K: Äldre PC-Komponenter

Medlem
K: Äldre PC-Komponenter

Har fått lite dille på äldre byggen och är på jakt efter lite smått och gott som ligger i garderoberna.
(Endast mitt privata bruk, inget jag kommer eller vill tjäna pengar på)
Högst troligt pillande och eventuellt något privat LAN.

Allt av intresse upp till sockel 775. Något äldre Pentium 3 hade varit kul också.

CPU - Socket 423, 478, A, 939 775 mm.
RAM
Moderkort - Socket 423, 478, A, 939 775 mm
GPU ( Gärna 2x HD 3870)
HDD
Fläktar
CPU kylare, inkl vattenlösningar
Eventuellt chassi.
Nätaggregat

Pris efter skick, fantasipriser undanbedes.

Skriv gärna i tråden eller privat meddelande direkt vad ni tänkt er för pris

Ska kunna skickas till Åled alternativt att jag hämtar inom ett par mils radie runt Halmstad.

Gott nytt år!

Medlem

Jag har tre st fläktar till salu. Är någon av de intressanta för dig?
https://www.fz.se/forum/trad/444212-saljes-datorflaktar-2st-n...


signatur
Medlem

Har ett 5870 om det skulle kunna vara något. Behöver nog ny kylplatta då jag tyckte det gick varmt på slutet. Men det är pci-e, så kanske för nytt?

Medlem

Har en PC med komponenter från 2013. Intresserad av så gammalt?

CPU: ASRock Z87 Extreme 4 Intel Z87 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket 1150 ATX
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
GPU: 560TI

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Har en PC med komponenter från 2013. Intresserad av så gammalt?

CPU: ASRock Z87 Extreme 4 Intel Z87 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket 1150 ATX
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
GPU: 560TI

Det du erbjuder är nog snarare för nytt om annonsen stämmer 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Gnällkuk

Jag har faktiskt ett gammalt GeForce 2 MX liggandes här hemma, är det något av intresse måntro?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Det du erbjuder är nog snarare för nytt om annonsen stämmer 😁

Det var som fan. Får bli tippen då.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Det var som fan. Får bli tippen då.

Nej men fan, någon hittar du säkert som vill köpa den! Prova SweClockers marknad 🙂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Hej alla!

Tack för alla svar! Har fått pryttlar både från höger och vänster så jag klarar mig ett tag nu!

Men tack ändå!

Medlem
Skrivet av Gangztra:

Hej alla!

Tack för alla svar! Har fått pryttlar både från höger och vänster så jag klarar mig ett tag nu!

Men tack ändå!

Hojta till om du vill ha lite ddr3(1600Mhz om jag minns rätt). Har 4x4GB stickor. En är defekt, men har tyvärr ingen möjlighet att testa vilken. Skickas mot fraktkostnad.

Medlem
Skrivet av Gangztra:

Hej alla!

Tack för alla svar! Har fått pryttlar både från höger och vänster så jag klarar mig ett tag nu!

Men tack ändå!

Säg till om du får något över och vill bli av med, jag har alltid några retrobyggen på gång. ^^ Jag brukar fokusera på Socket 7 (så länge det är ATX) upp till Socket 478/A.
Vad gäller saker över blir det tuffare - där misstänker jag att vi snarare konkurrerar om prylarna. Kan säkert avvara någon SDRAM-sticka och någon Socket A/370-kylare om det skulle behövas dock. Eventuellt ett C-Media 8738-baserat PCI-ljudkort av... diskutabel kvalitet också. (Riktiga budgetkort, men någon form av ljud producerar det i alla fall.)

Sen har jag en 500MHz Slot 1 Pentium III som suttit i en Dell, som jag inte får att fungera i någon annan burk av någon anledning - kan också skänkas om det skulle vara intressant. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar