TV serier du har slutat titta på.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sjukt osugen att börja titta vidare på Handmaids Tales fjärde säsong, när man redan vet att en femte är spikad.

Hoppade över halva säsongen, men provade att se och sen såg jag ändå klart (minus nämnda start). Ändå intressantare än säsong 3 tycker jag. Tveksamt hur jag gör med säsong 5 när den kommer - kan mycket väl vara så att jag låter den vara och låter fantasin vandra fritt istället

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

Jag kollade igenom alla 15 säsonger i våras för att bli klar med den och kunna gå vidare. Håller med dig om att serien var bäst i början innan man hade sett samma uppbyggnad 100 gånger. På riktigt vet jag inte hur många gånger som Sam och Dean har blivit slängda genom ett rum eller upptryckta mot en vägg av ett spöke/demon/ängel eller vad det var i det avsnittet
Men sen fanns ju alltid dom där fantastiska avsnitten emellanåt. Gillar dom som är lite mindre seriösa mest.

Har alla 15 säsonger på DVD men ska försöka höra efter om vi kan titta klart på de 2 sista säsongerna snart, eftersom vi brukar titta på det tillsammans. Men det är skönt att de äntligen har slutat med den serien.
Själv så tycker jag väldigt mycket om slutet på säsong 5 eftersom de hade lyckats knyta samman allt som hände i de tidigare säsongerna väldigt bra och det kändes för mig att det inte behövdes något mer efter det.

Sen tycker jag att det var väldigt synd att de gjorde Lilith så ond när hon var med.
Jag visste ju ingenting om henne när hon var med men jag ville ju veta mer så jag googlade fram lite information som gjorde att jag kände att hon är ju inte ens ond.

Hon finns inte med i bibeln men hon omnämns i det som har valts att det inte ska vara med i bibeln när bibeln sattes ihop.
I det jag googlade fram så står det att det egentligen var hon och Adam som var de första människorna som Gud skapade, men när Adam ville att hon skulle vara under honom så vägrade hon och då förvisade Gud henne så att hon blev en demon och istället skapade Gud Eva från ett av Adams revben så att han skulle få någon som var under honom (lydde honom)

Så av det så tycker ju jag att Lilith var den första feministen och den som enligt mig var mycket godare än både Gud och Adam i den situationen.
Därför tycker jag att det var väldigt synd att de gjorde henne så ond i Supernatural.
Inte för att jag är religös men hade jag fått chansen att skapa en egen religion så hade jag valt Lilith som gudinna.

Medlem

Ser att många gav upp Walking dead efter säsong 7-8. Jag följer det fortfarande slaviskt och med stort nöje.
Kan rekommendera att ge det en ny chans. Säsong 8 är seriens lågvattenmärke, sen bytte de showrunner till Angela Kang fr.o.m säsong 9 och kvaliten höjdes rejält. Storyn med "Whisperers" som börjar i säsong 9 är ju den coolaste i hela serien.

Medlem

Fear the Walking Dead höll sig till den intressanta premissen om samhällets förfall i ungefär två avsnitt. Kollade en och en halv säsong innan jag gav upp. Tröttnade aldrig på huvudserien och köper fortfarande varje säsong men la helt ner att kolla på TV-serier så har inte direkt kollat på någonting efter säsong 6.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Har alla 15 säsonger på DVD men ska försöka höra efter om vi kan titta klart på de 2 sista säsongerna snart, eftersom vi brukar titta på det tillsammans. Men det är skönt att de äntligen har slutat med den serien.
Själv så tycker jag väldigt mycket om slutet på säsong 5 eftersom de hade lyckats knyta samman allt som hände i de tidigare säsongerna väldigt bra och det kändes för mig att det inte behövdes något mer efter det.

Sen tycker jag att det var väldigt synd att de gjorde Lilith så ond när hon var med.
Jag visste ju ingenting om henne när hon var med men jag ville ju veta mer så jag googlade fram lite information som gjorde att jag kände att hon är ju inte ens ond.

Hon finns inte med i bibeln men hon omnämns i det som har valts att det inte ska vara med i bibeln när bibeln sattes ihop.
I det jag googlade fram så står det att det egentligen var hon och Adam som var de första människorna som Gud skapade, men när Adam ville att hon skulle vara under honom så vägrade hon och då förvisade Gud henne så att hon blev en demon och istället skapade Gud Eva från ett av Adams revben så att han skulle få någon som var under honom (lydde honom)

Så av det så tycker ju jag att Lilith var den första feministen och den som enligt mig var mycket godare än både Gud och Adam i den situationen.
Därför tycker jag att det var väldigt synd att de gjorde henne så ond i Supernatural.
Inte för att jag är religös men hade jag fått chansen att skapa en egen religion så hade jag valt Lilith som gudinna.

Vad var det som hände i slutet av säsong 5? Kommer inte ihåg alla.

Ja Lilith hade nog inte varit en sämre skapare än Chuck/gud. Avskyr honom i dom senare säsongerna. Så sjukt självgod.

Sen känner jag mig inte nöjd med slutet av serien. Jag vet inte exakt vad det är men det är något som inte känns bra. Och jag vet inte om det är handlingen eller att en serie som jag följt nästan halva mitt liv till sist tog slut.


signatur

PSN: MrOakenborn

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hanzo:

Game of Thrones.

Har bara sett till sista delen i säsong 4-5 där The mountain gör något otrevlig i en duel.

Slutade se på grund av att jag ville att serien skulle bli klar. Serien är skibra. Men sen har jag hört att resterande säsonger inte håller samma mått. Har tvekat på om jag ville se resten.

Låter som ett bra ställe att avsluta. Det är nästan skrämmande hur stor kvalitetsskillnad det är på senare säsonger mot de första. Som någon skrev förekommer det enstaka bra avsnitt efter säs 4, men då rör det sig mer eller mindre uteslutande om avsnitt som är sevärda för att de bjuder på stora visuella set pieces i form av slag - manusmässigt är det bara en enda lång pina. Mitt råd är att läsa böckerna istället - men då kommer du ju förstås inte heller fram till slutet...

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

Vad var det som hände i slutet av säsong 5? Kommer inte ihåg alla.

Ja Lilith hade nog inte varit en sämre skapare än Chuck/gud. Avskyr honom i dom senare säsongerna. Så sjukt självgod.

Sen känner jag mig inte nöjd med slutet av serien. Jag vet inte exakt vad det är men det är något som inte känns bra. Och jag vet inte om det är handlingen eller att en serie som jag följt nästan halva mitt liv till sist tog slut.

Ska försöka att skriva så att jag inte spoilar för mycket för de som vill se serien.

I säsong 5 vet man varför den gulögda demonen gjorde som han gjorde och hur allt som hände i säsong 1 till fem hänger ihop för att befria (du vet vem)
I sista avsnittet så börjar Chuck med att berätta historien om bröderna Winchester och sen handlar det om hur de ska stoppa Lucifer en gång för alla.
Slutar lite sorgligt för en av bröderna (säger inte vem) medan den andra fick det liv han ville ha, men tyckte ändå att det skulle ha varit ett bra avslut. Gillar när det blir att man bara kan gissa vad som händer sen.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Hade Supernatural som en serie som jag verkligen gillade, men sen kom säsong 6 och jag tyckte inte alls att den var lika bra längre.
Det blev bara värre och värre, men säsong 13 var hyfsat bra igen. Nu försöker jag se klart på säsong 14 så att man senare kan se klart på sista säsongen men just nu känns det som det bara är jag som är motiverad att fortsätta se den här hemma och det kan ju vara förståligt, för det är en serie som skulle ha slutat för länge länge sedan.

Jag har försökt se Supernatural. Jag har gett den åtta avsnitt, men jag tror inte att det kommer bli fler.

Jag kan förlåta seriens usla CGI, den första säsongen är från 2005 trots allt. Det jag inte kan med är att allt bara ångar av ostighet. Alla bara öppnar upp sig totalt för två främlingar som pratar (vad de borde uppfatta som) knasigheter. Klyschor. Obskyra ledtrådar till diverse konstigheter bara kastar sig framför bröderna. Klyschor. Långsökta gissningar visar sig varje gång vara helt korrekta (eller åtminstone nära nog). Och alla slagsmålsscener där seriens huvudpersoner är inblandade är helt befriade från all form av spänning, då det är uppenbart att de enligt grundläggande TV-serie logik är odödliga. Nämnde jag klyschor?

Gillar det grundläggande konceptet, då vandringssägner och liknande intresserar mig, men det här blir bara för ostigt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Absolut allt. Har helt slutat titta på skiten. Befriande som fan.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Jag är inte direkt en serieperson så jag börjar att se väldigt få TV-serier och avslutar ännu färre. Det finns så mycket som intresserar mig i underhållningsväg; serier, filmer, böcker och framförallt spel att jag inte anser mig ha tid att ägna på saker jag inte fastnar för direkt. Att bli rekommenderad en serie för att se att det redan finns nio säsonger om 20+ avsnitt stycket ger mig mest magsår, precis som att "komma ikapp" med en serie som inte har ett slut i sikte.

Hursomhaver, sambon är precis tvärtom och serier är hennes föredragna syssla av ovan så jag har blivit indragen och påbörjat flera. Kommer här endast att dra upp de jag faktiskt vid något tillfälle tyckt om och ville fortsätta med men av olika anledningar lät bli:

*The Walking Dead - älskade den första säsongen, gillade den andra, blev less under den tredje och har därefter inte sett mer. Jag gillade mystiken i början av serien; var hade viruset uppstått, hur var spridningen i andra delar av världen o.s.v? Vill minnas att de kom till CDC i slutet av den första säsongen och kom i radiokontakt med en fransman (kan minnas detta helt fel dock) och diskuterade just detta för att kort därefter släppa den här delen av handlingen direkt. En väldigt bra skräckserie blev därefter en halvtaskig dramaserie där zombierna och världens undergång mest blev en bakgrund. Sambon har fortsatt se, åtminstone till säsong nio, samt den därade spin-off-serien, så jag har sprungit förbi TVn då och då men det känns som att alla säsonger efter den andra följer samma mönster: Rick & Co tar sig till ett etablerat samhälle. Rick & Co kommer på kant med de styrande av nyss nämnda samhälle. Rick & Co har ihjäl de styrande av samhället. Rick & Co lämnar samhället bakom sig. Rinse and repeat!

*Game of Thrones - såg de första två säsongerna. Gillade verkligen dem men då jag hade läst alla då släppta böcker i A Song of Ice and Fire-serien som den baserades på och jag upptäckte i den tredje säsongen att karaktärer började göra saker jag inte kunde dra mig till minnes slutade jag att se den då jag istället ville läsa böckerna först. Såhär med facit i hand var det nog fel val då gubbfan inte verkar ha några intentioner alls att avsluta dem. Till råga på allt har man givetvis fått slutet spoilat, kan bara hoppas att anledningen till den långsamma utgivningstakten av böckerna är att George R.R. Martin tagit del av den fräna kritik som slutet av serien fått och nu vill säkerställa att böckerna slutar på ett betydligt mer tillfredsställande vis

*Supernatural - den tar ju aldrig slut. Såg t.o.m. säsong 13 eller så innan jag bara slutade mellan två säsonger och därefter inte har återupptagit den.

*The Strain - fruktansvärt underskattad serie med ett riktigt intressant koncept i mitt tycke. Slutade nog efter den näst sista säsongen dock då jag även här kom ifrån den och det bara rann ut i sanden.

*The Witcher - sambon gillade inte den direkt och vid den här tidpunkten i livet har jag hunnit med två knattar och har än mindre tid än tidigare att lägga på serier. Eftersom jag inte är ett fan av att se på serier själv blev det inte att jag fortsatte efter att hon hoppat av efter halva den första säsongen.

*Scrubs - hade samtliga nio (tror jag att det var) säsonger på DVD som liten knatte. Såg de första sju om och om och om och om och om igen men när de sedan lämnade Sacred Heart-sjukhuset kunde jag bara inte fortsätta. Har än i dag inte sett slut på den och kastade DVD-samlingen med de oöppnade sista säsongerna vid en flytt. Precis som med How I Met Your Mother (som jag dock avslutade!) blev en rolig och avslappnad komediserie en halvtaskig dramaserie i slutet när den ville växa upp. Svårt att ta JD, Turk och Todd seriöst efter allt de pysslat med tidigare...

*Som bubblare lägger jag ständigt pågående animerade serier. Min DVD-samling innehöll även 15 säsonger Simpsons, tio-tolv säsonger South Park, en massa American Dad, Family Guy, Archer och Futurama. Av dessa har jag endast sett "klart" Archer och Futurama. Fram till för en tre-fyra år sedan försökte jag hålla mig uppdaterad och varje vecka se de nya avsnitten men nu har jag helt tappat det. Tycker fortfarande att de är ruskigt roliga men kan bara inte förmå mig att hålla koll på schemat och när de släpps och var de streamas och den biten längre.

Säkerligen många jag missat eller glömt bort men dessa är de jag först kommer att tänka på och som jag ändå alltid kände att jag ämnade avsluta.

Medlem

1. Heroes pga att gänget jag såg den med splittrades.
2. Sons of Anarchy för att jag och frugan tröttnade ett avsnitt in på sista säsongen. Tänkte kolla klart någon gång. Men det har gått 4 år så får se när det blir.
3. Breaking bad då jag inte riktigt kommit in i den. Sett tre-fyra avsnitt.
Daredevil säsong 3, kändes förutsägbart och segt.
4. Arrow efter ett avsnitt...
5. Flash efter två eller tre säsonger.

Inaktiv

Oj, för många att lista.
Blir mer och mer kräsen med åldern.
Stör mig mer och mer på saker som lågbudget cgi, krystad dialog, ologiska beslut från karaktärer, overkliga saker (i förhållande till världen det utspelar sig i).
DC serierna verkar alla lida av detta. Har inte kunnat titta på någon av deras serier utan att känna irritation.

Tycker som många andra att Walking Dead blev för mycket repetition.
Westworld förlorade mystiken efter första säsongen.
Supernatural spårade totalt efter säsong 7 eller va det var. Allt var world ending hela tiden och allt som hände förlorade vikt.

Medlem

Nästan allt jag någonsin tittat på har jag slutat med före avslut. Det har blivit för repetitivt eller så har annat kommit i vägen, men jag kan ta ett par exempel.

Walking Dead är ett exempel som många andra tagit upp. I och med en flytt glömde jag bort var jag var och jag orkade inte leta mig tillbaka. Nånstans efter Terminus var det i alla fall.

Altered Carbon såg jag första säsongen, tog ett uppehåll då jag ville sträck-kolla flera säsonger men såg sen att serien lades ned efter säsong 2 och tappade suget.

Game of Thrones. Såg några enstaka avsnitt, jag fattade aldrig grejen.

Firefly. Jag såg nog inte alla avsnitt, jag visste från början att serien var nedlagd och ville inte bygga på en eventuell besvikelse så att säga.

One Piece. Den undertextande gruppen jag följde lade ned, andra grupper hade andra termer och jag var redan lite mätt på det så jag lade av. Har försökt ta igen det på sistone men det går segt, jag har över 300 osedda avsnitt.

Medlem

Yellowstone och Midnight Mass är jag spekulant på att ge upp, trots att jag bara har några få avsnitt kvar av respektive serie. Tycker inte att någon av dem är superbra, Midnight Mass är snarare bra medioker.

Avstängd
Skrivet av Runner55:

Nästan allt jag någonsin tittat på har jag slutat med före avslut. Det har blivit för repetitivt eller så har annat kommit i vägen, men jag kan ta ett par exempel.

Walking Dead är ett exempel som många andra tagit upp. I och med en flytt glömde jag bort var jag var och jag orkade inte leta mig tillbaka. Nånstans efter Terminus var det i alla fall.

Altered Carbon såg jag första säsongen, tog ett uppehåll då jag ville sträck-kolla flera säsonger men såg sen att serien lades ned efter säsong 2 och tappade suget.

Game of Thrones. Såg några enstaka avsnitt, jag fattade aldrig grejen.

Firefly. Jag såg nog inte alla avsnitt, jag visste från början att serien var nedlagd och ville inte bygga på en eventuell besvikelse så att säga.

One Piece. Den undertextande gruppen jag följde lade ned, andra grupper hade andra termer och jag var redan lite mätt på det så jag lade av. Har försökt ta igen det på sistone men det går segt, jag har över 300 osedda avsnitt.

Du nämner några väldigt populära och omtyckta serier. Får man fråga vad du tycker är riktigt bra så man kan få en hum om vad som är ”bra skit” i dina ögon?

Medlem

- Fringe. Köpte bara en säsong, gillade den inte och tröttnade.

- Heroes, första säsongen kvar ok, men urartade det fort.

- Gillar TWD, men efter att de löst problemet med Neegan och fått lite stabilitet i omgivningen så tycker jag att det räcker. Kanske kollar sista säsongen i framtiden.

- CSI Cyber, klarade av 2-3 avsnitt. Har jobbat med IT Forensics - och Jisses...NEEEEXT!!!

- Silicon Valley, har slutat titta, men inte frivilligt. Går inte att köpa säsong 6 på DVD och vet inte vart den finns att streama.

Medlem
Skrivet av Fumifizz:

Du nämner några väldigt populära och omtyckta serier. Får man fråga vad du tycker är riktigt bra så man kan få en hum om vad som är ”bra skit” i dina ögon?

Jag har svårt att komma ihåg något som jag sett i hyfsad närtid, långtidsminnet är lite sådär. Jag har fått ta lite hjälp av Netflix och märker att jag har faktiskt sett klart en del ändå. Förr tankade jag mycket, men det var bl.a. det som Walking Dead föll på när jag förlorade min playlist, så jag slutade med det.

Castlevania. Jag gillar både spelserien och vampyrtemat, så serien har mycket gratis hos mig redan där.

Breaking Bad. Nog den enda serien jag sett två gånger. En story med en väldig bredd som, enligt mig, känns som att den skulle kunna ha hänt på riktigt.

Narcos. Jag rycktes verkligen med i denna serie som är baserad på verkliga händelser. Varenda karaktär är intressant på sitt sätt. (Narcos Mexico hoppade jag av).

Better Call Saul. Jag minns inte så mycket av serien, lite seg är den allt.

Making a Murderer. Ren dokumentär som beskriver ett pågående rättsfall i USA. Intressant men lite läskigt att se hur åklagarsidan tycks kunna vrida på saker och ting i det här fallet.

Tiger King. Håller på med denna än så länge.

The Queens Gambit. Intressant story om hur en tjej går från att vara fosterhemsplacerad till internationellt känd (i shackkretsar) under 50- och 60-talets USA.

Squid game. Faktiskt inte så värst bra, men jag ville se hur det slutade och avsnitten var inte så många. Hörde talas om serien genom att skolans rektor skickade ett mejl till alla vårdnadshavare och nämnde den, haha.

Black Mirror. Jag tycker att serien visar intressanta teorier om hur man inte vill att det ska se ut i framtiden, men skulle kunna. Fristående avsnitt passar när man vill se något kortare än en långfilm. Jag inser medans jag skriver att tre nya avsnitt har släppts sedan jag tittade senast.

Ash vs Evil Dead - trodde att jag hade sett allt men det verkar inte så. Den har nog bara fallit i glömska.

Stranger Things. Hela serien fullständigt osar 80-tal, min favoritperiod. Ett plus att Winona Ryder är med eftersom jag känner igen henne från filmer från just 80-talet. Introt ger mig fortfarande rysningar för det är så bra! Grym story också, men svår att förklara på ett bra sätt utan att spoila.

The People vs O.J. Simpson. Jag kände inte till så mycket om fallet innan jag såg serien. En hel del detaljer gås igenom och nu när jag sett serien så tycker jag att...

det är helt sjukt att han friades. Det är ju så glasklart att det var han, men istället kommer han undan med stundtals jättemärkliga uttalanden som "I do what I do" när han ska redogöra vad han gjort...

Avstängd
Skrivet av Runner55:

Jag har svårt att komma ihåg något som jag sett i hyfsad närtid, långtidsminnet är lite sådär. Jag har fått ta lite hjälp av Netflix och märker att jag har faktiskt sett klart en del ändå. Förr tankade jag mycket, men det var bl.a. det som Walking Dead föll på när jag förlorade min playlist, så jag slutade med det.

Castlevania. Jag gillar både spelserien och vampyrtemat, så serien har mycket gratis hos mig redan där.

Breaking Bad. Nog den enda serien jag sett två gånger. En story med en väldig bredd som, enligt mig, känns som att den skulle kunna ha hänt på riktigt.

Narcos. Jag rycktes verkligen med i denna serie som är baserad på verkliga händelser. Varenda karaktär är intressant på sitt sätt. (Narcos Mexico hoppade jag av).

Better Call Saul. Jag minns inte så mycket av serien, lite seg är den allt.

Making a Murderer. Ren dokumentär som beskriver ett pågående rättsfall i USA. Intressant men lite läskigt att se hur åklagarsidan tycks kunna vrida på saker och ting i det här fallet.

Tiger King. Håller på med denna än så länge.

The Queens Gambit. Intressant story om hur en tjej går från att vara fosterhemsplacerad till internationellt känd (i shackkretsar) under 50- och 60-talets USA.

Squid game. Faktiskt inte så värst bra, men jag ville se hur det slutade och avsnitten var inte så många. Hörde talas om serien genom att skolans rektor skickade ett mejl till alla vårdnadshavare och nämnde den, haha.

Black Mirror. Jag tycker att serien visar intressanta teorier om hur man inte vill att det ska se ut i framtiden, men skulle kunna. Fristående avsnitt passar när man vill se något kortare än en långfilm. Jag inser medans jag skriver att tre nya avsnitt har släppts sedan jag tittade senast.

Ash vs Evil Dead - trodde att jag hade sett allt men det verkar inte så. Den har nog bara fallit i glömska.

Stranger Things. Hela serien fullständigt osar 80-tal, min favoritperiod. Ett plus att Winona Ryder är med eftersom jag känner igen henne från filmer från just 80-talet. Introt ger mig fortfarande rysningar för det är så bra! Grym story också, men svår att förklara på ett bra sätt utan att spoila.

The People vs O.J. Simpson. Jag kände inte till så mycket om fallet innan jag såg serien. En hel del detaljer gås igenom och nu när jag sett serien så tycker jag att...

det är helt sjukt att han friades. Det är ju så glasklart att det var han, men istället kommer han undan med stundtals jättemärkliga uttalanden som "I do what I do" när han ska redogöra vad han gjort...

Det blev en del exempel på serier du inte tyckte om på frågan vad du tyckte var ”bra skit”.
Väldigt intressant

Medlem

Jag säger samma som många andra.
Supernatural.

Första 5 säsongerna var fantastiska men sen gick det sakta utför. Och med en miljard säsonger så blev tappet tillslut rätt rejält.
Det förutsägbara käbblet mellan bröderna.
Återupprepandet av hur strider var.
Den ibland lite tankga budgeten. Etc.
Såg fram till ... tredje sista säsongen? Men frun såg klart den så halv hängde med lite ändå. Och så såg jag typ de sista 3 avsnitten.

Heroes gav jag upp på med back in the days.
ÄLSKADE säsong ett. Fy fan vad bra.
Men vet inte vad som gick snett sen. Såg säsong 2 som väl slaktades pga strejken.
Men sen blev säsong 3 rätt tråkig med.

Gav även upp på Netflix Marvelserier. Gillade Daredevil s1 och 2, Jessic Jones 1 och Punisher. Men sen gick det utför

Medlem
Skrivet av Dajjken:

Dexter. Slutade kolla någonstans i S3(har hänt två gånger). Vet inte varför egentligen, tyckte inte serien var dålig.

Ooh s4 är ju riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Fumifizz:

Det blev en del exempel på serier du inte tyckte om på frågan vad du tyckte var ”bra skit”.
Väldigt intressant

Jag tänkte att jag inkluderar de jag tyckte om nog mycket för att se färdigt. Men om jag ska toppa så blir det väl Breaking Bad, Making a Murderer och Narcos.

Medlem
Skrivet av Runner55:

Jag tänkte att jag inkluderar de jag tyckte om nog mycket för att se färdigt. Men om jag ska toppa så blir det väl Breaking Bad, Making a Murderer och Narcos.

Tror du skulle gilla serien Evil Genius på Netflix.

Medlem

The walking dead, var intressant till en början sen tappade den fokus tyvärr. Har istället börjat titta på arkiv x igen och parallellt The haunting of bly manor. Båda är bra på olika sätt, men arkiv x lirar i en annan klass, satt ju liksom ny standard för serier när det kom, bara introt är nostalgi!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

TWD - Slutade kolla säsong 6 avsnitt 1 ni som vet ni vet.

The Pacific - Blek kopia till mästeverket BoB, man känner inget för karaktärerna där, så varför ska jag titta?

True detectives - Klarade av två avsnitt av att titta på när Matthew Mcconaughey är cool när han sitter och röker och dricker öl.

Narcos - Inte tittat efter säsong 2


signatur

IDKFA

Medlem

Den jag kommer på främst är Lost. Där rekommenderar jag folk att se säsong 1-2 och sedan skita i resten. De förstör totalt hela upplägget och allting blir rent ut sagt skit. Jag tror inte jag sett någon annan serie haverera så totalt och bara pissa på tittarna.

Medlem

Likt många andra så är det The Walking Dead som jag minns att jag lagt ned. Det var min "guilty pleasure" helt klart, ostigt, skådespeleri under all kritik, manus och story mestadels urusla, utdraget. Men kunde inte sluta kolla, det var ändå ganska mysigt ibland och jag var så långt inne att jag kände att jag lika gärna kunde fortsätta.

Men lade ner den till slut, minns inte vilken säsong, tror det var 8 eller 9? När

Rick blir bortförd i någon helikopter.

Ibland blir jag sugen på att börja kolla på skiten igen(fast ändå inte), vem vet, någon dag kanske när dom avslutat serien.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Tror du skulle gilla serien Evil Genius på Netflix.

Tack för tipset, det ska jag kolla in!

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag har också börjat kolla Arkiv X från början! Är i slutet av säsong 2, och ser man förbi det faktum att det är en gammal serie (märks ju på effekter osv) så gillar jag det skarpt.

Jag har aldrig sett serien innan förutom något avsnitt som liten som skrämde skiten ur mig, har fortfarande minnesbilder i hjärnan likt ett ärr!

Arkiv X håller jag fortfarande som min absoluta favoritserie. Jag följde de första sex-sju säsongerna när de gick, sedan ser jag om hela serien ibland med jämna mellanrum. De två sista säsongerna är inte så bra, men säsong ett till sex är bland det bästa som gjorts i tv-väg.

Medlem

Peacemaker

Så många som verkar gilla den serien men jag orkar bara inte se mer. Den bjuder på ett skratt här o var men i överlag känns det som de försöker på tok för mycket, hälften av skämten i helt fel läge och det mesta inte ens roligt.

Känns som de försöker göra något i stil med Deadpool fast saknar den talangen.

4 avsnitt fick det bli och det var mer än tillräckligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag har också börjat kolla Arkiv X från början! Är i slutet av säsong 2, och ser man förbi det faktum att det är en gammal serie (märks ju på effekter osv) så gillar jag det skarpt.

Jag har aldrig sett serien innan förutom något avsnitt som liten som skrämde skiten ur mig, har fortfarande minnesbilder i hjärnan likt ett ärr!

Garanterat varulvsavsnittet (?), höll på skita på mig själv.

Skriv svar