Elden Ring är i slutskedet av sin utveckling och "väldigt svårt"

Medlem

Litar på From Software att de har rätt svårighetsgrad! En till att börja med en omöjlig passage eller boss, som med lite tålamod och funderande tar dig igenom. Precis som deras tidigare spel. Belöningen är inte talad men den är kännbar. Fan va man vill spela Elden Ring nu...

Medlem
Skrivet av Sarky:

Jag gillar verkligen inte hur dom trycker på i marknadsföringen att spelet är svårt. Jag hoppas det är svar på frågor från journalister som undrar om det är lika "svårt" som tidigare spel i serien. Inte en medveten strategi från Fromsoft. Miyazaki har tidigare själv sagt att en hög svårighetsgrad inte är ett självändamål med sina spel, utan en del av narrativet och en mycket större upplevelse. Jag håller helt och hållet med.

Det är verkligen inte svårighetsgraden som är storheten i souls-serien. Det är upptäcksfärden, känslan av att vara en meningslös pusselbit i en stor värld som mer eller mindre ignorerar dig. Detta i kombination med knivskarp gameplay där du hela tiden är i kontroll. Oförlåtande, kryptiskt och utan handhållning har det alltid varit. Men inget spel i serien är så svårt som det ofta målas upp.

Håller med, kan nämna många spel som är svårare än souls serien. Sekiro däremot är en annan femma.

12
Skriv svar