Vad spelar ni på Xbox Game Pass?

Medlem
Vad spelar ni på Xbox Game Pass?

Tänkte buda på en Xbox Series S på Tradera. Lite sugen på att prova Halo Infinite och så kommer ju Starfield så småningom.

Men tänkte på en sak. Vad spelar ni som har gamepass för utom Halo och Forza 5?

Medlem

Har precis beställt en Series S och har letat lite efter vad jag ska spela. Halo: Infinite och Forza känns ju ganska givna, blir nog kanske att köra nåt av dom äldre Halo också. Sen finns ju Fallout 76, Frostpunk, Gears of war serien, gears tactics, Hades, Hellblade: Senua's Sacrifice, Microsoft Flight Simulator, Myst, Narita Boy, Octopath Traveler, Ori 1 och 2, Psychonauts 1 och 2, Spiritfarer, Wasteland 1, 2 och 3.....
Så det är nog några av dom jag planerar att spela när jag får den.

Ero
Medlem

Jag kör mest Minecraft: Dungeons

Men annars är det en massa olika, har Game Pass Ultimate så jag kör en massa olika spel.
Man får ju en månad för 10:- så det är helt klart värt att testa det.


signatur

Varit medlem längre än dig.

It's not a lake, it's an ocean

Oj, massor. Psychonauts 2, Gears-serien, Hades, Flight Simulator, Banjo-Kazooie...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blev sittandes med The Ascent när jag blev klar med storyn i Halo. The Ascent är ett typiskt sånt där spel som man förmodligen aldrig hade köpt, men som finns på GP och jag tycker det är helt okej.

Lonely Mountains: Downhill är en riktig pärla som också finns. Släpptes nyligen gratis DLC så det har jag också kört lite i helgen.

Finns oändligt med spel på GP, finns något för alla smaker och tillfällen!

Medlem

The Gunk! Mysigt spel från dom som gjorde Steamworld Dig <3


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag e Torsk på ANVIL: vault breakers för tillfället. Ett spel jag aldrig skulle testat om jag inte sett det på gamepass


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Rubbet känns det som, men just nu "Evil Within" 1 och 2.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Psychonauts 2 låter spännande. Annars tycker jag de är svårt att hitta något som lockar. Därför jag är nyfiken så man kan få lite inspiration!

Spelade ut the Gunk på en natt , det va mysigt ^^ Nu återvänder jag 10 år tillbaka och spelar Pandoras Tower istället.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Psychonauts 2 låter spännande. Annars tycker jag de är svårt att hitta något som lockar. Därför jag är nyfiken så man kan få lite inspiration!

Vad gillar du för genre? Några särskilda spel du tycker om?

Medlem

Skaffade precis Gamepass, och började spela Halo: Infinite, men eftersom jag inte spelat ”Gaurdians” så bytte jag till det istället. Dock känns det alldeles för mycket COD, i form av rörelsemönster, strider och tempo. Hela kampanjen känns bra märklig, då det känns just som vilken COD-kampanj som helst, fast med Halo-skins…

Tur att 343 lärde sig av läxan i och med Infinite!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vad gillar du för genre? Några särskilda spel du tycker om?

Skulle nog säga att jag är allätare men spel som ligger mig närmast hjärtat de senaste åren är Rdr2, God of War, Devil may cry 5, Ghost of Tsushima, Hades, Guardians of the Galaxy. Så Bra open world-spel och hack n slash är väl det jag spelar mest! Spelat mycket MMO och ARPG med men det hör väl inte riktigt hit.

Turn-based och souls-svåra spel är kanske det jag spelar minst!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Rubbet känns det som, men just nu "Evil Within" 1 och 2.

Gillar båda dessa spel, helst 2:an som har högre produktionsvärden. Grafiken var emellanåt väldigt grovhuggen i det 1:a, men jag minns herrgården som en grym upplevelse.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Skulle nog säga att jag är allätare men spel som ligger mig närmast hjärtat de senaste åren är Rdr2, God of War, Devil may cry 5, Ghost of Tsushima, Hades, Guardians of the Galaxy. Så Bra open world-spel och hack n slash är väl det jag spelar mest! Spelat mycket MMO och ARPG med men det hör väl inte riktigt hit.

Turn-based och souls-svåra spel är kanske det jag spelar minst!

Då kanske du skulle gilla Mortal Shell (ett lättare Dark Souls) , kanske även Street of rage 4. Gillar du platt form skulle jag säga Ori-serien.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Skulle nog säga att jag är allätare men spel som ligger mig närmast hjärtat de senaste åren är Rdr2, God of War, Devil may cry 5, Ghost of Tsushima, Hades, Guardians of the Galaxy. Så Bra open world-spel och hack n slash är väl det jag spelar mest! Spelat mycket MMO och ARPG med men det hör väl inte riktigt hit.

Turn-based och souls-svåra spel är kanske det jag spelar minst!

NieR: Automata kanske?

Medlem

Vill ändå dra en liten lans här för "The Gunk" kanske inte ett 5/5 spel, men värt att köra igenom ändå tycker. Väldigt kort runt 4-5 timmar och funkar alldeles utmärkt som ett smakbryt men lite längre titlar kanske?

Utöver det har du ju hela EA biblioteket med, Dragon Age Origins! Dead Space! Fifa! NHL!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

NieR: Automata kanske?

Kanske man skulle kika på! Annars måste jag ju säga att The Ascent som du säger ser rätt kul ut så och lika så Lonely Mountains: Downhill:)

Medlem

Precis tankat ner Trailmakers från gamepass, riktigt kul spel att spela med polarna. Även lirat gears, halo, outriders och age of empires! får säga att de är otroligt prisvärd speltjänst för både xbox och PC. Spelar för övrigt på PC.

Medlem

Psychonauts 2 och Hellblade även Gunk sen möter polarna i mortal kombat 11 spel som jag annars aldrig hade köpt utan gamepass antagligen

Medlem

A plague tale rekommenderas starkt.
Om du står ut med 30 fps finns alltid Alice madness returns, sen får man American Mcgee alice också som en bonus i den utgåvan


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Några spel jag aldrig spelat eller köpt utan game pass

Anvil
Fireteam Aliens
Grounded
Wasteland 3
Back 4 Blood
Halo Infinite

Medlem

Gears serien, NHL 20, Halo master chief/infinite, Mortal Shell, Forza horizon 4 och 5, The Forgotten City, Pillars Of Eternity: Complete Edition, Aragami 2, Psychonauts 2, Hades, Gears Tactics, Doom, Doom Eternal, Star Wars: Squadrons, Star Wars: jedi fallen order, Prey, Fallout 4, Ori & The Will Of The Wisps, Middle-earth™: Shadow of War, project winter, Rage 2 för att nämna några jag kommer på nu.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Testpilot

Wolfenstein II just nu.

Medlem

Hade definitivt inte köpt dessa spel jag lirat på XGP

Firewatch
Medieval Dynasty
Evil Within 2
The Gunk
Generation Zero

Medlem

Jag får snart fiber i lägenheten och då blir det nog gamepass ett tag igen. Kan säga att tjänsten är mindre rolig när man sitter på ett segt mobilt bredband och inte spontant kan ladda ner nya spel utan måste planera och ha igång under natten. Har dessutom en lite för liten SSD så jag kan inte ha jättemånga spel installerade samtidigt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det finns 513 st. Så nog finns det många spel att spela igenom. Tror att alla blir mer än nöjda.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Kanske man skulle kika på! Annars måste jag ju säga att The Ascent som du säger ser rätt kul ut så och lika så Lonely Mountains: Downhill:)

Klassar Lonely Mountains: Downhill som något av det bästa jag spelat. Mysigt och utmanande! Gillar det riktigt mycket, kan vara svårt dock om man inte har tålamod. "Bara en gång till"-faktorn är hög! Mysigt och utmanande!

Ett spel som jag definitivt hade köpt utan GP, och skulle det försvinna därifrån är jag beredd att "köpa loss" det innan för rabatterat pris.

Näst på tur står Serious Sam 4 eller The Gunk... Eller Skatebird som jag funderat länge på... Beslutsångesten kan bli stor när det gäller GP!

Medlem

Som gubb-co-op-spelare kan jag rekommendera följande att spela med likasinnade vänner:
- Back 4 Blood
- Deep Rock Galactic
- Ark: Survival Evolved
- Generation Zero (kasst på många vis, men co-op + omgivning gör det intressant)
- Baldurs Gate Dark Alliance (halv-dåligt spel som måste spelas med handkontroll, men lite småkul i co-op)
- TheHunter: Call of the wild (samma grafikmotor som GZ, men med mycket längre tempo och redig mysfaktor)
(-The Ascent (försökte gilla detta, men sögs aldrig in i det, är dock något man kan testa också))

Gen
Medlem

It Takes Two men stör mig mycket på att man måste installera EAs klient och starta spelet därifrån istället för i Xbox appen.

12
Skriv svar