Release nästa vecka, och här är 6 minuter från remastrade Life is Strange

Robot
Release nästa vecka, och här är 6 minuter från remastrade Life is Strange
Medlem

Jag har varit sugen länge på Life is strange, men jag har väntat på remastern. Vet inte om jag vänta och hoppas att det släpps på Gamepass, eller om jag ska slå till direkt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bennii:

Jag har varit sugen länge på Life is strange, men jag har väntat på remastern. Vet inte om jag vänta och hoppas att det släpps på Gamepass, eller om jag ska slå till direkt.

Världens bästa spel kan jag lova. Hemskt men fantastiskt!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har varit sugen länge på Life is strange, men jag har väntat på remastern. Vet inte om jag vänta och hoppas att det släpps på Gamepass, eller om jag ska slå till direkt.

Ptjaa, det kommer ju till Gamepass för eller senare. Jag hade väntat.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

FM-guru
F.d. Sisyr

Öh... vet inte om minnet sviker men, ser det ens bättre ut?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Öh... vet inte om minnet sviker men, ser det ens bättre ut?

Eller hur! Men jag tänker att mario 64 ser ut som senaste mario, räcker att kolla en bild på 64 mario så inser man snabbt att ens minne lägger på många fina effekter och skalar upp det till 8k


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har varit sugen länge på Life is strange, men jag har väntat på remastern. Vet inte om jag vänta och hoppas att det släpps på Gamepass, eller om jag ska slå till direkt.

Inte på gamepass nu men däremot på Stadia Pro direkt.


signatur

Ultrazine

Medlem

Instaköp på detta. Brutalt bra spel med riktigt schysst feelgood soundtrack och känslomässig berg-och-dalbana.

Medlem

Ja just ja köpte ju någon edition av true colors där detta ingick. Frågan är dock om man kommer orka köra igenom det igen redan nu. Känns som det gått lite för kort tid för det ännu.

Medlem

Lite märkligt med en remaster så här tätt inpå kan jag ändå tycka. Lirade klart originalet relativt nyligen och tycker grafiken håller utmärkt än. Nåväl. Sjukt bra spel.

Medlem

Jävligt bra spel både Life is Strange: Season 1 och Life is Strange: Before the Storm. Lirade ut de på Steam för flera år sedan. Blev förvånad att dessa nyligen släppta spel skulle få remasters så tätt inpå. Väldigt förvånad faktiskt. Sedan tycker jag de gjorde grafiken som att den kommer åldras väldigt bra genom åren dessutom.

Hur som helst är jag sugen på att skaffa mig denna collection på PlayStation 5 för att kunna ta lite trophys, uppleva de grymma historierna igen och skåda lite vassare detaljer o grafik. O göra helt andra val så klart, om jag nu kommer ihåg vilka jag gjorde på min Steam playthrough. Sedan kommer jag köpa LiS: True Colors vilket jag helt hade glömt bort. Life is Strange 2 skippar jag att köpa till PlayStation då jag lirade ut det förra året till Steam. Bra spel helt klart men inte sugen på en 2a playthrough ännu.
______________________________________________________________________
*** Något jag grämer mig över angående Life is Strange originalet är att en rysk person via Steam communityt spoilade "The bad guy/woman" innan jag ens hade startat spelet så jag hade alltid det på tanke. Det var ju trots detta en fantastisk upplevelse men det hade varit ännu fränare att få uppleva allt helt fresch på egen hand o luska..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Gillade spelet men aldrig förstått all hype. Hatade slutet dock.

Inaktiv
Skrivet av Fiigaro:

Gillade spelet men aldrig förstått all hype. Hatade slutet dock.

Vilket av sluten?

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Vilket av sluten?

Vet inte hur man gör en spoiler markering här.

Kommer inte exakt ihåg hur det var till 100% för det var några år sen nu men man fick välja mellan två alternativ och oavsett vad man valde så blev det ett (IMO) tråkigt slut.

Jag kräver inte att alla spel ska sluta lyckligt men var bara inte jättenöjd med de två sista valen man fick. Minns att jag suckade djupt och hade väldigt svårt för att välja för gillade ej valen

Gillade spelet överlag, inte lika mycket som Telltales Walking Dead men tycker definitivt det är värt att lira om man är förtjust i såna typer av "spel".

Hatade kanske var lite för starkt ord.

Medlem

Om spelet går ut på att få mig att störa mig på så många karaktärer som möjligt så var det ett bra spel.

Medlem

Älskade 1:an och Before the storm, sedan dess har jag inte riktigt gillat något spel från denna studion. Ingen av karaktärerna i de senare spelen greppade mig och jag anser att de bör försöka göra stories med andra typer av karaktärer. Det är alltid väldigt unga vuxna som används och skulle hellre se vuxna människor som kämpar med vuxenlivet. Men men bortom det så förstår jag inte poängen med denna remaster trots att jag älskade första. Är inte ett spel där jag tycker att man egentligen märker det så mycket.

1
Skriv svar