Jämförande video: vad har ett års försening gjort med Halo Infinite?

Robot
Jämförande video: vad har ett års försening gjort med Halo Infinite?

Gamla ställs mot nya Infinite.

#halo-infinite


Medlem

Ser bra ut. Framför allt ser det jäkligt kul ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ändå imponerande att man lyckats göra det sämre på nästan alla plan. 2021 ser ju ut som ett uppskalat Halo 3.

Medlem

Helt ärligt ser jag inte förbättring, den finns förmodligen där men jag kan inte se det. Man det låter som att dom la mycket fokus på att gör gameplay bättre och det skulle jag anse är viktigare.

Medlem

Aaa massiv förbättring. Märks i John och pilot scenen. Och i själva gameplay. Bravo 343i, ni kommer att få en stor bonus.

Medlem

Ser ut som oled vs lcd xD jag gillar 2020 bättre alla dagar i veckan

Medlem

Ser ut som ett spel


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tycker det påminner lite om Doom 2016. Ser bra och kul ut iaf

Medlem

Ser otroligt föråldrat och fult ut fortfarande. Hur har de inte kunna få till en bättre grafik än såhär med all den extra utvecklingstiden, de ekonomiska resurserna och med så många utvecklare som har jobbat på spelet?

Spelet kanske har andra kvaliteter, men grafiken är sannerligen inte en av dem.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd

Xbox One har nog flaskhalsat det här spelet å det grövsta.

Gameplay ser dock bra ut och Halo-stämningen verkar man ha nailat.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Helt ärligt ser jag inte förbättring, den finns förmodligen där men jag kan inte se det. Man det låter som att dom la mycket fokus på att gör gameplay bättre och det skulle jag anse är viktigare.

Ser knappt heller någon skillnad om jag ska vara ärlig.

Är väl egentligen bara lite finlir och puts jämfört med 2020.

Känns som om vissa hade hoppats på en helt ny grafikmotor typ.

Medlem

Känns som en duktig finputs som inte förstörde optimeringen

Medlem

Denna halo 4 gameplay trailer från 2012 imponerade mer grafiskt för mig än nya Halo...

Medlem

Vet inte vad som har gått fel och om det är för att spelet även ska anpassas till Xbox One men med de resurserna 343 och Microsoft har borde det här flaggskeppet se ännu bättre ut.

Medlem

Körde i 20min, fanns ingen känsla för gunplay så blev att avinstallera, inget mer med det.

Medlem

Tycker nog att denna video är bättre, mer side-by-side så det blir enklare att jämföra


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Som sagt ser ingen jätteskillnad tycker det såg rätt snyggt ut från början också. Spelade lite igår och det var riktigt kul, känns som 343 fått till rätt känsla.

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Ser ut som ett spel

Jag ska ärligt säga att det är inte väldigt ofta jag håller med dina inlägg men när du har rätt har du fan rätt.

Medlem

Med mitt 1060 så är det långt ifrån hur det ser ut för mig, men satan vad kul det är
Riktigt härlig arena shooter känsla.

Har ju en Series X också men den är ju alltid upptagen av ungarna som lirar Fortnite

Medlem
Skrivet av Gaara:

https://www.youtube.com/watch?v=3A785RkGfl0

Denna halo 4 gameplay trailer från 2012 imponerade mer grafiskt för mig än nya Halo...

Tror det är något fel på dina ögon. Men du kanske föredrar 360p texturer m.m.

Inaktiv

Har dykt upp ett gäng previews nu. Tycker spelet ser bra ut med tanke på 120fps. Vad jag hunnit se är testarna mycket positiva. Kan mycket väl bli ännu en succé på kort tid för Xbox.

Medlem

Förstår inte var allt lip om grafiken kommer ifrån. Dels tycker jag det ser bra mycket bättre ut än 2020 och det såg inte dåligt ut från början bortsett från vissa föråldrade texturer och dodgy lighting i vissa scener. Gameplay > grafik oavsett vad och från det jag spelat så har Halo Infinite riktigt tight gameplay jämfört med många mp fps i dagsläget.

Medlem
Skrivet av loerk:

Tror det är något fel på dina ögon. Men du kanske föredrar 360p texturer m.m.

Vad som gör grafik imponerande har inte enbart med högupplösta texturer att göra. Jag tycket stora öppna kala ytor/områden i spel är oerhört fult oavsett hur högupplöst det är. Blanka enkelfärgade ytor ser inte bra ut oavsett hur hur hög upplösning och raytracing de lägger på.

Ja jag föredrar nog 360texturer över en död miljö som inte tilltalar mig alls.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Förstår inte var allt lip om grafiken kommer ifrån. Dels tycker jag det ser bra mycket bättre ut än 2020 och det såg inte dåligt ut från början bortsett från vissa föråldrade texturer och dodgy lighting i vissa scener. Gameplay > grafik oavsett vad och från det jag spelat så har Halo Infinite riktigt tight gameplay jämfört med många mp fps i dagsläget.

Förstår inte heller, ser ju bättre ut än dom allra flesta spelen

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte heller, ser ju bättre ut än dom allra flesta spelen

Från Xbox 360-eran menar du?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Det ser ut som ett Xbox One-spel. Digitial Foundry som är den stora auktoriteten på grafikområdet har också uttalat sig och sagt att förbättringen jämfört med 2020-versionen är högst marginell.

Så med ett års försening för ett jätteprojekt som Halo är för Xbox, så är 2021-versionen i själva verket än ännu större besvikelse rent grafiskt!

Sen att gameplay är viktigare än grafik (självklart är det ju så) och att Halo är übersuperduperfantastiska spel, det har inget med denna diskussion att göra.

Spelet sköts upp ett år pga backlash för att det var fult, att det såg ut som last gen, det är fakta. Och 343 failade igen.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det ser ut som ett Xbox One-spel. Digitial Foundry som är den stora auktoriteten på grafikområdet har också uttalat sig och sagt att förbättringen jämfört med 2020-versionen är högst marginell.

De använder ju ord som "looks great" "feels like Halo" och "Distinctly improved" när de pratar om grafiska förbättringar.
Verkar som att de flesta bara sitter som papegojor och säger att det är fult utan att faktiskt poängtera vad de inte gillar.

Kanske inte är ett true NEXT GEN spel men det mäter sig med t.ex. Metro Exodus som är allt annat än ett fult spel.

Avstängd

Halo infinite ser bra ut, ör väloptimerat och roligt att spela. Allt det där som inte BF2042 är, helt enkelt.

1
Skriv svar