Valve vill skrämmas med nästa Half-Life

Medlem

Känns som det tar Valve ett år för varje speltimme i Episoderna. ;P

Medlem

Spelar fortfarande HL 2 orginal väldigt ofta. Episoderna kom inte riktigt upp i den klassen även om grafiken i EP2 var ganska upphottad.

Om spelet är skrämmande? Handlingen bygger ju på mänsklighetens rädsla att tappa kontrollen över sina liv och man kan känna lite vibbar av efterkrigstidens kommunistskräck bytt till Aliens have control.


signatur

Det var detta...

Medlem

Ja, Half-Life skräck är psykologisk skräck och inte "Monster som hoppar ut framför dig"-skräck. Fy fasen vad maktlös man känner sig i vissa lägen i spelen.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av ForrestFox:

de skulle kunna skrämma oss i Half-Life 3 med att använda Half-Life 2 spelmotorn
Den är ganska skrämmande dålig i dagens standard

Håller fullständigt med!
Med tanke på vad den presterar i dagsläget så kan nog nästa Half-Life bli Wii-exklusivt, utan att ens pressa konsolen XD
Får hoppas att de satsar lite mer på en ny motor, till och med WoW har ju fått bättre grafik och då är det skrämmande. Halva poängen med PC-gaming är ju att få uppleva bättre grafik än på konsolerna...

Menar du att wow ser bättre ut en sourcemotorn?

Eller är du så blind att du inte ser skillnaden mellan HL2 och EP2 / L4D2?
Att blinda lägger sån vikt vid grafiken förstår jag inte.

Ett spel med bra gameplay slår ett spel med många polygoner och värdelöst gameplay vilken dag som helst.

Självklart ser man skillnad, men det är knappast något imponerande om du jämför med de andra motorerna som finns ute på marknaden. L4D2 ser ju brutalt dåligt utan problem och EP2 lämnar också en hel del att önska. Du kan inte allvarligt påstå att Souce-motorn kan konkurrera med de andra stora, varken när det gäller grafik eller fysik. Den var cool under 90-talet, men tycks ha stannat där. Alla sitter ej med en P4 och spelar, Valve borde verkligen stiga in i 2000-talet. Få polygoner ger knappast bättre spel, snarast tvärt om.

Men vem har sagt att man behöver offra bra gameplay för grafik?
Jag vet att en av konsolerna är lite sugen på att fortsätta på den vägen pga hårdvarubegränsningar, men det problemet lär knappast drabba HL som inte behöver sälja åt den konsolen. Grafiken ska förbättras rejält mellan spelen, det ska även gameplay och annat. Bara något snyggare grafik är ren budget, och utan att utveckla gameplay så blir det bara fail. Satsa på ett rejält utvecklat gameplay, och åtminstone hyfsad grafik så ska det nog bli långt trevligare än att låta dålig grafik förstöra spelet, av budgetskäl.

Medlem

Ravenholm är ju riktigt läskigt tycker jag, i alla fall innan man har lärt sig stället utantill mer eller mindre!

Medlem

Jag är inte förtjust i rena skräckspel. Det får gärna vara lite mysspänning som i tidigare HL2-episoder eller som i FEAR, men inte mer än så. Gärna mysrys och mörka otäcka miljöer men inte ren skräck för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det som verkligen skulle skrämma mig vore om Valve fick tummen ur och släppte detta inom de närmaste 10-12 åren... då blir jag riktigt rädd.

MFC
Medlem

Det som skulle skrämma mig mest vore om Gabe Newell inte körde någon brandvägg på sin burk...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Inaktiv

jag har aldrig i hela mitt liv tyckt half life har varit läskigt jag brukade tita på när min storebror spelade och spela i smyg ibland och jag tyckte inte det var läskigt fasten spelet kom ut samma år jag föddes 1998 HALF LIFE:heart:

Medlem

Sätt att skrämma med Half Life 3.
"Utvecklingen avbruten."


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

123
Skriv svar