Psychonauts 2
Ett kärleksbrev till Playstation 2-erans plattformsspel.
Det här låter trevligt 😊
Jag känner precis som du att det sista som man minns från Double Fine är Brutal Legend. Jag kommer faktiskt inte på en enda titel från deras senare spel medan jag skriver det här!
Det skulle vara Broken Age, men jag fastnade som sagt inte riktigt för det eller något annat de släppt, som RAD. Men Psychonauts 2, det är grejer det
Något jag inte nämnde i recensionen var speltiden – jag skulle uppskatta att en "vanlig" genomspelning med lite sidoaktiviteter och kanske lite backtracking till tidigare banor tar runt 15 timmar. Vill man däremot göra alla sidouppdrag, hugga alla samlarobjekt och gå tillbaka till redan klarade banor för att hämta allt när man låst upp fler färdigheter, lär det ligga någonstans runt 20+.
Blir nog ett köp. Försökte mig på ettan i somras men avslutade efter några timmar. Skön humor men gameplaymässigt höll det inte längre.
Jag gjorde också ett försök, men jag var kanske inte på humör. Kändes taffligt gameplaymässigt.
Surt att det inte blir en renodlad PlayStation 5 version också. Vet inte hur jag ska göra med detta spel, om det blir ett Steam köp eller PS4 köp för att då lira spelet i BC läget i PS5.
Shit vad MicroSoft kommer ha fantastiskt fina spelserier framöver när alla nya studios börjar ge utdelning. De kommer sitta på en fet guldgruva.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Smaken är ju olika men tyckte det var intressant att den grafiska stilen lyftes som en styrka för spelet. Med första spelet är det i min mening något av det fulaste som någonsin gjorts, så otroligt gräsligt att det blir distraherande från om spelet är spelmekaniskt bra.
Blev lite nyfiken när du skrev detta. Har själv aldrig kört igenom ettan, bara läst att det ska vara (varit?) ganska unikt både till utseende och gameplay. Kollade upp det nu genom en speedrun och ja... det har ju inte åldrats speciellt väl kan man väl säga.
Jag borde egentligen älska det med tanke på att jag verkligen gillar plattformarna Klonoa 2 & Rayman 2, vilka har en otroligt unik och charmig artstyle. Men Psychonauts 1 känns väldigt "hit or miss" och väldigt "amerikanskt". Vissa delar är precis som du säger, gräsligt fult. ^^
Återstår att se ifall 2'an är något (för mig) att ha. Det verkar ha fått ett otroligt lyft ifrån 1'an och ser inte lika spretigt ut, rent designmässigt (av det lilla jag sett). 🙂
Crowdfundade det från första början...måste vara 5 år sen. Äntligen!!
Samma här. Väntan är över. Min kropp är redo!
Hur minnesvärda är de olika banorna/sinnena man besöker? Finns ju flera stycken från första spelet som fortfarande sitter kvar i mitt minne över häftiga/udda spelupplevelser.
Mjölkmannen är väl en favorit för många vad jag förstått. Men även att man får vara ett jättemonster och klampa runt i en stad eller vara en del av ett brädspel är annorlunda upplevelser att ha i ett och samma spel.
Hur minnesvärda är de olika banorna/sinnena man besöker? Finns ju flera stycken från första spelet som fortfarande sitter kvar i mitt minne över häftiga/udda spelupplevelser.
Mjölkmannen är väl en favorit för många vad jag förstått. Men även att man får vara ett jättemonster och klampa runt i en stad eller vara en del av ett brädspel är annorlunda upplevelser att ha i ett och samma spel.
Det finns absolut vissa som sticker ut och som man verkligen kommer ihåg – en del för sin visuella stil, andra för twisterna i spelmekaniken.
Det finns absolut vissa som sticker ut och som man verkligen kommer ihåg – en del för sin visuella stil, andra för twisterna i spelmekaniken.
Låter positivt, tack för svar
Får se om jag hinner spela något imorgon. Backade det när det begav sig och la till lite extra för att få det på konsol och det visade sig nu vid release att man då får det på både PC och konsol. Ganska bra deal för $57, kostar ju mer nu på Steam för att få det enbart till PC.
Spelade en litet stund igår, enbart fram till att jag sprungit runt i högkvarteret och upplevt det som händer där. Intro-banan innan högkvarteret var ganska minnesvärd redan och nästan obehaglig.
Finns många detaljer och annat att undersöka så det känns väldigt välgjort. Även om grafiken kanske inte är det bästa man sett så har spelet, precis som ettan, en väldigt speciell stil som gör väldigt mycket för hela spelkänslan.
Spelmässigt känns kontrollerna bra och rättvisa, går enkelt att hoppa mellan plattformar utan att ramla av.
Det jag störde mig på direkt är laddningstiderna, dom är ganska långa på PS4 tycker jag. Som tur är så är det inte så ofta det laddar men tillräckligt för att jag ju skulle tänka på det.
Som en Pixar film. Två gamebreaking buggar har jag stött på hittils.. annars har det varit väldigt kreativt och fint, överträffar ettan på många sätt och det är väldigt välpolerat och gjort med kärlek. Det märks. Att Tim låtit en viss grupp på kontoret gå loss på manuset lämnar jag osagt.
This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.
Satfläsk vad bra detta spel är! Välpolerat som attans, känns grymt att spela och det ser fantastiskt ut. Jisses...
Jag kan bara instämma. Det märks att talangen från double fine fortfarande sitter i. Jag blir lika glad som alltid när man stöter på dessa underbara spel. Dem är få men stunderna man får är verkligen minnesvärda.
Spelat en bana till i helgen, Casinot och nu känns det riktigt bra. Humorn är ju på topp och väldigt många karaktärer har egna repliker. Bossen var riktigt häftig och verkligen ett stort steg upp jämfört med första spelet. Jag ser ju redan nu att man även behöver besöka banorna igen för att kunna samla på sig saker man inte kommer åt än.
Verkligen ett annorlunda koncept (redan från ettan) att ha olika mentala problem och tankar som liksom på något sätt går att visualisera, det känns genialt när man väl spelar det men så vrickat på samma gång
Det första spelet jag klarat av på något år!
Skulle säga att dess storhet är designen, storyn, dess karaktärer och varierande plattformande.
Svaga sidor är fighterna, kan även tycka spelet kändes för långt och blev till slut lite tjatigt, där varje bana innehåller sjuka mängder samlande och gråtande väskor. Sista timmarna matade jag bara på för storyn.
Tycker även det är roligt att efter man klarat spelet, finns nya dialoger med flera val hos alla NPCs.
Men absolut ett toppenspel, även om jag önskat det vore lite kortare.