Årets spel? Forza Horizon 5 har åtminstone årets klart högsta snittbetyg

Medlem

Ok tack för mig, för mycket dagis här inne. Njut av erat spel!

Medlem
Skrivet av Apollo:

Återigen, den såkallade "stora massan" här är ju folk som gillar denna specifika genre av bilsimulator, knappast en större del av alla gamers. Så kanske du som borde vidga vyerna och fatta att ett spel för en nischad-marknad kanske inte borde bli årets spel för hela spelindustrin om det inte erbjuder något mer än att bara vara en bilsimulator.

Och sen är jag väldigt skeptiskt mot alla dessa tidiga omdömen, låter ju nästan som att Microsoft har pröjsat folk i ett desperat försök att hypa sitt exklusiva spel (kan man ens kalla det exklusivt om det finns på PC?). Varför så mycket snack om årets spel när folk inte ens har hunnit testa det?

https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/forza-horizon-5

"Forza Horizon 5 features all the content from the previous game and bumps the fun of this Horizon title. The game looks stunning and the gameplay is the same casual fun of Forza Horizon. The replayability of this game makes it outstanding and deserving of a perfect score."

Ja som folk som spelar simulatorer förmodligen som gillar sådana spel osv. Ditt tankesätt går att applicera på alla spel. Det har folk försökt få dig att förstå gång på gång nu i denna tråd.

Vilka folk skulle MS ha pröjsa? Känns som att du har lite väl stor foliehatt på dig nu.

Varför är du så upprörd över ett spel du inte spelat och förmodligen inte kommer spela har fått så goda omdömen?

Medlem
Skrivet av Apollo:

Ingen som har sagt att ett spel orienterat kring bilar inte kan bli ett årets spel. Personligen tycker jag inte att Forza uppfyller kraven för att bli ett såkallat "årets spel" eftersom att det saknar innovation, story och nytänk. Det är samma spel i nytt skal med snyggare grafik och nya miljöer, wow. Artikeln försöker också säga att högt snittbetyg är lika med årets spel... men som jag har sagt tidigare, detta är ett spel som intresserar folk som tycker om att spela en bilsimulator och inget mer än det. Så vi kan väl hålla med om att det är årets bilspel men knappast årets spel. Need for Speed hade åtminstone en story så det är inte omöjligt att bjuda på en unik berättelse bara för att det har med bilar att göra.

Finns gott om spel som blivit GOTY som saknar Innovation, story eller nytänk. Det är ju inte kraven för att spel ska bli GOTY.

Efter att ha läst diskussionen, så känns det mer som att du ogillar Horizon 5 av någon anledning, aldrig spelat spelet och eftersom du personligen inte gillar det så kan man inte skriva att spelet är potentiellt årets spel med konstiga argumentation som t.ex. "spelet blir recenserad av bil-intresserad gamer". Sen när andra påpekar att majoriteten av spelen som recenseras blir gjorda av folk som gillar just de specifika genre, så ändrar du argumenten till att det måste innehålla specifika kritirier såsom story.

Eftersom du inte har spelat Horizon 5, kan du då säga att spelet inte har bra story? Eftersom du inte har spelat spelet, kan du då säga att spelet saknar innovation och nytänk?

Personligen så tycker jag att om man inte har spelat spelet, så kan man inte yttra sig om spelet är bra eller inte, och därmed så kanske man inte bör säga om spelet är värt Årets Spel, då man kan onekligen inte veta hur bra spelet egentligen är.

Medlem
Skrivet av Apollo:

Ok tack för mig, för mycket dagis här inne. Njut av erat spel!

Tankevurpa ifrån start kallar jag det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Njae. Tror du har fel. Folk som säger att spelet inte kan bli GOTY har inte ens spelat spelet.
Logiken verkar mer vara: det här är ett spel från MS och jag är en Sony fanboy, därför är det här spelet dåligt och MS har köpt recensenterna

Typ som alla Xbox fans skriker om varje ps spel menar du?

Nu är det ju så att bilspel eller sportspel sällan ens blir nominerade för GOTY just för att det sällan är mycket nytt från förra spelet.

Förstår inte varför Xbox fanboys skriker så mycket att detta ska bli GOTY när ni alla säger att spel världen är köpt när Sony vinner det.

Antar att helt plötsligt så spelar det roll om ett Xbox spel vinner det.

Det är ingen som säger att FH5 är dåligt vilket ni verkar tro.

Va glada och njut av spelet.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Typ som alla Xbox fans skriker om varje ps spel menar du?

Nu är det ju så att bilspel eller sportspel sällan ens blir nominerade för GOTY just för att det sällan är mycket nytt från förra spelet.

Förstår inte varför Xbox fanboys skriker så mycket att detta ska bli GOTY när ni alla säger att spel världen är köpt när Sony vinner det.

Antar att helt plötsligt så spelar det roll om ett Xbox spel vinner det.

Det är ingen som säger att FH5 är dåligt vilket ni verkar tro.

Va glada och njut av spelet.

Vem här har skrikit att detta ska bli GOTY? Citera gärna det inlägget.
Det finns några som skrivit "det här blir mitt GOTY", men det är inte samma som att det faktiskt ska få utmärkelsen GOTY.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Finns gott om spel som blivit GOTY som saknar Innovation, story eller nytänk. Det är ju inte kraven för att spel ska bli GOTY.

Efter att ha läst diskussionen, så känns det mer som att du ogillar Horizon 5 av någon anledning, aldrig spelat spelet och eftersom du personligen inte gillar det så kan man inte skriva att spelet är potentiellt årets spel med konstiga argumentation som t.ex. "spelet blir recenserad av bil-intresserad gamer". Sen när andra påpekar att majoriteten av spelen som recenseras blir gjorda av folk som gillar just de specifika genre, så ändrar du argumenten till att det måste innehålla specifika kritirier såsom story.

Eftersom du inte har spelat Horizon 5, kan du då säga att spelet inte har bra story? Eftersom du inte har spelat spelet, kan du då säga att spelet saknar innovation och nytänk?

Personligen så tycker jag att om man inte har spelat spelet, så kan man inte yttra sig om spelet är bra eller inte, och därmed så kanske man inte bör säga om spelet är värt Årets Spel, då man kan onekligen inte veta hur bra spelet egentligen är.

Jag håller delvis med dig, det är inte rättvist att bedöma spelet som dåligt om man inte har testat det själv och det har jag aldrig sagt heller, eller? Men man kan väl forma en åsikt baserat på det man har sett. Självfallet så är inte min nuvarande åsikt spikad i sten, synd att man måste förklara så mycket här. Att folk inte kan tänka längre än så. Jag drog slutsatsen att spelet inte borde bli ett årets spel från alla videos jag sett och tidigare erfarenhet av Forza spelen och deras brist på innovation men jag har aldrig sagt att det är ett dåligt spel. Tvärtom, jag skrev: "Forza är ett BRA spel för sin genre, absolut, men att kalla det årets spel för hela spelindustrin är överdrivet, om inte det är årets bilspel dom menar, för där finns knappt nån konkurrens heller."

Mina argument har heller aldrig ändrats, trodde bara inte jag skulle behöva förklara mig så mycket som jag gjort här. Folk stoppar fortfarande ord i mun på mig, även du i denna kommentar. Nu är jag också anklagad för att vara en Sony fanboy utav Xbox Fanboys (kollade eran kommentarshistorik, var inte svårt att lista ut). Man tappar lite lusten att diskutera saker när man måste stå ut med sånt barnsligt trams.

Tycker bara inte att ett spel ska kunna bli årets spel enbart baserat på betyg enligt artikeln och betygen är ju under all kritik. För mig personligen så tycker jag att det krävs mer än att fans av specifikt spel tycker om spelet. Men i slutändan så bryr jag mig verkligen inte. Finns massor med filmer och spel som vinner awards som aldrig borde ha gjort det och mycket sker bakom kulisserna som avgör vilka som får awards eller inte.

Jag laddar ner spelet just nu på game pass och tänker ge det en chans. Enda anledningen till att jag var intresserad utav Forza var för att jag nyligen skaffade game pass ultimate och har ett Xbox Series X förbeställt (Halo Infinite Edition!). Fanboyism och sånt trams är inte min grej, jag är en gamer och älskar spel oavsett plattform.

Ambassadör
Xbox

Jäklar alltså, spelet har nästan en miljon spelare redan. Det är bara Premium-spelare som har tillgång än så länge...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jäklar alltså, spelet har nästan en miljon spelare redan. Det är bara Premium-spelare som har tillgång än så länge...

Och vi som flyttade till Nya Zeeland lite snabbt.

Medlem
Skrivet av Apollo:

Jag håller delvis med dig, det är inte rättvist att bedöma spelet som dåligt om man inte har testat det själv och det har jag aldrig sagt heller, eller? Men man kan väl forma en åsikt baserat på det man har sett. Självfallet så är inte min nuvarande åsikt spikad i sten, synd att man måste förklara så mycket här. Att folk inte kan tänka längre än så. Jag drog slutsatsen att spelet inte borde bli ett årets spel från alla videos jag sett och tidigare erfarenhet av Forza spelen och deras brist på innovation men jag har aldrig sagt att det är ett dåligt spel. Tvärtom, jag skrev: "Forza är ett BRA spel för sin genre, absolut, men att kalla det årets spel för hela spelindustrin är överdrivet, om inte det är årets bilspel dom menar, för där finns knappt nån konkurrens heller."

Det är som att jag skulle forma min åsikt om TLoU2 innan jag spelade det, vilket var tur att jag inte gjorde, då jag kunde onekligen inte veta hur bra eller dåligt spelet var utan att själv ha testat. Recensioner, text och video ger inte hela bilden, därmed så är åsiktsbildningen inte korrekt heller. På grund av det, så anser jag inte att man bör yttra sig om ett spel är GOTY eller inte om man inte själv har spelat spelet, vilket du har sagt att du inte har gjort.

Citat:

Mina argument har heller aldrig ändrats, trodde bara inte jag skulle behöva förklara mig så mycket som jag gjort här. Folk stoppar fortfarande ord i mun på mig, även du i denna kommentar. Nu är jag också anklagad för att vara en Sony fanboy utav Xbox Fanboys (kollade eran kommentarshistorik, var inte svårt att lista ut). Man tappar lite lusten att diskutera saker när man måste stå ut med sånt barnsligt trams.

Fast det har ju ändrats. Det första du skrev var följande: "Tänk om folk som ogillade bilspel också lämnade betyg? Knappast årets spel, skulle ge det till Returnal eller Guardians of the Galaxy."; vilket är många har argumenterat emot dig om att samma sak händer för alla genre. Folk som inte gillar roguelike har gett dåligt betyg på Returnal. Folk som inte gillar Superhjältar-spel har lämnat dåligt betyg på Guardians. När alla påpekar det för dig, då ändrar du om att du "menade egentligen" att Horizon saknar innovation, story och nytänk, fastän du inte har spelat spelet. Så jo, du har ändrat ditt argument bara för att fortsätta.

Citat:

Tycker bara inte att ett spel ska kunna bli årets spel enbart baserat på betyg enligt artikeln och betygen är ju under all kritik. För mig personligen så tycker jag att det krävs mer än att fans av specifikt spel tycker om spelet. Men i slutändan så bryr jag mig verkligen inte. Finns massor med filmer och spel som vinner awards som aldrig borde ha gjort det och mycket sker bakom kulisserna som avgör vilka som får awards eller inte.

Ingen har sagt att det är enbart baserat på betygen. Men betygen visar tydligt att folket gillar spelet, därmed så är det en stark indikation om att möjligheten finns att Horizon 5 kan bli GOTY. Om du läser artikeln så skrivs det också att det betyder inte att betygen i sig räcker. Tror om någon, så är det du som inte tänker tillräckligt långt här, och inte de andra som deltar i diskussionen.

Citat:

Jag laddar ner spelet just nu på game pass och tänker ge det en chans. Enda anledningen till att jag var intresserad utav Forza var för att jag nyligen skaffade game pass ultimate och har ett Xbox Series X förbeställt (Halo Infinite Edition!). Fanboyism och sånt trams är inte min grej, jag är en gamer och älskar spel oavsett plattform.

Bra! Jag hoppas det är bättre än vad du har förväntat dig Jag inväntar också på spelet genom Game Pass, ska testa på min PC, sen får jag se om jag tycker spelet är värt GOTY eller inte personligen. Innan dess så oavsett vad jag ser eller läser, så kommer jag inte kunna säga huruvida spelet är bra eller ej.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det är som att jag skulle forma min åsikt om TLoU2 innan jag spelade det, vilket var tur att jag inte gjorde, då jag kunde onekligen inte veta hur bra eller dåligt spelet var utan att själv ha testat. Recensioner, text och video ger inte hela bilden, därmed så är åsiktsbildningen inte korrekt heller. På grund av det, så anser jag inte att man bör yttra sig om ett spel är GOTY eller inte om man inte själv har spelat spelet, vilket du har sagt att du inte har gjort.

Jo fast det är skillnad på en bilsimulator och TLoU2, ena är bara en simulator medan den andra är baserat på ett mästerverk och man kunde förvänta sig något mer än bara en shooter från trailers och gameplay. Stor skillnad. Men ingen hade sagt då att det är game of the year eller borde bli det, som folk gör nu med Forza 5.

Citat:

Fast det har ju ändrats. Det första du skrev var följande: "Tänk om folk som ogillade bilspel också lämnade betyg? Knappast årets spel, skulle ge det till Returnal eller Guardians of the Galaxy."; vilket är många har argumenterat emot dig om att samma sak händer för alla genre. Folk som inte gillar roguelike har gett dåligt betyg på Returnal. Folk som inte gillar Superhjältar-spel har lämnat dåligt betyg på Guardians. När alla påpekar det för dig, då ändrar du om att du "menade egentligen" att Horizon saknar innovation, story och nytänk, fastän du inte har spelat spelet. Så jo, du har ändrat ditt argument bara för att fortsätta.

Ni får tycka som ni vill och lägga ord i munnen på mig... men min första kommentar var en kritik på att folk som gillar ett specifikt spel lämnar givetvis positivt omdöme för det spelet och självklart kommer det att ha ett högt betyg, men ska det avgöra om ett spel ska bli GOTY? Att det är ett spel som bara intresserar en viss grupp gör det inte heller mer logiskt att använda betyget som en indikation för "årets spel". Det måste finnas andra kriterier än att fans gillar ett spel. Dessutom så har inte Forza någon story, inget innovativt, inget märkvärdigt för att sticka ur mängden och bli ett oförglömligt spel som t.ex The Last of Us 2 (trots att jag avskyr storyn) och det är min åsikt.

Citat:

Ingen har sagt att det är enbart baserat på betygen. Men betygen visar tydligt att folket gillar spelet, därmed så är det en stark indikation om att möjligheten finns att Horizon 5 kan bli GOTY. Om du läser artikeln så skrivs det också att det betyder inte att betygen i sig räcker. Tror om någon, så är det du som inte tänker tillräckligt långt här, och inte de andra som deltar i diskussionen.

Såklart är jag medveten om att artikeln inte menade att det måste vara ett årets spel men det var ju nästan det dom antydde på pga "högt snittbetyg" och jag ogillar den logiken. Cyberpunk fick en massa bra betyg innan det släpptes och är kanske spelhistoriens största katastrof.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av r4v3nl0rd:

Och vi som flyttade till Nya Zeeland lite snabbt.

Fortfarande bara Premium i NZ också Släpps på tisdag, måndag i NZ kanske.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fortfarande bara Premium i NZ också Släpps på tisdag, måndag i NZ kanske.

Ah! Trodde faktiskt inte Premium krävdes för NZ-tricket, men skaffade det ändå.

Häftigt med så många spelare!

Medlem

Forza Horizon spelen håller grymt länge och man kan hoppa in och göra olika grejer beroende på vad man är sugen på, klockrent koncept!

Medlem
Skrivet av Apollo:

Ingen som har sagt att ett spel orienterat kring bilar inte kan bli ett årets spel. Personligen tycker jag inte att Forza uppfyller kraven för att bli ett såkallat "årets spel" eftersom att det saknar innovation, story och nytänk. Det är samma spel i nytt skal med snyggare grafik och nya miljöer, wow. Artikeln försöker också säga att högt snittbetyg är lika med årets spel... men som jag har sagt tidigare, detta är ett spel som intresserar folk som tycker om att spela en bilsimulator och inget mer än det. Så vi kan väl hålla med om att det är årets bilspel men knappast årets spel. Need for Speed hade åtminstone en story så det är inte omöjligt att bjuda på en unik berättelse bara för att det har med bilar att göra.

Jag förstår vad du försöker säga, men dina argument faller lite platt. Jag tänker genast på Battlefield 2042, Farcry6, eller nya Call of duty. Dessa spel är ju också "samma" spel som sina föregångare, med snyggare och bättre grafik/spelmekanik. Dvs inga nya innovationer som du är inne på, skulle BF eller callofduty aldrig kunna bli årets spel?

Men visst, jag fattar vad du menar, FH5 är ju "bara" ett Bilspel, sånt man höll på med i arkadhallar på 90-talet. Men saken är väl den att FH5/ Bilspel överlag börjar väl bli jävligt stora iomed e-sport inom b.la Formula1, Ditt Rally osv. F1 och MotoGP når ju yngre publik också då man når ut via sociala medier och dylikt.

Spelindustrin överlag växer ju som tusan och omsätter många miljarder dollars årligen och den bara ökar, då de yngre växer upp i den digitala spelvärlden.

Vad är ditt bästa spel detta året Apollo, motivera gärna varför, samt vad som gör ett "årets spel" unikt.. Tacksam för svar.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Typ som alla Xbox fans skriker om varje ps spel menar du?

Nu är det ju så att bilspel eller sportspel sällan ens blir nominerade för GOTY just för att det sällan är mycket nytt från förra spelet.

Förstår inte varför Xbox fanboys skriker så mycket att detta ska bli GOTY när ni alla säger att spel världen är köpt när Sony vinner det.

Antar att helt plötsligt så spelar det roll om ett Xbox spel vinner det.

Det är ingen som säger att FH5 är dåligt vilket ni verkar tro.

Va glada och njut av spelet.

Haha herregud, släpp det där påhittade kriget och njut av spel istället! Aldrig förstått det här med vi och ni när det gäller konsoler, mobiltillverkare eller liknande, så himla dumt. Gillar man spel spelar man naturligtvis spel både från Microsoft och Sony.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ah! Trodde faktiskt inte Premium krävdes för NZ-tricket, men skaffade det ändå.

Häftigt med så många spelare!

Riktigt imponerade, FH har ju dock alltid varit stark. Nu har jag inte följt FH så slaviskt (då jag inte har haft en kryssbox) men detta har varit en titel som gjort mig lite sugen på en sådan. Det har aldrig riktigt kunnat tippa övdr mig helt. Hatten av för ett bra lir helt klart, kul att se att det uppskattas av så många med.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Jag förstår vad du försöker säga, men dina argument faller lite platt. Jag tänker genast på Battlefield 2042, Farcry6, eller nya Call of duty. Dessa spel är ju också "samma" spel som sina föregångare, med snyggare och bättre grafik/spelmekanik. Dvs inga nya innovationer som du är inne på, skulle BF eller callofduty aldrig kunna bli årets spel?

Men visst, jag fattar vad du menar, FH5 är ju "bara" ett Bilspel, sånt man höll på med i arkadhallar på 90-talet. Men saken är väl den att FH5/ Bilspel överlag börjar väl bli jävligt stora iomed e-sport inom b.la Formula1, Ditt Rally osv. F1 och MotoGP når ju yngre publik också då man når ut via sociala medier och dylikt.

Spelindustrin överlag växer ju som tusan och omsätter många miljarder dollars årligen och den bara ökar, då de yngre växer upp i den digitala spelvärlden.

Vad är det som gör att mina argument faller platt? Att spelen du nämner är samma spel i nytt skal? Det är ju ett av mina klagomål med Forza, ett spel som är en kopia av sin föregångare utan något innovativt. Åtminstone, med spelen du nämnde, så bjuds det på en story i de flesta fallen. Har inte koll på alla dom där spelen längre men vet att Far Cry har en unik story för varje ny release.

Fortfarande inte en enda person i denna tråd som har svarat på mitt första argument. Om ett spel kan bli årets spel tack vare att fansen ger det ett bra betyg, kan det också förlora den titeln om folk som avskyr genren röstar ner betyget? Eller är det inte mer rimligt att ett spel ska gå igenom objektiva kriterier oavsett vad fansen eller haters tycker? För annars handlar det ju bara om hur många som gillar ett spel och då kan t.ex Fortnite lika gärna bli årets spel, varje år.

Citat:

Vad är ditt bästa spel detta året Apollo, motivera gärna varför, samt vad som gör ett "årets spel" unikt.. Tacksam för svar.

Bra story, musik, gameplay, grafik, voice acting / mocap, design, innovation osv. Finns många kriterier för årets spel men högt på listan är en välutförd story som levererar en oförglömlig upplevelse som man inte kan få nog av. Tycker Returnal och Guardians of the Galaxy prickade in alla dom kriterierna rätt så bra trots att jag inte var ett fan utav genren.

Men kanske spelar FH5 nästa vecka och blir helt tagen av storyn och det blir mitt favoritspel genom tiderna men att döma av tidigare Forza spel så tvivlar jag på det, tycker inte det är något unikt med att bara köra runt i en bil. Förstår inte varför ett bil orienterat spel inte kan ha en unik story och om den inte kan ha det, varför skulle det då kunna kvalificera som hela spelindustrins GOTY och inte bara "racing simulator of the year". Och även om jag skulle njuta av att köra runt och utforska miljöerna.. GOTY för det? Vad tycker du gör ett GOTY?

https://www.videogameschronicle.com/review/forza-horizon-5/

"Forza Horizon 4 was generally regarded to be not only one of the best racing games ever made, but one of the best games of the entire console generation."

Okeh.

Medlem
Skrivet av Apollo:

Vad tycker du gör ett GOTY?.

För mig är GOTY det spel jag haft roligast med under året. Genre spelar absolut ingen roll alls. Inte heller om det är innovativt eller inte. Det är jätteenkelt för mig; vilket spel under året har gjort mig gladast när jag spelade det? Svaret på den frågan är mitt GOTY.

Medlem

Tänk om ett kriterium för att bli årets spel är att man måste bli glad utav det. Mästerverk som The Last of Us 1 och 2 skulle inte stå en chans emot skitspel som t.ex Fortnite och Destiny som jag och polarna har haft kul med i flera år för den delen.

Medlem

Vill spå gärna ha Forzavärlden med Rally 2.0 fysik


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Betygsnitt har väl lite till inget med "årets spel" att göra. Forza Horizon är uppenbart väldigt bra spel men även rätt uppenbara re-skins av slaget Call of Duty, FIFA, Marvelfilm osv som också har stabila betygsnitt. Tycker absolut racing och sportspelen kan vara "game of the year" men d krävs liksom lite verkshöjd med.

Inte alls ett reskin enligt mig om förhandsinfo stämmer, verkar vara rätt stora skillnader i motorn och grafiken osv. De verkar ha jobbat på ordentligt de här tre åren. Grym uppföljare snarare.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Betygsnitt har väl lite till inget med "årets spel" att göra. Forza Horizon är uppenbart väldigt bra spel men även rätt uppenbara re-skins av slaget Call of Duty, FIFA, Marvelfilm osv som också har stabila betygsnitt. Tycker absolut racing och sportspelen kan vara "game of the year" men d krävs liksom lite verkshöjd med.

Det framgår rätt så tydligt i denna tråd att en hög standard för ett GOTY är inte ett krav, man ska bara bli glad och ingen story eller innovation krävs.

Medlem
Skrivet av Apollo:

Ingen som har sagt att ett spel orienterat kring bilar inte kan bli ett årets spel. Personligen tycker jag inte att Forza uppfyller kraven för att bli ett såkallat "årets spel" eftersom att det saknar innovation, story och nytänk. Det är samma spel i nytt skal med snyggare grafik och nya miljöer, wow…

Fast med dina kriterier kring årets spel, skulle vara vissa indie spel ha en chans helt enkelt. Finns ju inget AAA som kommer nära innovation eller nytänk. Alla stora spel bygger ju redan på existerande idéer, fast större och snyggare.

Medlem

Nice! Välförtjänt GOTY 😁👌
Har ratt o pedal o nice pc så dom får gärna kasta in vr-support nästa år.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Fast med dina kriterier kring årets spel, skulle vara vissa indie spel ha en chans helt enkelt. Finns ju inget AAA som kommer nära innovation eller nytänk. Alla stora spel bygger ju redan på existerande idéer, fast större och snyggare.

Definiera ett indie spel? Min rekommendation är att om du inte tycker det finns AAA som har innovation eller bra story borde du testa lite fler spel än Forza.

Medlem
Skrivet av Apollo:

Definiera ett indie spel?

Det är ett spel programmerat av indiska indianer. Källa

Citat:

Min rekommendation är att om du inte tycker det finns AAA som har innovation eller bra story borde du testa lite fler spel än Forza.

Personen du citerade nämnde inte ens story. Men du som gillar returnal vad är det som gör det spelet fullt av innovation? Av det lilla jag sett i olika klipp så verkar det vara ett spel där man hoppar runt i en scifi miljö och skjuter på fiender. Lite som 90 % av alla andra scifi spel.

Medlem

Sluta mata trollet nu.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Sluta mata trollet nu.

Okej då.

Medlem

Tror inte att det går om Psychonauts 2, Monster Hunter Rise och RE Village för egen del, men det ser faktiskt rätt bra ut trots att bildspel inte brukar tillhöra favoriterna. Kanske blir att man testar på vid någon rea!

Skriv svar