Half-Life 3 inte under utveckling, då Valve fokuserar på Steam Deck – rykte

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fan.. Vad folk ska vara upprörda över ditten och datten... Outrage outrage.

Om Valve inte vill göra en uppföljare så bör dom inte göra en uppföljare - och om Valve inte vill göra en uppföljare så gör dom inte det. Därför dom är independent och dom har den friheten och den pondusen.

Gör ett jävla spel själv om du vet hur det ska gå till

Det är lite som ifall Marvel bara skulle släppt Infinity war och sedan skippat End game eftersom att End game antagligen inte kommer kunna leva upp till den första filmen.

Det är helt kasst helt enkelt att avsluta mitt i handlingen, vill man inte känna press på sig att släppa uppföljare så ska man såklart inte vara så dum att man lämnar det på cliffhanger som man utlovat att lösa typ ett år senare(episod 3).

Men visst, bryr du dig inte om handlingen i spel så är det väl skit samma antar jag.
Själv så känner jag att till exempel GoT förlora allt värde eftersom att de totalt misslyckades med att knyta ihop säcken.
Inte ens resan dit känns speciellt intressant nu i efterhand faktiskt.

Medlem

Haha rolig notis, läste recensionerna där på dom som lämnat lägsta betyg på user score.
Många såg man klart och tydligt har inte ens spelat utan är sura för att det är VR och några verkade vara missnöjda "Boneworks fans" och klagade på interaktiviteten, men då är nog Boneworks det spelet som innehåller mest också.
Nån hade gett bra betyg men endå 0, kanske tog fel på 10


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Valve har väl mer fokus på steam och hårdvara nuförtiden än spelutveckling.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av B-itta:

Själv önskar jag mig en uppföljare till Half Life Alyx i VR.

Samma här, men jag kan tänka mig ett Alyx spel i first person shooter också, som utspelar sig innan Half-Life Alyx.
Man måste alltså inte spela som Gordon freeman, man kan fortfarande leva sig in i deras universum som en annan karaktär.

Men visst, en fortsättning på Gordons äventyr vill jag också ha så att man får ett avslut på hans story.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Jag förutspår Half Life: Larry som nästa VR-spel från Valve.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag förutspår Half Life: Larry som nästa VR-spel från Valve.

Hade du sagt Barney så hade jag nog vart med dig

12
Skriv svar