Resident Evil Village-regissör osäker på nästa steg för serien, vill göra det oväntade

Robot
Resident Evil Village-regissör osäker på nästa steg för serien, vill göra det oväntade
Medlem

Mindre action och mer skräck tack!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Mer som 7:an tack. Inget jävla pang-pang

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Mer som 7:an tack. Inget jävla pang-pang

Fast 7an är väl pangpang hehe

Medlem

Mer action och mer skräck tack

Medlem

Är sjukt imponerad utav RE7 och 8, samt remaksen, inte bara inom serien, utan inom hela spelindustrin, väldigt innovativt. 8an var inte läskigt dock, men väldigt häftigt. 7an hade lagom action.

Medlem
Skrivet av nils45:

Är sjukt imponerad utav RE7 och 8, samt remaksen, inte bara inom serien, utan inom hela spelindustrin, väldigt innovativt. 8an var inte läskigt dock, men väldigt häftigt. 7an hade lagom action.

8'an var inte läskigt? Rent generellt nej, men rent specifikt... mwuäääh yeah!

Medlem

Det enda som var riktigt bra i te8 var just "skräcksekvensen" resten var väldigt mediokert som bäst.. har spelat Resident Evil i över 20 år. För att få mig väldigt intresserad av nästa så krävs det en hel del.

Jag gillar hans tänk här dock.

Om de går action vägen igen så är de kört.

Medlem

Nu när de kört med varulvar och vampyrer, Resident Evil med lite Lovecraft tema hade varit coolt. Skulle nog digga det.

Man åker ner till någon fiskarby och upptäcker spooky shit

Medlem

En Dating sim med skräcktema? Ingen såg det i alla fall komma.

Medlem
Skrivet av Ender:

En Dating sim med skräcktema? Ingen såg det i alla fall komma.

Jo, Doki Doki Literature Club hann före.

Medlem

Blir nog bra, gillade både 7 och 8 men 8an mer

Medlem

Ett nytt re i tredje persons vy med mindre achion mer skräck och mindre sönder muterade varelser och för allt i världen ingen mer wesker

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jo, Doki Doki Literature Club hann före.

Resident Evil-viben uteblev där ;D

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Nu när de kört med varulvar och vampyrer, Resident Evil med lite Lovecraft tema hade varit coolt. Skulle nog digga det.

Man åker ner till någon fiskarby och upptäcker spooky shit

De har redan gjort Lovecraft - det är vad fyran inspirerades av.

Medlem
Skrivet av Ender:

Resident Evil-viben uteblev där ;D

Hahaha

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

De har redan gjort Lovecraft - det är vad fyran inspirerades av.

Jaha det visste jag inte, har bara kört 7an och RE2maken. Ska ta mig igenom 8an vid tillfälle.

Gillade verkligen de två spelen jag har kört. RE2maken tyckte jag speciellt mycket om.

Har hört mycket gott om 4an så man får väl hoppas att de remastrar den också.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jaha det visste jag inte, har bara kört 7an och RE2maken. Ska ta mig igenom 8an vid tillfälle.

Gillade verkligen de två spelen jag har kört. RE2maken tyckte jag speciellt mycket om.

Har hört mycket gott om 4an så man får väl hoppas att de remastrar den också.

4an är ett helt annat typ av spel. Det är ett linjärt actionspel med horribel kontroll.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

4an är ett helt annat typ av spel. Det är ett linjärt actionspel med horribel kontroll.

Jag har ingen aning har bara sett många som prisar det. Är själv inget fan av de äldre spelen men gillat de nyare jag kört väldigt mycket

1
Skriv svar