McCrees namnbyte i Overwatch är klart – Möt Cole Cassidy

Medlem

Herregud arma människor i denna sjuka samtid.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Känns som en positiv sak för mig. Knepigt jäkla gnäll i tråden om detta dock.

Oh, noes. En karaktärs namn i ett spel ni inte ens lirar blir ändrat för att personen som den är döpt efter, är ett jävla äckel. Den där jäkla pk-polisen är framme igen och cancellar allt!1!111!

Ni är för roliga.

Business as usual i Fz's kommentarsfält då Akta så inte PK-maffian kommer och tar dig.

Skämt åsido, det var ett bra beslut med tanke på att Mcree var medvetet döpt efter ett as till människa.

Medlem

Jaha, där ser man. Jag trodde namnet var en homage till den gamla västernspelsklassikern Mad Dog McCree 🤔

Medlem

Vad hade den här McCree gjort för dåligheter på företaget Blizzard då? Nån som vet? Vilka exakta anklagelser hade han fått?
____________________________________________________________________________
Angående OverWatch så har det aldrig intresserat mig då jag lirar single player. Enda multiplayer som kan vara skoj är Battlefield.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad hade den här McCree gjort för dåligheter på företaget Blizzard då? Nån som vet? Vilka exakta anklagelser hade han fått?

Angående OverWatch så har det aldrig intresserat mig då jag lirar single player. Enda multiplayer som kan vara skoj är Battlefield.

Så vitt jag vet, Inga som helst. Ingen har trätt fram med några som helst anklagelser. Det enda som folk grundar dessa antaganden på, är hans närvaro i dåligt sällskap. Guilt by association.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Business as usual i Fz's kommentarsfält då Akta så inte PK-maffian kommer och tar dig.

Skämt åsido, det var ett bra beslut med tanke på att Mcree var medvetet döpt efter ett as till människa.

Pretty much. Känns om att det mest är arga "det var bättre förr" SD medlemmar på FZ ibland.

Aja. Nice att det händer något positivt med Blizzard i alla fall. Hoppas det blir ett bättre jobbklimat på deras kontor osv också.

Medlem

Vilket jävla LARV

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Pretty much. Känns om att det mest är arga "det var bättre förr" SD medlemmar på FZ ibland.

Aja. Nice att det händer något positivt med Blizzard i alla fall. Hoppas det blir ett bättre jobbklimat på deras kontor osv också.

Min farmor brukar säga ’det var bättre förr’ men hon är varken arg eller SD.

Bara för att att man har en annan åsikt, behöver man inte vara arg, SD, populist, sexist, rasist, islamist, nazist, facist… 😀🙏

Medlem

Tycker nästan synd om dom. Vad ska dom göra, liksom? Dom har försatt sig själva i ett no-win scenario, PR-mässigt.

Jag har inte svårt att förstå båda sidor om argumentet, även om jag lutar emot att dom skulle bara låtit karaktären vara. Jag kan också se hur det hade kunnat bli en ännu värre PR mardröm om dom gjort det, då det hade kanske setts som ett försvar av karaktärens namesake.

En sak det här har fått mig att fundera på... Tror ni att om det kommer fram karriärsförgörande skit om Matt Mercer (Cole/McCree voice actorn), kommer vår stackarns Cowboy behöva dubbas om då?
Ja? Nej? Kanske om det han gjorde är illa nog?


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Mer seriös ton

läses med fördel under din citerade text

Du menar när du säger att namnen ska få vara kvar?

"Mer seriös ton, istället för att fokusera på vad som varit och hur man raderar alla referenser till dem , så kanske de ska sätta upp riktlinjen och säga något som "Vi vet vad som hänt, vi vet att det finns referenser till detta i våra spel som kommer att få vara kvar, som en skugga över vårt förflutna som vi drar lärdom av när vi blickar framåt" "

Medlem

Haha snacka om att flytta fokus på det egentliga problemen med trakasserier och allt som vart. Försöker dem med denna jävla pajas skit och tror att dem är duktiga och vill ha en klapp på axeln. FOKUSERA PÅ DET EGENTLIGA PROBLEMET ISTÄLLET


signatur

The King is Back

Medlem

Håller med om att namnbytet inte kommer att ändra något gällande trakasserier och extremt dålig arbetsmiljö. Men å andra sidan kan är detta beslut vara för Overwatch-teamet, än för någon annan.

Hade jag jobbat i det teamet och lidit av en hemsk ledning hade jag också velat ändra namnet Mcree i spelet. Jag hade inte behövt ha kvar, och dagligen möta, en smärtsam påminnelse av misskötsel då karaktären är döpt efter en verklig person som inte representerar något som teamet, spelet eller företaget står för. Jag hade istället velat byta namn, gå vidare och bryta ny mark när det kommer till god arbetsmiljö. Så hade jag tänkt.

Så vitt jag vet så vet vi inte exakt vad som skedde, dock så kan väl ingen förneka att personalen har blivit illa behandlade av ledningen. Stämningsansökan och uppsägningar/avhopp dyker inte upp utan en väldigt god anledning.

Men detta är Blizzards sätt att hantera det. Det är som någon påpekade, en ”damned if I do, damned if I don’t”-situation av rang.

Medlem

Tänk om jag hade ett spel och företag. Sen kunde få lika mycket publicitet om jag bytte namn på en av gubbarna.

Bra drag Blizzard. Bra drag. Inte en krona i marknadsföring lagd.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Dex
Medlem
Skrivet av FortuN:

Haha snacka om att flytta fokus på det egentliga problemen med trakasserier och allt som vart. Försöker dem med denna jävla pajas skit och tror att dem är duktiga och vill ha en klapp på axeln. FOKUSERA PÅ DET EGENTLIGA PROBLEMET ISTÄLLET

Har aldrig förstått mig på sådana här kommentarer, fast man läser liknande på så många olika ställe angående olika saker.

Men hur vet du att dom inte fokuserar på annat också? Varför tolkar du det direkt som att dom inte gör något annat överhuvud taget? Har aldrig förstått detta så hade varit väldigt intressant och höra. Man kan ju göra mer än en sak.

Det ena utesluter liksom inte det andra.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tänk om jag hade ett spel och företag. Sen kunde få lika mycket publicitet om jag bytte namn på en av gubbarna.

Bra drag Blizzard. Bra drag. Inte en krona i marknadsföring lagd.

Nåja, det har nog kostat ganska många slantar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Väldigt många cyniker här. Ja, säkert tas ekonomiska faktorer med i Beräkningarna.
Men säg att på ert jobb finns en korridor som kallas för Rogers korridor. Pga Roger som jobbat där i 20 år.
Sen kommer det fram att Roger är en idiot och har sexuellt antastat folk.* Roger får sparken.
Hade det varit helt konstigt om folk på företaget velat ta bort namnet Rogers korridor? Nej. Det hade det inte. Hade det varit "virtue signaling"? Nej

Blizzard har tappat i kvalite på spel och de har massa pengakåta bigwigs ja. Men det består ändå av människor. Människor som nog ,likt de på den fiktive Rogers jobb, är ganska äcklad av karln och inte vill ha nån hyllning till honom.

Nu är liknelsen inte perfekt då en korridor och en väl inarbetad fiktiv person är olika saker, men jag tror ändå poängen kvarstår.

*Har lite dålig koll på exakt vad Mcree var anklagad för.

Ps. Trodde aldrig jag skulle försvara Blizzard i detta vår herrens år 2021

Medlem

Så otroligt bajsnödigt!

Medlem

FZ:s kommentarsfält fortsätter sin resa ner i avgrunden. Vad det egentligen handlar om:

https://mobile.twitter.com/mizliz_/status/1452006019425574913

”The response to Overwatch's cowboy name change tells me that folks still don't understand why it matters.

Team 4, which creates OW, has ZERO power to change what the big head honchos at ActiBlizz need to address and fix, but they're doing what they can in this moment.

When you say shit like "name change doesn't make us forget the sexual harassment lawsuit lol" do you think the rank-and-file developers of OW, who had a front seat for the trash the admin did, feel like that helps them?

They didn't forget. That's why they CHANGED HIS NAME.

Employees fought for this name change. Employees that didn't want to have to build around, design around, or hear the name of a known abuser. Employees that wanted to make change when the "big guys" wouldn't.

People keep confusing employees that are also hurting with the people who make five times as much that have refused to budge and have refused to own up to what their company did. Stop blaming those who are trying to do better.

The highest levels of ActiBlizz have failed. They owe their workers more and haven't followed through on promises. Please check out
@ABetterABK
for more information and how you can ACTUALLY support those at the company you pretend to care about.”

Medlem

Tänk att man älskar science fiction och gjort hela sitt liv.
Drömmen om framtiden och alla möjligheter den bär.

Men nej, science är snart förbjudet. "Woke" is the biggest train to ever arrive and it's going to ruin intellectuality.

Medlem
Skrivet av Albax11:

Tycker nästan synd om dom. Vad ska dom göra, liksom? Dom har försatt sig själva i ett no-win scenario, PR-mässigt.

Jag har inte svårt att förstå båda sidor om argumentet, även om jag lutar emot att dom skulle bara låtit karaktären vara. Jag kan också se hur det hade kunnat bli en ännu värre PR mardröm om dom gjort det, då det hade kanske setts som ett försvar av karaktärens namesake.

En sak det här har fått mig att fundera på... Tror ni att om det kommer fram karriärsförgörande skit om Matt Mercer (Cole/McCree voice actorn), kommer vår stackarns Cowboy behöva dubbas om då?
Ja? Nej? Kanske om det han gjorde är illa nog?

Det har de ju i princip redan gjort. Röstskådespelaren Quinton Flynn fick sparken för enbart anklagelser av "sexual misconduct", och alla hans voiceovers till Kael'thas Sunstrider från TBC spelades in på nytt och ersattes. Detta trots att det kom fram under rätssprocessen att han hade smutskastats av en stalker.

Medlem

Trams...

Dagens värld är skruvad. Vi ska ändra namn på saker här och där bara för att det gråts lite. Folk är ju pinsamt känsliga nuförtiden... Alltid nån som tar illa vid sig för nånting.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Business as usual i Fz's kommentarsfält då Akta så inte PK-maffian kommer och tar dig.

Skämt åsido, det var ett bra beslut med tanke på att Mcree var medvetet döpt efter ett as till människa.

Vad är det han har gjort exakt? Det jävla äckliga aset?

eld
Medlem
Skrivet av Jonrei:

Trams...

Dagens värld är skruvad. Vi ska ändra namn på saker här och där bara för att det gråts lite. Folk är ju pinsamt känsliga nuförtiden... Alltid nån som tar illa vid sig för nånting.

Det var en direkt referens till en tidigare anställd som till och med folk på projektet har bett om att få ta bort.

Lägg energin på rätt ställe. Bli upprörd över de sexuella trackasserierna istället.

Medlem

Hela grejen handlar om pr. Blizzard skiter fullständigt i om folk känner sig kränkta eller om de själva våldtagit sina anställda. Att byta namn ger uppmärksamhet och försäljning.
De försöker inte vara "goda". De gör bara vad nyheterna förväntar sig.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du menar när du säger att namnen ska få vara kvar?

"Mer seriös ton, istället för att fokusera på vad som varit och hur man raderar alla referenser till dem , så kanske de ska sätta upp riktlinjen och säga något som "Vi vet vad som hänt, vi vet att det finns referenser till detta i våra spel som kommer att få vara kvar, som en skugga över vårt förflutna som vi drar lärdom av när vi blickar framåt" "

Exakt, ser inte riktigt vad du har svårt att läsa ur min ironi av vad du citerade i förra inlägget dock. Självklart anser jag inte att namnen efter andra världskriget ska få vara kvar, det var en ironisk liknelse.

I texten du citerar nu har jag svarat i ett annat inlägg.

Kommer ej svara dig mer då du enbart vill dissekera ord för din egen njutning samt självklara feltolkningar.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Så vitt jag vet, Inga som helst. Ingen har trätt fram med några som helst anklagelser. Det enda som folk grundar dessa antaganden på, är hans närvaro i dåligt sällskap. Guilt by association.

Så vitt jag vet var det du skrev en äkta killgissning, och med tanke på händelseutvecklingen en ovanligt dålig sådan.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Väldigt många cyniker här. Ja, säkert tas ekonomiska faktorer med i Beräkningarna.
Men säg att på ert jobb finns en korridor som kallas för Rogers korridor. Pga Roger som jobbat där i 20 år.
Sen kommer det fram att Roger är en idiot och har sexuellt antastat folk.* Roger får sparken.
Hade det varit helt konstigt om folk på företaget velat ta bort namnet Rogers korridor? Nej. Det hade det inte. Hade det varit "virtue signaling"? Nej

Blizzard har tappat i kvalite på spel och de har massa pengakåta bigwigs ja. Men det består ändå av människor. Människor som nog ,likt de på den fiktive Rogers jobb, är ganska äcklad av karln och inte vill ha nån hyllning till honom.

Nu är liknelsen inte perfekt då en korridor och en väl inarbetad fiktiv person är olika saker, men jag tror ändå poängen kvarstår.

*Har lite dålig koll på exakt vad Mcree var anklagad för.

Ps. Trodde aldrig jag skulle försvara Blizzard i detta vår herrens år 2021

Håller med dej.

Rogers korridor var ingen dålig liknelse.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Min första tanke kring namnbytet går att läsa någon sida bakåt, dvs. att ett namnbyte hos en omtyckt spelkaraktär inte är den förändringen som behövs inom Blizzard för att ändra på de uppenbart vidriga arbetsförhållanden som de nu är förknippade med, lika lite som att byta ut några suddiga kvinnoporträtt, hängandes på en vägg bland de bakersta rummen i en glömd låg lvl instans till frukt.
MEN, det finns en annan sida också som vi här borta i Svedala kanske inte tänker på lika mycket. För dem som fortfarande jobbar i eller kring Blizzard kanske McCrees namn har en helt annan innebörd än för oss. Det kan ju vara så att namnbytet inte enbart handlar om ett försök ifrån Blizzard att polera ytan, utan också för att folk på insidan som blivit utsatta av personen McCree ska kunna känna att de blivit hörda och kan gå vidare.
Bara för att JAG enbart förknippar namnet McCree med en cool spelkaraktär så betyder det inte att folk på Blizzard tänker likadant.

Jag spekulerar såklart, men poängen är att vi inte vet, och inte heller bör veta, för det rör sig för de egentligt drabbade om något personligt och det är inte upp till oss att döma. Oavsett så är namnbytet verkligen ingen stor grej för mig, och jag har redan gått vidare med mitt liv. Jag önskar att de som råkat illa ut på Blizzard klarar av att gå vidare också, även om det omöjligen kan gå lika lätt.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Och vips så har spelkaraktären aldrig varit namngiven efter en person på företaget som betett sig illa mot kvinnor. Poff bara, det "egentliga" problemet är borta. Nu fattas bara att vi byter på "krig" till "handgemäng", "svält" till "sugen", "miljökatastrof" till "naturstök", "död" till "krasslig" och så vidare, så är världens alla problem snart lösta...varför har ingen tänkt på det?

Tack, Blizzard, tack.

Ingen eller Blizzard påstår att det löser någonting. Varför ska du sitta och hitta på massa dravel för att göra en dålig poäng.

Alla vet att händelsen är kvar och att det löser ingenting men man gör en tydlig markering att man anser det vara oacceptabelt. Så jävla skitnödigt att börja gråta över namnbytet.

Inaktiv
Skrivet av Jonrei:

Trams...

Dagens värld är skruvad. Vi ska ändra namn på saker här och där bara för att det gråts lite. Folk är ju pinsamt känsliga nuförtiden... Alltid nån som tar illa vid sig för nånting.

Precis som du börjar gråta här över att namnbytet skett menar du?

Du behöver nog reflektera lite.

Skriv svar