Hades har vunnit spelvärldens första Hugo Award

Robot
Hades har vunnit spelvärldens första Hugo Award

Priserna fortsätter att trilla in för roguelite-succén.

#Hades, #Supergiant-games


Medlem

Ganska häftigt ändå!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ett mycket bra spel som man lagt ner ett antal timmar i på switch.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

Ett av de bästa spelen som gjorts genom tiderna så välförtjänt!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

inte spelat detta än men läst o det verkar rätt soft.

Medlem

Jag hade riktigt kul med Hades. Framförallt för att det rullade så bra på min 10 år gamla laptop och jag kunde spela on-the-go. Storyn är riktigt bra och ett av få spel där upprepning inte är en nackdel.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Jag gick in helt utan förväntningar men med en viss pessimistisk känsla att "Rogue-liknande" spel genre inte var min grej.

Men oj vad fel jag hade.... Hades är ett vackert, välgjort spel med ett härligt berättande och underbar voice-acting. Har haft mer skoj med Hades än vad jag har haft med 2020 och 2021s alla AAA-spel.

Hades är även ett av de spel jag gillat att spela om och om igen i nästan nivå med Civilization spelen. Jag vill också vara ärlig att jag är sjukt dålig spelare när det kommer till Hades-liknande spel men jag tycker spelet och människorna bakom förtjänar att vara stolta över deras priser och produkt. Hatten av Team Hades!

Inaktiv

Synd man inte orkar spela rogue-anything.

Medlem

Välförtjänt. Hades är spelet jag haft roligast med på säkert två år. Och då gillar jag generellt inte rogue-lite/like spel.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Spelade Hades ett tag tills jag klarade andra bossen, men sedan fick det vara nog. Ogillar verkligen upprepning i spel, roguelite-spel är verkligen inget för mig. Bortsett från Streets of Rogue som jag spelade till slutet.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Synd man inte orkar spela rogue-anything.

Hades har dom gjort det på ett bra sätt med en story att följa och även story för karaktärerna som är med i spelet.
Så det är inte enbart grind för att bli bättre utan man blir tillfreds på flera plan


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Spelade Hades ett tag tills jag klarade andra bossen, men sedan fick det vara nog. Ogillar verkligen upprepning i spel, roguelite-spel är verkligen inget för mig. Bortsett från Streets of Rogue som jag spelade till slutet.

Var det något du kom på under tiden du spelade Hades? Annars förstår jag inte varför du började spela om du inte gillar genren.

Själv avskyr jag sportspel och spelar inte skiten.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Var det något du kom på under tiden du spelade Hades? Annars förstår jag inte varför du började spela om du inte gillar genren.

Jag var tveksam till det från första början då det var ett roguelite. Men efter alla positiva omdömen, både online och från vänner, så bestämde jag mig att ge spelet en chans när det var på rea, med förhoppningen att dess gameplay (som såg roligt ut) skulle överskugga upprepningen. Men det var inte fallet.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag var tveksam till det från första början då det var ett roguelite. Men efter alla positiva omdömen, både online och från vänner, så bestämde jag mig att ge spelet en chans när det var på rea, med förhoppningen att dess gameplay (som såg roligt ut) skulle överskugga upprepningen. Men det var inte fallet.

Haha ja så är det ibland. Jobbigt med det där "grupptrycket" eller vad man ska säga. En annan genre jag inte gillar är battle royale men jag har också blivit övertygad av vänner att testa några gånger för att dom tycker det är kul. Tycker det är lika tråkigt varje gång. Nu för tiden är jag bara tråkig och säger nej direkt


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Hades var helt ok, men jag tappar intresset efter första genomspelningen i rougelikes.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Jag var tveksam till det från första början då det var ett roguelite. Men efter alla positiva omdömen, både online och från vänner, så bestämde jag mig att ge spelet en chans när det var på rea, med förhoppningen att dess gameplay (som såg roligt ut) skulle överskugga upprepningen. Men det var inte fallet.

Samma här.
Vill tycka om det men helvete va tradigt att göra om och om igen.

1
Skriv svar