Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 1

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Ea Play basic ingår i Gamepass ultimate, vilket du betalar extra för jämfört med bas versionen av gamepass (varför man skulle ha den är ju en annan fråga )

Bara som information så får du Playsation Plus, Ea Play samt Playstation Now (års prenumerationer) till något billigare pris än Gamepass Ultimate. Alttså motsvarande tjänster utan att betala mer än GPU

Playstations vandrande reklampelare är i farten igen, jag äger båda konsolerna (playstation spelare sedan PS2) och värdet i Playstations prenumerationstjänst är nästan obefintligt jämfört med Game pass.

Avstängd
Skrivet av DieZe:

Playstations vandrande reklampelare är i farten igen, jag äger båda konsolerna (playstation spelare sedan PS2) och värdet i Playstations prenumerationstjänst är nästan obefintligt jämfört med Game pass.

Vad tycker du är reklam i mitt inlägg?
Synd att många verkar ha svårt för informativa inlägg här på siten. Men tydligen bara om det gäller något om playstation.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Lite sött ändå hur gamepass playstation-ryttarna dyker upp så fort det är något som har att göra med playstation xbox. Osäkerheten växer sig allt starkare verkar det som.

fixed this for you, puss


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Avstängd
Skrivet av Issue:

fixed this for you..

Men snälla du.
Det var ju inte jag som drog upp playstation i tråden. Ville bara informera om priset på tjänsterna då tidigare kommentar tog upp att man måste betala extra för ea play till playstation.

Som playstation fan är man verkligen inte välkommen till FZ. Vilket är tråkigt tå det är en bra sida annars.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Men snälla du.
Det var ju inte jag som drog upp playstation i tråden. Ville bara informera om priset på tjänsterna då tidigare kommentar tog upp att man måste betala extra för ea play till playstation.

Som playstation fan är man verkligen inte välkommen till FZ. Vilket är tråkigt tå det är en bra sida annars.

du ville bara informera och samtidigt passa på att ifrågasätta varför någon skulle vilja betala extra för GPU? låter som mer än att bara informera om priset.
så klart alla är välkomna, man ska bara inte kasta sten i glashus


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Vad tycker du är reklam i mitt inlägg?
Synd att många verkar ha svårt för informativa inlägg här på siten. Men tydligen bara om det gäller något om playstation.

Ditt namn är en PlayStation-slogan. Du har en PS-logotyp som profilbild. Din signatur länkar vidare till mer information om PlayStations tjänster. I din profilbeskrivning lovar du ändå någonstans att ”jag endast kommer husera i just playstation trådar samt ställen där playstation relaterade saker diskuteras.” men du dyker ändå upp i allsköns trådar som avhandlar det mesta mellan himmel och jord och ”informerar” oss mindre lärda samtidigt som du inte förstår varför alla inte uppskattar denna påtvingade upplysning. Det finns en god anledning till att ateister sällan bjuds in som gästföreläsare under gudstjänster.

Avstängd
Skrivet av Issue:

du ville bara informera och samtidigt passa på att ifrågasätta varför någon skulle vilja betala extra för GPU? låter som mer än att bara informera om priset.
så klart alla är välkomna, man ska bara inte kasta sten i glashus

Men snälla. Jag är helt klart inte välkommen här. Och det var INTE jag som drog upp playstation tjänsterna. Jag delade med mig av ren och skär fakta.

Men nej. Det var ju basversionen jag ifrågasatta varför någon vill betala för. Har man gamepass är det väl en självklarhet att man kör GPU istället så man får med gold och allt annat som hör till.

"vilket du betalar extra för jämfört med bas versionen av gamepass (varför man skulle ha den är ju en annan fråga )"


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Avstängd
Skrivet av Ugly_Bob:

Ditt namn är en PlayStation-slogan. Du har en PS-logotyp som profilbild. Din signatur länkar vidare till mer information om PlayStations tjänster. I din profilbeskrivning lovar du ändå någonstans att ”jag endast kommer husera i just playstation trådar samt ställen där playstation relaterade saker diskuteras.” men du dyker ändå upp i allsköns trådar som avhandlar det mesta mellan himmel och jord och ”informerar” oss mindre lärda samtidigt som du inte förstår varför alla inte uppskattar denna påtvingade upplysning. Det finns en god anledning till att ateister sällan bjuds in som gästföreläsare under gudstjänster.

Verkade bara som att notumforce inte hade stenkoll på priserna för de olika tjänsterna...

Men skit i det. jag lämnar tråden. Ni har redan bestämt er. Och oberoende av vad jag försöker säga leder det bara till mer tjafsande om reklam och mig som person.

PS. "samt ställen där playstation relaterade saker diskuteras.” vilket var i denna tråd denna gång. Vilket är varför jag dök upp här.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Ea Play basic ingår i Gamepass ultimate, vilket du betalar extra för jämfört med bas versionen av gamepass (varför man skulle ha den är ju en annan fråga )

Bara som information så får du Playsation Plus, Ea Play samt Playstation Now (års prenumerationer) till något billigare pris än Gamepass Ultimate. Alttså motsvarande tjänster utan att betala mer än GPU

Var köper du ifrån för att få till ett billigare pris än GPU? På Xbox köper man idag först Live Gold 12 mån för 466 sek alt. genom vpn (Turkiet) för 367 sek och sen omvandlar man till GPU för 10 kr.

Medlem

Ännu ett spel jag inte behöver lägga i varukorgen! Tackar! Ser väldigt mycket fram emot att spela detta👍

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Verkade bara som att notumforce inte hade stenkoll på priserna för de olika tjänsterna...

Men skit i det. jag lämnar tråden. Ni har redan bestämt er. Och oberoende av vad jag försöker säga leder det bara till mer tjafsande om reklam och mig som person.

PS. "samt ställen där playstation relaterade saker diskuteras.” vilket var i denna tråd denna gång. Vilket är varför jag dök upp här.

Förstår att jag kanske lät onödigt tråkig i tonen, ber om ursäkt för det. Du verkar uppenbarligen intresserad av och passionerad för en del av gamingsfären och jag tycker bara att det är tråkigt att en del av den energin, av vad jag läst, verkar läggas i X-box-relaterade trådar där du ofta stöter på patrull. Jag kör själv både X-box, PS och emellanåt PC och älskar de flesta PS-exklusiva spel men har absolut "bestämt mig" för att jag anser Game Pass vara en bättre deal att lägga mina pengar på än PS Now. De flesta som huserar i trådar relaterade till vilka nya spel som kommer till Xbox prenumerationstjänst är säkerligen av samma åsikt och därmed svårflirtade.

Medlem

Köpte ME: LE i höstas och har klockat in 70h ungefär. Fortfarande bra spel men DLC i trean är buggigt och gör att spelet kraschar.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Samma sak här. Köpte fyra andra spel under rean som jag hoppas inte letar sig till Game Pass på en gång. Men känslan är att åtminstone hälften gör det. Blir väl skoj testa ME igen, men jag vet inte om jag kommer att orka spela igenom alla igen.

Har faktiskt aldrig spelat ME så ska bli riktigt kul att testa denna utgåvan! Höga förväntningar


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Spelar igenom ME:LE just nu, fast köpt på rea fysiskt till PS4.

Håller verkligen än idag.

Medlem
Skrivet av Issue:

du ville bara informera och samtidigt passa på att ifrågasätta varför någon skulle vilja betala extra för GPU? låter som mer än att bara informera om priset.
så klart alla är välkomna, man ska bara inte kasta sten i glashus

Det där visar ju bara att du inte ens läste vad han skrev. Han ifrågasatte ju varför man inte skulle vilja ha Ultimate.

Medlem

Vilket käbbel!

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Men snälla. Jag är helt klart inte välkommen här. Och det var INTE jag som drog upp playstation tjänsterna. Jag delade med mig av ren och skär fakta.

Men nej. Det var ju basversionen jag ifrågasatta varför någon vill betala för. Har man gamepass är det väl en självklarhet att man kör GPU istället så man får med gold och allt annat som hör till.

"vilket du betalar extra för jämfört med bas versionen av gamepass (varför man skulle ha den är ju en annan fråga )"

Ah, då förstod jag jag bara inte, my bad
Men jag körde på vanliga GP utan Gold ända tills GPU lanserades. Hade jag inte haft en PC så hade jag inte gått upp på GPU utan stannat på GP, spelar inte online på konsol och det finns säkert några till där ute som inte spelar online


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vilket käbbel!

Verkligen. Varit mycket sådant de senaste dagarna här, känns trist.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Verkligen. Varit mycket sådant de senaste dagarna här, känns trist.

Ta't lugnt Morty, De är bara trötta på att julskinkan aldrig tar slut. Till helgen så är nog allt det uppkäkat så då ljusnar nog folks humör här inne ska du se


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ta't lugnt Morty, De är bara trötta på att julskinkan aldrig tar slut. Till helgen så är nog allt det uppkäkat så då ljusnar nog folks humör här inne ska du se

Haha, det var helt klart en faktor jag inte hade tagit med i beräkningen.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av 4thePlayers:

Ea Play basic ingår i Gamepass ultimate, vilket du betalar extra för jämfört med bas versionen av gamepass (varför man skulle ha den är ju en annan fråga )

Bara som information så får du Playsation Plus, Ea Play samt Playstation Now (års prenumerationer) till något billigare pris än Gamepass Ultimate. Alttså motsvarande tjänster utan att betala mer än GPU

Är det separerat på Xbox specifikt alltså? För jag har Game Pass för PC, "basversionen" alltså, och då ingår EA Play.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sisyr:

Är det separerat på Xbox specifikt alltså? För jag har Game Pass för PC, "basversionen" alltså, och då ingår EA Play.

Ja, EA Play ingår inte i basversionen på konsol.

  • XGP Konsol: Enbart konsolbiblioteket.

  • XGP PC: PC-biblioteket + EA Play

  • XGP Ultimate: XGP konsol + XGP PC + EA Play (konsol/PC) + Xbox Live Gold + Perks


signatur

Jump in.

Medlem

Olija överraskningen denna lineup. Tänder nyfikenheten hos en och man vill se mer. Recommend om man kan stå ut med grafiken (som jag tycker är mysig!)

Medlem

signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Grym tråd! Varvade första Ori nyligen, tänkte ta tag i The Pedetrian nu.

Skrivet av Sisyr:

Ajdå, dags att klara resten av Desperados 3 i rask takt då.

Ja, det var surt när man såg det hamna där. Jag brukar prioritera utgående spel, men nu var det här ett långt spel. Spelar det annan gång istället.


signatur

I'm like you, I have no name.

Ambassadör
Xbox
Shadowdrop! Gears 5 Game of the Year Edition

Den här versionen smögs in under radarn! Det intressanta med det är att det innehåller inte bara basspelet utan även expansionen Hivebusters som annars bara ingått med XGP Ultimate. Man får även lite skins och boosts.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Ea Play basic ingår i Gamepass ultimate, vilket du betalar extra för jämfört med bas versionen av gamepass (varför man skulle ha den är ju en annan fråga )

Bara som information så får du Playsation Plus, Ea Play samt Playstation Now (års prenumerationer) till något billigare pris än Gamepass Ultimate. Alttså motsvarande tjänster utan att betala mer än GPU

hmm gamepass ultimate är primärt gamepass för xbox samt pc plus vissa titlar har crossplay plus crosssave slår allt som finns på ps just nu incl cloud gaming på pc,mobile och konsoll.

Sen har dom lagt till ea play basic som för tillfället ingår med gamepass ultimate , aldrig använt gamepass så för mig är det inte en extra kostnad att betala för ultimate , innan var det enbart live

vägra års prenumeration hatar låsa upp mig men bra dom har bra deals för det

Men var o en kör på det dom tycket ger mer värde så klart, men jag kör bara ps vanlig prenumeration får räcka för mig.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hmm gamepass ultimate är primärt gamepass för xbox samt pc plus vissa titlar har crossplay plus crosssave slår allt som finns på ps just nu incl cloud gaming på pc,mobile och konsoll.

Sen har dom lagt till ea play basic som för tillfället ingår med gamepass ultimate , aldrig använt gamepass så för mig är det inte en extra kostnad att betala för ultimate , innan var det enbart live

vägra års prenumeration hatar låsa upp mig men bra dom har bra deals för det

Men var o en kör på det dom tycket ger mer värde så klart, men jag kör bara ps vanlig prenumeration får räcka för mig.

Så kan det vara. Lev vidare.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Vet inte om ni såg det men Drinkbox studios nya spel Nobody Saves the World kommer till game pass den 18 januari också. Blev annonserat på twitter.

Medlem

När släpps Mass Effect? Brukar det vara vid något särskilt klockslag? Vill ju spela nu


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar