Epics julklapp - Shenmue 3 och 14 andra spel gratis, rea i 3 veckor

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Jag tar alla gratisspelen men tror inte jag spelat ett enda än

haha då är vi 2!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det är ändå väldigt generöst av Epic Games att göra detta, jag fattar inte hur dom får ihop det. Ingen annan skänker ju bort spel på detta vis. Tänk om det var så här när man var 14-15 bast, vilken lycka!

Gen
Medlem
Skrivet av shelter:

Det är ändå väldigt generöst av Epic Games att göra detta, jag fattar inte hur dom får ihop det. Ingen annan skänker ju bort spel på detta vis. Tänk om det var så här när man var 14-15 bast, vilken lycka!

De köper sina kunder, så enkelt är det Få har anledning av att byta från Steam då deras spelklient inte erbjuder något nytt och är sämre på många sätt. Pga Fortnite har de kopiösa mängder pengar och investerar nog långsiktigt genom att köpa tidsexklusivitet av populära releaser, ge bort spel samt det generösa kupongsystemet.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Vad är det för spel som man blir utslängd ifrån om friends disconnectar? 15k+ timmar i csgo/Dota2 och kan inte minnas att jag haft det problemet men kan ju vara så i andra spel. Kan inte minnas speciellt många gånger som friends dcat iof men visst har det hänt.

Vad var det jag sa nu om att folk inte vet hur Steams nätverks-API fungerar? Alla spel på Steam använder inte ens Steams nätverks-API och jag misstänker att DOTA2 inte gör det heller då det är alldeles för instabilt för e-sport.

Skrivet av anon_119148:

Jag säger verkligen inte detta för att vara dryg men det händer seriöst aldrig mig eller någon jag känner så antingen har du väldigt mycket otur eller behöver du se över/byta router eller ta ett snack med din ISP.

Sen fattar jag inte vad du menar med Steams nätverks-API för jag är ganska säker på att de flesta inte blir utslängd ur spelen och att Friends kraschar.

Visste att det skulle komma sådana här kommentarer och jag orkar verkligen inte bemöda mig eller lägga energi på ett svar egentligen men jag gör det i alla fall, och jag skulle mer än gärna slänga in minst två svordomar i varje mening, men jag ska hålla mig.

Det är inte min router eller ISP. Tror du exempelvis att fyra personer som sitter på fyra olika orter med olika ISPs, varav en t.o.m. i ett annat land, skulle bli disconnectade från Steams friends-tjänst exakt samtidigt och senare återanslutna samtidigt om det var min egna internetanslutning som var problemet? Samtidigt som allt annat på internet, inklusive vår voice chat, fortsätter fungera utan problem?

Eller hur vilket spel som helst som inte går genom Steam fungerar perfekt?

Jag som flyttat runt så mycket och haft olika ISP:er och routrar men Steams problem föjer magiskt med ändå på något sätt?

Eller ännu ett exempel är när samtliga timestamps på Steams friendslista hamnar på exakt samma minut. Detta eftersom deras tjänst har kraschat eller omstartats och samtligas "last online"-tider hamnar på exakt samma tidpunkt (här är ännu en trevlig grej med Steam att sitter du som "away" kommer Steam sätta dig "online" istället... supersmart av genierna hos Valve!).

Och att du inte fattar vad jag menar med Steams nätverks-API eller hur det fungerar har jag full förståelse för men kom inte och insinuera att jag har fel heller då. En detalj i det hela är att de köper in skalbar serverkapacitet vilket kan vara en anledning till instabiliteten. Tappar en klient kontakten med Steams Friends-tjänst så kan man heller inte kommunicera med övriga som är anslutna via Steam eftersom deras server måste vara mellanhand för trafiken. Utan att veta exakt skulle jag tippa på att ungefär 9 spel av 10 på Steam som har onlinefunktion går via Steams nätverks-API. Undantag för samtidiga disconnects kan uppstå eftersom Steam inte har en enda server i världen som sköter allt utan man kan hamna på olika servrar vilket gör att Steams tjänst kan krascha för en person men inte en annan, men självklart blir den personen ändå utkastad ur spelet eftersom kontakten mot Steam har försvunnit.

Jag har varit med om detta hundratals gånger genom åren.

Steam suger och är instabilt skräp där de som sagt efter 15 år inte kan bemöda sig att förbättra skiten. Men 30% av samtliga köp kan de gott ta och tjäna sina miljarder, men att ordna med en stabil lösning som inte fungerar som skit har de inte lust med.

Medlem
Skrivet av shelter:

Det är ändå väldigt generöst av Epic Games att göra detta, jag fattar inte hur dom får ihop det. Ingen annan skänker ju bort spel på detta vis. Tänk om det var så här när man var 14-15 bast, vilken lycka!

Fortnite pengar

Medlem

När jag för en gångs skull ville ha ett av spelen (Mutant), så missar jag det! Suck!

Medlem
Skrivet av Mortac:

Vad var det jag sa nu om att folk inte vet hur Steams nätverks-API fungerar? Alla spel på Steam använder inte ens Steams nätverks-API och jag misstänker att DOTA2 inte gör det heller då det är alldeles för instabilt för e-sport.

Visste att det skulle komma sådana här kommentarer och jag orkar verkligen inte bemöda mig eller lägga energi på ett svar egentligen men jag gör det i alla fall, och jag skulle mer än gärna slänga in minst två svordomar i varje mening, men jag ska hålla mig.

Det är inte min router eller ISP. Tror du exempelvis att fyra personer som sitter på fyra olika orter med olika ISPs, varav en t.o.m. i ett annat land, skulle bli disconnectade från Steams friends-tjänst exakt samtidigt och senare återanslutna samtidigt om det var min egna internetanslutning som var problemet? Samtidigt som allt annat på internet, inklusive vår voice chat, fortsätter fungera utan problem?

Eller hur vilket spel som helst som inte går genom Steam fungerar perfekt?

Jag som flyttat runt så mycket och haft olika ISP:er och routrar men Steams problem föjer magiskt med ändå på något sätt?

Eller ännu ett exempel är när samtliga timestamps på Steams friendslista hamnar på exakt samma minut. Detta eftersom deras tjänst har kraschat eller omstartats och samtligas "last online"-tider hamnar på exakt samma tidpunkt (här är ännu en trevlig grej med Steam att sitter du som "away" kommer Steam sätta dig "online" istället... supersmart av genierna hos Valve!).

Och att du inte fattar vad jag menar med Steams nätverks-API eller hur det fungerar har jag full förståelse för men kom inte och insinuera att jag har fel heller då. En detalj i det hela är att de köper in skalbar serverkapacitet vilket kan vara en anledning till instabiliteten. Tappar en klient kontakten med Steams Friends-tjänst så kan man heller inte kommunicera med övriga som är anslutna via Steam eftersom deras server måste vara mellanhand för trafiken. Utan att veta exakt skulle jag tippa på att ungefär 9 spel av 10 på Steam som har onlinefunktion går via Steams nätverks-API. Undantag för samtidiga disconnects kan uppstå eftersom Steam inte har en enda server i världen som sköter allt utan man kan hamna på olika servrar vilket gör att Steams tjänst kan krascha för en person men inte en annan, men självklart blir den personen ändå utkastad ur spelet eftersom kontakten mot Steam har försvunnit.

Jag har varit med om detta hundratals gånger genom åren.

Steam suger och är instabilt skräp där de som sagt efter 15 år inte kan bemöda sig att förbättra skiten. Men 30% av samtliga köp kan de gott ta och tjäna sina miljarder, men att ordna med en stabil lösning som inte fungerar som skit har de inte lust med.

Vilka spel har det här problemet?
Jag får nog ta och slänga mig i väggen igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Deltaquebec:

När jag för en gångs skull ville ha ett av spelen (Mutant), så missar jag det! Suck!

Då har du lyckats missa det 2 gånger! 🙂

Det ryktas om att Horizon zero dawn kommer snart...👌

Medlem
Skrivet av A1200G:

Då har du lyckats missa det 2 gånger! 🙂

Dubbelsuck!

Medlem

Köpte lite julklappar till mig själv. Ganska nöjd.

Vampyr är även gratis idag! Det fick ett ljummet mottagande av kritikerna, men jag hade väldigt kul med det på PS4 och tog till och med platinum.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Köpte lite julklappar till mig själv. Ganska nöjd.

https://i.imgur.com/icfII7n.png

Vampyr är även gratis idag! Det fick ett ljummet mottagande av kritikerna, men jag hade väldigt kul med det på PS4 och tog till och med platinum.

Ooh, inget dåligt byte. Mycket nöje, framförallt med Death Stranding.

Nu är det även ett nytt gratisspel – Pathfinder: Kingmaker.

Inaktiv

Epic är bättre än <insert idiotic teen thing here>

Medlem

Pathfinder: Kingmaker kan jag starkt rekommendera, ett av de bättre RPG:erna som finns idag. Bara att plocka hem.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Blir nog cyberpunk för mig på EGS. Under 200 med kupong. Får väl testa vad jsg tycker om det 😊

Edit: köpt för 184.50. Rätt bra deal ändå 😊
Edit2: insåg att kupongen gäller på death stranding enlig posten ovan. Strax över 50 för spelet? Jatack.
Så tre spel för mig denna rean då jag slog till på även Jurassic World Evolution 2 för strax under 200 med kupong.

Medlem
Skrivet av matte76:

Jag tycker Steam är bra även om det innehåller mycket skit som jag inte använder. Epic är ok men inte mer, GOG är riktigt bra tycker jag...Origin/Uplay etc. är också ok.

Jag har exakt samma känsla om det här som du har. Misstänker att vi är ganska ensamma om att tycka så. Skål.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Köpte lite julklappar till mig själv. Ganska nöjd.

https://i.imgur.com/icfII7n.png

Vampyr är även gratis idag! Det fick ett ljummet mottagande av kritikerna, men jag hade väldigt kul med det på PS4 och tog till och med platinum.

Oj vad dyrt. Köpte Valhalla gör 180kr på stadia förra veckan.

Medlem
Skrivet av robbis:

Oj vad dyrt. Köpte Valhalla gör 180kr på stadia förra veckan.

Skulle inte säga att 24 kronor är en särskilt stor prisskillnad. Kom igen nu.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Skulle inte säga att 24 kronor är en särskilt stor prisskillnad. Kom igen nu.

Vet inte vad du gjorde under matte lektionerna men jag syftade på 299.50 mot 180kr...för mig är det en skillnad på 129.50 kr...

Geeks Gaming

Prey är ett av det mest underskattade spelen som släppts de senaste 5 åren.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vet inte vad du gjorde under matte lektionerna men jag syftade på 299.50 mot 180kr...för mig är det en skillnad på 129.50 kr...

För alla spel man köper för 140kr eller mer så får man en kupong som drar av 95kr. Så jo, det blir 24,50 kronors skillnad.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Prey är ett av det mest underskattade spelen som släppts de senaste 5 åren.

Ja det är extremt välgjort! Tror en anledning att det gått lite under radarn är att det är aningen svårt att ta till sig i början pg.a. spelmekaniken. Man kan inte bara mörsa ner varenda fiende som i HalfLife eller Deadspace. I början är man extremt utsatt och man måste ta det väldigt försiktigt. Spelmekaniken är dock vad som gör spelet så bra, att man faktiskt måste tänka hur man ska ta sig an fienderna istället för att tanklöst peppra ner allt man ser.

Medlem

Rekommenderar alla som inte spelat Prey att göra det. Bland det bästa spelet jag någonsin spelat.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

För alla spel man köper för 140kr eller mer så får man en kupong som drar av 95kr. Så jo, det blir 24,50 kronors skillnad.

Oj det hade jag missat. Trodde man fick en kupong som man kunde nyttja på nästa köp, tydligen inte läst tillräckligt noga. Då ska jag nog ta en runda i butiken.

Medlem

Kan ni ha en trailer på varje spel som släpps?

Medlem

Prey är riktigt bra, spela om ni ej har gjort det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av robbis:

Oj vad dyrt. Köpte Valhalla gör 180kr på stadia förra veckan.

Du köpte en licens som en dag är förbrukad.

Mycket dålig affär.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Åh trevligt med Prey, det har varit i backloggen länge men inte inhandlat det ännu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Åh trevligt med Prey, det har varit i backloggen länge men inte inhandlat det ännu.

tycker inte det var så bra, det första var betydligt roligare.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tycker inte det var så bra, det första var betydligt roligare.

det första?

Medlem

Prey är en av de mest överraskande bra spel jag spelat detta året (går igenom lite backlog). Gillar man Deus Ex, Bioshock, Dishonored osv så tror jag detta kommer falla perfekt i smak!

Skriv svar