Battlefield 2042 - söker spelare

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Funderar själv på var man skall spela det, polarna kör på ps5 o jag tänkte oxo göra det men pga crossplay kanske det blir pc-versionen, samt att man då kan köra det på ea play pro.

Men hur blir det med snacket? Normalt kör vi ps5ans snackverktyg, och ps5 har inte riktigt ordnat discord ännu. Vill ju kunna snacka med polarna även fast ja kör på pc.

Med Ps5an är det lite bökigare mot PC. Tror det bästa för er är ingame chatten, alt. om folket har headset som stöder två anslutningar så du kan köra spelljud + discord.

På xbox funkar ju xbox chatten även till PC. Så det är vanliga party chatten där.

inK
Medlem

PS5 - inKopetative
Gubbe 30+


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Alltid spelat på PC och saknar fortfarande 1942 och BF2. Med det sagt så skall jag nog testa på Series X.

Xbox: Swedneck


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

"EA and DICE have confirmed that Battlefield 2042 on console, which is to say, on PS4, PS5, Xbox One, and Xbox Series X|S, will not support mouse and keyboard, which is great news, because the game does not have input-based matchmaking."
https://comicbook.com/gaming/news/battlefield-2042-beta-plays...

Tack! Fattar dock inte hur det kan vara great news.

Frilansare
Skrivet av Stripe:

Tack! Fattar dock inte hur det kan vara great news.

Haha!

Medlem

Tjena
Ung ”gubbe” 35+ är gärna på och lirar med likasinnade!
Skönt att se att det verkar vara många som har kids att lägga, då känns det inte dumt att behöva springa ifrån slagfältet då och då! 😅
Startskottet går på fredag!
Psn: MaG666

Medlem

Gick smidigt att förinstallera igår - bra tips att göra det idag om ni inte redan har gjort det, kommer nog vara segt imorgon annars....

Medlem

Ska bara få sålt en CS:GO kniv så skaffar jag spelet i brist på annat.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Äntligen dags... hade tagit semester idag, sedan lång tid tillbaka, men blev inkallad på jobbet 🤯. Men nu... vi ses därute 😀.

Inaktiv

Bara för mig det inte går att spela just nu?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Bara för mig det inte går att spela just nu?

Funkar inte för mig heller

Inaktiv
Skrivet av Syrfid:

Funkar inte för mig heller

Kikade runt på Twitter och det är svinmånga som har problem så det är nog bara sitta lugn i en båt.

Medlem

Jag har lyckats spela lite, men det verkar vara 50/50 om saker i menyer funkar och om man får XP

Medlem

Så förbannat trist! Har suttit hela dagen på min tv i vardagsrummet då frugan jobbade uppe vid min ”station” och gamingskärm.
Allt har gått åt helvete i spelet och trodde jag sög pung. Men när jag fick sätta mig vid min riktiga skärm insåg jag att min tv sög pung och inte jag 😂 Och nu fungerar det Inte bara för det.

Glatt positiv över den riktiga känslan. Jävligt roligt och bra utmaning. 😊🤟🏻

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kikade runt på Twitter och det är svinmånga som har problem så det är nog bara sitta lugn i en båt.

Funkade för mig när jag stängde av crossplay.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Aim assist existerar inte för oss på konsol. Och det går ej att stänga av crossplay mot PC. Nja, tycker inte det börjar bra..

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Aim assist existerar inte för oss på konsol. Och det går ej att stänga av crossplay mot PC. Nja, tycker inte det börjar bra..

Jag kunde stänga av det, men fick gå in bland konsolens inställningar (har Xbox).

Fast det hjälpte inte mot serverproblemen.

Medlem
Skrivet av Joel OS:

Jag kunde stänga av det, men fick gå in bland konsolens inställningar (har Xbox).

Fast det hjälpte inte mot serverproblemen.

Lyckas du matchmakea med folk? Förstod det som att stänger man av så spelar man bara med andra som stängt av, vet ej hur många det är..

Medlem

Jag som närmar mig 40, spelar med flera olika, (både tanter & gubbar), i PC communityt "Svenska Gamers". Här fixas det även event lite då och då. Kommer att bli riktigt skoj med nya Portal-läget i BF2042.
Alla välkomna.
PC Discord

Dom har även en Discord inriktad för konsolspelare, men när väl crossplay fungerar som det ska så kan ni även hoppa in på den första.
Konsol Discord

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Aim assist existerar inte för oss på konsol. Och det går ej att stänga av crossplay mot PC. Nja, tycker inte det börjar bra..

Härligt att höra, aim assist I multiplayer är en styggelse som inte borde få finnas, åtminstone inte inom crossplay mellan konsol och PC.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Lyckas du matchmakea med folk? Förstod det som att stänger man av så spelar man bara med andra som stängt av, vet ej hur många det är..

Nej, lyckades varken före eller efter. Kunde bara köra BF Portal modes.

Inaktiv
Skrivet av Ellakk:

Funkade för mig när jag stängde av crossplay.

Jag stängde av crossplay direkt i början så tror inte det var det nödvändigtvis. Servrarna fungerade och gick ner flera gånger till igår kväll :/

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Härligt att höra, aim assist I multiplayer är en styggelse som inte borde få finnas, åtminstone inte inom crossplay mellan konsol och PC.

Om du någonsin tror att konsolspelare har någon fördel alls med aimassist gentemot mus och tangentbord så har du tyvärr inte mycket koll. Ni på PC kommer alltid ha ett övertag. Därav önskar jag att vi kunde välja enbart Xbox/PS crossplay.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag stängde av crossplay direkt i början så tror inte det var det nödvändigtvis. Servrarna fungerade och gick ner flera gånger till igår kväll :/

Okok. Jag började rätt sent så det kanske var en ren tillfällighet att det funkade för mig när jag stängde av 🙂 däremot var det en skakig upplevelse överlag, funkade inte att välja vapen, ingen hitreg i några av matcherna mm, men ändå var det kul så det ger hopp om framtiden, kommer bli ett grymt spel.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Jag kunde spela lite idag FM men fick problem en stund in vid 11

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Lyckas du matchmakea med folk? Förstod det som att stänger man av så spelar man bara med andra som stängt av, vet ej hur många det är..

Lite sent svar här, men det har funkat bra för mig, har inte haft något problem att hitta matcher.

Medlem

Origin: moshpuff
31 årig casual spelare!

Medlem

Origin; ITS4REAL gibbar gärna idag finns på discord 35+ (:

shi
Medlem

Hallå!

Jag köpte spelet på steamrean nu och jag tycker att det är riktigt roligt, det skulle vara ännu roligare att ha någon att spela med!

jag är +35, med småbarn och familjliv och jag försöker dyka in och köra lite efter 2000 om dagarna. Jag finnes på discord/teamspeak/skype eller vad fan som helst.

Skicka ett meddelande eller skriv här i tråden om det finns någon likasinnad!

12
Skriv svar