Spelarna rasar efter att Amazon ändrat sin policy för att flytta karaktärer i New World

Medlem
Recension av New World

New World är verkligen blivit en megahit, men ser ingen recension av spelet på siten eller ens en förhandstitt med er initiala bedömning.

Medlem
Skrivet av Mover:

New World är verkligen blivit en megahit, men ser ingen recension av spelet på siten eller ens en förhandstitt med er initiala bedömning.

Skulle gissa på att MMO:n är väldigt svåra att rättvist recensera. Hur långt ska man spela innan man kan ge ett rättvist omdöme, där eventuella åsikter inte bara kommer mötas med "Ni skulle ha spelat några timmar till"?

Själv hade jag rekommenderat att kika på någon streamer vars åsikter man brukar hålla med om, och se vad dem tycker.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mover:

New World är verkligen blivit en megahit, men ser ingen recension av spelet på siten eller ens en förhandstitt med er initiala bedömning.

Finns det någonstans? Det tar *väldigt lång tid* att spela igenom ett MMO för att ge en bedömning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns det någonstans? Det tar *väldigt lång tid* att spela igenom ett MMO för att ge en bedömning.

Finns flera review-in-progress från de flesta som skriver nyheter kring spel. Ett bra koncept då man får en löpande uppdatering om hur spelet är i dess olika faser.

Moderator | Testpilot
Skrivet av IMSG:

Finns flera review-in-progress från de flesta som skriver nyheter kring spel. Ett bra koncept då man får en löpande uppdatering om hur spelet är i dess olika faser.

Vilket vi på FZ också gjort ett flertalet gånger, så det är inget nytt här heller Men det har varit mycket i görningen som ställer till att recension och annat kommer senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag kan ge det enda tips man behöver:
ÄR det ett säkert köp? JA, för ynka 400 kr hade det betalat sig flera gånger om redan första veckan. Titta på valfritt klipp ifrån spelet och fråga dig...ser det bra ut? Är svaret "ja", köp...och bilda dig en utförlig uppfattning efter det.

Jag har snudd på 200 timmar och stortrivs, och då är jag bara lvl 37. En del säger att det är fattigt på end-game, en del säger att det är repetitiva uppdrag. Jag har personligen uppfattningen om att båda bottnar i att folk har för bråttom att nå slutet. Resan dit är iaf för mig det roligaste jag haft på länge.
Crafting är bra och gathering-systemet är bland det bästa jag sett, och det är antagligen där jag spenderat största tiden. Världen är helt fantastisk för gathering, speciellt då jag inte sett någon förutom Valheim som lyckats integrera resurserna så bra i omgivningen. Visst är tröskeln för att kunna bryta, hugga, skörda de svårare materialen hög, men det ger också en större njutning när man når målet. Föremålen man skapar kommer dessutom faktiskt till nytta under levlandet.
Efter att får mersmak på combat-systemet i Valheim, där man faktiskt försöker träffa ett mål istället för att markera det och trycka på massa "skills" så var det en fröjd att se det så väl implementerat här.
Har man dessutom inte köpt, men ändå funderar på det det än så är det nog inte dumt att göra det tidigt. Upplevelsen kan nog vara lite av en färskvara då spelet inte är uppbyggt kring "huvudstäder", snarare bosättningar i olika zoner. Efter de 5 startzonerna så kategoriseras de senare efter ens level, vilket kan leda til att startzonerna till en viss del blir mindre och mindre befolkade, vilket antagligen kan upplevas som lite ödsligt.

Är man ute efter ett storytung spel i samma kategori så skulle jag nog kika på Final Fantasy XIV (som jag spelar parallellt) istället. Det finns en story som utvecklas genom uppdrag och böcker/anteckningar så lång jag kommit hittills, eller som iaf verkar förklara omständigheterna till vad som händer i det nya landet, men hur bra eller välskriven den är är för tidigt för mig att säga då jag inte tagit mig tid att läsa allt material jag plockat upp...än

Även om jag mot all förmodan skulle tröttna vid lvl 50 så skulle det ändå ha betalat sig, så jag kan bara inte se hur man kan ångra sig efter ett köp. Jag vill istället tro att mer innehåll i spelet kommer vartefter. Om det nu blev en sådan här hit så gäller det ju för Amazon att fortsätta pusha. Vill dem t ex. kunna utnyttja den där butiken som ligger implementerad så lär de ju arbeta för att hålla kvar spelarnas intresse, och faktiskt arbeta för det.

Nåja, det blev lite mer än de tre raderna jag tänkte skriva, men det är maintenance just nu, såatte...

123
Skriv svar