Sju år gamla Assassin's Creed Unity får nytt liv i 8K och ray-tracing med reshade

Robot
Sju år gamla Assassin's Creed Unity får nytt liv i 8K och ray-tracing med reshade
Medlem

Inte för att jag inte gillar de "nya" AC-spelen men jag kan sakna de gamla som var koncentrerade till en mindre yta och inte innehöll 1500 st sidouppdrag.

Medlem

Jag älskade det här jävla skitspelet trots sin katastrofala optimering och allehanda buggar. Får köra igenom det igen helt klart.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det ser helt fantastiskt ut, men herregud så frustrerande att se på. Han som spelar har ju absolut ingen aning om att det finns en kontringsknapp, vilket är det bästa med striderna i de gamla spelen.

Medlem

Det som gör hela grejen är ju såklart ljussättningen. Karaktärer och grafik i sig är ju inte speciellt snyggt.

Medlem

När assassins creed fortfarande var ett assassins creed, saknar den gamla goda tiden.

De 3-4 senaste spelen har ju varit katastrof rent Assassins Creedmässigt (möjligt undantag med Origins), vem f*n vill smyga om kring som en lönnmördare när man är en Viking och inte bara springa in som en bärsärk och kötta allt som rör sig istället?

Ser riktigt nice ut i ett så gammalt spel, man blir ju lite sugen igen

Medlem

Spelet var härligt, hyffsat bra story och när jag spelade det var det buggfritt, men det var ändå här "förfallet" börjde. Gillade Syndicate också, men rollspelandet och alltmer fantasy urholkade spelens grund och charm. Varför de dessutom behövde ändra kontrollerna till Origins så det blev helt ospelbart begriper jag inte, men det var ändå inte längre AC och kändes mest som välputsad avföring så... Verkar inte ha blivit bättre.
Önskar fortfarande en reimagine av originalet och att serien blir mer som Hitman och mindre "combos" och utdragna fighter. Den gamle på berget hade vänt sig i sin grav.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

När assassins creed fortfarande var ett assassins creed, saknar den gamla goda tiden.

De 3-4 senaste spelen har ju varit katastrof rent Assassins Creedmässigt (möjligt undantag med Origins), vem f*n vill smyga om kring som en lönnmördare när man är en Viking och inte bara springa in som en bärsärk och kötta allt som rör sig istället?

Ser riktigt nice ut i ett så gammalt spel, man blir ju lite sugen igen

Håller med om tråkspelet Valhalla men Odyssey och Origins är ju för fasen moderna mästerverk.

Inaktiv

Spelade det för första gången för något år sedan, märkte inte alla buggar som skulle vara så dom har fixat det bra.

Saknar också de äldre Assassins. Origins och odyssey gillade jag ändå men Valhalla (förutom sidouppdragen) var ett jäkla sömnpiller. Första Assassins jag inte spelat igenom sedan starten. Sen var ju en bugg 75h in i spelet en irritationsfaktor, gick inte ta sig vidare och hade ingen gammal savefil som var före den.

Hoppas att de återgår till det gamla stuket.

Medlem

Har använt RTGI i nästan 1.5 år nu, det släpps nya release varje månad och mycket annat gott.
Reshade är en gamechanger för alla spel då det är kompatibelt med allt.

Medlem

Blev ju riktigt trevligt på xbox nya konsoler med fps boosten de släppte för ett tag sedan känns ju gammalt på andra sätt men miljöerna grafiskt håller riktigt bra


signatur

Ultrazine

Medlem

Serien gick utför efter detta. Får hoppas de kan hitta tillbaks.

Medlem

Fan hade riktigt kul med Unity, var en rolig tidsålder att spela i och saknar dom mindre världarna.
Men hade dom släppt origin, odyssey och valhalla i det stuket så hade man väl klagat på att det aldrig förnyas eller något liknande.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Serien gick utför efter detta. Får hoppas de kan hitta tillbaks.

Jag skulle säga att Syndicate också är av den gamla skolan. Gillade du Unity kan jag rekommendera Syndicate. Hade väldigt kul med det när det begav sig.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Håller med om tråkspelet Valhalla men Odyssey och Origins är ju för fasen moderna mästerverk.

För en annan som inte kört AC sedan Black Flag, vilket tyckte ni va roligast/bäst av Odyssey eller Origins?

Medlem

Älskade Unity. Tidsåldern var perfekt och de hade gjort ett magiskt jobb med staden, såg helt fantastiskt ut. Tyckte hoppandet och klättrandet såg riktigt bra ut det med. Jag spelade inte på release utan nåt år efter men i min bok är Unity det bästa AC som släppts, tätt följt av Brotherhood.

Medlem

Väldigt överdriven kontrast, nej tack.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Det ser helt fantastiskt ut, men herregud så frustrerande att se på. Han som spelar har ju absolut ingen aning om att det finns en kontringsknapp, vilket är det bästa med striderna i de gamla spelen.

Gör det, jag körde det ca 1 år efter release och då var det mesta fixat. Hade inga problem alls.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Håller med om tråkspelet Valhalla men Odyssey och Origins är ju för fasen moderna mästerverk.

Det jag menade var att det är inte direkt någon Assassins Creed-känsla i spelen längre, som det var när man spelade som Ezio eller Altair och möjligtvis Bayek, Bayek var ju i alla fall med i uppstarten på hela Ordern så det är ju rimligt att det inte är riktigt som de gamla spelen.

Att springa omkring som en Viking eller Sparta-krigare är inte riktigt samma sak.
Jag har spelat alla delar och lagt ner alldeles för många timmar på dem alla , men det är inte riktigt den känslan som det en gång var.
Stridssystemet blev skit i och med Syndicate när det blev 100% button-mashing = win och alla efter det har bara blivit sämre och sämre, enligt mig i alla fall.

Medlem
Skrivet av rewoX:

För en annan som inte kört AC sedan Black Flag, vilket tyckte ni va roligast/bäst av Odyssey eller Origins?

Jag tyckte Origins var bäst, mer AC känsla för mig.
Odyssey är ok på sitt sätt.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det jag menade var att det är inte direkt någon Assassins Creed-känsla i spelen längre, som det var när man spelade som Ezio eller Altair och möjligtvis Bayek, Bayek var ju i alla fall med i uppstarten på hela Ordern så det är ju rimligt att det inte är riktigt som de gamla spelen.

Att springa omkring som en Viking eller Sparta-krigare är inte riktigt samma sak.
Jag har spelat alla delar och lagt ner alldeles för många timmar på dem alla , men det är inte riktigt den känslan som det en gång var.
Stridssystemet blev skit i och med Syndicate när det blev 100% button-mashing = win och alla efter det har bara blivit sämre och sämre, enligt mig i alla fall.

Ah jag vet inte ja. Ta Ezio och den epoken och släpp det i ett open world så spelar jag det gärna. Jag hoppas på att nya ska bli ett under Roms glansdagar. Hajja att springa runt och sätta kniven i senatorer under någon kvällsorgie.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Gör det, jag körde det ca 1 år efter release och då var det mesta fixat. Hade inga problem alls.

Själv försökte jag spela det för kanske 3 år sedan och hade massa problem med att karaktären buggade fast i luften när man skulle hoppa ner och döda någon. Men jag körde på PC kanske är lite stabilare på Xbox.

Ska ge det och syndicate en ny chans när jag kört igenom Ezio trilogin igen.

Medlem

Nytt och nytt liv, vet inte om jag skulle höjja en zombie till skyarna.
Spelet var ju skitdåligt även när det kom.

Vad är det ? Iteration 7 av copy-paste ?

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Nytt och nytt liv, vet inte om jag skulle höjja en zombie till skyarna.
Spelet var ju skitdåligt även när det kom.

Vad är det ? Iteration 7 av copy-paste ?

Om du tycker det är copy paste har du nog inte spelat tidigare spel särskilt mycket. Visst är det mycket likheter men det är ju också bra för annars finns det ingen anledning till att spelet ska heta Assassins creed.
Minns inte exakt vad som var nytt i Unity men det var väl bland annat grafikmotorn och mer detaljerade inomhusmiljöer.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Om du tycker det är copy paste har du nog inte spelat tidigare spel särskilt mycket. Visst är det mycket likheter men det är ju också bra för annars finns det ingen anledning till att spelet ska heta Assassins creed.
Minns inte exakt vad som var nytt i Unity men det var väl bland annat grafikmotorn och mer detaljerade inomhusmiljöer.

Har för mig att klättringen var mer manuellt kontrollbar för oss spelare, mer realistiskt om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av denza:

Har för mig att klättringen var mer manuellt kontrollbar för oss spelare, mer realistiskt om jag inte minns fel.

Ja. De gjorde för första gången på länge om hela parkour-kontrollen. Ljusår bättre än Black Flag och alla spelen före det. Unity var fan ett mästerverk när det kom (speciellt då på PC, och när de värsta buggarna var fixade). Kungspel.

Medlem

FucQQ. Min laptop bara crashar när jag försöker driva denna video. hehe. Har den inkopplad till en 4k TV men datorn orkar inte med tydligen. Speldatorn min skulle dock orka men HDMI sladden räcker inte dit tyvärr.
__________
::::EDiT::::
Testade att köra videon i 4k TVns web browser som då fungerade men gick bara att välja 4k upplösning. 8k fanns inte trots att det gjorde det i laptop browsern. Kör FireFox på laptop och skärmen är endast 720p har jag för mig. Men, men. Det såg iaf vansinningt snyggt ut i 4k med skarpa texturer. Hade varit spännande att se hur 8k sett ut dock. End transmission..

___________________________________________________________________
Hade iaf riktig kul med Assassin's Creed Unity och äntligen hade UBIsoft implementerat en knapp för manuella hukningar istället för som i de tidigare då de var automatiska. Detta gjorde massor för stealth biten i gameplay för AC serien. Jag kan inte lira de äldre på grund av att detta inte hade blivit standard.

Personligen älskar jag att serien expanderade utanför 1 enda stor stad och öppnade upp för ett jättestor landskap med städer och mindre byar. De 3 senaste Assassin's Creed spelen är fenomenalt bra! Längtar tills nästa del i serien och det ska bli super spännande att se vilken tidsperiod och plats det ska utspelas i.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Om du tycker det är copy paste har du nog inte spelat tidigare spel särskilt mycket. Visst är det mycket likheter men det är ju också bra för annars finns det ingen anledning till att spelet ska heta Assassins creed.
Minns inte exakt vad som var nytt i Unity men det var väl bland annat grafikmotorn och mer detaljerade inomhusmiljöer.

Jodå, jag har spelat dom tillräckligt.
Ser likadana ut allihopa.

Medlem

Kul att Odyssey fick en patch nyligen (typ 2 år efter release) som gör att spelet flyter på bättre på dom nya konsolerna. Hoppas Origins kan få en sån patch med.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Kul att Odyssey fick en patch nyligen (typ 2 år efter release) som gör att spelet flyter på bättre på dom nya konsolerna. Hoppas Origins kan få en sån patch med.

Exakt. Jag beställde ett PlayStation 4 exemplar direkt jag läste att en 60 frames patch kommit. Nu önskar jag verkligen att AC Origins med sitt otroligt vackra Egypten kan få en sådan patch. Då beställer jag det spelet på direkten. Har ju klarat av de alla på PC så är ju van vid hög fps. Origins förtjänar samma behandling. Det är även mitt favorit spel i serien.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

12
Skriv svar