Diskutera – Nintendos bästa spel?
Legends of Zelda - A Link to the Past. Dock så står Legend of Zelda: Link's Awakening (2019), Wind Waker och BotW väldigt högt upp på listan för mig också.
Utav alla Nintendo-spelen, så står nog Zelda högst upp för mig, och har svårt att bestämma mig vilket som är bäst utav dem.
Mario Odyssey är min favorit. Bra plattformande, humor, många banor, bra musik och mycket innovation.
Energin som måste lagts ner på det spelet står i stark kontrast mot BOTW med 120 identiska shrines, fyra identiska bossar och en värld där den enda byggnaden är copy-pastade stall. (BOTW är fortfarande ett bra spel, men otroligt lat utvecklat.)
Måste ju säga Super Mario 64 då jag skrivit det på min profil sida som jag rankar som världens näst bästa spel genom tiderna. Glömmer aldrig mina första stapplande steg som Mario i en 3d värld. Det var banbrytande. Magiskt.
Ville inte tillbaka till 2d världar efter detta.
Inget slår dock GTA 4 från 2008 vilket står högst på min ranking även om NiNTENDO inte ligger bakom det.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Bäst vet jag inte... men de jag har härligast minnen från är Super Mario Bros 3, Super Mario World, Zelda 1, Zelda LTTP och Punch Out
Super Mario bros 3, Super Mario World, Super Metroid, Punch out, Zelda:A link to the past, hela Smash bros serien, hela Mario Kart serien, dessa titlar har ytterst få svagheter.
Tror att alla dessa förtjänar runt fullt betyg, eftersom de som sagt har väldigt få svagheter.
Jag tycker faktist inte att Ocarina of time ligger på den nivån riktigt, men det går att debattera, jag skulle nog vilja ha en mer levande värld, vilket det säkert fanns tekniska hinder för.
Slutet är kasst också, nästan lika kasst som Super Mario 2 och liknande betydelse.
Kanske räkna in Mario RPG och Donkey Kong Country, om de gills.
Ingen fan av Yoshi spelen eller Pokemon, tror inte ens att jag provat pokemon faktist, sett Ryan filmen och tyckte den var ok dock.
Legend of Zelda (ettan)
Det ända av dem som jag återgår till och spelar nästan varje år. Fast jag tror att Super Mario Bros hade mer påverkan för konsolerna i folks hem, inte bara för Nintendo. Pratar vi Arkad och senare handhållet så Donkey Kong.
Off:
En variant av Mario Maker fast en mix mellan Zelda 1 och 3 grafiskt med ett enkelt sätt att ändra värden sakernas stats. För lite mer RPG skulle vara kul.