Det sägs att Xbox kommer behålla "somliga" Activision-spel på Playstation

Robot
Det sägs att Xbox kommer behålla "somliga" Activision-spel på Playstation
Medlem

MS är ute efter att tjäna pengar så varför skulle de inte fortsätta släppa spelen till PS?
Visst visa spel kommer fortsätta vara exklusiva och andra bara med tidsbegränsning.

Medlem

Vill minnas att citatet finns nästan ord för ord från Phil Spencer när MS köpte Bethesda. Givetvis innan man började ta bort utannonserade Playstation-utgåvor av kommande Bethesda-spel.

Givetvis kommer spelen göras Microsoft-exklusiva.

Medlem

F2P-speln kommer nog finnas kvar, finns inget syfte med att lyfta bort dem. Resten kommer tas bort är jag ganska säker på. Varför skulle man annars spendera 700 miljarder på ett företag fullt med snuskgubbar? COD är ju trumfkortet som verkligen skadar Sony att ta bort. Finns många som i princip bara köper konsoll för att spela COD och FIFA.

Medlem

De lär fortsätta släppa vissa spel särskilt till PS4 ja. Så mycket kunder där.

Medlem

Något jag kom på, FF14 finns ju på playstation, undra om xbox får wow nu?

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

F2P-speln kommer nog finnas kvar, finns inget syfte med att lyfta bort dem. Resten kommer tas bort är jag ganska säker på. Varför skulle man annars spendera 700 miljarder på ett företag fullt med snuskgubbar? COD är ju trumfkortet som verkligen skadar Sony att ta bort. Finns många som i princip bara köper konsoll för att spela COD och FIFA.

Cod kommer aldrig försvinna ifrån ps5, mark my words (Nej spelar inte cod)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av InsaneSharky:

MS är ute efter att tjäna pengar så varför skulle de inte fortsätta släppa spelen till PS?
Visst visa spel kommer fortsätta vara exklusiva och andra bara med tidsbegränsning.

Nån av anledningarna kan ju vara för att locka spelarna bort från just Playstation.. och sen är det ju inte bara MS/Activsion som tjänar pengar på spelen. Sony tjänar ju nog hen hel del på allt där åxå ju när det e på deras konsol. Och genom att väck det så tar dom ju också bort en troligen stor inkomstkälla till Sony.. så tyvärr finns där risk att dom tar väck endån


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

"Kommer nya CoD till Playstation?"

En fråga man inte trodde någon skulle kunna ställa igår morse när man vaknade.

Medlem

Detta sa man även när Microsoft köpte upp Zenimax. Alla titlar kanske inte blir exklusiva, men Microsoft har nog inget intresse av att köpa företag för rekordsummor för att köra på som vanligt. De vill så klart att folk ska välja Xbox över Playstation, och det gör man genom att ha exklusiva spel. Det är därför Playstation har varit ledande under så många år, de har haft de exklusiva toppspelen. Så de stora kioskvältarna kommer utan tvekan bli exklusiva, sen lär säkert Microsoft vara öppna för att även släppa större titlar på Playstation, men kravet för det lär vara att det görs genom Game Pass och xCloud.

Medlem

Det görs väl alltid et välgrundat beslut för varje titel på vad de anser är värt det. Att göra en titel exklusivt till bara en platform kommer alltid att generera mindre pengar på själva titeln men det ger ett mervärde i att man lockar fler användare till den platformen. Därav är det ju inte värt att ha alla titlar på bara en platform. CoD har jag svårt att se att det skulle bli exklusivt men visst finns det vissa andra titlar som de säkert funderar på att göra exklusiva.

Medlem

MS vill ha monopol.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

"Kommer nya CoD till Playstation?"

En fråga man inte trodde någon skulle kunna ställa igår morse när man vaknade.

Nope, men en fråga som kommer avsluta varenda artikel som handlar om spel från Activision Blizzard i ungefär ett år. Bethesda all over again.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

MS vill ha monopol.

Då måste dom köpa Sony, Nintendo, Apple, Tencent, netflix med många fler.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Ambassadör
Xbox

Jag tror att det blir exakt som med Zenimax/Bethesda.

  • Gamla spel finns kvar och eventuella uppdateringar till dessa släpps. Ex: Skyrim AE.

  • Levande spel fortsätter att stodjas. Ex. Fallout 76. (Warzone)

  • Eventuella kontrakt fullföljs. Ex. Deathloop/Ghostwire Tokyo.

  • Nya spel blir exklusiva. Ex. Starfield, TES VI.

Sony kan ju alltid tillåta Game Pass på PlayStation!


signatur

Jump in.

Medlem

Diablo 4 till PS. Hoppet är det sista som överger en.

Avstängd
Skrivet av Dalthor-san:

Diablo 4 till PS. Hoppet är det sista som överger en.

Diablo på konsol? Usch fyfan.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

F2P-speln kommer nog finnas kvar, finns inget syfte med att lyfta bort dem. Resten kommer tas bort är jag ganska säker på. Varför skulle man annars spendera 700 miljarder på ett företag fullt med snuskgubbar? COD är ju trumfkortet som verkligen skadar Sony att ta bort. Finns många som i princip bara köper konsoll för att spela COD och FIFA.

Activision betalade skrattretande summor för King, jag är rätt säker på att de var ute efter deras användarbas och företag kan absolut betala så mycket pengar för att få tillgång till en helt annan målgrupp än de har idag. Man kan starkt räkna med riktad reklam i spel som Candy Crush för just Xbox spelen när detta köp gått igenom.

Har väldigt svårt att se att de skulle göra CoD exklusivt, tror nog Microsoft lärt sig en dyr läxa efter Mixer, eller iaf borde de har lärt sig denna men det är ju Microsoft så vem vet.

Medlem

Jag är i lägret som tror att cod kommer bli gamepassexklusivt precis som tes och fallout osv. Hela poängen med de här uppköpen känns som att locka in fler prenumeranter till gamepass och cod är ett av de bättre spelen för det.

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

Diablo på konsol? Usch fyfan.

Jag har spelat D3 på både PC och konsol och det funkar otroligt bra. PC när jag kör solo och couch co-op med konsolen när man väl träffade vänner.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vill minnas att citatet finns nästan ord för ord från Phil Spencer när MS köpte Bethesda. Givetvis innan man började ta bort utannonserade Playstation-utgåvor av kommande Bethesda-spel.

Givetvis kommer spelen göras Microsoft-exklusiva.

Säg inte det. Call of Duty-serien med sina årliga releaser och enorma intäkter är på en annan nivå än Bethesda's spel där en stor titel i den bästa av världar kommer vart 4:e-5:e år. Så det finns andra saker att ta hänsyn till här. Att Starfield blir Microsoft-exklusivt är såklart en riktig prestigevinst för Microsoft och Xbox som kommer att generera fler sålda konsoler men med Call of Duty och en eventuell exklusivitet följer helt andra förutsättningar och risker. Finns mycket mer pengar att gå miste om. Jag tror snarare att vi får se en upprepning av Minecraft-scenariot.

Medlem

”Xbox har inga bra spel”

Medlem

Bryr mig inte om de gör nya exklusiva spel åt endast Xbox, men om de ska börja släppa till exempel Crash och Spyro endast på Xbox så är det riktigt pissigt gjort.

Inaktiv
Skrivet av QanonTrumpLover:

Diablo på konsol? Usch fyfan.

Klart överlägsen upplevelse att spela Diablo 3 på konsol än på pc. Har spelat ca 750h på pc och 2700h på PS4/5.

Medlem

De kommer säkert släppa först på Xbox/PC sen 6 till 12mån senare till Playstation

NuZ
Testpilot
Skrivet av Patashnic:

Klart överlägsen upplevelse att spela Diablo 3 på konsol än på pc. Har spelat ca 750h på pc och 2700h på PS4/5.

Håller med, D3 på konsol är riktigt nice


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Så länge Gamepass inte dyker upp på Playstation, finns inte en chans att CoD kommer fortsätta komma till Playstation konsoler.

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

Diablo på konsol? Usch fyfan.

Diablo 3 är ju mycket bättre på konsol än PC tack vare kontrollerna och jag spelade till och med Diablo på Playstation X och det fungerade bra.

Avstängd
Skrivet av superapan:

”Xbox har inga bra spel”

Personligen så stämmer det fortfarande.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Detta sa man även när Microsoft köpte upp Zenimax. Alla titlar kanske inte blir exklusiva, men Microsoft har nog inget intresse av att köpa företag för rekordsummor för att köra på som vanligt

Starfield är ju PC/XBOX exklusivt, samt att Phil Spencer själv har sagt att han ser nästa Elder Scrolls som exklusivt till XBOX/PC. Förstår inte varför folk tror att det skulle vara någon skillnad i fallet med Activision/Blizzard, men antar att hoppet är det sista som lämnar en.

123
Skriv svar