Cyberpunk 2077 – CDPR försenar alla framtida uppdateringar och patchar till 2022

Robot
Cyberpunk 2077 – CDPR försenar alla framtida uppdateringar och patchar till 2022

Den som väntar på något gott – får vänta till nästa år.

#CD-Projekt-Red, #Cyberpunk-2077, #Rollspel


Medlem

Nu när de inte har arga investerare hängandes över axeln och redan har sålt ut sitt rykte, så är det väl dags att börja med "It's done when it's done" igen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nu när de inte har arga investerare hängandes över axeln och redan har sålt ut sitt rykte, så är det väl dags att börja med "It's done when it's done" igen.

Japp. Kom är redan mjölkad. Hoppas de gör det ordentligt nu. Men deras rykte är ju redan förstört.

Inaktiv
Skrivet av Lirilesh:

Japp. Kom är redan mjölkad. Hoppas de gör det ordentligt nu. Men deras rykte är ju redan förstört.

Ja och nej. Om Hello Games kunde komma tillbaka från haveriet som var NMS så kan vem som helst göra det med en stor mängd arbete. Problemet är väl att de flesta ger upp långt innan för att det inte är ekonomiskt försvarbart

Medlem

Skönt, då kommer spelet ur alpha-fasen 2022 då.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Japp. Kom är redan mjölkad. Hoppas de gör det ordentligt nu. Men deras rykte är ju redan förstört.

Förstört är en rätt grov överdrift, det är sargat definitivt men om andra företag kan göra samma sak år efter år efter år så tror jag inte CDPR lär lida särskilt länge heller. Nästa storspel de släpper kommer ha lika mycket hype kring sig ändå.

Trist med förseningarna men helt ärligt, om de inte har något stort att komma med är det ändå inte värt det. CP77 behöver mer innehåll och en hel del QOL förändringar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har kört med 1.3 rätt länge nu. Det är en berg o dalbana där det inledningsvis var otrolig upplevelse och generellt väldigt stabilt. Sedan kom flera uppdrag på rad som kändes opolerade och buggiga. Några gjorde mig rätt irriterad till gränsen att tappa suget för spelet. Nu är jag tillbaka till världsklass igen och älskar verkligen allt som händer. Det är så fruktansvärt bra spel när det funkar som de ska. Personligen ser jag fram emot att de kommer lite expansioner och liknande.

Medlem

Trist att next gen versionen blivit försenad men helt klart bättre att dom tar sig tid och gör det ordentligt. Jag hör till dom som tyckte spelet var skitbra redan vid release så ser verkligen fram emot att köra det igen när PS5 versionen kommer.

Medlem

Trist men ångrar inte att jag köpte och spelade det "redan nu" trots en del irriterande buggar. En av dom häftigaste spelupplevelser jag haft. Blir en till omgång 2022 misstänker jag.. Uppdaterat och med en DLC vore inte fel.
Alla spel känns rätt meh efter man lirat CP2077.

Medlem

Vi är ett år inne i nuvarande konsolgeneration och kallar det fortfarande för ”next gen”, precis som att vi väntar på att det ska släppas.

Medlem

Kommer så mycket på gamepass som jag gillat att det inte ens gör något att vänta lite till.

Medlem

Avbokade mitt exemplar precis innan det släpptes och har varit fram och tillbaka granska mycket om jag ska plocka upp det på PC eller vänta på next-gen. Men det har gått så lång tid nu så jag kan lika gärna fortsätta att vänta det spelar inte så stor roll längre. Köper spelet när det är next-gen och klart oavsett om det tar ytterligare 1 eller 2 eller 3 år.

Medlem

Är det på konsol det buggar ur ordentligt?

Spelade igenom det på PC i januari och det funkade kanon förutom ett uppdrag där jag var tvungen att spela om fem minuter och grafik fel när jag åkte motorcykel så ställde sig gubben i t-pose naken ibland.

Medlem

Allt med Cyberpunk känns så himla sorgligt, ett spel som skulle bli fantastiskt och i stora delar är väldigt bra som helt kommer att förknippas med all den här skiten som de dras med. Idioten inom mig hoppas ju någonstans att detta blir en lärdom för utvecklare att avvakta tills spel är klara innan man släpper dem. Det lär väl dock aldrig hända.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vi är ett år inne i nuvarande konsolgeneration och kallar det fortfarande för ”next gen”, precis som att vi väntar på att det ska släppas.

Utvecklare pratar gärna om nuvarande generationen som next-gen ända tills det börjar dyka upp information om nästa generations konsoler, då kan de börja kalla gamla generationen för current-gen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Är det på konsol det buggar ur ordentligt?

Spelade igenom det på PC i januari och det funkade kanon förutom ett uppdrag där jag var tvungen att spela om fem minuter och grafik fel när jag åkte motorcykel så ställde sig gubben i t-pose naken ibland.

Lirade någon månad sen på pc och det var förhållandevis buggfritt men dom buggar som dök upp var ändå rätt störande.
Tycker buggar bryter inlevelsen som är så viktig i ett spel som detta. Jag upplevde inga allvarliga buggar men i ett par uppdrag så renderades inte personen jag pratade med korrekt. Johnny vart delvis osynlig ett par ggr t.ex.. Peds som fick panik av ingen anledning, typ hela Aldecaldos campet sprang i panik varje gång jag kom dit fast jag inte ens hade vapnet uppe. Fysiska objekt som börjar röra sig av sig själva och studsa. Objekt som hängde i luften eller inte gick att ta upp. Bilar som kraschade när man kallade på dom och blev helt manglade

Medlem

Ett spel som känns redo 2023, glad att jag inte köpte det. Men ser fram emot 2023


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Ändå bra att det verkar som att man pratar med varandra inom CDPR och lyssnar på individerna i delprojekten.

Fasen att de inte kunde hålla i och hålla ut och släppa det i ett bra skick. Jag håller spelet som en av de bästa spelen som finns.

Tråkigt med mer vänt dock.

Medlem

Jag körde igenom spelet på Series X runt releasen och hade inga större problem. Däremot tappade jag intresset TOTALT när jag insåg att det finns en "point of no return" i ett RPG. Avskyr sånt. Designa spelet så att världen fortsätter som tidigare efter sista uppdraget istället!

Sen inbjuder ju inte spelet till samma form av utforskande som skog och mark gör i Witcher tex. Det gör att det finns mainstory och sen tappar spelet.

Medlem

dom har redan lagt ner energin på detta.. glad jag inte köpte grisen i säcken.

Medlem
Skrivet av trifix:

...det finns en "point of no return"...

Ah, det där var tråkigt att höra. Jag hade riktigt roligt med Zelda:BotW ihop med lillkillen där vi hade varsin save där vi turades om att köra. Det var kul ända tills han stressade fram till Ganon och, trots att han bara utforskat hälften av spelet mot mig, lyckades ta honom...och spelet bara slutar. Efter det sögs liksom bara upptäckarlusten helt ur mig.
Vetskapen om att jag närsomhelst kan sluta samla hjärtan och upptäcka Shrines och spelets övriga hemligheter, för att bara kila in i slottet, klubba Ganon och fastna på end credit-skärmen gjorde att jag inte spelat spelet sedan dess. Aptrist.

Annars köpte jag CP2077 vid release, men var upptagen med annat för stunden och har inte spelat det än. Nu har jag ingen brådska heller, så spelet kan lika gärna få uppnå sin fulla potential innan jag börjar.
Jag anser mig ändå skyldig CDPR kostnaden av CP2077 för Witcher 3, som höll så hög klass att de hundralappar jag betalade på rean var alldeles för lite.

Medlem

Someordinary gamer går rätt bra genom skillnader i "fixes and patches".

Det är nedgraderingar av spelet som gör att det flyter på bättre. Mindre trafik, mindre folk osv.

Att kalla det fixes är som att kalla en bil trimmad om man tar bort all plåt och kåpor. Bilen går snabbare, känns lättare, men det visuella och snygga är borta.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja och nej. Om Hello Games kunde komma tillbaka från haveriet som var NMS så kan vem som helst göra det med en stor mängd arbete. Problemet är väl att de flesta ger upp långt innan för att det inte är ekonomiskt försvarbart

Ja venne, NMS är fortfarande ett rätt dåligt spel tbh

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ja venne, NMS är fortfarande ett rätt dåligt spel tbh

Gillar du inte NMS nu så är det nog inte ditt spel helt enkelt. Man måste inte gilla allt.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja och nej. Om Hello Games kunde komma tillbaka från haveriet som var NMS så kan vem som helst göra det med en stor mängd arbete. Problemet är väl att de flesta ger upp långt innan för att det inte är ekonomiskt försvarbart

Skillnaden är väl främst att CDPR offentligt gick ut och sade typ att "jo vi är ledsna över alla buggar och vi ska bättra på det, men vi är stolta över spelet och titta bara på hur höga betyg det fick i recensioner!".
Ingenstans har de accepterat eller ens nämnt att allt som de visade upp och pratade om i trailers och developer diaries och liknande till 80% var ren lögn.

Rätt stor skillnad mot Hello Games där.

Medlem

Om man ska ta med sig något bra utav CP2077 så är det att jag lärt mig att ALDRIG mera tro något gott om spel som ännu inte är släppta. Magsupen jag fick av CP sitter kvar än och jag kommer nog inte hämta mig än på länge.
Så att de försenar sina uppdateringar är inget jag ens bryr mig om, för min del är det ok om de lägger CP2077 åt sidan och startar en jordgubbsodling istället.

Därmed inte sagt att spelet (main story) var dålig....bara inte det spel som jag blev missledd till att tro det skulle vara.

Medlem

Börjar bli mer och mer övertygad deras Witcher spel måste gjorts av någon annan då dom verkar ju inte klara av något alls.

Medlem

Tyckte spelet var kul. Jag streamadet det på NVIDIAs streaming tjänst och hade knappt några problem alls med buggar, jag vet inte om jag tillhör en minoritet men spelet funkade väldigt bra.

Men det som sabbade allt för mig var. Ingen third person ala Skyrim/Fallout 4. Ett spel där de näst intill har 0 customization, hundrade gången jag klagar på det men INGEN FRISÖR/PLASTIKKIRURG ENS?! Ingen cinematic camera i dialoger, väldigt få valmöjligheter och så extremt generiska vapen...

Jag hade kul, det är ett bra spel, men det är inte i närheten av vad de sa att det skulle vara och det sabbar upplevelsen och gör att jag inte vill spela det igen. Hade man gått in i spelet 100% blind utan någon förkunskap då hade det definitivt varit ett mycket bättre spel.

En positiv sak dock, är att Night City är en otroligt häftig och cool stad. De som byggt upp staden har verkligen gjort ett bra jobb, synd där också att man inte fick utforska så mycket av insidan av megabyggnaderna som de också påstod att man skulle få göra...

Nä nu är det bara att vänta på att Fromsoftware gör en besviken, enda spelföretaget jag har förtroende för nu för tiden. Atlus har jag också fått upp ögonen lite för. Känns dock som man kan lita mer på att de Japanska företagen levererar.

Inaktiv
Skrivet av Cirdane:

Skillnaden är väl främst att CDPR offentligt gick ut och sade typ att "jo vi är ledsna över alla buggar och vi ska bättra på det, men vi är stolta över spelet och titta bara på hur höga betyg det fick i recensioner!".
Ingenstans har de accepterat eller ens nämnt att allt som de visade upp och pratade om i trailers och developer diaries och liknande till 80% var ren lögn.

Rätt stor skillnad mot Hello Games där.

Jag har inte kollat några trailers eller dev diaries så jag vet inget om det men det är säkert som du säger. Men har Hello Games erkänt att de hade blåljugit om alla features innan släppet?

Medlem

Ja men då kan min första genomspelning gott vänta ett halvår till eller så.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

123
Skriv svar