Hideki Kamiya ber om ursäkt för att Scalebound lades ner

Robot
Hideki Kamiya ber om ursäkt för att Scalebound lades ner

"Platinum Games var inte tillräckligt erfarna."

#Platinum-games, #Scalebound


Medlem

Tyckte spelet verkade lite väl ostigt på ett väldigt pinsamt sätt, även om gameplayen verkade ok så ser jag hellre platinum arbeta på något annat och förhoppningsvis kan dom salvagea delar iaf

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Tyckte spelet verkade lite väl ostigt på ett väldigt pinsamt sätt, även om gameplayen verkade ok så ser jag hellre platinum arbeta på något annat och förhoppningsvis kan dom salvagea delar iaf

Den var inte värre än vilken DmC titel som helst.
Blev såld när dom använde The Prodigy som musik i fightingscenen som visade upp.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Avstängd

Varför skulle Microsoft vilja arbeta med en utvecklare igen, som bara kostat pengar och inte kunnat leverera en färdig produkt?

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Varför skulle Microsoft vilja arbeta med en utvecklare igen, som bara kostat pengar och inte kunnat leverera en färdig produkt?

En erkänd utvecklare, sedan så är det väl inte väldigt ovanligt att projekt läggs ner.

Jag kan dock förstå ifall de är lite mer försiktiga ifall de väljer att göra det i så fall, kanske bättre att ha lite rimligare ambitioner.
Nu så har ju Microsoft fått rätt stora muskler inom utveckling också så de kan ju samarbeta och dela med sig av utvecklar resurser på ett bättre sätt.
Perfect Dark verkar ju bli boostat internt på grund av begränsade resurser av ursprungsteamet till exempel.
Det finns väl förhoppningsvis bra struktur att be om hjälp från Xbox studios utvecklarna i stort nu också.

Ett litet problem kan dock vara att de är Japaner, kanske lite svårare med kommunikationen då.
Xbox behöver dock mer samarbete med den marknaden.

Medlem

Jag hoppas att de jobbar ihop igen, men då kanske mer med den inställningen som Microsoft verkar ha till spel idag än de hade för några år sedan. Platinum Games kan verkligen göra fantastiska spel men under sina egna förutsättningar. Deras licensspel var ju inget vidare direkt.


signatur

Ultrazine

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

En erkänd utvecklare, sedan så är det väl inte väldigt ovanligt att projekt läggs ner.

Jag kan dock förstå ifall de är lite mer försiktiga ifall de väljer att göra det i så fall, kanske bättre att ha lite rimligare ambitioner.
Nu så har ju Microsoft fått rätt stora muskler inom utveckling också så de kan ju samarbeta och dela med sig av utvecklar resurser på ett bättre sätt.
Perfect Dark verkar ju bli boostat internt på grund av begränsade resurser av ursprungsteamet till exempel.
Det finns väl förhoppningsvis bra struktur att be om hjälp från Xbox studios utvecklarna i stort nu också.

Ett litet problem kan dock vara att de är Japaner, kanske lite svårare med kommunikationen då.
Xbox behöver dock mer samarbete med den marknaden.

Ja jo, så är det säkert. Jag tänker dock att om jsg gjort en affär med någon som inte levererar (och jag stoppar in massa pengar) för att några år senare säga att de hoppas göra affär med mig igen för att de har massa spännande idéer, då får de fingret oavsett hur jävla kända de är. De har försakat den affärsmässiga relationen. Om jag går in i en ny deal framstår jag som idiot. Om jag inte har några riktigt tunga villkor med förstås.

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Den var inte värre än vilken DmC titel som helst.
Blev såld när dom använde The Prodigy som musik i fightingscenen som visade upp.

Njaa håller inte med, sure att DmC är ostigt, men inte typ eragon filmen ostigt.
Men om allt som krävs är lite bra musik så antar jag att du är lätt imponerad 😂

Tror jag personligen tycker DmC är mer campy än ostigt dock.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=campy
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=cheesy

Medlem

Vad är skillnaden nu mot förr, har de skaffat den "erfarenheten" de saknade eller har de anställt nytt folk med rätt kompetens?

Skribent
Skrivet av normalniklas:

Jag hoppas att de jobbar ihop igen, men då kanske mer med den inställningen som Microsoft verkar ha till spel idag än de hade för några år sedan. Platinum Games kan verkligen göra fantastiska spel men under sina egna förutsättningar. Deras licensspel var ju inget vidare direkt.

Prata inte illa om Transformers Devastation!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Platinum är för övrigt grymma spelutvecklare. Bayonetta och Nier: Automata är fantastiska spel.

1
Skriv svar