The Last of Us Part II kommer till Playstation Now idag

Robot
The Last of Us Part II kommer till Playstation Now idag

Och dessutom Fallout 76, Desperados III, Final Fantasy VIII Remastered med flera.

#Fallout-76, #Playstation-now, #The-last-of-us, #nyhetstips


Medlem

Har inte använt PS now på flera år var mest skräp spel då. Blivit bättre? Hur många spel går att ladda ner? Fortfarande 720p och lagg när man streamar? Har Gamepass idag så man är ju ganska bortskämd Tänker inte starta en diskussion om TLOU2 folk är ju så defensiva men fasen vad besviken jag blev på det spelet.

Inaktiv
Skrivet av Rhymst:

Har inte använt PS now på flera år var mest skräp spel då. Blivit bättre? Hur många spel går att ladda ner? Fortfarande 720p och lagg när man streamar? Har Gamepass idag så man är ju ganska bortskämd Tänker inte starta en diskussion om TLOU2 folk är ju så defensiva men fasen vad besviken jag blev på det spelet.

”Tänker inte starta en diskussion om TLOU2”

”fasen vad besviken jag blev på det spelet”

Skämt åsido, jag tycker vi kan skippa helt att prata om hurvida TLOU2 var bra eller dåligt under denna artikel. Men det var årets spel för mig 2020.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

”Tänker inte starta en diskussion om TLOU2”

”fasen vad besviken jag blev på det spelet”

Skämt åsido, jag tycker vi kan skippa helt att prata om hurvida TLOU2 var bra eller dåligt under denna artikel. Men det var årets spel för mig 2020.

Inget emot om vi aldrig mer pratar om det spelet! Kul för dig att du gillade det det önskar min upplevelse var densamma.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Har inte använt PS now på flera år var mest skräp spel då. Blivit bättre? Hur många spel går att ladda ner? Fortfarande 720p och lagg när man streamar? Har Gamepass idag så man är ju ganska bortskämd Tänker inte starta en diskussion om TLOU2 folk är ju så defensiva men fasen vad besviken jag blev på det spelet.

Är bara PS3-spelen som inte går att ladda ner eftersom det inte finns bakåtkompatibilitet.

Medlem

Har faktiskt inte spelat igenom första TLOUS ännu, gissar att jag är ungefär halva spelet igenom. Skulle ju vilja klara det innan man ger sig i kast med uppföljaren, detta kanske kan elda på än att klara av det. För min del så är det Inte för att jag ogillar titlarna utan mer tidsbrist och att andra spel.

Skribent
Skrivet av Löfbergs lila:

"Streamingtjänst där vissa spel kan laddas ner" som skribenten skriver är väldigt missvisande. PS Now är både nedladdning och streaming av spelen. Alla spelen går att ladda ned bortsett från PS3 spel på PS4/PS5 som inte är BC med PS3 spel. Men inga PS3 spel har adderats på länge utan fokus är helt på nyare spel och alla kan laddas ned. Jag tror att många, kanske skribenten här också, har en streamingidé om Ps Now då de egentligen är PC spelare och Windows är inte ett Playstation format. Gamepass på PC har ju särskilda Windows spel man kan ladda ner, men spelar man PS Now på PC kan man så klart inte ladda ned något Playstation spel, utan måste då streama. Generellt är det samma tredjepartspel på både Gamepass och PS Now, antingen samtidigt eller så turas de om. Sen är det lite små egenheter i utbuden, som MS fokuserar mer på nyare indies och Sony mera på äldre fullprisspel, MS har allting Yakuza och Sony har allting Sonic. MS släpper förstapartspel direkt på tjänsten medan Sony i norm väntar ett år. Jag har båda och i slutändan är d samma känsla som att ha flera filmtjänster, i början känns det spännande med en ny där helt andra filmer finns men när man väl har haft alla ett tag märker man hur titlarna mer eller mindre flyttas omkring.

Du har helt rätt. Har förtydligat i artikeln.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

"Streamingtjänst där vissa spel kan laddas ner" som skribenten skriver är väldigt missvisande. PS Now är både nedladdning och streaming av spelen. Alla spelen går att ladda ned bortsett från PS3 spel på PS4/PS5 som inte är BC med PS3 spel. Men inga PS3 spel har adderats på länge utan fokus är helt på nyare spel och alla kan laddas ned. Jag tror att många, kanske skribenten här också, har en streamingidé om Ps Now då de egentligen är PC spelare och Windows är inte ett Playstation format. Gamepass på PC har ju särskilda Windows spel man kan ladda ner, men spelar man PS Now på PC kan man så klart inte ladda ned något Playstation spel, utan måste då streama. Generellt är det samma tredjepartspel på både Gamepass och PS Now, antingen samtidigt eller så turas de om. Sen är det lite små egenheter i utbuden, som MS fokuserar mer på nyare indies och Sony mera på äldre fullprisspel, MS har allting Yakuza och Sony har allting Sonic. MS släpper förstapartspel direkt på tjänsten medan Sony i norm väntar ett år. Jag har båda och i slutändan är d samma känsla som att ha flera filmtjänster, i början känns det spännande med en ny där helt andra filmer finns men när man väl har haft alla ett tag märker man hur titlarna mer eller mindre flyttas omkring.

Jag kan utveckla ytterligare då jag varit prenumerant sedan snart 1,5 år tillbaka.
Spelen släpps enbart månadsvis. Alla spelen stannar kvar på tjänsten tillsvidare. I de fall det är tidsbestämda intervall står det tydligt på tjänsten. I detta fall är TLOU2 tillgängligt till januari. Resten av spelen kommer att stanna på tjänsten.
Det är enbart ps4 spel som tillkommer så länge jag prenumererat på tjänsten men rykten gör gällande att ps5 spel är på gång.
Streaming funkar väldigt bra men ps3 eran inte var den bästa är det inget jag brukar starta så ofta. Jag hade dock inga problem att köra igenom ps3 spel som Ratchet and clank och resistance fall of man 3.

En bra tjänst överlag som sparar pengar för den speltokige.

Medlem

De drämde till med en jäkla drös med spel den här månaden.
Jag önskar ärligt att Sony kunde skrota ps+ och återgå till att man kan få ha gratis online och för den som vill ha spel varje månad så kan man välja ps now istället.
Tjänsten är just nu mkt bättre än ps+

Skrivet av Löfbergs lila:

Slutar man betala är både pengar och spelen väck.

Får tro Amazon, Netflix m.m. håller bort prishybris.

Ja de är väck tills man skaffar ps now igen har jag märkt. Jag hoppar av o på på tjänsten när de släpper saker jag vill spela (samma med gamepass) och märker man har kvar alla spel man kört när man kommer tillbaka så länge de inte försvunnit från tjänsten då.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är spelen fortfarande sub-full HD på PS Now tjänsten?
Känns ju inte särskilt lockande.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Är spelen fortfarande sub-full HD på PS Now tjänsten?
Känns ju inte särskilt lockande.

vad menas med sub-full HD?
Streamar man spelen går de i 1080p numer, laddar man hem dem till konsolen så går de i den upplösning som finns tillgängliga i spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rhymst:

Har inte använt PS now på flera år var mest skräp spel då. Blivit bättre? Hur många spel går att ladda ner? Fortfarande 720p och lagg när man streamar? Har Gamepass idag så man är ju ganska bortskämd Tänker inte starta en diskussion om TLOU2 folk är ju så defensiva men fasen vad besviken jag blev på det spelet.

Skrivet av anon_119148:

”Tänker inte starta en diskussion om TLOU2”

”fasen vad besviken jag blev på det spelet”

Skämt åsido, jag tycker vi kan skippa helt att prata om hurvida TLOU2 var bra eller dåligt under denna artikel. Men det var årets spel för mig 2020.

Jag håller med, skippar helt att diskutera spelet. Tyckte det var mellanmjölk btw.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag håller med, skippar helt att diskutera spelet. Tyckte det var mellanmjölk btw.

Absolut. Första halvan av spelet var ganska trist men jäkla vilken stark andra halva. Det blir väl beige om man blandar kaffe med mjölk.

Medlem

skaffade PS Now idag bara för o kunna spela TLOU2 men hittar det inte?

Edit: NVM nu dök det upp

Medlem
Skrivet av gorman:

skaffade PS Now idag bara för o kunna spela TLOU2 men hittar det inte?

Kolla igen för jag kan hitta det när jag går in i ps now vyn

Medlem
Skrivet av SunShine:

vad menas med sub-full HD?
Streamar man spelen går de i 1080p numer, laddar man hem dem till konsolen så går de i den upplösning som finns tillgängliga i spelet.

Sub = under


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Sub = under

ahhhh


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar