Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, jo den sidan känner jag till.
tyvärr är det grey-market som mest kommer upp.
jag tagit beslut att sluta handla ifrån sådana om jag inte kan på nått sätt exakt veta vem jag köper av då det bevisats att det är stor risk att antingen är kriminella, utländska skumma säljare från länder som Saudi arabien mm som säljer, vill absolut inte sponsra spridningen av muslimsk fundametalism bla.

Finns ju även "officiella" sidor där spelet också är billigare. Typ GMG.

Medlem
Skrivet av loerk:

Finns ju även "officiella" sidor där spelet också är billigare. Typ GMG.

GMG handlar jag en del ifrån.
Ska hålla kolla på deathloop 👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomas Helenius:

Det har vi - betyg 1 och 2.

Vi recenserar mest sånt som är intressant eller får mycket uppmärksamhet, så massor av sånt som är givet skräp går bort. Ingen större poäng att lägga resurser på lustmord, så att säga.

Fast en och annan sågning längs fotknölarna är katarsis för själen, både för läsare och skribent!

Medlem

10 av 10 på IGN gjorde mig nyfiken. Kollade in här, helt andra toner. Intressant.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Bra recension och rimligt betyg. Detta känns inte som ett 10/10. Uppenbart att en del är köpta som typ IGN och Gamespot.

Jag ska inte säga att jag har insyn i IGN, men däremot lyssnat på en podd där han som skrivit recensionen är med och han låter väldigt genuin. Nu går det förstås att spela teater så det ska väl inte uteslutas helt, men däremot känns det jäkligt dumt att ge uppblåsta betyg som är "felaktiga". Det skadar inte bara företaget utan även den enskilda journalisten.

Skribent

Jag tror absolut inte att recensenter som ger spelet höga betyg är "köpta". De gillar bara spelet mer än vad jag gör.

Medlem

Trodde inte det här skulle vara något för mig men tycker det är fantastiskt efter 7-8 timmars spelande. När man väl lärt sig hur det funkar är det otroligt tillfredsställande och roligt. Riktigt udda spel!

Medlem

Utvecklarna kan ju dra åt fan när de lägger fokus på PVP och samtidigt skiter i dedikerade servers och låter oss köra P2P.
Vilka puckon.

Medlem

Bra recension. Gillar det här mycket, bara ett par, tre timmar in men har väldigt kul.
Finns inte mycket djup i narrativet förutom att det är jäkligt underhållande och faktiskt nyskapande på många sätt trots att konceptet med time loops har gjorts otaliga gånger förr, speciellt i film. Däremot om det inte har så mycket narrativt djup och underhållningen är det som satsas på framför allt (vilket delvis är spelets styrka) så kan nog ingen förneka att det är jäkligt finurligt konstruerat.
För mig definitivt än så länge snarare en fyra än tre i betyg. Nosar på 4,5 med reservation för revederingar när det är färdigspelat. Glad att jag köpte det efter mycket tvekan.
Flyter på som en väloljad.. jag vet inte vad.. inget "stutter" som vissa säger sig uppleva. (PC)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av loerk:

Utvecklarna kan ju dra åt fan när de lägger fokus på PVP och samtidigt skiter i dedikerade servers och låter oss köra P2P.
Vilka puckon.

Har inte hängt med alls i förhandssnacket om det här spelet men har fokus verkligen legat på PVP? Tror aldrig jag kommer spela annat än pve i det här spelet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Har inte hängt med alls i förhandssnacket om det här spelet men har fokus verkligen legat på PVP? Tror aldrig jag kommer spela annat än pve i det här spelet.

PvP är ganska skoj men belöningarna är lite för små. Roligast är det nog när.man redan klarat av spelet men samtidigt om belöningen är liten så kommer det troligen inte användas

Medlem

Arkane ska ha all heder att de vågar göra nyskapande och komplexa spel och inte bara mjölkar samma ko gång på gång, även om ett nytt spel i Dark Messiah-anda inte vore fel..

Dödgrävaren

Det var ett skoj spel, särskilt när man bara drar runt på full fart. Kanske lite väl korta sekvenser i spelvärlden vs. hur mycket man spenderar i loadingscreens och loadouten när man skiftar mellan dem. tycker väl 3-4/5 är rätt spot on betygsmässigt. Men för vissa är det säkert 5/5 och andra 2/5. Har man spelat Dishonored så känns det som det, fast utan att tvinga en till stealth. Sprang runt några loops med powers som lät mig tackla omkull folk... så bara sprintade rakt in i folkmassor och dropkicka folk till döds. Andra loops körde jag superstealthy och tog bara ut mina targets, finns mycket att utforska och det går att gräva å hitta hemliga bitar om ön som helhet lite här å där. Dock så leder det inte till så mycket mer än någon audiolog eller så. Spelade det helt i singleplayer.

Skribent
Skrivet av skogsvilden:

Arkane ska ha all heder att de vågar göra nyskapande och komplexa spel och inte bara mjölkar samma ko gång på gång, även om ett nytt spel i Dark Messiah-anda inte vore fel..

Ett Dark Messiah i en modern motor hade inte suttit fel alls.

Medlem
Skrivet av alias:

Har inte hängt med alls i förhandssnacket om det här spelet men har fokus verkligen legat på PVP? Tror aldrig jag kommer spela annat än pve i det här spelet.

Hela spelet kretsar ju kring att Juliana försöker att stoppa dig. Vilket leder till PVP om man inte spelar offline.
Skulle säga att en ganska stor del av spelet då involverar PVP

Det var ju en av deras features de gick hårt med under sin markndasföring. Att andra spelare kunde ta över Juliana. Då kan man ju tycka att de bör ha en någorlunda bra lösning för online.

Medlem

Klarat spelet nu och skulle personligen ge det 4.5 av 5 möjliga. Troligen årets spel om inget händer innan januari.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av loerk:

Hela spelet kretsar ju kring att Juliana försöker att stoppa dig.

Har du ens spelat spelet? Är bara en liten del av spelet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Har du ens spelat spelet? Är bara en liten del av spelet.

Storyn kretsar kring att du vill förstöra loopen och att hon ska stoppa dig och du tycker att det är en liten del? Vad sägs om att inte ursäkta lathet och ställa lite krav på utvecklare/utgivare istället?
Marknadsför de PVP som en del av upplevelsen så ska det fungera.

Medlem
Skrivet av loerk:

Storyn kretsar kring att du vill förstöra loopen och att hon ska stoppa dig och du tycker att det är en liten del? Vad sägs om att inte ursäkta lathet och ställa lite krav på utvecklare/utgivare istället?
Marknadsför de PVP som en del av upplevelsen så ska det fungera.

Kanske, för mig som spelat single player så är Juliana en väldigt liten del av spelet. Hon invaderar då och då men i det stora hela så är det inte så viktigt.
Årets spel för mig så finns andra som behöver ställas krav på i så fall.

Ingen aning om de marknadsfört det som ett PVP spel, för mig så var hela spelet en överaskning, inte sett någon hype överhuvudtaget för spelet. Men i så fall kan jag förstå dig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Inne på min andra runda, för mig definitivt ett spel som man kan spela om då det är ett av spelets huvudpremisser, 55 timmar spenderade nu och har haft kul varenda timme. Inga koder eller ens tex när du ska hitta målningarna är på samma ställe två gånger.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av loerk:

Storyn kretsar kring att du vill förstöra loopen och att hon ska stoppa dig och du tycker att det är en liten del? Vad sägs om att inte ursäkta lathet och ställa lite krav på utvecklare/utgivare istället?
Marknadsför de PVP som en del av upplevelsen så ska det fungera.

Är loopen stabil och du har inställningarna på offline så kommer du inte stöta på Juliana alls om du spelar stealhty. Svårt att förstå? Spelar du spelet bra och inte blir upptäckt så slipper du henne. Vill du ha henne där och go berserk så visst inget problem.


signatur

7900XTX
7800X3D

123
Skriv svar