betyg skala till 1-10. Ser 90% av alla spel som recenseras är "bra" 3/5.

Jag tycker majoriteten av spelen FZ recenserar faktiskt är bra. Jag skulle istället om det ginge att FZ kunde vara tydliga med att ha köpvarning på spel.

Medlem
Skrivet av Naida:

Kan tycka att FZ borde uppdatera sin betyg skala till 1-10. Ser 90% av alla spel som recenseras är "bra" 3/5.

Tycker inte det skulle bli bättre alls. Viktigare att läsa recensionen så känner man snart om man gillar det som beskrivs eller ej.

Inaktiv

Kul med nytt IP men har aldrig orkat spela igenom något Arkane spel faktiskt. Gillar inte loopar eller rogue-likes eller vad det heter, så blir säkert att man köper det på stor rea i ren tristess en fredagskväll om ett par år.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

*Edit: kanske har med bristen på exklusiva PS5 spel att göra, Sony kanske känner lite press på sig att i alla fall ha ett spel för nuvarande system i höst.
Arkane spel brukar ju få höga betyg också.

Jämfört med Xbox så har ju Sony kastat ut typ 6 gånger så många exklusiva spel under 2021 men ja, det regnar ju inte spel.
Dock är ju inte Deathloop de ända som kommer under hösten.
Spelet jag ser fram emot mest till exempel Kena: Bridge of Spirits släpps ju nu i september också.
Marknadsföringen är nog mer att man vill kasta skit i ansiktet på Microsoft och försöka kräma ut så mycket som möjligt innan Microsoft kan lägga det på Game Pass.

Redaktör
Skrivet av Kavakava83:

Jag tycker majoriteten av spelen FZ recenserar faktiskt är bra. Jag skulle istället om det ginge att FZ kunde vara tydliga med att ha köpvarning på spel.

Det har vi - betyg 1 och 2.

Vi recenserar mest sånt som är intressant eller får mycket uppmärksamhet, så massor av sånt som är givet skräp går bort. Ingen större poäng att lägga resurser på lustmord, så att säga.


signatur
Medlem
Skrivet av Deekar:

Jämfört med Xbox så har ju Sony kastat ut typ 6 gånger så många exklusiva spel under 2021 men ja, det regnar ju inte spel.
Dock är ju inte Deathloop de ända som kommer under hösten.
Spelet jag ser fram emot mest till exempel Kena: Bridge of Spirits släpps ju nu i september också.
Marknadsföringen är nog mer att man vill kasta skit i ansiktet på Microsoft och försöka kräma ut så mycket som möjligt innan Microsoft kan lägga det på Game Pass.

De kanske vill ha ett familje spel och ett lite seriösare spel, så som i våras med R&C och Returnal typ.
Kena är väl lite mer indi med och antagligen en lite mindre upplevelse, så vet inte hur stort eller hur höga förhoppningar man ska ha om det, det är väl inte heller en fullpris titel?

Skulle vara roligt ifall strategin var just att kasta skit på Microsoft, men jag tror faktist inte att Microsoft skulle ha några problem att inte tillåta att Sony visar det på sina events, ifall de kände för det.
Jag har som sagt svårt att se logiken i att Sony promotar ett spel från Xbox Studios, ifall det inte var för att de är lite desperata just nu, alltså att de vill få ut något vettigt till hösten, bland annat i väntan på Horizon.

Kanske har att göra med att de vill hålla dörarna lite på glänt för icke exklusivitet? Tänker då på Baseball spelet som släpptes på Xbox fast med PS Studios logga.
Är dock lite tveksam till det.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Skulle vara roligt ifall strategin var just att kasta skit på Microsoft, men jag tror faktist inte att Microsoft skulle ha några problem att inte tillåta att Sony visar det på sina events, ifall de kände för det.
Jag har som sagt svårt att se logiken i att Sony promotar ett spel från Xbox Studios, ifall det inte var för att de är lite desperata just nu, alltså att de vill få ut något vettigt till hösten, bland annat i väntan på Horizon.

Avtalen kring hur spelet släpps och marknadsförs skrevs ju innan MS köpte Bethesda så där är nog parterna ganska låsta.

Sedan blev dock marknadsföringen kring detta spel rätt utdragen då det skulle ha släppts förra året.

Det är inte omöjligt att det redan finns ett avtal om att spelet ska komma till PS Plus efter 1-2 år eller så och att det inte kan släppas till andra liknande tjänster innan dess.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det har vi - betyg 1 och 2.

Vi recenserar mest sånt som är intressant eller får mycket uppmärksamhet, så massor av sånt som är givet skräp går bort. Ingen större poäng att lägga resurser på lustmord, så att säga.

Och det är väl klokt att hålla fingrarna borta från sådant.

😀

Avstängd

Bra recension och rimligt betyg. Detta känns inte som ett 10/10. Uppenbart att en del är köpta som typ IGN och Gamespot.

Avstängd

Ser ut som skit, blir inget köp.

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Och det är väl klokt att hålla fingrarna borta från sådant.

😀

Jag åker allt på att recca sånt av och till. Elaka redaktörer.

Medlem

Jag har lirat i lite över 4 timmar nu och tycker det är sjukt kul och humorn är Klock ren 👌 musiken är nice, grafiken och Ray Tracing gör att spel världen är riktigt vacker att titta på medans manköttar ai.. Gillar man dishonored och fps spel är detta en himmelsk kombo..

Medlem

Det blir nog ett reaköp.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skribent
Skrivet av EpicGoblin:

Jag har lirat i lite över 4 timmar nu och tycker det är sjukt kul och humorn är Klock ren 👌 musiken är nice, grafiken och Ray Tracing gör att spel världen är riktigt vacker att titta på medans manköttar ai.. Gillar man dishonored och fps spel är detta en himmelsk kombo..

Glömde nämna musiken, men den ger mig No One Lives Forever-vibbar ibland.

Medlem

Jag var inte alls sugen på detta spelet men kände ändå att det var något jag ville testa. Spelet är ju väldigt troget spelmekanik såsom dishonered och konstigt vore det väl annars.
Bra action och med bra möjlighet till stealth, precis som dishonored.
Rogue elementet avskräcker säkert många pga repetivt upplägg men själva grunden i spelet är väldigt väldigt bra.

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Jag var inte alls sugen på detta spelet men kände ändå att det var något jag ville testa. Spelet är ju väldigt troget spelmekanik såsom dishonered och konstigt vore det väl annars.
Bra action och med bra möjlighet till stealth, precis som dishonored.
Rogue elementet avskräcker säkert många pga repetivt upplägg men själva grunden i spelet är väldigt väldigt bra.

Ja, jag tror att detta blir en klassisk vattendelare. Ser inte nödvändigtvis fram emot alla oundvikliga hot takes om hur spelet är antingen en underskattad klassiker eller ett överskattat misslyckande.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Såg att spelet kostar $59.99 på Steam.
Lite väl dyrt men det är väll vad AAA spel idag har som utgångspris.
Sist jag betalade det för ett spel var för Red dead Redemption 2

Är sugen på spelet men kommer avvakta.

Kostar typ 400kr om man köper det utanför steam.

Medlem
Skrivet av loerk:

Kostar typ 400kr om man köper det utanför steam.

Ok, jag har inte forskat vidare speciellt.
Har du en länk till billigare tar jag råna emot


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok, jag har inte forskat vidare speciellt.
Har du en länk till billigare tar jag råna emot

jag sökte bara på allkeyshop.com
Det är typ en sökmotor för att hitta de billigaste nycklarna online.

Medlem
Skrivet av loerk:

jag sökte bara på allkeyshop.com
Det är typ en sökmotor för att hitta de billigaste nycklarna online.

Ja, jo den sidan känner jag till.
tyvärr är det grey-market som mest kommer upp.
jag tagit beslut att sluta handla ifrån sådana om jag inte kan på nått sätt exakt veta vem jag köper av då det bevisats att det är stor risk att antingen är kriminella, utländska skumma säljare från länder som Saudi arabien mm som säljer, vill absolut inte sponsra spridningen av muslimsk fundametalism bla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Glömde nämna musiken, men den ger mig No One Lives Forever-vibbar ibland.

Verkligen, önskar de släppte en remaster på det spelet

123
Skriv svar