Lyckats boka en PS5 bundle, önskar lite råd om Returnal och Demon´s souls

Medlem
Lyckats boka en PS5 bundle, önskar lite råd om Returnal och Demon´s souls

Bokade en PS5-bundle med Returnal som jag ska åka och hämta imorgon. Först var jag lite tveksam eftersom jag egentligen inte hade tänkt köpa Returnal men det ser OK ut så får ge det en chans. Bokade även nya Ratchet & Clank till sonen (och mig, klarade förra spelet på PS4). Plus att det kommer bli en bra julklapp också till hela familjen.

Sitter även och funderar på Demon´s souls när jag ändå åker in till butiken. Det finns på rea för 549:- Jag älskade Dark souls 1 och 2 (spelat hundratals timmar) samt Blood Borne men har inte klarat 3:an ännu. Vad jag förstår det som är Demon´s souls otroligt snyggt men det är ändå ett "gammalt" spel? Dvs inget är ändrat i form av AI osv? Hur är det jämfört med Dark Souls? Sitter i valet och kvalet om jag ska plocka upp det.

Eftersom jag "måste" köpa det så undrar jag lite hur Returnal är? Är det riktigt bra och jag fastnar för det kan jag lika gärna vänta med Demons souls. Jag gillar roguelikes (som Binding of Isaac). Är det som ett spel där man gör olika "runs" och bygger en ny "build" varje gång? Sen har jag läst om att det är på gränsen till frustrerande jobbigt eftersom det kan gå timmar mellan sparpunkterna, stämmer det? Det jag gillar med Binding of Isaac är att det är lagom långt varje gång, 30-60 min.

Tacksam för input

Skrivet av Flower Knight:

Bokade en PS5-bundle med Returnal som jag ska åka och hämta imorgon. Först var jag lite tveksam eftersom jag egentligen inte hade tänkt köpa Returnal men det ser OK ut så får ge det en chans. Bokade även nya Ratchet & Clank till sonen (och mig, klarade förra spelet på PS4). Plus att det kommer bli en bra julklapp också till hela familjen.

Sitter även och funderar på Demon´s souls när jag ändå åker in till butiken. Det finns på rea för 549:- Jag älskade Dark souls 1 och 2 (spelat hundratals timmar) samt Blood Borne men har inte klarat 3:an ännu. Vad jag förstår det som är Demon´s souls otroligt snyggt men det är ändå ett "gammalt" spel? Dvs inget är ändrat i form av AI osv? Hur är det jämfört med Dark Souls? Sitter i valet och kvalet om jag ska plocka upp det.

Eftersom jag "måste" köpa det så undrar jag lite hur Returnal är? Är det riktigt bra och jag fastnar för det kan jag lika gärna vänta med Demons souls. Jag gillar roguelikes (som Binding of Isaac). Är det som ett spel där man gör olika "runs" och bygger en ny "build" varje gång? Sen har jag läst om att det är på gränsen till frustrerande jobbigt eftersom det kan gå timmar mellan sparpunkterna, stämmer det? Det jag gillar med Binding of Isaac är att det är lagom långt varje gång, 30-60 min.

Tacksam för input

Om du vill spara lite pengar, behöver du inte köpa nytt. Finns massor av spel på Tradera för någon hundralapp billigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem
Skrivet av Flower Knight:

Eftersom jag "måste" köpa det så undrar jag lite hur Returnal är? Är det riktigt bra och jag fastnar för det kan jag lika gärna vänta med Demons souls. Jag gillar roguelikes (som Binding of Isaac). Är det som ett spel där man gör olika "runs" och bygger en ny "build" varje gång? Sen har jag läst om att det är på gränsen till frustrerande jobbigt eftersom det kan gå timmar mellan sparpunkterna, stämmer det?

Beror på, om du tyckte att Bloodborne som du tydligen spelat redan hade "sparpunkter" i drygaste laget, så bör du nog se upp även med Demons Souls. Upplägget med genvägar istället för brasor överallt som i Dark Souls är liknande. Och det är ett flertal joggingturer till bossen där som får Bloodbornes värsta ditton att likna gå ut och hämta posten ur brevlådan. Returnal har jag inte spelat, men har uppfattat det som att det är lite av samma sak där.

Inaktiv

Brack Friday Bunduru

Medlem
Skrivet av anon_119148:

"A map of Japan.."

Jo men tyvärr, de säljs i bundurus.

Medlem
Skrivet av ZF:

Beror på, om du tyckte att Bloodborne som du tydligen spelat redan hade "sparpunkter" i drygaste laget, så bör du nog se upp även med Demons Souls. Upplägget med genvägar istället för brasor överallt som i Dark Souls är liknande. Och det är ett flertal joggingturer till bossen där som får Bloodbornes värsta ditton att likna gå ut och hämta posten ur brevlådan. Returnal har jag inte spelat, men har uppfattat det som att det är lite av samma sak där.

Ok bra att veta, tack

Medlem

Returnal är fantastiskt, och svårt! Nu har dom infört en pausefunktion så du kan när som helst stänga ner spelet och fortsätta där du var. Inte som vid release och jag fick en bra runda och satt i ca 5 timmar för att ta mig igenom hela spelet... inte så super mycket build options som i andra roguespel ( typ risk of rain med hundratals items ) för min del, utan man satsade mycket på liv och ress och sitt favoritvapen ( för min del åtminstone!) Men jävlar va bra gameplay de är och atmosfär/ljud/dualsense funktioner!

Demon's souls likaså. Mycket av svårigheten i det kan vara hur otroligt långt de kan vara att ta sig från bonfire till boss... men sjukt snyggt och utmanande, så gillar man souls serien är det riktigt kul att spela!
Ps: glöm inte använda prisjakt, Demon's Souls finns för 399 nytt hos andra återförsäljare, vilket är ett kap

1
Skriv svar