Djurrättssorganisation kräver att tuppslagsmål tas bort från Far Cry 6

Robot
Djurrättssorganisation kräver att tuppslagsmål tas bort från Far Cry 6

Peta - ”glorifierar grymhet.”

#far-cry-6, #tupp-fight


International
Man of Mystery

Men att köra en machete genom halsen på människor är okej ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Vilket skämt…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är väl lika osmakligt som allt annat som sker i spelet våldsmässigt, dock så är det på låtsas så är ok.

Vet inte själv men detta hamnar nog under kultur dessutom, olika delar av världen ser på saker olika, se tjurfäktning osv.
Finns helt enkelt viktigare saker att bry sig om än digitala tuppar som kontrolleras skitdåligt på pc förresten.

Gnällkuk

ZzzZzzzzzzzZ...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

När jag spelade den första fighten i det så undrade jag om dom kommer att klaga på detta!!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag vill att all glorifiering av våld och olagligheter tas bort.... Suck

Avstängd
Medlem

Det är inte fel att kämpa för djurens rätt, men att gå på spel blir bara fel.
Ta tag i dom riktiga djurproblemen ist för att veva blint med nävarna åt alla håll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har någon sagt till PETA att det är digitala djur? Det är alltså exakt noll djur som blir skadade genom dessa "cockfights".


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

De borde lägga sin fokus på riktiga djur istället för att hålla på och cockblocka spel.

Medlem

Det är väl inte direkt första gången PETA är totalt bortkopplade från verkligheten?
Jag vet inte om det är imponerande eller tragiskt att de känner att de har tid och energi att lägga på en sak som det här.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

De borde lägga sin fokus på riktiga djur istället för att hålla på och cockblocka spel.

Nej för helvete, det är bättre att dom fokuserar på fantasidjur. På det sättet slipper vanliga familjer att PETA kommer och kidnappar deras husdjur, för att sedan avliva dom på direkten. På det här sättet kommer inga riktiga djur till skada!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det är väl inte direkt första gången PETA är totalt bortkopplade från verkligheten?
Jag vet inte om det är imponerande eller tragiskt att de känner att de har tid och energi att lägga på en sak som det här.

Det är inte första gången PETA gör det här, det har du rätt i. Men största delen av gångerna har det varit ganska tydligt att de mer gjort det för att marknadsföra sin existens. Sånt här blir ju viralt liksom.

eld
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Har någon sagt till PETA att det är digitala djur? Det är alltså exakt noll djur som blir skadade genom dessa "cockfights".

Tror inte det var poängen, visst är PETA alltid blodtörstiga när det gäller allt sånt här, men en poäng är väl att spelet gör en kul grej av något som inte är så bra.

En slags parallell är väl om jag skulle göra ett kul spel där man driver en fabrik med barnarbetare, hade varit lite komiskt och fel på något sätt men jag hade absolut gjort folk upprörda, som antagligen redan vet att det inte handlar om riktiga barn, men ändå inte gillar att jag skojar bort något allvarligt.

Men åter igen, när olika organisationer eller grupper blir upprörda av digitala saker så handlar det inte om att de försöker skydda digitala djur eller digitala människor, mer att de inte gillar hur lättsamt spel brukar skämta bort saker, eller kanske glorifiera grejjer.

I detta fall så handlar det om PETA i latinamerika, och som jag uppfattade är dessa djurfighter något som fortfarande sker i cuba tex. även om det borde vara förbjudet.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Men att köra en machete genom halsen på människor är okej ?

Såklart, det är ju inte djur! Duh!

Avstängd

Nu tror jag inte Far Cry 6 kommer ha så stort kulturellt genomslag men kan tänka mig att om ett spel som GTA hade tuppfäktning så skulle det kunna inspirera folk till att göra samma sak i verkligheten.

Medlem

Saken är väl den att ingen tar PETA seriöst?
Likt många andra(tyvärr) djurrättsorganisationer så framstår de endast som clowner. Ännu mer så med deras sinnessjuka utspel.
Plus att de har väl en hel del skelett i garderoben.. Ordagrant..

Medlem

Shit.. man kan ju råka trampa på skorpioner i Diablo 2 också!! Fort tipsa PETA om det!
Reagerade de på Postal 2 och de kära katterna som man kan använda som ljuddämpare?
Eller Goat simulator? För
Eller varför inte hacka på Final fantasy spelen för man rider på Chocobos.
Eller de kanske värnar om springmask också?
Kan de inte förbjuda affärer från att sälja flugsmällor också?
Eller hacka på Jula för de säljer MYRR!!
Suck på Peta.

Medlem

Äter inte djur men jag bryr mig inte ett dugg om vad som händer med djur i ett tvspel. Eller i en bok/film för den delen heller. Vad som händer med djur dagligen på riktigt är mycket värre.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det är inte första gången PETA gör det här, det har du rätt i. Men största delen av gångerna har det varit ganska tydligt att de mer gjort det för att marknadsföra sin existens. Sånt här blir ju viralt liksom.

Det ligger väl lite i det, men det där med "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" vet jag inte riktigt hur bra det faktiskt funkar i slutändan.

Skrivet av eld:

Tror inte det var poängen, visst är PETA alltid blodtörstiga när det gäller allt sånt här, men en poäng är väl att spelet gör en kul grej av något som inte är så bra.

En slags parallell är väl om jag skulle göra ett kul spel där man driver en fabrik med barnarbetare, hade varit lite komiskt och fel på något sätt men jag hade absolut gjort folk upprörda, som antagligen redan vet att det inte handlar om riktiga barn, men ändå inte gillar att jag skojar bort något allvarligt.

Men åter igen, när olika organisationer eller grupper blir upprörda av digitala saker så handlar det inte om att de försöker skydda digitala djur eller digitala människor, mer att de inte gillar hur lättsamt spel brukar skämta bort saker, eller kanske glorifiera grejjer.

I detta fall så handlar det om PETA i latinamerika, och som jag uppfattade är dessa djurfighter något som fortfarande sker i cuba tex. även om det borde vara förbjudet.

Fast sådant där är ganska lurigt att ge sig in på, att så absolut definiera aspekter av kultur (antingen avseende mänskligheten överlag, eller mer specifika grupperingar) som såpass tabu att de i praktiken inte får avbildas alls (för vem säger vad som kan vara glorifierande eller inte, vad som kan vara skämtsamt framställt och inte?). Personligen tror jag då mer på brasklappar i stil med sådana som Assassins Creed brukar inkludera, för att förklara varför vissa saker avbildas på vissa sätt, och att teamet (med blandade kulturella erfarenheter och synsätt) i stort står bakom avbildningen.

Då kommer vi också in på frågeställningen var gränsen ska dras, och vem som ska dra den, och också varför. Om det finns något som tydligt säger att Far Cry 6 skulle leda till fler tuppfäktningar i verkligheten, och/eller att det förändrar människors djursyn i något avseende mer än försumbart, och/eller att det faktiskt kan härledas till sämre djurhållning i praktiken, så visst - fram med kritiken, och då kan vi också börja studera hur spelet i så fall lyckas med detta, och varför.

Men det här? Det känns "lite" mer grundlöst.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av eld:

Tror inte det var poängen, visst är PETA alltid blodtörstiga när det gäller allt sånt här, men en poäng är väl att spelet gör en kul grej av något som inte är så bra.

En slags parallell är väl om jag skulle göra ett kul spel där man driver en fabrik med barnarbetare, hade varit lite komiskt och fel på något sätt men jag hade absolut gjort folk upprörda, som antagligen redan vet att det inte handlar om riktiga barn, men ändå inte gillar att jag skojar bort något allvarligt.

Men åter igen, när olika organisationer eller grupper blir upprörda av digitala saker så handlar det inte om att de försöker skydda digitala djur eller digitala människor, mer att de inte gillar hur lättsamt spel brukar skämta bort saker, eller kanske glorifiera grejjer.

I detta fall så handlar det om PETA i latinamerika, och som jag uppfattade är dessa djurfighter något som fortfarande sker i cuba tex. även om det borde vara förbjudet.

Glömde återigen att det är svårt att få fram sarkasm i textform

Jag fattar också att folk kan bli upprörda över osmakliga saker. Om någon skulle göra ett Koncentrationsläger Tycoon spel tror jag att majoriteten av oss i västvärlden skulle tycka att spelskaparna var skapligt dumma i huvudet.

Men just i det här fallet tycker jag det är överdrivet. Som du säger kanske dom skojar bort ett allvarligt ämne men samtidigt är det ju en del av Cubas kultur (även om FarCry 6 tekniskt sett utspelar sig i ett fiktivt land). Och vi ska ju dessutom vara öppna och nyfikna på andra kulturer. Det har jag hört på tv


signatur

PSN: MrOakenborn

Gen
Medlem
Skrivet av eld:

En slags parallell är väl om jag skulle göra ett kul spel där man driver en fabrik med barnarbetare, hade varit lite komiskt och fel på något sätt men jag hade absolut gjort folk upprörda, som antagligen redan vet att det inte handlar om riktiga barn, men ändå inte gillar att jag skojar bort något allvarligt.

Child Labor Simulator, det hade nog triggat igång hela världen

Skrivet av PontusT:

Eller de kanske värnar om springmask också?

Apropå springmask - Earthworm Jim. Han blir ju skadad många gånger i spelet (speciellt om man är kass hehe).

Medlem
Skrivet av Gen:

Child Labor Simulator, det hade nog triggat igång hela världen

Apropå springmask - Earthworm Jim. Han blir ju skadad många gånger i spelet (speciellt om man är kass hehe).

Absolut. En av anledningarna att göra en barnarbetessimulator är ju att få igång en diskussion kring problemet. Jag ser personligen inte ett sådant spel som något problem över huvud taget. Det är snarare ett problem att vara rädd för att göra något som kan skapa en diskussion om något som är viktigt (riktiga problem, vi behöver inte ha några diskussioner om lättkränkthet/woke här), som just barnarbete vilket är ett reellt och aktuellt problem.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

När jag spelade den första fighten i det så undrade jag om dom kommer att klaga på detta!!

Samma här. Tänkte direkt att nu blir det klagomål

Medlem

Alltså jag älskar djur. Skulle aldrig klara av att jaga eller avliva ett djur med egen kraft. Men man kan ju inte bli upprörd för allt?! Man kan väl tänka både en och två gånger innan man börjar skrika.
1. Jag kommer inte bli påverkad och helt plötsligt tycka att det är okej att bussa djur på varandra för eget nöje. Precis som att jag inte helt plötsligt kommer bygga egna vapen och hugga ihjäl folk med machete.
2. Det görs med humoristiska inslag vilket gör att man inte kan ta det seriöst.
3. Det har en åldersbegränsning för att barn ska inte spela ett sådant spel

Medlem

Tur att dem inte vet att jag sket i att mata min tamagotchi på 3veckor i 7an 1994.


signatur

Skitfiske

Gnällkuk
Skrivet av eld:

Tror inte det var poängen, visst är PETA alltid blodtörstiga när det gäller allt sånt här, men en poäng är väl att spelet gör en kul grej av något som inte är så bra.

En slags parallell är väl om jag skulle göra ett kul spel där man driver en fabrik med barnarbetare, hade varit lite komiskt och fel på något sätt men jag hade absolut gjort folk upprörda, som antagligen redan vet att det inte handlar om riktiga barn, men ändå inte gillar att jag skojar bort något allvarligt.

Men åter igen, när olika organisationer eller grupper blir upprörda av digitala saker så handlar det inte om att de försöker skydda digitala djur eller digitala människor, mer att de inte gillar hur lättsamt spel brukar skämta bort saker, eller kanske glorifiera grejjer.

I detta fall så handlar det om PETA i latinamerika, och som jag uppfattade är dessa djurfighter något som fortfarande sker i cuba tex. även om det borde vara förbjudet.

Låter ju som ett fantastiskt management-sim. Child Labour Sweat Shop.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Tur att dem inte vet att jag sket i att mata min tamagotchi på 3veckor i 7an 1994.

Det första vi gjorde med tamagotchi var att mata ijäl det lilla kräket.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

PETA gör väl vissa saker bra men de anser väl jakt på djur i djurhållningsyfte också är omoralisk djurplågeri..

https://www.jaktojagare.se/kategorier/utrikes/kraver-stopp-fo...

123
Skriv svar