Uppfinn specialknapp och tävla om blixtsnabba tangentbord från Razer

Medlem

tycker att "Mute reality" kunde vara praktiskt.
Sen om den bara tänder en "stör ej" ej lampa och aktiverar brusdämpningen i hörlurarna eller om den faktiskt stänger av ljudet i verklighet får väl vara upp till de tekniska möjligheterna i respektive miljö

Medlem

"Razer V2 - TakeControl - TM", Limited Edition uppsättningen har givetvis knappen i rent Tulium (Tm).

Knappen gör att du tar över pågående session från en annan slumpvist vald användare. Går det skräpigt i spelet? Tryck bara på TakeControl och du är sedan direkt inne i nästa upplevelse - hux flux kan du ha tagit över sessionen från den som nyss sköt ned dig - kanske arbetar du därnäst med ett underhåll på FZs databaser, eller så tar du över kontrollen i Teams-mötet mellan ÖB och HKM när dem diskuterar nästa års smakuppsättning på guldburken.

TakeControl gör att varje gång du sätter dig framför datorn blir en unik upplevelse.

Medlem

Introducerar nya "IGH" ( In-Game Help ) knappen!

Kört fast på ett quest i ett spel? Tryck bara på IGH så får du upp en guide / hjälp för att ta dig vidare!

Ligger du sist på scoreboarden i CS och lyckas inte panga HS? Med ett simpelt knapptryck får du tips och tricks från proffsen, anpassat för exempelvis kartan du spelar på och vapnet du har equippat när knappen trycks.
Osv osv.

Alltså är det en "smart knapp" som känner av vad som syns på skärmen och ger hjälp utifrån detta

Detta hade varit något!

Medlem

Mitt bidrag är en "BUGGITVÄRRE" Knapp som automatiskt kopplas ihop med just det spelet man kör på datorn! Är det för tillräckligt många som trycker på denna "BUGGITVÄRRE" knapp i ett visst spel så spärras spelet till försäljning och ansvarig utgivare blir helt utan intäkter tills spelet är fixat!

Wow vad utgivarna skulle fila på sina spel riktigt innan de gav ut dem, istället för som idag (ofta, inte alltid) då utgivarna släpper ofärdiga spel och ordnar dom med tiden! EN knapp till på tangentbordet och Mer makt åt spelarna HELT ENKELT!

Detta kanske går lite utanför frågans ram men

Något jag faktiskt gärna hade haft är ett tangentbord som man kan koppla in i flera datorer på en gång, och sedan byta vilken dator man kontrollerar med en knapp på tangentbordet. Väldigt nischat och lite knasigt, men något som jag och kanske streamers skulle kunna ha användning för! <3

Medlem
Skrivet av jag gillar manaphy:

Detta kanske går lite utanför frågans ram men

Något jag faktiskt gärna hade haft är ett tangentbord som man kan koppla in i flera datorer på en gång, och sedan byta vilken dator man kontrollerar med en knapp på tangentbordet. Väldigt nischat och lite knasigt, men något som jag och kanske streamers skulle kunna ha användning för! <3

Det du söker är en KVM Switch. Kostar nån hundralapp på webhallen eller dyl. Skulle på allvar gärna ha ett tangentbord med sån inbyggd. Den jag har nu funkar dock helt ok.

Medlem
Skrivet av jag gillar manaphy:

Detta kanske går lite utanför frågans ram men

Något jag faktiskt gärna hade haft är ett tangentbord som man kan koppla in i flera datorer på en gång, och sedan byta vilken dator man kontrollerar med en knapp på tangentbordet. Väldigt nischat och lite knasigt, men något som jag och kanske streamers skulle kunna ha användning för! <3

Logitechs grejer går att köra så, trådlöst då såklart.

Medlem

En ångra-knapp, fast i verkligheten. Den gör att man hoppar tillbaka i tiden 1 minut.


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem

Det är den 28 september 2021 och klockan har precis passerat 04:00
Du sitter i vanlig ordning och läser igenom samtliga artiklar på FZ.se, som den hängivna medlem du är.
Plötsligt ser du en purfärsk tävling i vilken du ombeds uppfinna en rolig och fantasirik specialknapp, men hjärnans synapser avfyrar inte riktigt i den utsträckning du önskar... Så, vad gör du nu?

Häller upp lite kaffe kanske? Absolut. Rör du ner en matsked lössnus i koppen? Självklart. Men vänta nu... Vad är det du ser? Uppe i tangentbordets vänstra hörn blänker en främmande knapp - och du hör att den viskar ditt namn. Du kan knappt tro dina ögon. Det är minsann den mytomspunna "Auto-win"-knappen som din farfar berättade om när du var en liten grabb och låg nerbäddad i sängen.

Legenden säger att denna knapp endast visar sig för den som är i genuint behov av dess magiska krafter, och den här natten har guldbiljetten fallit dig i handen.

Du håller andan och trycker försiktigt på knappen. Några sekunder passerar och det svartnar plötsligt för ögonen, samtidigt som ditt sinne fylls av ren eufori. När du sedan vaknar till och öppnar ögonen ser du ett PM från tävlingsarrangörerna här på hemsidan.

Auto-win-knappen fungerade. Du har nu vunnit tävlingen.

The end.

Medlem

Det självklara är ju att istället för att kunna deaktivera windows knappen för spel och annat så kan man ändra så att den tar oss tillbaka i tiden och lägger en beställning på ett flak Jolt-cola, med hemleverans!
Fanns inget annat som kunde förgylla en spelkväll son en kall Jolt bredvid tangentbordet!

Medlem

Faceroll key? Så jag slipper slänga ansiktet i tangentbordet för att printa alla keys när jag rage:ar.

Kan även vara nyttig i vissa spel som inte kräver skill.

Medlem

Non toxic key

Tryck på den för att få positiva kommentarer om ditt spelande och insatser i spelen. Går i mjukvaran att ställa in vilka spel den ska generera kommentarer för.

Medlem

Jag hade modifierat ESC-tangenten så jag kunde pausa verkliga livet, och på så sätt bara kunna ta en paus utan att behöva känna någon stress om någonting över huvudtaget.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag önskar att det fanns en knapp som slog på värmen i tangenterna (inbyggda värmeslingor) för att undvika stelhet i fingrar och samtidigt förebygga trötthet genom dess stimulerande impulser. Att vara snabb på fingrarna kan vara avgörande i en PvP-match mellan liv och död, eller också användbart vid kontorsarbete under långa arbetssessioner. En lämplig knapp för detta skulle Ctrl + Alt + H.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Jag önskar att det fanns en knapp som slog på värmen i tangenterna (inbyggda värmeslingor) för att undvika stelhet i fingrar och samtidigt förebygga trötthet genom dess stimulerande impulser. Att vara snabb på fingrarna kan vara avgörande i en PvP-match mellan liv och död, eller också användbart vid kontorsarbete under långa arbetssessioner. En lämplig knapp för detta skulle Ctrl + Alt + H.

Gud vilken bra idé. Gärna i musen också. Oftast är det just fingrarna man fryser om och då måste man öka värmen i hela rummet. Detta förslag låter mycket mer energieffektivt.


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Jag önskar att det fanns en knapp som slog på värmen i tangenterna (inbyggda värmeslingor) för att undvika stelhet i fingrar och samtidigt förebygga trötthet genom dess stimulerande impulser. Att vara snabb på fingrarna kan vara avgörande i en PvP-match mellan liv och död, eller också användbart vid kontorsarbete under långa arbetssessioner. En lämplig knapp för detta skulle Ctrl + Alt + H.

Jösses vad skönt, det här skulle jag faktiskt betala för!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Det skulle ju helt klart vara en rage quit tangent (måste vara röd och arg), Vid tryck skickas ett "trevligt men bestämt" meddelande till övriga spelare, därefter avslutas spelet och hela datorn. Därefter är datorn låst 10 minuter eller så lång tid som spelaren behöver för att lugna ner sig. Detta vore en solklar funktion för Razer att implementera.

Förslagsvis tangent 3 eller 5 i bild

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag testade ett tangentbord här på sajten som hade en knapp med en ninja-ikon som minimerade allt på skärmen.

På Windows heter det Windows + D 😁

Medlem

Knapp RQ för ragequit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av aholman:

På Windows heter det Windows + D 😁

Precis, därav den kändes så jäkla onödig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Zirlon:

Hade velat ha att man via snabbkommandon (tex Ctrl + abc) kan skicka skräddarsydda meddelanden till ett förinställt telefon-nummer. Tex:

Ctrl + öl -> skickar ett sms/text till frugan "Mer öl tack älskling. Puss!"
Ctrl + im -> skickar ett sms/text till frugan "Kommer strax, är i en online-match nu"
Ctrl + svä -> skickar ett sms/text till frugan "Svärföräldrarna får vänta, kan inte stänga av nu! Är i en timmes lång cut-scene..."

osv

Ja lägger in en extra knapp ja tror du behöver i ditt koncept.

Ctrl + sk.m. -> skriver ut skillsmässopapper

😂😅

Medlem

Mitt förslag blir

Knappen "TIE" "Time Extension"

Klickar du på den skriver den ut presentkort på Zalando eller valfri inrednings shop du kan kasta på frugan fort så in i tusan när hon tycker att man suttit för länge.

Alternativt kan den användas som Ctrl + TIE som kastar ut klistermärken och skattkartor (som inte leder någonstans) för att distrahera barnen!

Medlem
Skrivet av Evil_Teddiz:

Mitt förslag blir

Knappen "TIE" "Time Extension"

Klickar du på den skriver den ut presentkort på Zalando eller valfri inrednings shop du kan kasta på frugan fort så in i tusan när hon tycker att man suttit för länge.

Alternativt kan den användas som Ctrl + TIE som kastar ut klistermärken och skattkartor (som inte leder någonstans) för att distrahera barnen!

Hahaha " som inte leder någonstans". Kan den också aktivera en laserpekare som får katten på andra tankar än att ströva omkring på tangentbordet?


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Ero
Medlem

En knapp med "KC"-märke vilken gör följande:

↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A

Fördel i alla spel 👊😎


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

En mute-knapp som automatiskt tystar alla för närvarande störande ljud!
Sambon, grannens slagborr, ungarna på dagiset bredvid eller fiskmåsarna på innergården.
Möjligheterna är oändliga!!!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Mitt bidrag:

På senare tid har det blivit mer vanligt att man sitter på valfri webbshop och försöker kamma hem ett nylanserat grafikkort. Jag efterlyser en F5-knapp med ett inbyggt skript, som i kombination med den snabba responstiden på Huntsman V2 Tenkeyless, gör så att man får tag på ett sablarns grafikkort någon gång!!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

IRL-button (Inför Revolt Lust-knappen)

En knapp som du helst inte vill trycka på men som onekligen är ett lockande alternativ i den gråa vardagen. Inte nog med att verkligheten väntar runt hörnet så tänder den även en gnista inom dig att revoltera mot livets alla orättvisor och obehag.

Så fort knappen trycks in skickas en elektroniskt signal till moderkortet som boostar volten för CPU, GPU och RAM och inte nog med det så tänds alla RGB lampor upp i skrikande neon, Spotify startar automagiskt och sätter igång den omåttligt populära låten "Rosa helikopter" på högsta volym i 4 timmar. Om du överlever denna intensiva period av upprymdhet kommer du inse att livet är så mycket mer än en knapp... Bara det är värt att leva för!

Medlem

En quick load knapp som skruvat tillbaka tiden istället för bara spelet. ”Fusk!” tänker ni. Men tänk så här, ”shit nu är klockan halv 2 på natten igen och jag skall jobba i morgon. Hur gick detta till? Men vänta nu… jag har en knapp för just detta!”

Medlem

Jag skulle vilja ja en enkel knapp där det står FZ på.
Trycker man där så öppnar man Sveriges bästa gamingsite FZ.

Du kan trycka på knappen oavsett vad du gör på datorn och FZ öppnas upp direkt. Trycker du på knappen innan du startar datorn så kommer FZ upp omedelbart efter datorn har startat. Enkelt och bra!

Medlem
YO MAMMA

"YO MAMMA" tangenten.

Denna knapp och dess funktion kanske kräver en liten förklaring.

Föreställ dig att du sitter mitt i en match i valfritt onlinespel som på det senaste har invaderats av horder av testosterondrypande machotravestier. De vräker ur sig en obscen mängd förolämpningar i röstchatten och du vet djupt i din själ att du aldrig kommer ha orken att ge svar på tal.

Det är här "YO MAMMA" tangenten kommer in i bilden. Denna tangent är kopplad till en algoritm som söker igenom internets alla små skrymslen efter den perfekta "yo mamma" vitsen för situationen och skickar den på momangen till din nya nemesis.
På detta vis har du möjligheten att stå upp emot anstormningen med minimal insats och skulle du även önska det kan man även aktivera att "YO MAMMA" tangenten ska lägga till din nemesis på ignore.

Och ja jag hör er dra djupa andetag för att börja unisont argumentera "det bästa är att bara ignorera dessa idioter!" och som svar till er säger jag följande. Hur roligt är det på en skala ett till inte alls?

OBS. Med stora krafter följer ett stort ansvar!

Skriv svar