Black Friday 2021

Medlem
Skrivet av Winzi:

Svenska Black Friday har alltid varit en blek kopia av originalet, och ju fler år som gått desto mer värdelöst har det blivit. Black Friday är nu Black Week.. en del så långa som 12 dagar, Cyber Monday har hos vissa även det blivit Cyber Week fast det är så lite Cyber över det att det är skrattretande.

Tröttnade helt på alla dessa så kallade reor de senaste åren, det är ingen skillnad från andra så pågå någonting i princip varje vecka under året.

Fortsätt grina medans de av oss som faktiskt är ute efter något köper det till de bästa möjliga priserna Att det jag villhöver kanske dyker upp på en och en annan rea inom 10 år kunde ju knappast vara mer ointressant.

Medlem

Black Friday...ABC - din guide till ett bra köp.

Några tips till alla andra som håller ögonen öppna efter ett "klipp" på BF. Ta reda på vad du är ute efter INNAN. Köp inte saker bara för att det till synes råkar ha en röd prislapp, eller: "men det är ju 39% rea!". Det är DÄR de dåliga affärerna ligger.

Letar du t ex. efter en ny sjysst TV och tänkte hålla ögonen öppna under BF så har du stora möjligheter att göra riktigt bra fynd, men håll koll på vilka modeller som reas ut, och låt aldrig den röda prislappen styra. Som många andra säger så kan man kolla prisjakt/pricerunner för att se det egentliga reapriset genom historiken, eller bara kolla vilken butik som har just den modellen billigare.

Ifall du inte redan vet om just den modellen som har så attraktivt pris verkligen är så bra som marknadsföringen säger, kolla recensioner/reviews! Undrar du mellan vilken som är bäst mellan två olika modeller så finns det ofta bra jämförelser på nätet.
Sist men inte minst, håll lite koll på vilken årsmodell den modellen av något som reas ut, så det inte är en äldre utgående modell. Det behöver inte betyda att det är ett sämre köp i sig, men vissa modellnamn, som t ex. på en iPad låter ofta väldigt lika oavsett vilken årsmodell det är, något som mindre seriösa handlare gärna utnyttjar.

I slutänden spelat det ju ingen roll ifall produkten du köper skulle komma att reas ut med ytterligare några procent på en senare rea. Villhöver du en sak nu så är det ju helt ointressant. Utgå ifrån dina egna behov istället för vad saker råkar kosta för tillfället.

...och ge fan i att överkonsumera bara för att något är billigare, tänk på naturen!

Medlem

30% på målarfärg på Happy Homes, nu jävlar ska det målas!!!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Va? Det var ju riktigt fult. Synd, för 10990 hade jag slagit till direkt. Den går för 11990 på de flesta ställen. Det är ju ett bra pris det också, men jag tycker att det tar emot. 10000 är väl min smärtgräns.

Jag kan tänka mig att det kan ändras från dag till dag. Man vill ju tro att just de bästa erbjudandena kommer på själva fredagen, men det visar sig. Tyckte du TV:n verkade bra så vet du ju söka efter på prisjakt nu, och vilket pris som är ett "slå-till"

Medlem
Skrivet av Ender:

Har "barnens dator" en M.2 plats på moderkortet? Annars spricker det ju. Själv köpte jag en Samsung 870 QVO 2TB - BF21 på Inet. Funderar också på att köpa den på 1 TB till dottern som behöver en nu lagringsdisk...den var också bra pris på!
Samsung 870 QVO 1000GB hos Dustin.

Finns för cirka 200kr billigare på Amazon

https://www.amazon.se/dp/B089QXQ1TV/ref=mp_s_a_1_2?crid=2NE1N...

Skrivet av Roqka:

Varför inte bara skaffa ett privatkonto till Benify?

Förut kostade det en engångskostnad på 10 riksdaler men ser att de har höjt det till hela 29 nu!

Kan man skapa ett konto hos Benify oberoende av sin arbetsgivare och ta del av erbjudanden? Hur då? Jag misstänker att det är sämre erbjudanden än om man går genom sin arbetsgivare i så fall.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

c'est la vie, men tack för tipset!

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Kan man skapa ett konto hos Benify oberoende av sin arbetsgivare och ta del av erbjudanden? Hur då? Jag misstänker att det är sämre erbjudanden än om man går genom sin arbetsgivare i så fall.

Ja, betala 29:- och få ett konto inom någon dag via https://www.benifydealsprivat.se.

Tvivlar på att det är sämre deals. På mitt konto som jag skapade för flera år sen ser jag alla de erbjudanden som nämns i tråden (presentkort till rabatterade priser mm). Själv köpte jag fyra stycken 100 kr presentkort till PSN (77kr/st) för att köpa PS+. Totalen blev då 321 kronor för ett års prenumeration.

Medlem
Skrivet av Ender:

I rättvisans namn handlar det ju inte vad butiken får eller inte får, utan vad du får som kund. Ifall det är en bra TV i den storleken (har ingen koll på LG egentligen) så spelar det ju ingen roll vilken butik som "tjänar" vad, allt handlar ju om vad du får för pengarna mot vad du behöver.

Jepp! Exakt vad jag menar 👌

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Jepp! Exakt vad jag menar 👌

Ah, sorry, jag hade så många negativa kommentarer i ögonen att jag missförstod dig där

Medlem
Skrivet av Winzi:

Svenska Black Friday har alltid varit en blek kopia av originalet, och ju fler år som gått desto mer värdelöst har det blivit. Black Friday är nu Black Week.. en del så långa som 12 dagar, Cyber Monday har hos vissa även det blivit Cyber Week fast det är så lite Cyber över det att det är skrattretande.

Tröttnade helt på alla dessa så kallade reor de senaste åren, det är ingen skillnad från andra så pågå någonting i princip varje vecka under året.

Det enda bra är att det alltid är rea på bredband på black week. Bra timlön att ringa nuvarande operatör och spara 2000 spänm liksom. 🙂

Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag kan rekommendera dig att använda till exempel Benify till att fylla på Playstation-plånboken. De har 23 % just nu. 500 kr går alltså på 385 kr. Ditt PS+ blir ännu billigare

^
+
Aldrig använt mig av, ska försöka lägga det på minnet till nästa gång det beger sig.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skribent
Skrivet av Jallle:
Skrivet av Acherryify:

Jag såg på Benify under erbjudande för black week att man kan få 35% rabatt på Philips gällande hemelektronik & vitvaror. Kan va ett bra tips om man är ute efter en eltandborste.

Med rabatten blir priset på en philips diamondclean 9000, 1625 kr istället för 1790 kr som andra teknikhemsidor erbjuder eller 1760 kr på amazon.

Btw. retar mig smått på att alla butiker inte finns listade för vissa produkter på prisjakt. Det förstör lite av upplevelsen att enkelt kunna jämföra priser. Som exempel köpte jag ett tangentbord för ett halvårsedan där alla utom två välkända teknikhandlare fanns med. Så ibland man får göra lite extra research bara för att säkerställa sig att det är lägsta priset som gäller.

Tack för tips! Ska undersökas mer under eftermiddagen idag

Hittade däremot en badrumsvåg som verkade bra, men den kändes för billig så är skeptisk.
https://www.inet.se/produkt/6609971/amazfit-smart-scale-bf21

Chefredaktör

Köpte Division 2 + Warlords of New York expansionen för 180 kr på Ubisoft store.
"Standard edition" får man för 90 kr.
Har inte kört Division 2, ska bli kul att testa!

Medlem

Jag söker en hyfsad ratt till racingspel. Om någon av er goda människor hittar en sådan får ni gärna tagga mig

Medlem

För den som är fan av Halo och vill fira 20-års jubileet säljer Amazon den limiterade Halo Infinite-utgåvan av Xbox Elite Series 2 Controller för 1999 kr, vilket är 200 kr billigare än vad jag betalade för Dyrt, men ack så fin den är.

Länk: https://www.amazon.se/Elite-Controller-Infinite-Limited-Xbox/...

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

För den som är fan av Halo och vill fira 20-års jubileet säljer Amazon den limiterade Halo Infinite-utgåvan av Xbox Elite Series 2 Controller för 1999 kr, vilket är 200 kr billigare än vad jag betalade för Dyrt, men ack så fin den är.

Länk: https://www.amazon.se/Elite-Controller-Infinite-Limited-Xbox/...

Jäklar vad fin den är. Jag vill nästan köpa den själv och då äger jag varken XBOX eller en bra gaming PC.

Medlem
Medlem
Skrivet av Lokander:

Kan inte stämma, står bara "skaffa ultimate" för 135 kr för mig

edit: antar det bara gäller nya medlemmar, och det erbjudandet är inte kopplat riktigt till black friday, har väl funnits hela året iaf.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Jag söker en hyfsad ratt till racingspel. Om någon av er goda människor hittar en sådan får ni gärna tagga mig

Elgiganten säljer både Logitech G29 och G920 för 1990kr nu.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Kan inte stämma, står bara "skaffa ultimate" för 135 kr för mig

edit: antar det bara gäller nya medlemmar, och det erbjudandet är inte kopplat riktigt till black friday, har väl funnits hela året iaf.

Gäller endast nya medlemmar och bara Game Pass för PC. Inte ultimate. Om du klickar vidare på länken hittar du Game Pass för dator och där står det 3 månader för 10 kr.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Gäller endast nya medlemmar och bara Game Pass för PC. Inte ultimate. Om du klickar vidare på länken hittar du Game Pass för dator och där står det 3 månader för 10 kr.

Det kan inte stämma. Jag har signat upp för 3 månader för 10kr minst 5ggr nu över 2 år.. funkade nu för 10 minuter sedan

Man får däremot inte vara en aktiv betalare som jag förstår.

Medlem

Jag söker en prisvärd gamingstol i bra kvalité.
Har ni sett något bra erbjudande så hojta till! 🙂

Medlem
Medlem
Skrivet av Lokander:

Tack för tipset!
Fick 3 månader PC Gamepass för 10:- Löjligt bra. Får se vilka spel som min dator klarar av nu bara

Medlem
Medlem

Jag slog till på returnal och tales of arise till ps5 hos spelbutiken idag.
Då jag även hade poäng att dra av på priset gjorde att med reapriserna + mina poäng fick jag nästan spelen utan någon kostnad så var en bra black week deal helt klart


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Kan inte stämma, står bara "skaffa ultimate" för 135 kr för mig

edit: antar det bara gäller nya medlemmar, och det erbjudandet är inte kopplat riktigt till black friday, har väl funnits hela året iaf.

Nej, Jag har haft game pass flera gånger och jag betalade 10kr, och har det tills 25e Februari nu.
Är kanske någon bugg där det står en månad.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Bra erbjudande, synd att det inte var ultimate bara


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skriv svar