Det gick snabbt! Konamis eFootball är redan det mest risade Steam-spelet någonsin

Robot
Det gick snabbt! Konamis eFootball är redan det mest risade Steam-spelet någonsin
Inaktiv

Helt ärligt, lika gott åt dom. Konami borde ta sig i kragen och börja göra bra spel igen.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

qq


signatur

7900XTX
7800X3D

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dock är det jäkligt trist att fifa inte kan få en bra konkurrent, det hade varit bra för oss konsumenter. Nu vet EA att de kan göra vad som helst (vilket ofta innebär minimala förändringar) för det finns inget vettigt alternativ.

Medlem

Tittade igenom 20 recensioner och ingen förklarade varför spelet är dåligt. Steam recensioner är så jäkla värdelösa 🤦‍♂️


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Finns en del bra ställen man hittar som förklarar varför det är dåligt, steam recensioner i sig är si o så.

https://www.youtube.com/watch?v=LElgV3iyPSU


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tittade igenom 20 recensioner och ingen förklarade varför spelet är dåligt. Steam recensioner är så jäkla värdelösa 🤦‍♂️

Sant. Tanken bakom user reviews är ju god men fan vad mycket trams det finns där och Valve tillåter ju vilken skit som helst att läggas upp. Bara en sån sak som att "roliga" recensioner är en grej får mig att sucka djupt.

"haha kolla jag har 3000 timmar i det här spelet men jag rekommenderar det inte"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tittade igenom 20 recensioner och ingen förklarade varför spelet är dåligt. Steam recensioner är så jäkla värdelösa 🤦‍♂️

Den första recensionen som dyker upp på Steam är en wall of text som beskriver i minsta detalj varför det är så uselt. I alla fall för mig när jag kollar.

Edit: Glöm vad jag skrev. Hade rört ihop det med ett annat spel


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Den första recensionen som dyker upp på Steam är en wall of text som beskriver i minsta detalj varför det är så uselt. I alla fall för mig när jag kollar.

Vill du sammanfatta den "wall of text"?

Edit: vet inte hur man stryker text men då vare inget!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Fick precis massa lyckliga minnen från International Superstar Soccer. På den tiden kunde Konami leverera fotbollsspel i världsklass.

Medlem

Övergången från Fox engine till Unreal engine gick inte så bra alltså...
Det var ju också ursäkten förra året, att de släppte typ bara en update då och att årets spel skulle bli mycket bättre.

Flakmonkey

Nu är man ju mest bara glad över att de inte kallar det för Pro Evolution Soccer så att det namnet slipper dras ner i smutsen

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Nu är man ju mest bara glad över att de inte kallar det för Pro Evolution Soccer så att det namnet slipper dras ner i smutsen

Pro Devolution Soccer!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Känns som ett jävla mobilspel , har alltid gillat Pes men FIFA 22 känns bra i jämförelse med denna skit.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Helt ärligt, lika gott åt dom. Konami borde ta sig i kragen och börja göra bra spel igen.

Ja det är tragiskt när en sådan klassisk studio har blivit ett sånt skämt bolag som inte vill göra spel längre och sitter på rena guldgruvor av spelserier. Tragiskt!

Jag drömmer om rejält påkostade Silent Hill, Metal Gear Soldier m.m..

Nej dra åt helsike. Tack för rå garvet denna sena kväll. hahaha


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Fick precis massa lyckliga minnen från International Superstar Soccer. På den tiden kunde Konami leverera fotbollsspel i världsklass.

Lirade det för inte så längesedan på switchen, valde det starkaste laget och sämsta åt cpu. Jävlar vad pisk jag åkte på, man har ju inte blivit bättre med åren märkte jag.

Testpilot

Har bara spelat två matcher. Förstår kritiken, spelet känns som ett demo med begränsade val av lag, matchtid, svårighetsgrad med mera. Själva gameplay är segt och gräset tycker jag ser alldeles för dåligt ut. Det kanske blir lite bättre i framtiden men just nu är det helt värdelöst.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Konami borde ta sig i kragen och börja göra bra spel igen.

Det kan dom inte, väldigt många som utvecklade spel hos Konami under dess glansdagar är nu borta. Sedan dom la ner storspelsutvecklingen för att istället satsa på GaaS mobilspel inom Japan (vilket har visat sig vara väldigt lönsamt), så har all talang försvunnit.

Det finns inte längre några inom Konami som kan utveckla ett bra Metal Gear, Silent Hill, Castlevania eller Suikoden.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Det kan dom inte, väldigt många som utvecklade spel hos Konami under dess glansdagar är nu borta. Sedan dom la ner storspelsutvecklingen för att istället satsa på GaaS mobilspel inom Japan (vilket har visat sig vara väldigt lönsamt), så har all talang försvunnit.

Det finns inte längre några inom Konami som kan utveckla ett bra Metal Gear, Silent Hill, Castlevania eller Suikoden.

Nej jag vet men ändå duktigt frustrerande att se Konami sjunka så lågt. Flera av mina bättre spelminnen från min barndom var Konami spel, jäkligt tråkigt vilken riktning de tagit.

Men har för mig att dom backade angående att sluta med storspel?

Medlem

Tog hem spelet igår.. demot alltså.. undrar vad dom gjort i två år igentligen.. för dom har tydligen inte spelat spelet själva.. helt ospelbart.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Tog hem spelet igår.. demot alltså.. undrar vad dom gjort i två år igentligen.. för dom har tydligen inte spelat spelet själva.. helt ospelbart.

Spelade öppningsmatchen, POR-ARG, skulle sedan försöka spela två matcher online. Jag kunde knappt styra mina spelare, och blev utkickad bägge gångerna...vilket resulterade i 0-3 förluster, raderade skiten sen. Ett fiasko som detta är inte värd att ta lagring på PS5:an...får bli Fifa 22 när det är på kampanj i nov/dec.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja det är tragiskt när en sådan klassisk studio har blivit ett sånt skämt bolag som inte vill göra spel längre och sitter på rena guldgruvor av spelserier. Tragiskt!

Ja, jag säger då det: Topp-20 Försummade spel/serier från Konami 😪


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Winzi:

Lirade det för inte så längesedan på switchen, valde det starkaste laget och sämsta åt cpu. Jävlar vad pisk jag åkte på, man har ju inte blivit bättre med åren märkte jag.

Nä det är en sak som är säker; man blir inte bättre på spel längre 🤣
Jag har kört en del The Disney Afternoon Collection på Steam (gamla Disney klassiker till NES).
Alltså jag klarade dem förr när jag var liten men nu för tiden utan rewind är jag chanslös 😁

1
Skriv svar