Respawn jobbar med TRE nya Star Wars-spel!

Robot
Respawn jobbar med TRE nya Star Wars-spel!

Ett strategispel, ett fps och en Fallen Order-uppföljare.

#respawn, #star-wars, #star-wars-jedi


Skribent

STAR WARS. STRATEGI. KUL!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Antar att Strategispelet kommer vara turn-based? Med tanke på Bit Reactor har devs från XCom och Civilization!

Hade varit roligt om Petroglyph fick göra ett Empire At War 2 eftersom det är något de verkligen vill göra.

Medlem

Det sista (om jag inte minns fel) rts:et Empire At War var riktigt dålig. Om dem skulle göra en Remake av Rebellion och fixa bättre AI och lite si sånt där. Störst flotta vinner.

Frilansare

Hmm, ett Xcom-like med SW-tema? Kanske det kanske...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, ett Xcom-like med SW-tema? Kanske det kanske...

Hade mycket hellre sett något i stil med Star Craft eller Age of empires.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Age of empires 4 - med star wars skins the remake

Medlem

Fan skulle helst vilja se petroglyph göra ett empire of war 2, blir helt varm när ja tänker på vad dem skulle göra med modern grafik o upphottad motor o så.

Galactic conquest läget har så sjukt mkt replay faktor. O så mods o sånt.. mind blown!
Visade en nätpolare spelet nyligen o vi körde en match gc i en nån timme o vi hade skitkul.

Medlem

Ge mig ett nytt upphotad Battlegrounds! (Age of empire klon), hade sjukt kul i det minns jag. Seriöst skulle jag vilja se ett lite djupare rts. Låt mig bygga ett nytt empire

Skrivet av aholman:

Age of empires 4 - med star wars skins the remake

Battlegrounds var sjukt bra! En ny utgåva med en nyare motor och grafik hade varit nice, med ideer från empire at war. Kanske en galax karta.
https://starwarsblog.starwars.com/wp-content/uploads/2019/01/...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, ett Xcom-like med SW-tema? Kanske det kanske...

Ett Xcom-aktigt spel där man spelar som rebeller och har något slags rymdskepp som man drar runt med i galaxen och uppgraderar (som bas) etc. hade ju varit förfärligt mysigt.

Medlem

Star Wars Homeworld...

Ärligt talat inte riktigt min grej, har tyvärr inte tid för bra strategispel som tar timmar och åter timmar. Men snyggt hade det kunnat bli. Man backade ju Star Citizen långt tillbaka i tiden för att man saknade de där riktigt episka striderna som man inbillar sig fanns i Wing Commander & Freelancer. Risken är väl att det blir något planet-baserat med prequel-arméer och liknande. Verkligen inte min grej, finns mer intressanta grejer i den genren.

FPS? Bring back Kyla Katarn!

Medlem

Så jävla trött på star wars

Medlem

Jag vill hemskt gärna ha ett cRPG likt Divinity Original Sin 2 men Star Wars. Men då med ganska mörk och grisig miljö/story.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ett Xcom-aktigt spel där man spelar som rebeller och har något slags rymdskepp som man drar runt med i galaxen och uppgraderar (som bas) etc. hade ju varit förfärligt mysigt.

Man kan komma rätt långt med redan existerande xcom 2 moddar

Medlem

Hade ju älskat om det kommer en variant på tex Witcher 3 med SW tema typ som bounty hunter.
Finns ju bra material för att ta fram det. Köra uppdrag (transfers), jaga fatt på dumma gubbar, skjuta bestar å jaga annat mög.

Kollat man Mando samt Book of Boba så finns de bra lore tt gå på.

Frilansare
Skrivet av Ftmch:

Ett Xcom-aktigt spel där man spelar som rebeller och har något slags rymdskepp som man drar runt med i galaxen och uppgraderar (som bas) etc. hade ju varit förfärligt mysigt.

Håller med! Gärna med originaltrilogin som setting.

Medlem

Nämen, det fina med att exklusiviteten försvinner för ett så populärt varumärke är att alla vill göra spel för att konkurrera. Även dom som tidigare hade exklusiv rätt drar då upp tempot.

Medlem
Skrivet av noreason:

Så jävla trött på star wars

Scrolla vidare då.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, ett Xcom-like med SW-tema? Kanske det kanske...

Stormtroopers kommer verkligen ALDRIG träffa något då. 🤣


signatur

Fueled by coffee.

Skribent
Skrivet av noyart:

Ge mig ett nytt upphotad Battlegrounds! (Age of empire klon), hade sjukt kul i det minns jag. Seriöst skulle jag vilja se ett lite djupare rts. Låt mig bygga ett nytt empire

Battlegrounds var sjukt bra! En ny utgåva med en nyare motor och grafik hade varit nice, med ideer från empire at war. Kanske en galax karta.
https://starwarsblog.starwars.com/wp-content/uploads/2019/01/...

Åh, herre jävlar... Åt vilket håll ska jag slänga pengarna?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av erson:

Scrolla vidare då.

Tyst


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Trist om respawn bara blir EAs starwars-studio. Men ett starwars-fps får dom gärna klämma ur sig


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av Jonkan:

Stormtroopers kommer verkligen ALDRIG träffa något då. 🤣

Haha som i första X-Com när man kunde stå en ruta ifrån och missa alla skott.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

FPS behärskar de bevisligen så det kan bli bra. 👍


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Underbart att det blir Respawn som utvecklar och inte Dice som förstör ännu ett spel!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Haha som i första X-Com när man kunde stå en ruta ifrån och missa alla skott.

Fy. Fan. Vad svåra de var. Blev frälst av X-Com Apocalypse 1997 och efter att jag varvat det några ggr ville jag ha mer! Köpte de två första och blev konsekvent mördad av AI:n. Kanske skulle funka bättre nu när man inte är 13, men det är lite svårt att leva med grafiken.

Apocalypse körde jag däremot igenom för några år sen. Fortfarande kul.

Skribent
Skrivet av DerpMcDerp:

Fy. Fan. Vad svåra de var. Blev frälst av X-Com Apocalypse 1997 och efter att jag varvat det några ggr ville jag ha mer! Köpte de två första och blev konsekvent mördad av AI:n. Kanske skulle funka bättre nu när man inte är 13, men det är lite svårt att leva med grafiken.

Apocalypse körde jag däremot igenom för några år sen. Fortfarande kul.

1an är bra och inte så svårt om du patchar det. Har för mig spelet buggade här i europa och höjde svårhetsgraden efter några drag även om du körde på easy. 2an är däremot sjukt drygt för att banorna är för stora, att leta en ensam sectiod i alla 30 hytter på ett kryssningsfartyg var inte humor. Det finns modar nu till 1an som höjer upplösningen och annar så spelet nästan känns modernt.

Apocalypse var grymt också, men annorlunda


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av erson:

Scrolla vidare då.

så jävla trött på star wars

Medlem

Star Wars Galactic Battlegrounds var fantastiskt kul. Fick en nostalgisk flashback.

Skrivet av noreason:

Så jävla trött på star wars

Ingen tvingar dig att spela/titta.

Star Wars dominerade en gång i tiden, men det var i en galax, långt, långt härifrån.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar