Snabbkollen – Är massiva onlinespel nåt för dig?

Robot
Snabbkollen – Är massiva onlinespel nåt för dig?

New World gör succé på Steam.

#new-world, #snabbkollen


Medlem

Wow en gång i tiden.
Men sen aldrig mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Har aldrig prövat ett MMO, helt ointressant.

Medlem

SWG och WoW sen kom livet och allt tog slut

Medlem

Star citizen går varmt minst nån gång i veckan 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag spelar mest single player när jag väl spelar MMO 🤔

Medlem

Har mest timmar i MMOs. World of Warcraft, Wildstar och Runescape är nog dom tre MMOs jag spelat mest, men har testat varenda MMO där ute i stort sett. Men SWTOR får en honorable mention, det var otroligt kul att raida i SWTOR när det launchades!

Elyon kommer om tre veckor, det är vad jag ser fram emot! Riktigt rolig arena-pvp men även en riktigt skön PvE-grind.

Medlem

Fastnade för ESO något år. Det egentliga enda MMO jag lirat ordentligt. Kanske för att det går utmärkt att spela solo.

Testat några men det mesta känns för plottrigt och pajigt.

Tappat suget och att många titlar är så jäkla grindtunga.

Medlem

EvE online och FFXIV just nu. Men har spelat mängder av MMOs tidigare. Saknar dock bra RvR PvP MMOs idag. Ofta roligare att dra ihop 4 pers i ett Co-Op game i Grim Dawn eller Stellaris ett par dagar än att lira vissa MMOs som släpps nu för tiden.

Medlem

Jag tycker mig sakna ett svar mellan: "Spelar ofta (eller hela tiden)" och "Spelar sällan". Det stämmer nog bäst för min del. Lite lagom sådär..


signatur

Constants and variables

Medlem

Är helt fast i FFXIV just nu, är väldigt hajp inför Endwalker. Hur länge man orkar hålla på efter det är dock oklart, finns många andra spel det kliar i fingrarna för att testa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hej jag är brov, och jag är nykter WoW-spelare.

Medlem

Saknar ett svar som "Har spelat men slutat med MMO spel"

Backloggens befriare

Den tiden är förbi, och som en del nämner, så har de ofta spelats som single player-spel, dock inte alltid.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Var kul en gång i tiden. Men det är samma upplägg hela tiden och för mycket grind för att hålla intresset uppe

Inaktiv

Skulle gärna spela mer MMO, jag älskar egentligen konceptet.

Men det är enligt mig, bara WoW som lyckats. FFXIV är ju populärt nu men jag tycker verkligen inte om det japanska temat.

Medlem

Spelar just nu ESO för det mesta, fantastiskt spel som tillåter dig att spela hur du vill och fungerar utmärkt att spela singleplayer.
Önskar att fler spelutvecklare tänkte likadant istället för att tvinga dig att spela på ett visst sätt.

Medlem

Var helsåld på Age of conan i flera år,.. testat en hel drös med mmo's efter det, tröttnade på allihop efter ngra timmar till ngn enstaka vecka...

Medlem

Brukade köra en hel del rocket arena (quake 3 arena), quake world osv, hade en vända också i warhammer online, men har sedan åtminstone 15 år tillbaka spelat mest sp-spel då man kan spela allt i sin egen takt och slipper anpassa sig efter andra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har kört ett gäng olika - Tibia, Ragnarok Online, WoW, EVE Online - men det enda som jag verkligen fastnat för är FFXIV. Har dock inte kört det sedan 5.1 eller så. Kanske hoppar in igen när Endwalker kommer, är ändå väldigt investerad i storyn.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

City of heroes

Avstängd

Gillar mmo men främst spel där man kan spela med andra. Att spela spel som inte har någon multiplayer-komponent går bort helt tyvärr.
Känns meningslöst på något sätt och då kollar jag hellre film/serier eller läser en bok. Gaming för mig är en aktivitet man gör ihop med andra

Medlem

Tog 17 år från World of Warcraft för New World att innovera med uppdrag så som "Döda 10 vildsvin". Servrar fulla av folk som springer runt i fula miljöer mellan livlösa NPC:er och spelar ensamma bland andra spelare som gör samma identiska, hjärndöda uppdrag och låtsas som att ingen annan finns. Ser ingen som helst poäng med sådana spel eller det "gameplay" de erbjuder.

Medlem

Spelat en del: EQ2, Neocron, Wow, SWG, EvE, ESO, STO, Horizons m.m. men har tappat intresset nu som äldre, finns inte tid att grinda arshlet av mig numera i MMO nummer N+1 som går ut på samma sak som alla de andra. Ska mycket till innan jag spelar något nytt igen, något nytt koncept och roligt och inte uttjatat, inget grind - det ska inte vara ett andra arbete.

Har spelat coop på senare, XP gain upp till max och adios till alla tråkigheter.

Medlem

Finns inget roligare än ett bra MMO...problemet är, det finns typ inga bra MMO.

WoW var SJUKT kul första 2-3 expansionerna, sen dog det
Efter det så har jag inte hittat ett lika bra MMO

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Tog 17 år från World of Warcraft för New World att innovera med uppdrag så som "Döda 10 vildsvin". Servrar fulla av folk som springer runt i fula miljöer mellan livlösa NPC:er och spelar ensamma bland andra spelare som gör samma identiska, hjärndöda uppdrag och låtsas som att ingen annan finns. Ser ingen som helst poäng med sådana spel eller det "gameplay" de erbjuder.

Till skillnad från single player-spel där alla missions och handlingar man gör är otroligt innovativa, unika för varje spelare och meningsfullt samt gör världen bättre eller?
Det är okej att tycka olika men du verkar genuint bitter över hela mmo-konceptet.
Känns ohälsosamt 😅

ELF
Medlem

Senast jag spelade MMO seriöst var nog under RuneScape2. Tyvär fick man ju kontot wipat mellan RS1 och 2. Sedan samma sak igen mellan RS2 och 3. Så gav upp på skiten. Det dödade mmo lite för mig. Sen dessutom att grinda i bara ett fåtal mmo istället för att kunna avnjuta flera spel har jag inte riktigt fastnat för.
Sen att man dessutom måste hänga på låset redan från början i många mmos för att få hela storyn gör också att jag skiter i dem. Vissa kör ett event en gång och aldrig mer.

Förhoppningsvis så kommer jag kunna njuta av Star Citizen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Saknar alternativet : "Brukade gilla dem men är inte längre intresserad"

Farornas Konung

Spelar massvis med DayZ.. Inget annat MMO dock.

Medlem

Mitt svar på frågan är:

JA, om de är riktigt bra!
Problemet är bara att där saknas nya riktigt bra MMOs på senare år.

FFXIV vet jag är godkänt då jag har kört upp till level 79 men av någon anledning tappades intresset där med till slut.

New World-betan testades och det kändes dessvärre för ytligt för att fånga mitt intresse.

12
Skriv svar