Splinter Cell-remake har utannonserats
Det här kan bli bra!
Jepp det kan det.
Det här kan bli bra!
Jepp det kan det.
Kan det det?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Oh well, en remake skulle ju lösa de flestas problem med en eventuell ändring av hela upplägget, öppen värld, radiotorn att öppna, tvingade combatsekvenser etc.. men det hade ju varit lite roligt med en ny story förstås.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Kan det det?
Kanske
Jag har inga problem med remakes men ser inte varför det behövs till Splinter Cell. Börja faktiskt att köra genom de igen för någon vecka sedan. Grafiken håller fortfarande. Visst man får in i lite .ini filer för att fixa upplösningen. Men i övrigt flyter spelet på hur bra som helst.
Men det kanske hjälper Ubisoft att se vad som gjorde de gamla Tom Clancy spelen bra så dom kan förstå varför deras senaste spel har varit rent skräp.
Hade personligen sett att de hellre tagit Chaos Theory då det är seriens absoluta höjdpunkt. Sen hoppas jag de kommer lägga in merchs vs. spy oavsett vilket spel de väljer. Det är nämligen det absolut roligaste asymetriska multiplayer-läge jag spelat!
"Writer and Fighter"
Låter mest som att någon internt tjatat hål i huvudet på ledningen och de säger typ:
"Okej, visst. Men det MÅSTE ge minst 200% av utvecklingskostnaderna i vinst och det MÅSTE träffa ett snävt release-fönster vi bestämmer. Så inga kreativa utsvävningar utan kör på säkra kort, annars jävlar!"
Viam inveniam aut faciam
Tack snälla för att det fortfarande kommer vara linjära, omspelbara banor!
Eller hur!
Jag kan verkligen älska linjära banor ibland, det är så skönt att bara följa vägen och skjuta på allt som kommer i ens väg
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Sålänge de inte rör ljudfilerna tror jag det här kommer bli fantastiskt, Michael Ironside ÄR Sam Fischer! Hoppas de gör Pandora Tomorrow, Chaos Theory och Double Agent också, resten kan de låta ruttna. Ska bli kul att se hur de tar sig an ljussättningen..
Det är nog därför det tagit så lång tid, de ville vänta tills Raytracing är gångbart
Personligen så hade jag nog helst sett reboot, tveksamt ifall speldesignen håller idag.
Är också lite less på när spel utannonseras så tidigt, vi vet ju hur det gick med till exempel Beyond good and evil 2: /
Personligen så hade jag nog helst sett reboot, tveksamt ifall speldesignen håller idag.
Nej, det vill man ju verkligen inte ha, speciellt inte av Ubisoft.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Är också lite less på när spel utannonseras så tidigt, vi vet ju hur det gick med till exempel Beyond good and evil 2: /
+1.
Äee vem har bett om detta egentligen, en stor majoritet skulle väl hellre vilja se en ny uppföljare i serien istället?
Spelet blev ju stort för att det var spelmekaniskt nytt och annorlunda när det kom, något som inte längre gäller idag.
Jag är bara glad jag får något överhuvudtaget. Är desperat efter att få spela ett modernt Splinter Cell oavsett om det är ett nytt spel i serien eller en remaster.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Det var inte så värst munter ton i den här tråden, men jag är försiktigt positiv till en remake av Splinter Cell. Ett av mina favoritspel på den tiden och jag ser fram emot att testa det i modern tappning.
Om nu någon bara ville göra remakes av Monolith's spel...
Jätteintressant information.
Ubisoft? Med deras NFT? Glöm det. De kan köra upp spelen deras långt upp i r*va.
NFT?
Memento Mori
Det var inte så värst munter ton i den här tråden, men jag är försiktigt positiv till en remake av Splinter Cell. Ett av mina favoritspel på den tiden och jag ser fram emot att testa det i modern tappning.
Om nu någon bara ville göra remakes av Monolith's spel...
Det hade varit otroligt mycket bättre om de bara gjort ett nytt spel än strypa kreativiteten genom att planka ett 19 år gammalt spel (och där kände jag mig plötsligt jättegammal).
Viam inveniam aut faciam
Det hade varit otroligt mycket bättre om de bara gjort ett nytt spel än strypa kreativiteten genom att planka ett 19 år gammalt spel (och där kände jag mig plötsligt jättegammal).
Kreativitet? Ubisoft? De är mästare på att upprepa samma sak, därför kan en remake från dem bli bra.
Jätteintressant information.
Kreativitet? Ubisoft?
Därav att det blev en remake, uppenbarligen.
Splinter Cell är väl knappast det svåraste spelet att reboota heller. De behöver bara ta mörker-masturberandet från de tidiga spelen och svänga det ihop med en fräsig nutida agenthistoria, som vilken dussinförfattare som helst inom genren kan trolla fram.
Lite nya gadgets också, för sakens skull.
Viam inveniam aut faciam
Därav att det blev en remake, uppenbarligen.
Splinter Cell är väl knappast det svåraste spelet att reboota heller. De behöver bara ta mörker-masturberandet från de tidiga spelen och svänga det ihop med en fräsig nutida agenthistoria, som vilken dussinförfattare som helst inom genren kan trolla fram.
Lite nya gadgets också, för sakens skull.
Det gick hastigt utför redan efter de tre första spelen och det är väl sisådär 10 8 år sedan de släppte ett Splinter Cell, så uppenbarligen mycket svårt.
Jätteintressant information.