8 miljoner exemplar av Ghost of Tsushima har nu sålts
Välförtjänt, mycket bra spel med otrolig atmosfär. Kul strider som utvecklas hela spelet igenom.
Blir en omspelning igen när Directors Cut är billigare.
Håller med. Tyckte också det hade en bra balans i open world-aspekten, inte för stor och inte för många utropstecken och frågetecken som man "måste" bocka av. Riktigt kul att det är ett nytt IP också och att en studio som för många var relativt okänd fick förtroendet från Sony. Ska bli intressant att se vad Sucker Punch gör härnäst.
Rätt sjukt att Valheim som utvecklats av 5 personer sålt 8 miljoner kopior och det finns endast på steam.
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Nåväl - Sucker Punch har varit med i gejmet sen nittitalet å d har jobbat med Sony nästan lika länge, Sly Cooper kom väl ut år 2002 så d är ju över tjugo år nu som de har arbetat med Sony på Playstation spel.
Ja visst och jag tycker att deras Infamous-serie är väldigt underskattad, men de är ju inget household name på samma sätt som Naughty Dog varit länge nu och som Insomniac blev tack vare Spiderman-spelen. Numera så kan ju spel från de studiosarna sälja spel enbart på att det är de som gör dem. Det var ju inte som att de marknadsförde Tsushima genom att säga att det är ett Sucker Punch-spel eller med ett "From the creators of Sly Cooper", men kanske kan de börja göra det nu, det har de förtjänat imo.
Rätt sjukt att Valheim som utvecklats av 5 personer sålt 8 miljoner kopior och det finns endast på steam.
Sjukt att det bara utvecklats av 5 pers kan jag verkligen hålla med om men inte så förvånad ändå över siffrorna. Stor användarbas sen är ju spelet nästan gratis.
Ja visst och jag tycker att deras Infamous-serie är väldigt underskattad, men de är ju inget household name på samma sätt som Naughty Dog varit länge nu och som Insomniac blev tack vare Spiderman-spelen. Numera så kan ju spel från de studiosarna sälja spel enbart på att det är de som gör dem. Det var ju inte som att de marknadsförde Tsushima genom att säga att det är ett Sucker Punch-spel eller med ett "From the creators of Sly Cooper", men kanske kan de börja göra det nu, det har de förtjänat imo.
Deras första inlägg om GoT trycker dock ganska hårt på att det är ett spel från Sucker Punch. och infamous second son har sålt i 6 miljoner ex. Så vi var nog ganska många som var taggade på vad Sony hade låtit en studio med de spelen låtit jobba på i 6 år
https://blog.playstation.com/2017/10/30/ghost-of-tsushima-suc...
Ghost of Tsushima, Sucker Punch’s New Project, Revealed at Paris Games Week
56
0
41
Play Ghost of Tsushima, Sucker Punch’s New Project, Revealed at Paris Games Week VideoGhost of Tsushima, Sucker Punch’s New Project, Revealed at Paris Games Week
Here are the first long-awaited details on what Sucker Punch has been up to: a sprawling, open-world samurai game set in feudal Japan.
Nate Fox
Game Director, Sucker Punch Productions
Is there a game that you always wished someone would make, but they never did? Well, that’s what we’ve been doing here at Sucker Punch for the last few years—building the game we’ve wanted for so long to be able to play.
Nåväl - Sucker Punch har varit med i gejmet sen nittitalet å d har jobbat med Sony nästan lika länge, Sly Cooper kom väl ut år 2002 så d är ju över tjugo år nu som de har arbetat med Sony på Playstation spel.
Glöm inte Infamous! Ettan är ett grymt bra (snälla, remaster!), tvåan OK och trean mycket bra. Spinoffen Last Light var det första spelet jag tog platinum i.
Ännu en dag i paradiset.
Har väntat med detta för vill uppleva det på PS5 när jag väl fått tag på ett. Nu finns det ju en directors cut också så då kanske väntan varit värd?
Är det någon som testat spelet på både PS4 och PS5 som kan ge en inblick i hur stor skillnaden är?
Stora skillnaden (utöver nya innehållet i directors cut som jag inte lirat ännu) är imo att det är låst till 60FPS när du lirar på PS5. Gör enorm mycket för upplevelsen tycker jag, men det är ju inte lika viktigt för alla.
Har väntat med detta för vill uppleva det på PS5 när jag väl fått tag på ett. Nu finns det ju en directors cut också så då kanske väntan varit värd?
Är det någon som testat spelet på både PS4 och PS5 som kan ge en inblick i hur stor skillnaden är?
Det är ganska stor skillnad. på PS5 är det 60 FPS, 3D surround ljud och Bra haptic feed back i kontrollen när svärd möter svärd.
Antar att det är uppskalat till 4K inte säker på om det är äkta.
Det är ganska stor skillnad. på PS5 är det 60 FPS, 3D surround ljud och Bra haptic feed back i kontrollen när svärd möter svärd.
Antar att det är uppskalat till 4K inte säker på om det är äkta.
Ja men då tror jag nog jag väntar tills jag har PS5an då
Tack tack!
Jag älskade många aspekter av det, men förstår inte varför vatten och hav fick extra kräm i grafiken, ser ut som sörja (?)
Jag vill ha det här. Men spelet är för bra för att spelas på PS4. Det får bli till en framtida PS5 eller PC.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]